Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie wymieniłem olej w tylnym moście i nawet się nie spodziewałem jak ten stary olej wygląda:

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img508.imageshack.us/img508/6878/dyfer02rw1.jpg

 

 

http://img508.imageshack.us/img508/6944/dyfer01ne6.jpg

 

 

 

Gdy się dobrze przyjrzało można bylo miejscami zobaczyć maciupkie opiłki metalu. Niby nie olej silnikowy, a bródny jak nasączony nagarem.

 

Swoją drogą zamiast płacić za wymianę oleju można zainwestować, w taką dużą 0,5L strzykawę:

 

http://allegro.pl/item283215562_strzykawka_do_oleju_0_5_l_pompa_yato_0708.html

 

i po sprawie :D

 

mam wrażenie że trochę go za dużo nalałem, jakies 100-150ml, jest ryzyko że wywali mi symering?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Godmode jaki wlałeś olej do mostu :?:

Sczerze mówiac ja nie zmieniłem oleju w moście i dobrze byłoby się tym zainteresować :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Do BMW wlewa się iwyłącznie dwa rodzaje oleju. Oba są firmy Castrol, gdyż ta na zamówienie produkuje oleje specjalnie dla BMW (tylko do tych mostów "pasują").

 

Jeśli nie masz szpery to lejesz SAF-X0, tak jak ja.

A ze szperą to ma jakąś inną końcówkę.

Tak czy siak musisz jechać do ASO bo tylko tam dostaniesz ten olej. Powiesz im czy masz szperę czy brak i dostaniesz swój olej.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

No pewnie można też zalac olej Orlenu do mostów za 15zł. Każdy leje co chce, ale jest chyba jakiś powód dlaczego Castrol robi ten olej TYLKO do BMW, na zamówienie przez BMW.

 

Koszt to ok 46zl za litr, zależy od ASO bo w niektórych chcą i 70zł.

Wymiana to ok 30-50zł, chyba że wymieniasz sam wtedy będziesz potrzebował tą strzykawę do oleju lub coś innego żeby to wlac, a jest tam mało miejsca żeby lac np. z konewki.

Do tego potrzebujesz jeszcze wymienic dw pierscienie uszczelniające - aluminiowe. Koszt w groszach.

Wszystko dostępne w ASO.

 

Ceny dotyczą wersji bez szpery. Wydaje mi się, że nie jest to wysoka cena więc nie wiem czy jest sens ryzykowac i lac oleje ktore nie maja rekomendacji BMW...

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Coś mi się wydaje, że ten olej który spuściłeś nie był oryginalny. Gdy spuszczałem w swojej E36 przy 200tys. km to był on prawie taki sam jak nowy tylko był lekki osad na ściankach obudowy dyfra. Oryginalny olej jest prawie całkowicie pozbawiony właściwości myjących.
Opublikowano
Marcin ma racje, olej bez szpery możesz zalać jaki chcesz ale żeby był 75w90.... to tak samo jak z olejami silnikowymi.
Opublikowano
W którym serwisie sprzedają ten olej po 46zł? Oczywiście jeśli to nie tajemnica.
Opublikowano
Co Ty mnie uczysz?, jak ja to mam w jednym palcu.

 

bez komentarza

 

Coś mi się wydaje, że ten olej który spuściłeś nie był oryginalny. Gdy spuszczałem w swojej E36 przy 200tys. km to był on prawie taki sam jak nowy tylko był lekki osad na ściankach obudowy dyfra. Oryginalny olej jest prawie całkowicie pozbawiony właściwości myjących.

 

Cięzko powiedziec bo samochodu nie mam od nowości.

Tymbardziej zdziwiłem się, że olej był w takim stanie.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
W którym serwisie sprzedają ten olej po 46zł? Oczywiście jeśli to nie tajemnica.

 

Inchcape Motor Polska Sp. z o.o.

ul. Prosta 70

00-838 Warszawa

 

punkt sprzedaży:

ul. Wrocławska 6A

01-493 Warszawa

tel. 022 5321580

 

Dodam, że jest to bardzo fajne ASO bo jako jedyne spośród 3-4 do których dzwoniłem, zgodzili się sprzedac olej w innej ilości niż wielokrotnośc jednego litra.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Dzięki za info. Parokrotnie tam kupowałem i przyznam, że są naprawdę OK.

 

Twój przypadek potwierdza, że trzeba wymieniać ten olej jeśli kupiło się samochód używany (choć producent tego nie przewiduje), bo często się zdarza takie podejście jakie mają niektórzy koledzy, żeby wlać cokolwiek aby o podobnej gęstości...

Opublikowano

Podobno w nowych BMW wymienia się olej w moście co ileś tam kilometrów. To prawda?

 

Bo co do starszych modeli np. E36 to wiem, że tego oleju sie normalnie nie wymienia.

 

Pytałem o to w osobny poście, ale może ktoś z was się orientuję: gdzie można poddac utylizacji stary olej (czyt. gdzie wyrzucic)?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
jak sprawdzic czy mam szpere czy nie? :) w automatach w ogole byly szpery? :D mam 5HP30
E39 540iA ... Kocham i Szanuję... :)
Opublikowano
Najprościej jest podnieść tył i zakręcić kołem. Jak obydwa będą się kręcić w jednym kierunku to masz szperę.
Opublikowano
Nie wiem czy E39 był jakiś wyjątkowy ale szpera to opcja, którą można było sobie zamówic tak jak np. klimatronic

 

Mylisz się kolego, szpery nie można było zamówić i to nie była żadna opcja. Miała ją tylko M5 i żadna inna wersja silnikowa. Cały czas mówimy o e39.

Opublikowano

prawdopodobie tak, ale koszt ok 3500zł :duh:

 

 

Właśnie dzisiaj kupiłem olej do swojego dyfra (BP 75w90 syntetyk) Zobaczymy co ja z tamtąd zleje, porównamy.

Opublikowano
no dobra, a jakie koszta byly by wymiany tego oleju w moscie ze szpera?? ktos wie? i czy tez samemu mozna wymienic? ;) dzieki...

 

Tak jak Ci pisałem wcześniej, koszt oleju do mostu ze szperą jest większy o jakieś 15-20zł na litrze. Nie ma problemu z samodzielną wymianą. Mogę Ci dokładnie napisac co i jak. Poniżej zamieszczam zdjęcia. Są ta dwie "śruby", jedna do sprawdzania oleju druga do spuszczania. A jeśli naprawdę chcesz to mogę Ci jakoś udostępnic książkę "Sam naprawiam swoją Bimere :)"

 

http://img139.imageshack.us/img139/4231/dyfer03of2.jpg

 

http://img139.imageshack.us/img139/545/dyfer04tw9.jpg

 

%5B427%3A480%5Dhttp%3A//img139.imageshack.us/img139/8499/dyfer05cx1.jpg

 

http://img139.imageshack.us/img139/9518/dyfer06fq2.jpg

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
Mylisz się kolego, szpery nie można było zamówić i to nie była żadna opcja. Miała ją tylko M5 i żadna inna wersja silnikowa. Cały czas mówimy o e39.

 

hmmm... a w innych modelach? Np E36? Wbrew pozorom dużo bemek z małymi silnikami ma szperę. Wygodniej w zimie no i zabawniej :)

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Może któś napisać dokładnie w jaki sposób wymienić olej w dyfrze???

 

do jakiego poziomu się go dolewa? . Czy tak jak w skrzyni żeby sie przelało przez korek wlewowy? czy wlewa sie określoną ilość i tyle?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.