Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Pare dni temu zalozylem gaz do 735, zwykla instalka z kompem i jest problem.Mianowicie spadla moc na benzynie tak o 20-25% a na gazie powyzej 4500 tys obr nie chce mocniej ciagnac.Podejzewam ze za maly jest mikser i za malo powietrza dochodzi do silnika.Spalanie gazu jest w tej chwili na poziomie 18l/100km 70% miasto(regulacje) 30% trasa wiec mysle ze nie jest zle.

Wiec moze ktos wie jaka jest optymalna srednica miksera(mieszalnika) do tego silnika,silnik oczywiscie M30.

Dzieki

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

8)

Sam chętnie się dowiem jaki jest optymalny rozmiar mixera... :twisted:

 

A odnosnie przyspieszania powyżej 4500obr/min. to miałem taki objaw jak gośc założył mi za mały parownik :evil:

 

Jak bardzo spadły osiągi na benzynie :?:

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
fakt ze to zamaly parownik 140kw nie wystarczy ale pali 15/100-miasto 12/100-trasa , a jak wlozysz 180kw to malo kiedy sie zmiesci w 16 normalnnie 20l/100 taka jest cena : albo ekonomicznie do 4500obr. albo szybko.
"Beti" jest stara ale ma klasę...
Opublikowano

Dzis zmienili mi reduktor na taki powyzej 140kw i sie poprawilo.Niestety strata mocy na benzynie tez wystepuje.Moze gdyby mikser i klapa antywybuchowa mialy wieksze srednice to na benzynie bylo by lepiej.

Mikser ma srednice 37mm a klapa troche wieksza.Roznice w mocy czuc jednak w zakresie powyzej 5000 obrotow.Gazownik powiedzial ze nie istnieja wieksze miksery do takiego silnika.Przy nizszych obrotach silnik stracil jakies 10% swojej dynamiki,przyspieszenia nie zmienily sie za mocno moze o jakies 0.5 s na benzynie i mniej wiecej 1 s na gazie.Co do predkosci max jeszcze nie sprawdzalem.

Gdyby ktos mial dostep do wiekszego miksera niech da mi znac.

Dzieki

Pozdrawiam

Opublikowano
Dzis zmienili mi reduktor na taki powyzej 140kw i sie poprawilo.Niestety strata mocy na benzynie tez wystepuje.Moze gdyby mikser i klapa antywybuchowa mialy wieksze srednice to na benzynie bylo by lepiej.

Mikser ma srednice 37mm a klapa troche wieksza.Roznice w mocy czuc jednak w zakresie powyzej 5000 obrotow.Gazownik powiedzial ze nie istnieja wieksze miksery do takiego silnika.Przy nizszych obrotach silnik stracil jakies 10% swojej dynamiki,przyspieszenia nie zmienily sie za mocno moze o jakies 0.5 s na benzynie i mniej wiecej 1 s na gazie.Co do predkosci max jeszcze nie sprawdzalem.

Gdyby ktos mial dostep do wiekszego miksera niech da mi znac.

Dzieki

Pozdrawiam

 

Ja mam rednice miksera ok 50mm (klapkę zdjšłem - ale nic to nie zmienia, tak samo chodzi z klapkš jak i bez klapki):)

Natomiast ze zdziwieniem muszę stwierdzić, że:

1. jak zamontuje mikser przed przepływomierzem (kolejnoć: filtr, mikser, przepływomierz, kolektor) to samochód muli na benzynie :shock:

2. jak zamontuje ten sam mikser za przepływomierzem (kolejnoć: filtr, przepływomierz, mikser, kolektor) to na benzynie chodzi tak samo jak bez miksera :lol:

 

Dziwne, bo przepływ powietrza powinien być taki sam, a chyba nie jest...

