Skocz do zawartości

320d jak kupic oryginalne xenony?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
zbiorniczek który zakupiłem razem z lampami jest troche inny, od tego który miałem poniewaz ma dwie pompki jedna na spr szyb tróga o wiele silnisza i wieksza na spr lamp. a ze brakowało mi kostki do podłączenia tego wiekszego spryskiwacza to zmostkowałem z tym mniejszym silniczkiem i jak odpalam spryskiwacz szyb to psika takze na lampy, układ jest typowo ciśnieniowy który wytwaza silniczek spryskiwacza potrzebne było tylko zasilanie , które pozyczyłem od wycieraczek. Z lampami natomiast poradzić sobie nie umiem
  • Odpowiedzi 95
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich ,jestem tu nowy i piszę pierwszy post.Od jakiegoś czasu śledzę ten temat i mam kilka pytań.Zakupiłem BMW e46 325 xi z 2004 roku w USA.Wersja sedan.W czwartek będzie u mnie w domu.Zakupiłem odpowiednio wcześniej lampy xenonowe na allegro oraz listwy pod lampy ze spryskiwaczami.Proszę podpowiedzcie co jeszcze muszę dokupić aby lampy działały.To moje pierwsze BMW więc jestem laikiem jeśli chodzi o tą markę.Mam nadzieję,że przyjmiecie mnie ze zrozumieniem do swojego grona forumowiczów.Pozdrawiam :wink:
Opublikowano
Z tego co czytałem to chyba jeszcze muszę dokupić zbiorniczek ,przewody do spryskiwaczy.....I czy jakieś "jazdy" z kostkami i podłączeniami będą?? Pytam bo to wersja hamerykańska???
Opublikowano
Z tego co czytałem to chyba jeszcze muszę dokupić zbiorniczek ,przewody do spryskiwaczy.....I czy jakieś "jazdy" z kostkami i podłączeniami będą?? Pytam bo to wersja hamerykańska???

 

A wcześniej miałeś ksenony?

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Z tego co czytałem to chyba jeszcze muszę dokupić zbiorniczek ,przewody do spryskiwaczy.....I czy jakieś "jazdy" z kostkami i podłączeniami będą?? Pytam bo to wersja hamerykańska???

 

Rozwieje Wasze watpliwosci :)

1) Wymienilem lampy w compakcie na oryginalne z xenonami. - koszt 1400zl (w tym montaz ringow)

2) Poziomowanie dziala z guzika, nie bawilem sie w zakladanie czujnikow na kola do automatycznego poziomowania

3) Zakupilem retro-kita spryskiwaczy do BMW compact - oryginal to koszt 740zl (lub 920zl bez znajomosci). Problem w tym,ze sa juz zalozone, podlaczone a jeszcze brakuje jakiegos przekaznika, ktorego nie bylo w retro-kicie...

Na razie temat otwarty i czuje,ze wyjdzie :) DAM ZNAC. :dance:

Opublikowano
Jednak jazda na bixenonie dokładanym może podobno skończyć się uszkodzeniem elektromagnesu sterującego przesłoną, dlatego zaleca się używac bixenonu krótko, albo w ogóle z niego zrezygnować (jako długie działają cały czas żarówki H7).

burner a ty masz bixenony u siebie??

ja planuje kupic ori bixenony na ebayu ale wlasnie sie natknalem na twoj post i zabiles mi cwieka.to jak to z nimi w koncu jest?? i byly montowane w e46 fabryczne? chyba byly skoro na ebayu mozna kupic? oswieccie mnie.

Opublikowano
A wcześniej miałeś ksenony?

Nie. Jest to auto ze stanów bez xenonów.Może ktoś wie czy tam są zamontowane te czujniki obciążenia potrzebne do samoregulacji wysokości?

Opublikowano
A wcześniej miałeś ksenony?

Nie. Jest to auto ze stanów bez xenonów.Może ktoś wie czy tam są zamontowane te czujniki obciążenia potrzebne do samoregulacji wysokości?

 

To tak jak mówiłem. Zmieniasz lampy i wszystko. Będziesz miał regulację manualną. A ze spryskiwaczami(jeśli chcesz je zakładać) to kilka elementów musisz dokupić też nie będziesz miał problemów...

Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano
Jednak jazda na bixenonie dokładanym może podobno skończyć się uszkodzeniem elektromagnesu sterującego przesłoną, dlatego zaleca się używac bixenonu krótko, albo w ogóle z niego zrezygnować (jako długie działają cały czas żarówki H7).

burner a ty masz bixenony u siebie??

ja planuje kupic ori bixenony na ebayu ale wlasnie sie natknalem na twoj post i zabiles mi cwieka.to jak to z nimi w koncu jest?? i byly montowane w e46 fabryczne? chyba byly skoro na ebayu mozna kupic? oswieccie mnie.

coś tu nie rozumiem , chodzi o to czy w E46 były seryjnie bixenony ? czy ori to coś innego ?

