Skocz do zawartości

dziwna praca silnika po przejechaniu 2,5tys km- dlaczego?


zaba84

Rekomendowane odpowiedzi

witam. Dzis rano wrocilem z wycieczki na litwe, zrobilem prawie 2,5tys km w ponad 30 godz, jak juz dojechalem do domu to jak otwieralem brame zeby wjechac na podjazd to uslyszalem jak silnik dziwnie chodzi, jakos glosniej, cos jakby lekusko klekotalo a jak sie jedzie np miedzy blokami przy otwartm oknie to slychac jakby takie metaliczny odglos, malo tego w aucie zrobilo sie jakby troszke glosniej i zaczal lekko bujac obrotami, nie widac tego po obrotosciomierzu tylko czuc na budzie auta. Co posprawdzac :?: Co wymienic :?: Czemu tak sie dzieje :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silniczek M40 i rozrząd Ci klekocze. Nic wielkiego,ot taka przypadłość tego modelu silnika :D

Kiedy ostatnio zmieniałeś olej?

Jeśli auto nie słabnie, wkręca się ładnie na wysokie obroty, to nie ma się czym martwić.

Resztę - odnośnie napraw etc wyczytasz na forum :search:

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz silniczek M40 i rozrząd Ci klekocze. Nic wielkiego,ot taka przypadłość tego modelu silnika :D

Kiedy ostatnio zmieniałeś olej?

Jeśli auto nie słabnie, wkręca się ładnie na wysokie obroty, to nie ma się czym martwić.

Resztę - odnośnie napraw etc wyczytasz na forum :search:

 

Pozdrawiam

 

rozrzad?? w sensie??

 

a olej byl zmieniany jeszcze z ok 6 tys km temu za poprzedniego wlasniciela, tak jest wedlug faktory..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd w sensie popychacze,dźwigienki zaworowe etc. Klasyka m40. Proponuję poszukać o bocianie mieszkającym pod maską :wink: Na forum jest zatrzęsienie tematów o klekociku w m40.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż poziom oleju w silniku.

Ja miałem niedawno takie same objawy i okazało się że koleś źle założył uszczelkę filtra i połowa wypłynęła :evil:

Stąd objawy metalicznego stukania.

To tylko jedna z wersji jaka mogła się stać. Najpewniej to będzie jak napisał Mattis klekocik M40.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt samych części to około 1000zł w zaokrągleniu i przy wyborze małooptymistycznego wariantu (wałek,dźwigienki,popychacze)

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu autko było "zmęczone"? Bądź, co bądź to kawałek trasy i trochę dostało. Może jak postoi i ostygnie, to przejdzie? :cool2: Zaczekaj i później sprawdź.

Nie straszmy kolegi remontem. Jeśli silnik wkręca się bez problemów do odcięcia i zazwyczaj nie klepie (lub mocno nie klepie), to nie jest źle.

 

Brzmi to trochę jak znachorstwo, :mrgreen: ale tak myślę. Jeśli przed wyjazdem nie miałeś złego silnika a podczas wycieczki nie wariowałeś, to nic złego nie powinno się stać. Ewentualnie olej już się zużył. Fakt, że może za wcześnie ale czemu nie? Trochę posmarował już. :doh: :idea:

Edytowane przez Lucass_81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no mialem jedna przerwe na ok 4 godz zeby sie kimnac i na cpnie jak tankowalem....a tak to non toper jechalem....

 

moze zmienie olej i zobacze jak bedzie autko chodzilo....

 

a o koszty czesci to mi chodzilo tylko o popychacze i te dzwigienki, bo jezli walek jest zajechany to to nie problem bo zregeneruje sobie go w pracy i posluzy bluzej niz nowy..:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli auto nie słabnie, wkręca się ładnie na wysokie obroty, to nie ma się czym martwić.

mi tez tak jeden mechanik na początku powiedział jak mi stukało a pozniej szlif wału musiałem robic bo była to wina panewki!

ale mam nadzieje ze u ciebie to nie jest to!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może na tej stacji jakaś benzyna była lewa.I dlatego tak stuka.Spróbuj nalać dobrego paliwa do pełna.

 

 

nie no lalem na orlenie verve98 i na shelu vpowe 95 bo to za firmowe lalem wiec szlalem .... i to na duzej stacji tankowalem unikam malych stacyjeh choc maja firmowy napis np orlen albo bp albo shel..itp..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.