Skocz do zawartości

Po wymianie oleju i filtra szarpie przy przełączaniu na D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Panowie mam problem ze swoją skrzynią w BMW e39 2000r skrzynia 5Hp19. Problem wygląda następująco po przełączeniu na tryb D odczuwalne jest szarpnięcie. Jestem świeżo po wymianie filtra oraz oleju. Myślałem, że po tej operacji szarpnięcie zginie ale nie nadal jest i bardzo mnie niepokoi. W trakcie jazdy jest super płynnie zmienia biegi praktycznie nieodczuwalnie. Pytanie co może być przyczyną tego szarpnięcia. Ten problem występuje tylko przy przełączaniu w tryb D. Będę wdzięczy za poradę.

pozdrawiam

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

Rozumiem, że opisujesz szarpnięcie, przy "zapinaniu" przez skrzynię trybu D.

 

U mego znajomego pojawiło się to po tym jak zmieniał tryby pacy skrzynie nie w pełni zatrzymawszy auto i nie do końca wciskając hamulec.

Żyje z tym i nic się nie dzieje, a biegi zmienia ok.

 

Szczegółów nie mogę Ci jednak podać, bo problem nie został rozwiązany.

 

Pozdrawiam,

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Witam

Panowie mam problem ze swoją skrzynią w BMW e39 2000r skrzynia 5Hp19. Problem wygląda następująco po przełączeniu na tryb D odczuwalne jest szarpnięcie. Jestem świeżo po wymianie filtra oraz oleju. Myślałem, że po tej operacji szarpnięcie zginie ale nie nadal jest i bardzo mnie niepokoi. W trakcie jazdy jest super płynnie zmienia biegi praktycznie nieodczuwalnie. Pytanie co może być przyczyną tego szarpnięcia. Ten problem występuje tylko przy przełączaniu w tryb D. Będę wdzięczy za poradę.

pozdrawiam

 

Auto STOI?

Hamulec wcisniety na MAXA? tak? to postaraj sie go wcisnac jeszcze mocniej.. nawet na tym forum byl przypadek, ze ktos ( z podobnymi objawami) nie wciskal hamulca do konca.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
dodam jeszcze, że podczas przerzucania w tryb D oprócz wyczuwalnego szarpnięcia słychać stuknięcie pod samochodem gdzieś w okolicy tyłu lub pośrodku czasami tryb D wbije się bez szarpnięcia ale zdarza się to naprawdę bardzo rzadko
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
weszło 7 litrów to chyba raczej nie, pozatym jak by było go mało to podczas jazdy odczuwał bym szarpnięcie a jest płynnie jak nie którzy piszą "masełko""
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
A ja bym jeszcze sprawdzil wal napedowy, czyli przegub gumowy na laczeniu ze skrzynia i podpore. A jak juz wal to i most.
Opublikowano
wszystko zależy jakie to szrpnięcie jest. Jeszcze nie widziałem żeby automat załączał R lub D bez wyczuwalnego naprężenia bądz nawet minimalnego szarpnięcia. Sam mam automat i też jest wyczuwalne załączenie napędu. Tak ma być. No chyba że nówka auto to moze i nie było. A moze to ja mało widziałem??? Jeśli to tylko wyczuwalne to bym się nie martwił no chyba ze jest to mocne uderzenie to :shock: U mnie np jak auto rano wyjeżdza z garażu to przy włączeniu R też czuć szarpnięcie a jak pośmigam to jest praktycznie minimalne. Chyba nie ma sie czym przejmować przecież skrzynia przejechała troszke tysięcy km. Pozdrawiam
Opublikowano
witam małe szarpnięcie jest wyczuwalne na zimnym oleju zwłaszcza w zimie także nie przejmuj się tym wiosna tuż tuż i wszystko wróci do normy :D

 

Dokładnie, ale może też trzeba sie przyjrzeć gumom na wale , mocowaniu dyfra ?

 

Ja mam podobnie, wiem że olej nie lubi zimna i to może z tego wynikać, ale zerknę też na ukł. napędowy.