Opublikowano
A wcześniej miałeś ksenony?

Nie. Jest to auto ze stanów bez xenonów.Może ktoś wie czy tam są zamontowane te czujniki obciążenia potrzebne do samoregulacji wysokości?

 

To tak jak mówiłem. Zmieniasz lampy i wszystko. Będziesz miał regulację manualną. A ze spryskiwaczami(jeśli chcesz je zakładać) to kilka elementów musisz dokupić też nie będziesz miał problemów...

Nie dam głowy, ale na 99% w modelu po lifcie jest inny/inaczej zaprogramowany moduł LCM i dołożone xenony (dokładnie to bixenony, bo takie były w modelu po lifcie, tzn w "długich" świeci xenon z odsłoniętą przesłoną + światła długie H7) nie będą świecić przy włączonym silniku, przy wyłączonym w pozycji 'zapłon' świecą.

 

Są 2 drogi:

 

1. Przeprogramować moduł LCM "na xenony" , ale podobno (mówił tak spec z firmy z Brzezin - papik tam montował xenony) nie będzie działała regulacja świateł z kabiny (góra-dół)

2. Kupić od gościa z Brzezin (może nie tylko u niego) 2 urządzenia oszukujące moduł LCM, które wlutowuje się w przewody idące z obu lamp. Ja tak mam zrobione i xenony działają, regulacja z kabiny działa, błędów o spalonych żarówkach nie ma, ale info o błędach działa, tzn gdy przestał na chwilę świecić prawy xenon wyskoczył na desce błąd.

Niestety za 2 "oszukiwacze kompa" płaciłem 300zł / 2szt.

 

PS. jak znajde czas to być może ściągnę izolację z tego 'oszukiwacza' i zobacze co dokłądnie tak się znajduje... czy jakiś oporni, rezystor czy ki diabeł :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Jednak jazda na bixenonie dokładanym może podobno skończyć się uszkodzeniem elektromagnesu sterującego przesłoną, dlatego zaleca się używac bixenonu krótko, albo w ogóle z niego zrezygnować (jako długie działają cały czas żarówki H7).

burner a ty masz bixenony u siebie??

ja planuje kupic ori bixenony na ebayu ale wlasnie sie natknalem na twoj post i zabiles mi cwieka.to jak to z nimi w koncu jest?? i byly montowane w e46 fabryczne? chyba byly skoro na ebayu mozna kupic? oswieccie mnie.

 

Tak, w modelu po lifcie w e46 sedan/kombi były bixenony.

Jest na forum jak zrobić, żeby działały: plus z długich przylutować do środkowego piny (jeden z trzech) w wolnym gnieździe w lampie.

 

UWAGA: Dołożone bixenony w samochodzie, który z fabryki wyjechał z normalnymi lampami H7 nie powinny długo świecić jako długie, tzn bixenon, gdyż grozi to przepaleniem "przesłony" (zdaje się jej elektromagnesu). W samochodzie fabrycznie wypoosażonym w bixenony zwiększone napięcie odsłąniające przesłonę podawane jest przez moment, potem moduł LCM "daje" normalne napięcie do podtrzymania otwartej przesłony (aby świeciły "długie")

W dołożonych, choć oryginalnych bixenonach, po włączeniu długich zwiększone napięcie podawane jest cały czas... "Długo" nie znaczy 0,5h ... może to być 2minuty i kaput :?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

to teraz ja sie zakrecilem.to jak w koncu z tymi ksenonami?

to znaczy jak ktos pisze ze sprzedaje ksenony a inny biksenony to tak naprawde chodzi o te same swiatla?? (mowa o e46 po lifcie) :roll2:

wytlumaczcie mi prosze jak pastuch krowie na granicy.

Opublikowano
to teraz ja sie zakrecilem.to jak w koncu z tymi ksenonami?

to znaczy jak ktos pisze ze sprzedaje ksenony a inny biksenony to tak naprawde chodzi o te same swiatla?? (mowa o e46 po lifcie) :roll2:

Nie wiem jak w Stanach, ale w Europie w modelu po lifcie były bixenony. A na aukcjach piszą różnie, raz xenony raz bixenony. Ja nawet potocznie mówię xenony, a myślę o bixenonach jeżeli chodzi o e46 po lifcie :)

Masz tam soczewkę z gniazdem na D2S + przesłona, która albo jest przymknięta (światła mijania) albo otwarta (wtedy ta soczewka daje światło "długie") i żarówka H7 jako długie. Jasne? :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
UWAGA: Dołożone bixenony w samochodzie, który z fabryki wyjechał z normalnymi lampami H7 nie powinny długo świecić jako długie, tzn bixenon, gdyż grozi to przepaleniem "przesłony" (zdaje się jej elektromagnesu).

