Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie.

 

Ostatnio byłam na przeglądzie i Pan w warsztacie powiedział że trzeba juz wymienić olej a potem powiedział mi że mam patrzeć na zielone diody na desce rozdzielczej i co każdą jedną zieloną diodę, która zgaśnie, mam przyjeżdżać do niego na kontrolę i uzupełnianie stanu oleju (koszt 20 zł) i jak zgasną wszystkie - na wymianę oleju - koszt 200 zł.

 

Mi to sie strasznie nie kalkuluje bo wychodzi na to że muszę wydać aż 300 zł co każdą wymianę, a wcześniej miałam Volkswagena Golfa i nie było takich kontroli, tylko wymiana co 15 000 km która kosztowała chyba 150 zł albo nawet mniej...

 

PS: Jakiej długości wycieraczki powinny być w BMW 318I KAT 1989r?

Edytowane przez Weronika
Opublikowano (edytowane)

Gość chce Cię ewidentnie naciągnąć. Pojedź do jakiegoś normalnego warsztatu, wymień olej tak jak trzeba, wtedy zapalą Ci się na zielono wszystkie cegiełki i jeździj.

 

Jak dojeździsz aż będzie paliła się żółta wtedy jedziesz znowu na wymianę tj. mniej więcej co 10 -15tyś.

 

Olej umiesz pewnie sprawdzić sama i nie musisz za wyciągnięcie bagnetu 20 zł. więc co jakiś czas sobie sprawdzasz, ale nie co kazdą zgaszoną cegiełkę :duh: .

Edytowane przez youlca
Opublikowano
Kontrole poziomu oleju możesz sama przeprowadzać sprawdzając jego stan na bagnecie (pewnie wiesz jak bo to nie 1 twoje auto a jak nie to napisz). A zmianę oleju to już jak uważasz, możesz sama ;P ale 150 to w miare dobra cena wiec jest OK olej lepiej zmieniać do ok 15 tys. przy normalnej jeździe.
Opublikowano
... a potem powiedział mi że mam patrzeć na zielone diody na desce rozdzielczej i co każdą jedną zieloną diodę, która zgaśnie, mam przyjeżdżać do niego na kontrolę i uzupełnianie stanu oleju

 

czy potrafisz we wlasnym zakresie sprawdzic poziom oleju silnikowego ?

Opublikowano (edytowane)
Poprawiłam się, nie zapłaciłam 150 lecz 200. 150 płaciłam chyba w Golfie. Edytowane przez Weronika
Opublikowano
Sprawdzać należy nawet częściej niż co jedną cegiełkę, bo cegiełki gasną przy normalnej jeździe co około 2000km a instrukcja podaje żeby sprawdzać co 1000km oraz przed każdą dłuższą trasą.
Opublikowano
... a potem powiedział mi że mam patrzeć na zielone diody na desce rozdzielczej i co każdą jedną zieloną diodę, która zgaśnie, mam przyjeżdżać do niego na kontrolę i uzupełnianie stanu oleju

 

czy potrafisz we wlasnym zakresie sprawdzic poziom oleju silnikowego ?

Pamiętam jakoś że się wyciągało bagnet i wycierało szmatką itp. ale nie mam pojęcia ile i jakiego oleju wlać, kompletnie się na tym nie znam, więc chyba już wolę dać 20 zł niż coś zepsuć :/

Opublikowano

Srawdzać sobie można, ale chyba nie jeździć do gościa co raz i płacić mu za zajrzenie w bagnet 20 zł, bez przesady.

 

Jeśli nie potrafisz sprawdzić poziomu, to możesz poprosić chłopaka, brata, wujka, tatę, kolegę kogokolwiek i dolać :!:

 

Poza tym na prawo jazdy już czyba uczą takich rzeczy, więc każdy kierowca powinien coś takiego wiedzieć.

Opublikowano
Pamiętam jakoś że się wyciągało bagnet i wycierało szmatką itp. ale nie mam pojęcia ile i jakiego oleju wlać, kompletnie się na tym nie znam, więc chyba już wolę dać 20 zł niż coś zepsuć :/

Pan cwaniaczek mechanik zapewne skasuje 20 zł i wleje Ci dla picu 100ml oleju Lotos 15W40 o wartości około złotówki :norty:

 

Kup markowy olej mineralny, nawet jak jest inny wlany do silnika, to na dolewkę spokojnie można wlać obojętnie jaki olej, byle silnikowy.

