Skocz do zawartości

Po wymianie oleju i filtra szarpie przy przełączaniu na D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siema, a spróbuj wrzucić na P, puścić hamulec, znó wdusić na maxa i przelączyć na R? walnie?

 

czy to pukniecie słychać za każdym razem?

czy np. rano jak wrzucasz po odpaleniu też masz ten hałas?

 

fakt jak dwa razy wcisne hamulec to nie ma tego efektu stuknięcia przy zmianie z P na R jednak przy takiej operacji szarpnięcie podczas wbicia trybu D występuje

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Miałem taki dziwny objaw po wymianie oleju i po paru tysiącach dzięki kolegom z forum doszedłem że był wlany niewłaściwy olej u mnie powinien być ETL7045E a był LT71141 gdyż skrzynkę mam A5S360R.

Po wymianie na właściwy skrzynia cudownie sie naprawiła(czyli następny cud Tuska)

 

rozumiem, że u ciebie też występowało stuknięcie podczas zmiany trybów pracy możesz opisać jakie były objawy niewłaściwego oleju

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
koledzy w skrzyni 5hp19 ten korek po boku skrzyni (wyżej) jest korkiem wlewowym czy spustowym bo już się pogubiłem? chce sprawdzi poziom oleju na ciepłej skrzyni ale nie wiem który korek mam odkręcić
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak włączałem bieg czuć było szarpnięcie większe niż teraz w tej chwili czuć tylko praktycznie zmianę obciążenia silnika a jak był zimny to przeciągał mi biegi dość mocno i lekko szarpał przy zmianie.Wynika to pewnie z innej lepkości.
Opublikowano

Zmieniłem parę dni temu klocki z przodu (z tylu miesiąc temu) i po dotarciu tych z przodu, kiedy zmieniam tryb pracy skrzyni nie czuć żadnego szarpnięcia, mimo że przed wymianą , naciskając z taka sama siłą hamulec zmiana była bardziej wyczuwalna. Oczywiście pedał hamulca jest "twardszy" i ma mniejszy skok, wynika to z grubszych okładzin.

Natomiast kiedy zmieniam powoli z P na R potem N i D, to w ostatniej fazie kiedy sie wsłucham przy otwartych drzwiach słyszę lekkie "tyk" z tylnej części. Może być to krzyżak, guma na wale lub poduszki dyfra. Czasami też zdarza sie że po załączeniu blokady skrzyni na P, kiedy auto lekko sie stoczy i stanie, przełączenie na inny tryb, odbywa sie z lekkim stuknięciem, głuchym, ale to wynika z odblokowania blokady skrzyni - sprawdziłem to w nowych samochodach również sie zdarza.

Może pomogą ci moje obserwacje. Generalnie wydaję mi się ze szukasz dziury w całym :mrgreen: Jestem też po zmianie oleju i zauważyłem duża poprawę, natomiast jak widzisz, niektóre dźwięki się przytrafiają. Dałem ostatnio moją na testy koledze który ma 530d to popukał mnie palcem w czoło i powiedział że sie przypierdzielam (także z bardziej wyczuwalną zmianą biegu z 1 na 2 na zimnym oleju). Dzisiaj po-testuję kolegi 320daT.

Wiem że kosze mogą być lekko podjechane, ale póki co nie tykam.Zaświeci sie "getrieb program" - dam do kolegi i 3000 PLN później będę miał naprawioną.

Głowa do góry.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Zauważyłem jeszcze jeden objaw jak zmieniam z N na D bardzo powoli dosłownie wygląda to tak trzymam wajchę przesuwam ją w kierunku D tak, że na wyświetlaczu informującym na jakim trybie jest obecnie auto nie podświetla się ani N ani D poczekam 1 sekundę i dociągnę w kierunku D tak że się na wyświetlaczu zapali D nie czuć żadnego szarpnięcia ładnie bieg wchodzi czuć tylko zmianę obciążenia silnika przez wejście w tryb D tak jak to powinno być. Wszystko jest wykonywane bardzo ale to bardzo powoli dosłownie przesuwam wajchę milimetr po milimetrze. Natomiast jak zmieniam z R – N-D normalnie wtedy szarpnięcie występuje. Czy może to być objaw wyrobionych gum na przegubie łączącym skrzynię z silnikiem??????
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Koledzy tylko w nowym automacie wszystko chodzi bezszelestnie i bezdrganiowo!!! Pamiętajmy że nasze furki mają nalatane w kołach i co tu sie czepiać drobiazgów. Więc nie szukajmy dzirek w lalkach tylko czerpmy satysfakcję z jazdy automatem. U mnie też zwłaszcza na zimnym jak wkładam R to lekko szarpnie. Póżniej jak ciepła to już praktycznie wcale nie wiem kiedy siedzi wsteczny. Ale tak czy tak zmiany biegów są wyczuwalne i chyba tak musi być. Też mam jobla na punkcie precyzji i dokładności funkcjonowania mojego auta. Ale kilku znajomych mi już powiedziało "nie masz co z kasą robić czy co?? Doszukujesz sie czegoś czego nie ma!!" No i chyba mają rację. Ale lepiej być zapobiegawczym lecz w granicy rozsądku bo nie dorzyjemy 50latek. :P
Opublikowano
Tak. Tylko, że u mnie nie ma znaczenia czy skrzynia jest zimna czy ciepła. Za każdym razem czuc szarpnięcie podczas wybierania trybu D. Przy wyborze trybu R wszystko jest w porządku.
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Jezdziłem ostatnio nowa A6 3.0 TDI tiptronic i zachowuje sie na zimnym oleju podobnie jak moja. Audi z przebiegiem 30.000 KM. Przestałem sie przejmować.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
e tam ja bym się nie martwił stuknięciem o ile jest ono tylko przy wkładaniu D i jeśli ono poprostu jest tylko wyczuwalne a nie jest to bardzo mocne wręcz walenie.
Opublikowano
hmm no to nie dobrze. Najgorsze jest to że w okolicy nie ma dobrego fachowca od automatu. Ja bym sprawdził dokładnie stan oleju jego ilość. Tylko tyle chyba można zrobić. No i pytanie czy zalano odpowiedni olej taki jak byc powinien.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Jeśli to pojawiło sie po wymianie a przedtem było ok. to raczej będzie nie ten olej.Spróbuj kupić LT17141 i wymień ponownie.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Stań na kanale niech ktoś przełącza biegi a Ty nasłuchuj.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Stań na kanale niech ktoś przełącza biegi a Ty nasł[bAD].

 

Zrobiłem tak ja doradzono stanąłem w kanale i nasłuchiwałem. Dźwięk uderzenia wydobywa się z tylnej części skrzyni dokładnie tam gdzie wychodzi wał. Możliwe, że tam się cos poluzowało albo jakieś gumy trzeba wymienić. Odgłos jest podczas wybierania trybu D stuknięciu towarzyszy szarpniecie

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Z tyłu skrzyni jest zabierak z jednej strony połączony z wałkiem wieloklinem a z drugiej przegub elastyczny.Więc albo zabierak poluzowany ew. wybity lub przegub elastyczny do wymiany.

Niestety na odległość nikt Ci nie powie można tylko gdybać...

Opublikowano

Witam

Problem został rozwiązany juz nic nie szarpie podczas wybierania tryby D. Lekarstwem na usterkę okazał się reset DME. Zrobiłem wszystko tak jak polecono w tyl linku

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=17134&postdays=0&postorder=asc&highlight=reset+dme&start=0

i o dziwo problem znikł. Ciekawe tylko na ja długo mam nadzieje, że na zawsze

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.