Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Generalnie BMW wydaje sie jedną z leprzych i droższych samochodów. Tylko zastanawia mnie to, że przecież pod względem silnika są modele innej marki produkowane w tych samych latach bardziej niezawodne i z większym stosunkiem mocy do pojemności. Np taki golf ze sławnym silnikiem 1.9 TDI w porówaniu do BMW 318tds. W sumie o wiele bardziej niezawodny, bynajmniej tak mi sie wydaje. Czy uważacie że bmw są troche przereklamowane czy posiadają coś co sprawia że mimo wszystko są leprze. Chodzi mi tu tylko i wyłącznie o silniki i rozwiązania w nich zastosowane. Może to troche głupi temat ale szukam argumentów by jednak udowodnić że to ja mam leprze auto od kumpla :D
  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dlaczego tak jest że BMW są najlepsze??

Bo BMW to radość z jazdy :8)

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano
Chodzi mi tu tylko i wyłącznie o silniki i rozwiązania w nich zastosowane. Może to troche głupi temat ale szukam argumentów by jednak udowodnić że to ja mam leprze auto od kumpla :D

 

Po prostu daj mu pojezdzic swoja bryka :)

Opublikowano
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW nalezy w tych drugich choc i wybierajac rozumiem tez nikt BMW nie pogardzi. Ktokolwiek nie slyszy o BMW nie pozostanie obojenty, moze kochac lub nienawidzic ale zawsze jakims uczuciem dazy ta marke, to swiadczy o tym ze BMW jest lepsze on innych marek, jest jakies... A co do pani madzi2008, ni w zab nie rozumiem tego zwrotu "nie ja najlepsze"... Warto patrzyc co sie pisze zwlaszcza jak sie stwierdza ze inni pisza glupoty :nana: I po kiego grzyba bedac posiadaczem jaguara zapisywac sie na forum BMW :think: Odbieram to jako poczatek dazenia we wlasciwym kierunku :wink:
Opublikowano
Dlaczego tak jest że BMW są najleprze??

 

Jeżeli Ty sam tego nie wiesz i nie czujesz to ciężko będziesz miał przekonać inną osobę.

Opublikowano
A ja myślę, że BMW są "najleprze" bo w swoich czasach konstruktorzy mocno wyprzedzali "myśleniem" inne marki. Ot, choćby taki detal, jak sygnał dźwiękowy powiadamiający o spadku temperatury na szosie do 3 stopni,automatyczne przejście z ciągłego trybu wycieraczek do trybu przerywanego ( nieprofesjonalne określenie, przepraszam )po zatrzymaniu auta, fotele regulowane w stu różnych kierunkach. Niby duperele, ale jakże dodające charakteru. A poza tym nie ma jeszcze ( chyba ) BMW który miałby napęd tylko na przód. I to jest najlepsze, bo daje nam pojęcie o tym, że twórcy tej legendarnej już marki traktują nas nie jako krawaciarzy dojeżdżających samochodem tylko do kościoła, lecz jako ludzi ze sportową żyłką, kogoś wymagającego samochodów naprawdę dobrych i dających frajdę z jazdy.
Opublikowano
...twórcy tej legendarnej już marki traktują nas nie jako krawaciarzy dojeżdżających samochodem tylko do kościoła, lecz jako ludzi ze sportową żyłką, kogoś wymagającego samochodów naprawdę dobrych i dających frajdę z jazdy.

 

Pieknie napisane :cool2:

Opublikowano
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW

 

Sercem to kupuje się Alfę Romeo, a BMW? Bez żartów. To taki drugi stopień wtajemniczenia po Golfie i kadettcie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW

 

Sercem to kupuje się Alfę Romeo, a BMW? Bez żartów. To taki drugi stopień wtajemniczenia po Golfie i kadettcie.

 

Alfe to się kupuje jak się ma "zapasowe" inne auto. :twisted2:

Opublikowano
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW

 

Sercem to kupuje się Alfę Romeo, a BMW? Bez żartów. To taki drugi stopień wtajemniczenia po Golfie i kadettcie.