 

Poproś jakiegoś chłopa a nie będziesz im dała pseudobiznesik nakręcać.

 

Wogóle co za typu??? 20 zł za sprawdzenie oleju i dolanie?? Bez dolania to trwa pół minuty, z dolaniem max 2!!! Jakbym miał w ten sposób zarabiać to po pół roku kupiłbym sobie nowe E60 :mad2:

Opublikowano

Dokładnie. A najlepiej zapisz po wymianie oleju jaki kupowałaś, lub niech nakleją naklejkę jaki olej był. Poza tym lepiej żebyć miała litr w bagażniku na wszelki wypadek.

 

No i najlepiej nauczyć się samej sprawdzać olej, to jest proste jak piłowanie paznokci :lol:

Opublikowano
Poza tym na prawo jazdy już czyba uczą takich rzeczy, więc każdy kierowca powinien coś takiego wiedzieć.

Z tym jest różnie, mnie np. tylko uczyli gdzie jest bagnet i gdzie jest korek do wlewu oleju.

 

Kiedyś to w ogóle uczyli podstaw budowy samochodu, jak wymienić koło itp.

 

A teraz? Assistance, 500 zł za holowanie albo 100 za zmianę koła i z głowy :mrgreen:

Opublikowano

no to nastały czasy....

a tak btw. to wydaje mi się, że podstawy działania pewnych rzeczy w aucie powinien naprawdę każdy wiedzieć, nawet z własnej ciekawości.

Opublikowano (edytowane)

Instrukcja kontroli poziomu oleju silnikowego.

 

1. umiejscowienie bagnetu. (element nr3)

http://img147.imageshack.us/img147/6503/strona129bf6.th.jpg

 

2 objaśnienie

http://img207.imageshack.us/img207/4620/strona139ce0.th.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/1078/strona140kf5.th.jpg

Edytowane przez palermos
Opublikowano (edytowane)
no to nastały czasy....

a tak btw. to wydaje mi się, że podstawy działania pewnych rzeczy w aucie powinien naprawdę każdy wiedzieć, nawet z własnej ciekawości.

Musisz zrozumieć że niektórzy ani w najmniejszym stopniu się tym nie interesują, tylko używają. Przewóz od A do B i nic więcej :D

 

Kolega powyżej zamieścił zdjęcia z E36 a Weronika pisze że ma 318i z 89roku, ale wszystko wygląda tak samo. Bagnet jest zakończony plastikową czerwoną rączką z oczkiem, wyciągamy, wycieramy, wkładamy, oglądamy, w razie potrzeby dolewamy oleju silnikowego mineralnego 15w40, najlepiej wlać tyle żeby był poziom na max, żeby było z głowy, no chyba że jest sroga zima, to się nie zaleca.

 

A co do wycieraczek do E30 to musisz kupić dwie wycieraczki po 510mm każda.

Edytowane przez pawel_e30
Opublikowano
A teraz? Assistance, 500 zł za holowanie albo 100 za zmianę koła i z głowy :mrgreen:

 

wiedza i umiejetnosci kosztuja :wink:

Opublikowano
A teraz? Assistance, 500 zł za holowanie albo 100 za zmianę koła i z głowy :mrgreen:

 

wiedza i umiejetnosci kosztuja :wink:

EEtam, tylko na każdym kroku ździerają, każdy by chciał teraz krocie zarabiać za nic :wink:

 

Raz byłem zmuszony dzwonić po pomoc drogową (jechałem służbowym samochodem w którym nie było podnośnika i klucza do kół) której siedziba i najbliższy samochód był 3 km od stojącego mojego samochodu z flakiem i się zapytałem czy mogę podejść i za drobną opłatą pożyczyć podnośnik i klucz i w zastaw dać dowód a oni że nie, że musi podjechać do mnie starter i mi wymieni koło - 200 zł.