Cały czas mówie o paleniu na benzynie... i wpływie miksera na to spalanie !!! Co do palenia na gazie, to położenie miksera (przed czy za) nie robi większej różnicy :)

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Przerabiam właśnie ten sam problem - mała dynamika na benzynie. Kupiłem auto już z gazem i nie wiedziałem że jest tak zdławione właśnie przez mikser. Myślałem że tak poprostu jeździ... Zdjąłem mikser i ........ przeżyłem szok. Auto dostało niesamowitego kopa, szczególnie w zakresie wysokich obrotów. Popatrzyłem, pomierzyłem i wiem o co chodzi. Mikser ma średnicę 40 mm, a rura doprowadzająca powietrze do przepustnicy 80 mm !!!!! Silnikowi poprostu brakuje "oddechu" czytaj powietrza. W hurtowniach nie ma większych mikserów, ale fachowiec z Rembertowa powiedział że za ok.120 - 150 zł jest w stanie zrobić mikser dowolnej średnicy, tylko musi mieć rysunek. Więc teraz biorę kredki i do roboty :lol: Podobno mogę mieć wtedy problemy ze zbyt dużą ilością powietrza przy jeździe na gazie, ale będę się martwił później...
I've got a power, MPower :)
Opublikowano
Dzis zmienili mi reduktor na taki powyzej 140kw i sie poprawilo.Niestety strata mocy na benzynie tez wystepuje.Moze gdyby mikser i klapa antywybuchowa mialy wieksze srednice to na benzynie bylo by lepiej.

Mikser ma srednice 37mm a klapa troche wieksza.Roznice w mocy czuc jednak w zakresie powyzej 5000 obrotow.Gazownik powiedzial ze nie istnieja wieksze miksery do takiego silnika.Przy nizszych obrotach silnik stracil jakies 10% swojej dynamiki,przyspieszenia nie zmienily sie za mocno moze o jakies 0.5 s na benzynie i mniej wiecej 1 s na gazie.Co do predkosci max jeszcze nie sprawdzalem.

Gdyby ktos mial dostep do wiekszego miksera niech da mi znac.

Dzieki

Pozdrawiam

 

Ja mam rednice miksera ok 50mm (klapkę zdjšłem - ale nic to nie zmienia, tak samo chodzi z klapkš jak i bez klapki):)

Natomiast ze zdziwieniem muszę stwierdzić, że:

1. jak zamontuje mikser przed przepływomierzem (kolejnoć: filtr, mikser, przepływomierz, kolektor) to samochód muli na benzynie :shock:

2. jak zamontuje ten sam mikser za przepływomierzem (kolejnoć: filtr, przepływomierz, mikser, kolektor) to na benzynie chodzi tak samo jak bez miksera :lol:

 

Dziwne, bo przepływ powietrza powinien być taki sam, a chyba nie jest...

Cały czas mówie o paleniu na benzynie... i wpływie miksera na to spalanie !!! Co do palenia na gazie, to położenie miksera (przed czy za) nie robi większej różnicy :)

 

Marcin 750

 

Marcin, masz mikser średnicy 50 mm, a jaką średnicę ma rura doprowadzająca powietrze? Ciekawy jestem czy u Ciebie też jest taka duża różnica jak u mnie... Jeśli u Ciebie dobrze chodzi przy średnicy 50 mm to poprostu fachowiec przetoczy mi mikser o 10 mm i wstawi większy parownik - ale ciągle pozostaje otwór 30 mm za mały .....

I've got a power, MPower :)
Opublikowano
Przerabiam właśnie ten sam problem - mała dynamika na benzynie. Kupiłem auto już z gazem i nie wiedziałem że jest tak zdławione właśnie przez mikser. Myślałem że tak poprostu jeździ... Zdjąłem mikser i ........ przeżyłem szok. Auto dostało niesamowitego kopa, szczególnie w zakresie wysokich obrotów. Popatrzyłem, pomierzyłem i wiem o co chodzi. Mikser ma średnicę 40 mm, a rura doprowadzająca powietrze do przepustnicy 80 mm !!!!! Silnikowi poprostu brakuje "oddechu" czytaj powietrza. W hurtowniach nie ma większych mikserów, ale fachowiec z Rembertowa powiedział że za ok.120 - 150 zł jest w stanie zrobić mikser dowolnej średnicy, tylko musi mieć rysunek. Więc teraz biorę kredki i do roboty :lol: Podobno mogę mieć wtedy problemy ze zbyt dużą ilością powietrza przy jeździe na gazie, ale będę się martwił później...