 

Alfe to się kupuje jak się ma "zapasowe" inne auto. :twisted2:

 

Bez przesady!

Sprzedam Bmw 320d E46 2001r
Opublikowano

Nie ma najlepszych samochodów - są tylko takie, które najbardziej nam odpowiadają - i dla różnych ludzi będą to różne modele i marki.

 

Mnie E36 odpowiada, bo:

- koszty utrzymania nie odbiegają od innych marek

- podoba mi sie jej wygląd

- jest to normalny samochód, a nie małe sportowe autko

- świetnie się prowadzi

- jest całkiem bezawaryjny

 

Gdyby silnik był większy to już było by idealnie. Niewiele jest samochodów, które łączą w sobie te cechy - jednak ktoś inny może mieć inne priorytety niż ja.

Opublikowano

Dlaczego są najlepsze, powodów jest kilka:

Są osoby które twierdzą że nigdy nie kupią nie kupią BMW - ponieważ - twierdzą że w zimie chcą jeździć samochodem a nie toczyć się nim- a ja traktuję napęd na tył za pozytyw - nawet zimą - jeździ się spokojnie - rozważnie - na stacji paliw nie bije nas po kieszeni podczas tankowania. Jeśli jednak chcemy poćwiczyć swe umiejętności w temacie kontrolowanych poślizgów -a mamy jakiś placyk w okolicy i trochę wolnego czasu - te wszystkie przednionapędowe muły mogą sobie wyrywać wajchę od hamulca ręcznego a i tak nie pobawią się tak jak my- posiadacze napędu FR.

Druga sprawa - silnik- mam najsłabszą wersję silnikową z pośród BMW - ale porównując z innymi markami- czy ja wiem czy taka najsłabszą - mając na względzie masę auta i napęd- m40b16 nie wypada źle.

Kolejnym błędnym twierdzeniem jest to że części są drogie- o.k. - do najtańszych nie należą - ale przynajmniej coś raz wymienione służy nam parę lat.

Kolejną sprawą jest obsługa klienta - niewiele marek samochodowych posiada - swoją stronę gdzie po wpisaniu Vinu -możemy uzyskać pełne info na temat naszego pojazdu (Z1, RealOEM)

Następna rzeczą jaka mi się nasuwa jest wyposażenie wnętrza - posiadacze innych marek najczęściej w wersjach podstawowych wiedzą tylko ile jadą, ile mają paliwa w baku, jaką mają temperaturę wody i którą mają godzinę - ponieważ za obrotomierz muszą dopłacić - o Ekonomizerze to nie ma co wspominać.

Kolejną sprawą jest linia nadwozia - czytałem że model e36 tworzony byl w latach 1984-1988 - linia nadwozia stworzona 20 lat temu jest aktualna do dziś - w porównaniu np. do Fiata Siena, Lub samochodów japońskich z przełomu 1990-1994.

Ostania i najlepsza rzecz w tym wszystkim to komfort z jazdy- o czym koledzy już wspominali- prowadzi się majestatycznie- jazda relaksuje, po dłuższych trasach nie odczuwamy zmęczenia - co na przykład jest widoczne choćby nawet w Audi A4 z przełomu 1995-1999- siedzi się w min jak na kazaniu lub przesłuchaniu- twarde niewygodne fotele - a w Beemkach wsiadasz i zatapiasz się w dobrze wyprofilowanym fotelu.