 

W dołożonych, choć oryginalnych bixenonach, po włączeniu długich zwiększone napięcie podawane jest cały czas... "Długo" nie znaczy 0,5h ... może to być 2minuty i kaput :?

 

:duh: To po kiego komu takie światła i jaki sens ma ich montowanie. :lol: Dla ozdoby?! :roll2:

Opublikowano
UWAGA: Dołożone bixenony w samochodzie, który z fabryki wyjechał z normalnymi lampami H7 nie powinny długo świecić jako długie, tzn bixenon, gdyż grozi to przepaleniem "przesłony" (zdaje się jej elektromagnesu).

 

W dołożonych, choć oryginalnych bixenonach, po włączeniu długich zwiększone napięcie podawane jest cały czas... "Długo" nie znaczy 0,5h ... może to być 2minuty i kaput :?

 

:duh: To po kiego komu takie światła i jaki sens ma ich montowanie. :lol: Dla ozdoby?! :roll2:

Wg takiego podejścia w e46 przed liftem światła ksenonowe też są montowane "dla ozdoby".

Przecież xenony działają i oczywistym jest, że świecą lepiej od najlepszych żarówek H7. A przyznasz, że nie dla ozdoby stosuje je sie jako oświetlenie samochodowe.

Długie, sporadycznie używane przez większość kierowców mamy na H7, więc też działa.

W tym przypadku nie rozumiem Twojego toku myślenia...

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
UWAGA: Dołożone bixenony w samochodzie, który z fabryki wyjechał z normalnymi lampami H7 nie powinny długo świecić jako długie, tzn bixenon, gdyż grozi to przepaleniem "przesłony" (zdaje się jej elektromagnesu).

 

W dołożonych, choć oryginalnych bixenonach, po włączeniu długich zwiększone napięcie podawane jest cały czas... "Długo" nie znaczy 0,5h ... może to być 2minuty i kaput :?

 

:duh: To po kiego komu takie światła i jaki sens ma ich montowanie. :lol: Dla ozdoby?! :roll2:

 

Odpowiem tu :) Pan Marcin z Brzezin dokladnie to powiedzial co Burner. I tak na trasie dlugimi nie swieci sie dluzej niz 2-3min, ja max swiecilem 5min na poboczu i nic sie nie stalo.

Wiec montowanie nawet uzywek bixenon do ayuta bez xenonow ma jak najbardziej sens zarowno dotyczacy bezpieczenstwa jak i ekonomii.

 

W ASO montaz calego zestawu xenonow (lampy, czujniki, spryskiwacze) zaczyna sie na dzien dobry od 7.000zl (dostalem 2 oferty). Na chwile obecna ja zamykam sie w kwocie niespelna 2500zl z robocizna i czesciami.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
UWAGA: Dołożone bixenony w samochodzie, który z fabryki wyjechał z normalnymi lampami H7 nie powinny długo świecić jako długie, tzn bixenon, gdyż grozi to przepaleniem "przesłony" (zdaje się jej elektromagnesu).

 

W dołożonych, choć oryginalnych bixenonach, po włączeniu długich zwiększone napięcie podawane jest cały czas... "Długo" nie znaczy 0,5h ... może to być 2minuty i kaput :?

 

:duh: To po kiego komu takie światła i jaki sens ma ich montowanie. :lol: Dla ozdoby?! :roll2:

Wg takiego podejścia w e46 przed liftem światła ksenonowe też są montowane "dla ozdoby".

 

Rozumiesz to zdanie: W samochodzie fabrycznie wypoosażonym w bixenony zwiększone napięcie odsłąniające przesłonę podawane jest przez moment, potem moduł LCM "daje" normalne napięcie do podtrzymania otwartej przesłony (aby świeciły "długie")

 

To tu masz odpowiedź. Nie dla ozdoby tylko jest to inaczej rozwiązane.

 

papik: można założyć xenon po co od razu bi.

Opublikowano

 

Rozumiesz to zdanie: W samochodzie fabrycznie wypoosażonym w bixenony zwiększone napięcie odsłąniające przesłonę podawane jest przez moment, potem moduł LCM "daje" normalne napięcie do podtrzymania otwartej przesłony (aby świeciły "długie")

 

To tu masz odpowiedź. Nie dla ozdoby tylko jest to inaczej rozwiązane.

 

papik: można założyć xenon po co od razu bi.