 

:twisted: Jak już zrobisz taki manewr, to napisz czy zmiana mixera pomogła, i jak jest z powietrzem 8)

 

Chętnie sam załace za dorobienia takego mixera (czyt. na wymiar)

 

pzdr

titto

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano

Tez czekam na info od Titto,jak to bedzie sie spisywac na wiekszym mikserze.Pytanie tylko jak duzy zrobic mikser.Ja bym probowal cos w okolicach 45mm.Moglbys mi podac jakis kontakt do tego czlowieka co robi miksery?Dzieki

Pozdrawiam

Opublikowano
Tez czekam na info od Titto,jak to bedzie sie spisywac na wiekszym mikserze.Pytanie tylko jak duzy zrobic mikser.Ja bym probowal cos w okolicach 45mm.Moglbys mi podac jakis kontakt do tego czlowieka co robi miksery?Dzieki

Pozdrawiam

 

Fachowiec jest w Rembertowie na ul. Fiszera - chyba nr 14 - jeżdżę na pamięć. Gdzieś miałem wizytówkę - muszę poszukać.

I've got a power, MPower :)
Opublikowano
Sorki za lamerskie pytanie ale czy mixer to takie ustrojstwo wyglądające jak pierścień z otworami ? Bo parownik to wiem co to jest ;-) Tak a propos jak duży powinien być parownik i ten mixer do M20 2,5 l ? Bo mam instalke lpg typu zrób to sam przez poprzedniego właściciela i w porównaniu do jazdy na benzynie na lpg jeździ się jak na mule Pepe.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Sorki za lamerskie pytanie ale czy mixer to takie ustrojstwo wyglądające jak pierścień z otworami ? Bo parownik to wiem co to jest ;-) Tak a propos jak duży powinien być parownik i ten mixer do M20 2,5 l ? Bo mam instalke lpg typu zrób to sam przez poprzedniego właściciela i w porównaniu do jazdy na benzynie na lpg jeździ się jak na mule Pepe.

 

Mikser to coś co miesza gaz z powietrzem - wygląda różnie... może być, że jest to pierścień z otworkami (otworki nazywamy palnikiem :) )

 

Co do palnika to jak jest pogięty albo wylatuje to silnik także "muli" i ogólnie źle działa.. miałem taki objaw ( od strzałów palniki mi popękały i wylatywały )i musiałem kupić nowe miksery... Strzały to inna historia z którą już się uporałem...

 

Ktoś wyżej pisze o wydajności reduktora (parownika - skoro się upierasz do takiej nazwy) podając 180kw... w sumie nie wiem co to za wielkość :lol:

Mnie coś się o uszy obiła liczba 300 jak mechanicy montowali (cytat: "weź 300-tke to duży silnik..."), ale też nie wiem o co im chodziło... :lol:

 

Myślę, że w sklepie będą wiedzić jaki jest potrzebny reduktor, żeby jedo wydajność zaspokajała Twój silniczek... jak chcesz mogę sprawdzić numery i producenta (Lovato) swoich reduktorów (o ile gdzieś one są...).

Mam 2 reduktory, czyli na każde 2.5 litra silnika jeden.. i samochód chodzi jak marzenie - oczywiście jak go wyregulujesz (mnie to zajęło 6 miesięcy łażenia i zdobywania wiedzy...)

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Masz zwykłą instalke czy komputerem? Ja mam najzwyklejszą przez jednych uważaną za najgorszą a innych najlepszą. Nie ma tu sterowania silniczkiem krokowym i innymi pierdołami. Mieszanka ustawiana jest na parowniku (reduktorze ;-) którego producentem jest niewiadomo kto). Jedynie na zaworze jest napis lovato. Ten palnik czy pierścień siedzi u mnie za filtrem przed przepływomierzem. Za przepł. jest pierścień z klapką zabezpieczającą. Troche to głupie rozwiązanie bo gdyby nie ta klapka to po ostatnim strzale przepływke bym miał załatwioną. Ocalała mi rura do przepustnicy. Są jakieś inne rozwiązania ? Chodzi mi o kolejność przed czy za przepływomierzem palnik.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Masz zwykłą instalke czy komputerem? Ja mam najzwyklejszą przez jednych uważaną za najgorszą a innych najlepszą. Nie ma tu sterowania silniczkiem krokowym i innymi pierdołami. Mieszanka ustawiana jest na parowniku (reduktorze ;-) którego producentem jest niewiadomo kto). Jedynie na zaworze jest napis lovato. Ten palnik czy pierścień siedzi u mnie za filtrem przed przepływomierzem. Za przepł. jest pierścień z klapką zabezpieczającą. Troche to głupie rozwiązanie bo gdyby nie ta klapka to po ostatnim strzale przepływke bym miał załatwioną. Ocalała mi rura do przepustnicy. Są jakieś inne rozwiązania ? Chodzi mi o kolejność przed czy za przepływomierzem palnik.

