Skocz do zawartości

Co ile tyś km i co ile lat wymieniac podstawowe płyny-elemen


Ziemniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chce się zorientować, co jaki czas lub, co ile tysięcy km należy wymieniać podstawowe elementy, które należy wymieniać biorąc pod uwagę, że auto jest użytkowanie dosyć delikatnie i nie na dalekich dystansach. Z tego, co wyczytałem sprawa się ma tak:

Styczeń 2008 150 tyś (mój zapis, stan auta), bo będę od tego przebiegu i roku liczył.

Olej w silniku, co 10-20 tyś Km. Od razu filtr oleju.

Przegląd ogólny, co 20 tyś Km.

Wkład filtru powietrza, co 2 lata.

Ciecz chłodząca, co 3 lata.

Płyn hamulcowy, co 2 lata.

Filtr główny paliwa 80 tyś Km.

Olej w skrzyni i filtr oleju w skrzyni 80 tyś Km.

Jeśli mamy m40 wymienić pasek zębaty 4 lata – jak sprawdzić, jaki mam silnik?

Mikrofiltr 20 tyś

Płyn układu wspomagania, co ile?

Przekładnia główna 40 tyś wymiana oleju – przekładnia główna to jest dyfer ?. Czy dyfer to co innego ?

Czy sądzicie, że dobrze oceniłem, co ile km albo, co jaki czas należy wymieniać te elementy. Czy uważacie, że mogę jednak trochę dalej albo później wymienić niektóre elementy. Co należy jeszcze wymieniać żeby cieszyć się autem jak najdłużej i jak najlepiej. Napiszcie swoje opinie. Oraz z tego, co wyczytałem powinno się wymieniać pasek rozrządu, ale ja mam chyba na łańcuszku?

 

PS. Proszę tym razem potraktować mnie poważnie. Pozdrawiam

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej w silniku i przeglad podyktuje Ci sam samochod kiedy trzeba zrobic. Od tego masz te kolorowe kwadraciki przy odpalaniu. Jesli pojawi Ci sie zolty to wyskoczy napis oilservice i wtedy wymieniasz olej z filtrem.

Filtr powietrza warto na biazaco sprawdzac gdyz zajmuje to chwilke a wie sie w jakim jest stanie...

Jaki silnik sprawdzisz tutaj http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi wpisujac ostatnie 7 znakow (dwie litery i piec cyfr) z numeru VIN (masz go w dowodzie rejestracyjnym). Mozna tez sprawdzic po ksztalcie kolektora dolotowego... Prawdopodobnie masz M43 gdyz one byly juz w 94 roku, czyli masz lancuch a nie pasek rozrzadu. W razie czego gdybys dziwnym zrzadzeniem losu mial silnik M40 to pasek zmienia sie co 40 000 km...

Dyfer to przekladnia glowna :) Olej w dyfrze sprawdz przed wymiana gdyz jesli masz oryginalny i jest jego odpowiedni stan to nie wymaga on wymiany. A jesli juz sie uprzesz by wymienic to TYLKO na oryginalny BMW (ok. 60zl za litr).

Co do przekladni to "sam naprawiam..." glosi ze co 80 000 km (nie wiem czy to tyczy sie manuala czy automatu czy obu jednakowo) a jako ze masz automat to wypada tam zmieniac olej, bo w przypadku manuala robi sie podobnie jak z dyfrem, czyli jak jest stan i nic zlego sie nie dzieje to nie ruszac (to tak na przyszlosc jakbys zmienil pojazd).

Plyn ukladu wspomagania wymienia sie w zaleznosci od jego stanu. Sprawdz jak wyglada, jesli jest ciemny i brudny wymien, swiezy plyn jest barwy rozowawej (czerowanej) w zaleznosci kto jak rozroznia kolory :)

Edytowane przez Sendra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Proszę tym razem potraktować mnie poważnie. Pozdrawiam

 

 

Szanowny kolego a czy ktoś nie traktował ciebie tutaj poważnie. Twój post wzbudził taką sensację, iż wszyscy co rusz pospieszyli ci z pomocą w odszukaniu owego "KOLE" chodź przypuszczam, że nie wiedzą do dzisiaj cóż to takiego było (przynajmniej ja nie wiem).

 

Co do silnika masz prawdopodobnie M43 więc na łańcuszku lecz sprawdź tak jak ci kolega podał po numerze VIN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ziemniak

 

chyle czola nad twoja poprawna pisownia jeszcze beda z ciebie ludzie :mrgreen:

 

pozd

 

 

 

 

 

ps.dobrze uczyc ludzi poprawnosci :twisted2:

MY NAME IS, KRZYSIU JEZYNA ZE SZCZECINA :wink:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60823 ZOBACZ TO!!

http://img261.imageshack.us/img261/6339/logorot125ee4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny kolego a czy ktoś nie traktował ciebie tutaj poważnie. Twój post wzbudził taką sensację, iż wszyscy co rusz pospieszyli ci z pomocą w odszukaniu owego "KOLE" chodź przypuszczam, że nie wiedzą do dzisiaj cóż to takiego było (przynajmniej ja nie wiem).