Kończąc tego posta - powiem tak to nie my twierdzimy że BMW jest najlepsze- tylko nasi oponenci twierdza że nie jest ono najlepsze - ale zwróćcie uwagę że wszyscy którzy nam dogryzają mówiąc"auto dla dresiarza" "Bryka Młodego Wieśniaka" - taka naprawdę cholernie nam zazdroszczą - i z tego należy się cieszyć - bo to boli ich a nie nas - posiadaczy tych trzech wspaniałych literek -powiedzmy to jednym głosem:

 

BxxxxxxxMxxxxxxxW

:mrgreen:

masqo
Opublikowano

Golf jako samochód dla ludu nie ma w sobie pięknej duszy jaką ma BMW. Ma kierowce zawieźć z punktu A do B niekoniecznie dając jakąkolwiek przyjemność z jazdy :D Poza tym wydaję mi się, że jakość materiałów użytych do produkcji Golfa (np wnętrze) jest dużo gorsza od tych użytych w BMW :) Może konstruktorzy BMW tworząc akurat silnik 1,8 diesel nie myśleli o wysokich jego osiągach tylko o jego ekonomice, przez co silnik ten mógł być dedykowany osobom, które jeżdżą spokojnie i oszczędnie :o Volkswagen wziął się jednak także za osiągi i stworzył to swoje słynne 1,9TDI :D

 

Może piszę głupoty no ale tak sobie rozważałem...heheh :o

:)
Opublikowano
Np taki golf ze sławnym silnikiem 1.9 TDI w porówaniu do BMW 318tds. W sumie o wiele bardziej niezawodny, bynajmniej tak mi sie wydaje. Czy uważacie że bmw są troche przereklamowane czy posiadają coś co sprawia że mimo wszystko są leprze. Chodzi mi tu tylko i wyłącznie o silniki i rozwiązania w nich zastosowane. Może to troche głupi temat ale szukam argumentów by jednak udowodnić że to ja mam leprze auto od kumpla :D

 

Ja się ustosunkuje do silników - po pierwsze silnik Volksvagena 1.9TDi jest jedą z najbardziej ich udanych jednostek (jeśli nie najbardziej) Wiadomo, jego kolejne wersje są stosowane od wielu lat w VW, Audi, Skodzie i Seatcie - a jego nowa wersja 2.0TDI jeszcze przez Jeepa i Mitsubishi - to coś znaczy. Ogólnie VW i Audi są mocne w Dieslach moim zdaniem - jestem pod wielkim wrażeniem osiągów silnika 4.0 i 4.2 TDI - miałem okazje jeździć tym pierwszym po chiptuningu 300KM i 800Nm - potwór!!! :mrgreen:

 

Nie jeździłem nigdy 318tds, ale z tego co się orientuje nie jest to najsłynniejszy silnik bmw. W ogóle powiedziałbym że bmw to spece od silników benzynowych. Choć pod względem kultury pracy i elastyczności nowe Diesle bmw są rewelacyjne (miałem wcześniej 320d e46 - niestety psuł mi się silnik właśnie)

 

Co roku jakieś tam opiniotwórcze stowarzyszenie czy organizacja ogłasza najlepsze silniki w różnych klasach pojemności i jeden silnik roku, który jest ogólnie naj naj. Od wielu lat BMW zgarnia tam połowe nagród w poszczególnych kategoriach i zazwyczaj zgarnia też ta główną nagrode. Silniki od M3 i M5 są tam zawsze.

Tylko z silników którymi się interesowałem:

- mój silnik 2.8 z e36 był przez trzy lata z rzedu wybierany najlepszym silnikiem na świeciew kaytegorii od 2.5l - 3.0l (chyba od 95-98)

- silnik który mam w terenówce 4.0 V8 był najlepszy w swojej kategorii przez dwa lata (zdetronizował go następca 4.4 V.8

- silnik z M3 e 46 był bajlepszym silnikiem roku ogólnie i następnie przez następne 4 lata wybierany jako najlepszy silnik w kategorii 3.0l - 3.5.l

- silnik od nowego M5 V10 - jednego roku wybrany był jako najlepszy silnik w 3 kategoriach - najlepszy w ogóle, najlepszy silnik sportowy i najlepszy silnik w katregorii pojemności.

 

BMW było prekursorem jeśli chodzi o robienie całych silników z aluminium (już w latach 90-tych) i używania tworzyw sztucznych, oraz różnych dziwnych stopów jak Niklosil i Alusil - stopy niklu i silikonu oraz aluminium i silikonu - którymi były pokrywane komory cylindrów.