 

Mam instalkę z komputerem (sonda L, obroty i TPS są odczytywane) i silnikiem krokowym...

Mam mikser za przepływomierzem, czyli filtr, przepływomierz, mikser, rura, przepustnica...

Wszystko mam x2 bo taki to juz silnik... ale sterowane jest 1 komputerem (i 1 sonda)..

 

Nie mam antywybuchu, bo nie jest on mi już potrzebny :)

Poza tym strzały nie uszkadzają przepływomierza tak jak tu niektórzy piszą... (chyba że ja mam farta :lol: ). Strzelało mi tak, że siateczka z przepływomierza przeleciała na drugą stronę.. ale nic nie uszkodziła i wszystko działa jak nowe... klapta u mnie nie miała sensu, bo tylko powodowała rozrywanie rury... :(

 

 

Przestaw mikser za przepływomierz (dla testu)...

Ja wstawiłem go przed przepływomierz (czytając rady na forum) i okazało się, że mi silnik zaczął mulić (ale to strasznie !!!) :shock: Po wstawieniu miksera za przepływomierz chodzi jak burza !!! :lol:

 

Nic nie regulowałem, tylko zwykłe przestawienie elementów - a jaka różnica.. pytałem na forum dlaczego tak jest - ale nikt nie dał jednoznaczniej odpowiedzi... więc może zobacz jak jest u Ciebie?? Może przestawienie Ci pomoże, a jeśli nie to napisz chociaż, że nie pomogło i nie ma różnicy...

 

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Jaką masz przepływke? klapkową czy drut oporowy? Bo u mnie jest klapkowy i jest ryzyko że tą klapke wyłamie po wystrzale dlatego jest pierścień zabezpieczający z klapką. Nie wiem też jak mam się zabrać za zamianę miejscami palnika z przepływką. Jest to dokładnie dopasowane otworami na śruby do obudowy filtra i przepływki. Za przepływką jest tylko kołnierz na rure gumową. Pewnie musi być w tym kształcie palnik. Jak jest u ciebie Marcin? Jesteś moim imiennikiem ;-)
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
Jaką masz przepływke? klapkową czy drut oporowy? Bo u mnie jest klapkowy i jest ryzyko że tą klapke wyłamie po wystrzale dlatego jest pierścień zabezpieczający z klapką. Nie wiem też jak mam się zabrać za zamianę miejscami palnika z przepływką. Jest to dokładnie dopasowane otworami na śruby do obudowy filtra i przepływki. Za przepływką jest tylko kołnierz na rure gumową. Pewnie musi być w tym kształcie palnik. Jak jest u ciebie Marcin? Jesteś moim imiennikiem ;-)

 

Mam przepływomierz na drut oporowy... Taka duża dziura i w niej pajęczyna...

 

Co do miksera to jest on tak zrobiony, że można go nałożyć na przepływomierz a z drugiej strony naciągnąć gumę... palnik jest umieszczony na środku - dziurkami do siebie, tak więc czy jest zamontowany w tę, czy w drugą stronę to gaz tak samo leci do środka otworu (o śr ok50mm - jeszcze dokładnie nie mierzyłem), więc mogę go zamontować przed jak i za przepływomierzem (pomiędzy przepływomierz a gumę...). Dojście rury z gazem jest obrotowe, więc też nie ma problemu z obróceniem...