Ostatnio jezdziłem nowym VW Tiguan'em z Tiptronickiem i tez raz po raz stukneło na zimnym.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
dodam jeszcze, że podczas przerzucania w tryb D oprócz wyczuwalnego szarpnięcia słychać stuknięcie pod samochodem gdzieś w okolicy tyłu lub pośrodku czasami tryb D wbije się bez szarpnięcia ale zdarza się to naprawdę bardzo rzadko

 

Ja miałem owe stuknięcie w E34 525iA. Po wymianie poduszek pod tylną belką stuknięcie minęło. Więc polecam tro zrobić.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano

wszystko zależy jakie to szarpnięcie jest. Jeszcze nie widziałem żeby automat załączał R lub D bez wyczuwalnego naprężenia bądz nawet minimalnego szarpnięcia. Sam mam automat i też jest wyczuwalne załączenie napędu. Tak ma być. No chyba że nówka auto to moze i nie było. A może to ja mało widziałem??? Jeśli to tylko wyczuwalne to bym się nie martwił no chyba ze jest to mocne uderzenie to U mnie np jak auto rano wyjeżdza z garażu to przy włączeniu R też czuć szarpnięcie a jak pośmigam to jest praktycznie minimalne. Chyba nie ma sie czym przejmować przecież skrzynia przejechała troszkę tysięcy km. Pozdrawi

 

 

Szarpnięcie jest dość mocne bez względu na temperaturę skrzyni

 

rozumie ze wlales olej i sprawdzales poziom na zapalonym silniku w pozycji p lub n tak ?

 

olej wymieniał mi mechanik nie było mnie przy wymianie ale powiedział, że weszło 7l tyle ile przywiozłem z ASO

 

Dodam jeszcze, że czasami jak z trybu R przechodzę na D (wycofam i jadę do przodu) i docisnę mocno hamulec to szarpnięcia nie ma tylko słychać delikatne stuknięcie pod autem

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
Ciekawe czy ten mechanik wie jaka jest procedura zalewania skrzyni olejem i sprawdzania stanu jej wypełnienia. Znam przypadki że mechanik nie wiedząc jak się to robi zalewał skrzynie przez chłodnicę oleju :mad2: . No tak tylko skąd wiedział jaki jest stan??? A potem to skrzynia świruje i chodzi jak chce albo nie chodzi wcale. Lepiej zajrzeć i sprawdzić czy mechanik zrobił to jak należy. Stan oleju nie może być ani za mały ani za duży. Takie zmiany wpływają żle na pracę skrzyni i w konsekwencji prowadzą do jej zniszczenia lub uszkodzenia. Radze się temu przyjrzeć osobiście. Na forum bardzo dużo było o zmianie oleju oraz jego zalewaniu i kontroli stanu. Pozdrawiam
Opublikowano
jak by były niedobory w oleju to odczuwał bym jego braki podczas jazdy a jest ok płynnie zmienia tylko na zimnym silniku i podczas przyśpieszania bez kicka przeciągnie bieg do ponad 3 tyś ale to chyba normalne
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano

A tak w ogóle to pan "mechanik" jaki Ci olej wlał? Zapytałeś? Wiesz jaki zalał? Wiesz jaki był poprzednio?

Nie raz w postach ludzie piszą że po wymianie oleju u pana Henia skrzynię szlag trafił!

Opublikowano

 

Vodka40,

 

na 95%:) to te gumy, bo ja się słabo znam na mechanice. A powiedział mi o nich mechanik w Bawarii Motos w Wawie - podczas sprawdzania auta.

Ale tak to wyglądało z tego co pamiętam.

 

Jak te gumy były wyrobione to to przy przełączaniu na R słychać było stuk-luz. Teraz też występuje naprężenie, ale nie ma walnięcia mocnego.

 

Pozdrawiam,

Przemek

Opublikowano
A tak w ogóle to pan "mechanik" jaki Ci olej wlał? Zapytałeś? Wiesz jaki zalał? Wiesz jaki był poprzednio?

Nie raz w postach ludzie piszą że po wymianie oleju u pana Henia skrzynię szlag trafił!

 

olej filtr i uszczelkę kupiłem w ASO mechanik raczej ma pojęcie bo zajmuje się ASB

E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
teraz zauważyłem że podczas zmiany z P na R słychać stuknięcie ale szarpnięcia brak może to faktycznie niedobór oleju w skrzyni :mad2:
E39 523iA, e46 coupe 330Ci 2004 r.
Opublikowano
teraz zauważyłem że podczas zmiany z P na R słychać stuknięcie ale szarpnięcia brak może to faktycznie niedobór oleju w skrzyni :mad2:

 

siema, a spróbuj wrzucić na P, puścić hamulec, znó wdusić na maxa i przelączyć na R? walnie?

 

czy to pukniecie słychać za każdym razem?

czy np. rano jak wrzucasz po odpaleniu też masz ten hałas?

  • Moderatorzy
Opublikowano
koledzy naprawde nikt nie wie co się dzieje z moją skrzyną

 

Miałem taki dziwny objaw po wymianie oleju i po paru tysiącach dzięki kolegom z forum doszedłem że był wlany niewłaściwy olej u mnie powinien być ETL7045E a był LT71141 gdyż skrzynkę mam A5S360R.

Po wymianie na właściwy skrzynia cudownie sie naprawiła(czyli następny cud Tuska)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.