 

Wszystkie silniki 6 cylindrowe są rzędowe i to od pojemności 2.0l to silniki rzędowe - inne firmy przestawiły się produkowanie silników w układzie V6 - bo są tańsze w produkcji i zajmują mniej miejsca pod maską - ale dla bmw nie to było istotne - silnik R6 ma większą kulture pracy i BMW do dzisiaj stosuje tylko takie silniki.

 

BMW przez wiele lat robiło silnki benzynowe wolnossące - bez doładowania - mimo to bez problemów osiógało 100 i więcej KM z jednego litra pojemności (podobną filozofie ma Honda) - to co konkurencja osiągała za pomocą Turbosprężarek czy Kompresorów.

W zeszłym roku BMW wypuściło pierwsz silnik benzynowy doładowany. 3 litrowy z podwójnym doładowaniem - jedną turbosprężarką i jednym kompresorem - silnik pozamiatał konkurencje - wygrał oczywiście miano najlepszego silnika na swiecie - ma 305KM mało pali i dzięki niesamowitej dla silnika benzynowego krzywej przebiegu mocy zapewnia osiągi lepsze niż 350-konny silnik z M3 e46.

 

Na sam koniec:

 

w samochodzie którzy przez wielu entuzjastów i dziennikarzy wciąż jest najlepszym super sportowym drogowym samochodzie wszechczasów - McLarenie F1. Samochodu z lat 90 ktory osiąga ponad 390km/h.

Czytając kiedyś artykuł o super samochodach w prestiżowym brytyjskim magazynie EVO dziennikarz po przejechaniu się McLarenem F1 stierdził że ze wszystkich samochodów świata gdyby ktoś postawił przy nim kosiarke z silnikiem z McLarena F1 wybrał by ta kosiarke :D a silnik w Mc Larenie F1 to silnik BMW :mrgreen:

Opublikowano (edytowane)
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW

 

Sercem to kupuje się Alfę Romeo, a BMW? Bez żartów. To taki drugi stopień wtajemniczenia po Golfie i kadettcie.

 

Sorry ale jak dla Ciebie stopniowanie wyglada Kadett, Golf, BMW to moze faktycznie kup Alfe... :mad2: Jak mozna wogole serie 3 porownac do Golfa? BMW zauwazylo golfa dopiero jak wypuscilo serie 1 ktora ma z nim bezposrednio konkurowac. Trzeba miec niepokoleji w glowie zeby serie 3 przyrownychwac do Golfa (nie ujmujac nic temu modelowi gdyz auto to daje rade). Seria 3 zawsze byla limuzyna klasy sredniej, lub miescila sie z przedziale samochodow klasy sredniej wyzszej, czyli konkurowala z Audi A4, Mercedesem C-Klasa i temu podobnymi, widzisz tu gdzie golfa :?: :!: A moze widzisz Kadett'a :?: :!: :duh:

Edytowane przez Sendra
Opublikowano
Sa auta ktore wybieramy rozumem i takie ktore wybieramy sercem i BMW

 

Sercem to kupuje się Alfę Romeo, a BMW? Bez żartów. To taki drugi stopień wtajemniczenia po Golfie i kadettcie.

 

Sorry ale jak dla Ciebie stopniowanie wyglada kadett, golf, BMW to moze faktycznie kup Alfe... :mad2: Jak mozna wogole serie 3 porownac do Golfa? BMW zauwazylo golfa dopiero jak wypuscilo serie 1 ktora ma z nim bezposrednio konkurowac. Trzeba miec niepokoleji w glowie zeby serie 3 przyrownychwac do Golfa (nie ujmujac nic temu modelowi gdyz auto to daje rade). Seria 3 zawsze byla limuzyna klasy sredniej, lub miescila sie z przedziale samochodow klasy sredniej wyzszej, czyli konkurowala z Audi A4, Mercedesem C-Klasa i temu podobnymi, widzisz tu gdzie golfa :?: :!: A moze widzisz Kadett'a :?: :!: :duh:

 

Zmartwię Cię mam Alfę :) i bardzo wysoko cenię jej walory, a nawet (co się wielu teoretykom nie mieści w głowie) jej bezawaryjność. W swojej wypowiedzi nie porównuję 3 do Golfa bo to inne klasy, ale uważam, że BMW to tak pospolite auto jak Opel czy VW. Założę się, że większość forowiczów przesiadła się z Golfa do BMW i teraz wydaje im się, że mają auto "z duszą". Proszę Was nie używajcie słowa "dusza" w stosunku do aut wyprodukowanych po 1980r.

Opublikowano
Proszę Was nie używajcie słowa "dusza" w stosunku do aut wyprodukowanych po 1980r.

 

To subiektywna ocena, ktory samochod 'ma dusze', a ktory jej nie ma.

A poza tym cos mi sie wydaje, ze granica roku produkcji samochodow 'z dusza' sie ciagle przesuwa. Niektorzy uwazali, ze prawdziwe samochody przestano produkowac np. razem z wprowadzeniem katalizatorow.

Inni, ze wtedy, gdy skonczyla sie B-grupa, albo era homologation specials.

Pewnie za pare lat bedzie sie mowic, ze ostatnie prawdziwe samochody to te z ubieglego stulecia.

 

A co do Alfy: kupilbym ja juz dawno, ale przeszkadza mi FWD. A Q4 to straszna rzadkosc.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Zmartwię Cię mam Alfę :) i bardzo wysoko cenię jej walory, a nawet (co się wielu teoretykom nie mieści w głowie) jej bezawaryjność. W swojej wypowiedzi nie porównuję 3 do Golfa bo to inne klasy, ale uważam, że BMW to tak pospolite auto jak Opel czy VW. Założę się, że większość forowiczów przesiadła się z Golfa do BMW i teraz wydaje im się, że mają auto "z duszą". Proszę Was nie używajcie słowa "dusza" w stosunku do aut wyprodukowanych po 1980r.

 

Szczerze powiem, przy szukaniu BMW dla siebie udalo mi sie spotkac z Alfa 145 ktora mnie zaciekawila, jednak po przyjeciu pozycji kierowcy czar prysl i ciesze sie ze mi ja podkupili (oszczedzili mi zastanawiania sie, a byc moze podjecia zlej decyzji). Za to jak wsiadlem pierwszy raz do E36 poczulem sie jakbym w tym samochodzie jezdzil od dawna. Siedzac w niej pierwszy raz intuicyjnie wiedzialem co gdzie jest bo bylo tam gdzie sam bym to umiescil. Wiec jesli podejsc do sprawy ze sercem kupuje sie pojazd niepraktyczny, awaryjny, niewygodny itp. ale mimo to sie go kupuje bo sie go "kocha" to owszem BMW nie kupuje sie sercem, ale BMW sie "kocha" jak juz sie je ma za to jakie jest... Nie mowie za wszystkich, mowie za siebie, a BMW uwielbiam za:

- tylni naped, nawet z 1,6 daje frajde z jazdy

- totalny relaks na dluzszych trasach, auto widac ze chce jechac a nie ze trzeba go do tego zmuszac (wogole uwazam ze BMW to samochody do dlugich tras bo tam pokazuja swoje mozliwosci a nie w miescie)

- przyzwoite osiagi (w odpowiednich klasach pojemnosciowych)

- skrzynia biegow (stopniowanie po prostu genialne, oraz bieg IV, gdybym nie sprawdzil to bym nie uwierzyl 60-120km/h i dalej ciagnal jak szatan)

- ergonomia (pokazcie mi inny samochod w ktorym wszystkimi opcjami srodkowego kokpitu moge sterowac nie odrywajac dloni od lewarka zmiany biegow)

- wyglad (E36 to dla mnie najladniejsza generacja trojek)

Pozdrawiam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.