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
Ciekawe ile rura z palnikiem u gazowników kosztuje. To jest standartowa konstrukcja czy dorabiana jakoś na zamówienie?

 

Nie mam pojęcia... ja swoje miksery kupowałem w sklepiku za 160 PLN za sztukę... były jeszcze jakieś tańsze ale ich jakość wykonania była gorsza więc kupiłem te...

 

Marcin 750

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

8) Z tego co się dowiedziałem do różnych gazownkików największy parownik możliwy do założenia i "wyrególowania" to taki od 140 kW

(jest jeszcze turbo ale sama nazwa mówi za siebie)

a co do mixera przed przepływką - dla mnie to jednak bomba :!: :twisted:

Jak mixer jest przed to jest dozowany gaz z powietrzem , tak jak klapa jest otwarta, a jak masz za przepływką, sam pomysl,...

Jak gaz dawkuje za dużo-czyt, gwałtowne przys[pieszanie, a za mała dawka powietrza czty. zanim klapa się otworzy to równa sę strzał :twisted:

 

Tak mi się wydaj, a nie wątpie że lepiej ciągnie bo od razu masz większą dawke gazu(nawet na biegu jałowym)

 

Ja osobiście chyba się nie odważe :?

 

Może ktoś zgłębił ten temat jeszcze bardziej :?:

Może się myle , ale tak mi się wydaje.

 

pzdr.

titto E28

rekin jest mój... po 10 latach ponownie :)
Opublikowano
Tez czekam na info od Titto,jak to bedzie sie spisywac na wiekszym mikserze.Pytanie tylko jak duzy zrobic mikser.Ja bym probowal cos w okolicach 45mm.Moglbys mi podac jakis kontakt do tego czlowieka co robi miksery?Dzieki

Pozdrawiam

 

Znalazłem wizytówkę do fachowca: ul.Fiszera 14/18 W-wa Rembertów

tel. 611-93-58 601-966-137

Życzę wszystkim "gazownikom" mało strzałów :D

Dostajemy ze Szwedem 3:0 :(

I've got a power, MPower :)
Opublikowano

Znalazłem ciekawą ofertę w necie http://www.marfus.lublin.pl/

Mają miksery 70 mm - napisałem maila z pytaniem o cenę i możliwość zrobienia 80 mm - mają bardzo "zgrabne" miksery, chyba stalowe - te z Rembertowa są trochę toporne ( aluminium ). Jak dostanę odpowiedź - na coś się zdecyduję. W przyszłym tygodniu mam urlop, więc zajmę się już montażem - ciągle mało czasu :(

I've got a power, MPower :)
Opublikowano
Ostatnio byłem u gazownika i ten stwierdził, że w opcji z klapkowym przepływomierzem mixer stawia się za filtrem powietrza przed przepływką. Nie można mixera stawiać za przepływkę. Nie dotyczy to przepływki drutowej gdzie można mixer stawiać za. To są jego słowa. I qwa już sam nie wiem kto ma racje... :roll:
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano
A jeszcze dodał w kwestii kiepskiego przyspieszania, że co 20tys km trzeba wymienia filterek chyba w zaworze głownym a co 40tys membrany w reduktorze. I spuszczać co jakiś czas z reduktora olej lub jakiś szlam który osadza się przy rozprężaniu. Jak się tego nie dopełnia to podobno nie dobrze dawkowany jest gaz...
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
Opublikowano

Witam. Jeżeli chodzi o wielkość i moce reduktorów to wystarczy wejść na strony firmy LANDIRENZO http://www.car-gaz.pl/instalacje.htm i tu można poczytać że są reduktory o mocy 250KW albo większe.

Mam też 750 zagazowaną i ciekawe konkluzje związane z LPG w tym aucie. Chętnie bym się spotkał z tobą MARCINIE750 aby wymienić wspólne doświadczenia. Ja gaz montowałem sam i teraz jestem na etapie zakupu 2 kompów do sterowania mieszanką gazu. Po zamontowaniu mikserów, zauważyłem duży spadek mocy silnika przy ruszaniu na benzynie (tak do 50km/h). Ja jestem z Lubuskiego.

 

Marek 750

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.