 

Mozna wcale nie zakladac. Zalozylem BI aby dlugie swiecily w takim samych kolorze co drogowe. Nie widze problemu w tym,ze moze sie cos zepsuc. Jesli TY widzisz - nie zakladaj i nie placz na forum, ze "po co, dlaczego i dla ozdoby". :mad2:

 

Efekt koncowy jest najwazniejszy: dzialaja, spelniaja swoja funkcje i co najwazniejsze: NIE OSLEPIAJA.

Opublikowano
pytanie: jak zalozyc zwykly xenon (nie bi) do e46 po lifcie skoro fabrycznie auto wychodzilo z fabryki na bixenonach?? znaczy sie ze oryginalu nie kupi??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

papik: można założyć xenon po co od razu bi.

Mozna wcale nie zakladac. Zalozylem BI aby dlugie swiecily w takim samych kolorze co drogowe. Nie widze problemu w tym,ze moze sie cos zepsuc. Jesli TY widzisz - nie zakladaj i nie placz na forum, ze "po co, dlaczego i dla ozdoby". :mad2:

 

Efekt koncowy jest najwazniejszy: dzialaja, spelniaja swoja funkcje i co najwazniejsze: NIE OSLEPIAJA.

 

Ale o co Ci chodzi, napisałem proste zdanie w odpowiedzi na jeden z postów. Dla mnie to bzdura żeby montować coś co nie jest w pełni sprawne z punktu widzenia elektrycznego. Jak mam jechać i pilnować, żeby przypadkiem nie spalić lampy bo za dlugo pojade na "długich". A już kompletna paranoja to zakładanie bixenonów aby 'długie' świeciły w tym samym kolorze. :lol: :roll2: Masz "prawie jak" w oryginalne.

Edytowane przez BaX
Opublikowano

Ale o co Ci chodzi, napisałem, że proste zdanie w odpowiedzi na jeden z postów. Dla mnie to bzdura żeby montować coś co nie jest w pełni sprawne z punktu widzenia elektrycznego. Jak mam jechać i pilnować, żeby przypadkiem nie spalić lampy bo za dlugo pojade na "długich". A już kompletna paranoja to zakładanie bixenonów aby 'długie' świeciły w tym samym kolorze. :lol: :roll2: Masz "prawie jak" w oryginalne.

 

Jezdzij na zwyklych skoro to dla Ciebietaki problem i glupota.

Jak ktos wspomnial w beemkach nie bylo mono-xenonow byly BI, wiec jak sie wklada modyfikacje i nie chce jechac do ASO bulic jak za zboze to trzeba miec i pewne minusy.

 

Cala historia i nie ma co dalej dyskutowac...

:duh:

Opublikowano

papik: można założyć xenon po co od razu bi.

Mozna wcale nie zakladac. Zalozylem BI aby dlugie swiecily w takim samych kolorze co drogowe. Nie widze problemu w tym,ze moze sie cos zepsuc. Jesli TY widzisz - nie zakladaj i nie placz na forum, ze "po co, dlaczego i dla ozdoby". :mad2:

 

Efekt koncowy jest najwazniejszy: dzialaja, spelniaja swoja funkcje i co najwazniejsze: NIE OSLEPIAJA.

 

Ale o co Ci chodzi, napisałem proste zdanie w odpowiedzi na jeden z postów. Dla mnie to bzdura żeby montować coś co nie jest w pełni sprawne z punktu widzenia elektrycznego. Jak mam jechać i pilnować, żeby przypadkiem nie spalić lampy bo za dlugo pojade na "długich". A już kompletna paranoja to zakładanie bixenonów aby 'długie' świeciły w tym samym kolorze. :lol: :roll2: Masz "prawie jak" w oryginalne.

 

BaX, nadal nie rozumiesz.

W e46 po lifcie nie było samych xenonów.

Były lampy bixenon, więc jeżeli ktoś chce mieć światła xenonowe jako światła mijania musi kupić taką oryginalną lampę. Zgodzisz się, że to lepsze niż HID w lampach na H7.

Ale nie trzeba mieć podłączonych świateł xenonowych jako długie. Wybór należy do użytkownika. Ja miałem ale odłączyłem. Mam xenony jako światła mijania, jako długie mam H7 (przesłony na soczewkach się nie otwierają), nie spalę elektromagnesu, nie przejmuje się, że jadę dłużej na długich, a komfort i bezpieczeństwo jazdy na xenonach są nieporównywanie większe od jazdy na H7.

 

Mam nadzieję, że jasno wytłumaczyłem powód, dlaczego użytkownicy e46 bez fabrycznych świateł xenonowych je zakładają :)

 

Tyle z mojej strony.

Pozdrawiam,

Konrad

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.