Ja też nie wiem, bo temat został usunięty zanim doczytałem do końca :x

My się poprostu nie boimy trudnych pytań :twisted2:

Ziemniak

 

chyle czola nad twoja poprawna pisownia jeszcze beda z ciebie ludzie

 

pozd

 

 

 

 

 

ps.dobrze uczyc ludzi poprawnosci

 

wkońcu polska mowa nie być trudna, chyba że to jest jego brat bliźniak :think:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A coś jeszcze według was należy wymieniać czy to co wypisałem to raczej wszystko ?

 

pisales tylko o filtrach i olejach/plynach

zakladam, ze jestes swiadomy, ze raz na jakis czas bedziesz musial wymienic cos z ukladu hamulcowego, jakas zarowke, bezpiecznik, przekaznik (wersja optymistyczna)

lub dodatkowo cos z drozszych rzeczy :wink:

z czasem nauczysz sie obserwowac i zauwazac, ze cos stuka, szoruje albo nie dziala poprawnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponuje przjechac sie na stacje diagnostyczna, tam gdzie robia przeglady i wbijaja pieczec w dowod. w mojej okolicy usluga kosztuje przewanie 20-30zl . wytrzepia ci auto na trzepaczkach, sprawdza amory itd, facet powie ci dokladnie co juz trzeba zmieniac, a co sie konczy, na co zwrocic uwage. koszt niewielki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mi chodzi o takie rzeczy które się nie psują które powinno sie wymieniać co jakiś czas żeby auto jeździło jak najdłużej. Rozumiecie

Ps.Na stacji byliśmy z pół roku temu i jest ok.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory za kolejne 2 posty pod sobą. W końcu wszystko zlepiłem gdyż podobny temat założyłem na innych forach. I tak sobie myślę czy ten temat nie powinien być w eksploatacji ? Jeśli tak przenieście.

Olej w silniku, co 15 tyś Km. Od razu filtr oleju.

Przegląd ogólny, co 20 tyś Km.

Wkład filtru powietrza, co 2 lata czy :worried: 15 tyś km

Ciecz chłodząca, co 3 lata.

Płyn hamulcowy, co 2 lata.

Filtr główny paliwa 80 tyś Km czy :worried: 30 tyś km.

Olej w skrzyni i filtr oleju w skrzyni Km. 40 czy :worried: 80 tyś

Mikrofiltr 20 tyś

Płyn układu wspomagania, 40 czy :worried: 80 tyś czy:worried:jak zabrudzony.

Przekładnia główna, dyfer 40 tyś czy :worried: 80 tys

Świece co 2 razy olej.

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam więc zamienię filtry, tylko mam pytanie czy takie będą dobre ?Ogólnie zależy mi na tym żeby było to w miarę tanie ale spełniało swoje funkcje. Jeśli znacie jakiś dobry i tani sklep dajcie namiary na razie muszę się podeprzeć allegro.

Wkład filtru powietrza ? http://allegro.pl/item298224765_filtr_powietrza_bmw_e36_e39_e46_e38.html

Filtr główny paliwa ? Tego na allegro nie ma. Co należy kupić i gdzie ? Podajcie linka

Czy mikrofiltr to jest filtr kabinowy czy to jest filtr dmuchawy ? Nie mam Klimy http://allegro.pl/item291252803_bmw_e36_filtr_kabinowy_weglowy_nowy.html czy chodzi o cos takiego http://allegro.pl/item294410634_e36_filtr_dmuchawy_kabinowy_febi_19474_stozkowy.html

Jesli nie masz nic konkretnego do napisania nie pisz nic ! Nie znam sie na mechanice ale che sie poznac :). Prosze o wyrozumialosc.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam więc zamienię filtry, tylko mam pytanie czy takie będą dobre ?Ogólnie zależy mi na tym żeby było to w miarę tanie ale spełniało swoje funkcje. Jeśli znacie jakiś dobry i tani sklep dajcie namiary na razie muszę się podeprzeć allegro.

Wkład filtru powietrza ? http://allegro.pl/item298224765_filtr_powietrza_bmw_e36_e39_e46_e38.html

Filtr główny paliwa ? Tego na allegro nie ma. Co należy kupić i gdzie ? Podajcie linka

Czy mikrofiltr to jest filtr kabinowy czy to jest filtr dmuchawy ? Nie mam Klimy http://allegro.pl/item291252803_bmw_e36_filtr_kabinowy_weglowy_nowy.html czy chodzi o cos takiego http://allegro.pl/item294410634_e36_filtr_dmuchawy_kabinowy_febi_19474_stozkowy.html

z kosztami przesyłki wyjdzie ci tyle samo albo i drożej niż w normalnym sklepie.

Ziemniak lepiej nic nie kombinuj i nie wymieniaj sam bo znowu cosik popsujesz :worried:

 

Znajdź taki punkt który ci odrazu wymieni. Mi wymienili przez przypadek gdy pojechałem na wymiane oleju(tam był sklep filtry oleje itp i mają też wymiane), to mówie kupie sobie filtr paliwa i powietrza to się pobawie w domu :mrgreen: i skończyło się że gość mi powiedział, że wymieni mi za friko :8) -głupio mi było odmówić, niech ma chłopak radochę :mrgreen:

 

ps ziemniak, jak tam wizyta w ASO wypadła bo się nie pochwaliłeś :roll2:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.