 

Zrezygnowałem więc i zatrzymałem taki sam samochód (VW Passat Variant) i pożyczyłem narzędzia i chciałem dać mu 50 zł na piwko ale nie chciał, są jednak w tym kraju fajni ludzie ;)

Opublikowano
Jesli mozna dorzucic swoje 4 grosze... Znajdz warsztat ktory przy wymianie oleju skasuje Ci "oilservice" za pomoca sprytnego urzadzonka (nie kazdy warsztat to ma, a i nie kazdy wie ze cos takiego wogole sie robi w BMW a placic w ASO 90zl za sama robocizne to lekka przesada, inne zaklady jak szukalem braly 30-70zl za wszystko). Trzeba to po prostu zrobic by pojawily sie ponownie zielone kwadraciki. Watpie zebys sie chciala bawic w zwieranie pinow w gniezdzie diagnostycznym (dla przykladu powiem ze ja sie przy tym bawic nie chce i wole zaplacic, 30zl wymiana oleju + kasowanie inspekcji i miec spokoj niz obawiac sie ze spale komputer pokladowy robiac zwarcie za pomoca kawalka druta). Co do samej kontroli, stan oleju powinien byc posrodku podzialki na bagnecie, nie zaleca sie trzymania stanu ani gornego ani dolnego, najlepiej posrodku :) Niby w lecie powinno byc wiecej oleju, blizej gornej podzialki, a w zimie blizej dolnej, ale szczerze, kto sie tak bawi? Kazdy szanujacy sie warsztat daje ci metke z zapisanym przebiegiem w dniu zmiany oleju, z rodzajem oleju jaki masz zalany i jego marka, przyblizonym terminem kolejnej wizyty (w BMW liczy to komputer, slynne kwadraciki) wiec tylko w takich warsztatach zalatwiaj sprawe... Pozdrawiam!
Opublikowano
i miec spokoj niz obawiac sie ze spale komputer pokladowy robiac zwarcie za pomoca kawalka druta

 

sprytne urzadzenie o ktorym piszesz robi dokladnie to samo co "kawałek druta" i zwiera na odpowiedni czas odpowiednie piny

cala operacja dla wprawionej osoby trwa kilkanascie sekund, wiec wystarczy odrobina checi ( i co wazniejsze - wiedzy) u osoby, ktora wymiena Ci olej i masz z powrotem zielone kwadraciki :wink:

 

ale niech kazdy robi tak, jak uwaza za stosowne :cool2:

Opublikowano
sprytne urzadzenie o ktorym piszesz robi dokladnie to samo co "kawałek druta" i zwiera na odpowiedni czas odpowiednie piny

cala operacja dla wprawionej osoby trwa kilkanascie sekund, wiec wystarczy odrobina checi ( i co wazniejsze - wiedzy) u osoby, ktora wymiena Ci olej i masz z powrotem zielone kwadraciki :wink:

 

ale niech kazdy robi tak, jak uwaza za stosowne :cool2:

 

Zdaje sobie sprawe ze robi to samo i nie neguje "druta", po prostu po otwarciu kopulki stwierdzielm ze powalcze jak powiedzieli mi 90zl za robote w ASO. Ale potem sprawdzilem jeszcze polecane serwisy BMW dla swojego rejonu na tym forum i znalazlem warsztat ktory zrobil mi to w cywilizowany sposob za 30 zl wiec co ja sie bede szarpal jak i tak za wymiane oleju zaplacic musze bo nie mam kanalu a nie bede robil wioski na osiedlu i spuszczal olej na krawezniku, ze juz nie wspomne o tym co ja z tym olejem pozniej zrobie (bo przeciez nie wyleje do kanalizacji), gra nie warta zachodu w moim przypadku, i przypadku kazdego kto umie znalezc warsztat ktory to zrobi dobrze i za rozsadne pieniadze :) Pozdrawiam!

Opublikowano

tez sam nie wymieniam oleju pod oknem, ale kasowanie inspekcji ?

wiesz jaki czlowiek robi sie dumny po tym, jak zrobi to SAM po raz pierwszy :mrgreen:

Opublikowano
tez sam nie wymieniam oleju pod oknem, ale kasowanie inspekcji ?

wiesz jaki czlowiek robi sie dumny po tym, jak zrobi to SAM po raz pierwszy :mrgreen:

 

Ale nie zawsze ten pierwszy raz jest przyjemny chociażby dla kieszeni jak nie wyjdzie :)

Opublikowano
tez sam nie wymieniam oleju pod oknem, ale kasowanie inspekcji ?

wiesz jaki czlowiek robi sie dumny po tym, jak zrobi to SAM po raz pierwszy :mrgreen:

 

Ale nie zawsze ten pierwszy raz jest przyjemny chociażby dla kieszeni jak nie wyjdzie :)

 

no bo trzeba sie merytorycznie przygotowac :wink:

podpierasz sie wiedza zawarta na tym forum i wyjsc musi ! :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.