Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

To moja pierwsza zima z BMW i to na dodatek z dieslem.

Mam pytanie jak lepiej zapalać TDS w zimie.

Czy raz grzać świece i kręcić aż zapali, czy lepiej dwa razy pogrzać dobrze świece i dopiero odpalac?

Czy takie grzanie świec może mieć jakieś negatywne skutki?

 

U mnie zauważyłem, że jak dwa razy rozgrzeję świece to autko odpala od strzału, a jak tylko raz to trzeba dłużej potrzymać rozrusznik.

 

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Mi rano pali na dotyk odrazu.

Dłuższe trzymanie rozrusznika może się z czasem źle skończyć.

Czy takie grzanie świec może mieć jakieś negatywne skutki?

np.trochę się szybciej zużyją :mrgreen:

Podobno przy dużych mrozach ok. -20,30 lepiej najpierw 2x podgrzać i jazda :norty:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Opublikowano

Ja pytam bo zauważyłem, że jak dwa razy zagrzeje świece to pali na dotyk, a jak jest np -5 i zagrzeje raz to zapala ta jakby z większym trudem. Więc wolę go nie męczyć bo też po co :-)

Czyli dwa grzanie nie mają nagatywnego wpływu.

Opublikowano
Witam,

 

To moja pierwsza zima z BMW i to na dodatek z dieslem.

Mam pytanie jak lepiej zapalać TDS w zimie.

Czy raz grzać świece i kręcić aż zapali, czy lepiej dwa razy pogrzać dobrze świece i dopiero odpalac?

Czy takie grzanie świec może mieć jakieś negatywne skutki?

 

U mnie zauważyłem, że jak dwa razy rozgrzeję świece to autko odpala od strzału, a jak tylko raz to trzeba dłużej potrzymać rozrusznik.

 

Dzięki za pomoc.

 

Taka zima to nie zima. Gdyby bylo -25 to wtedy mozemy porozmawiac ;D

Tak jak juz koledzy napisali... przy ujemnych czy tez niskich plusowych temp przy odpalaniu na zimno po nocy, dluzszym postoju proponuje ZAWSZE grzac swiece (moim zdaniem nie sugerowac sie lampka diodka swiec bo ona gasnie praktycznie pochwili dopiero po CYKNIECIU przekaznika krecic). Przy wiekszych mrozach mozna grzac 2x skutkuje to tylko i wylacznie szybszym wyladowaniem aku oraz uszczerbkiem dla swiec. Szybciej sie zuzyja. Ale np. NKG mozna kupic po 25 za sztuke takze koszt nawet jakby wymieniac co 2-3 lata (a konkretniej zimy) nie jest straszny.

Kolejny sposob na naprawde super mrozy to grzanie i pokrecenie chwilke doslownie aby tloki sie poruszaly i rozbeltaly olej... i jesli nie odpali puszczamy. Czekamy chwilke znowu grzejemy i krecimy... gwarantuje, ze po takim pierwszym "rozbełtaniu" pojdzie mu lepiej. Diesle w rodzinie od chyba 15lat takze cos w tym temacie wiem ;D. (tak mysle)

Sam musisz ocenic przy jakiej temp Twoje autko..... ma ciezko.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
No i jeszcze sprawdz czy w wężyku paliwowym nie ma pęcherzyków powietrza. Jeśli są to nie dobrze bo może paliwko ci ucieka do zbiornika i dlatego musisz pokręcić dłużej żeby zassała pompa. Przyczyn cięższego rozruchu może być sporawo.
Opublikowano
Zgadzam się ze wszystkimi postami moich poprzedników! Mój TDS pali na dotyk nawet przy minus 15(taka temperatura nawet była ostatnio :duh: W TDS podstawą jest Akumulator i sprawne świece, jeśli to masz dobre to nie dygaj, powinna odpalić zawsze!
Opublikowano
witam a dlaczego używanie rozrusznika jest złe? rozrusznik to silnik prądu stałego i szkodzi mu tylko jeśli silnik już pracuje a my trzymalibyśmy bez potrzeby rozruch, w fabrycznej instrukcji obsługi pisze :w bardzo niskich temperaturach włączyć rozrusznik nawet do 40 sekund:ciepły silnik:włączyć rozrusznik na 20 sekund: czy ktoś mierzył czas rozruchu? zwykle trzymamy od 3 do 5 sekund i cieszymy się że autko pali, a kto trzymał 40 sek ?i co wy na to?dodam że dotyczy to diesla :norty:
Opublikowano

:-))))) I zawsze pali.

Najnizszą temperaturę jaką miałem w Jeleniej to-16 stopni, i zapalił :-)

 

Czy lepiej raz zagrzać i jak nieodpali odstrzału to za drugim razem bedzie ok?

U mnie do tej porypatrzyłem tylko na lamkę, teraz skupię się na cyknięciu.

 

Aku mam dobry, a nawet mądry niemiec "fabryka bmw" dołożył mi dodatkowy aku w bagażniku.

Mój TDS pali świetnie, tylko z nieznajomości diesla zastanawiał mnie ten temat no i z mojego subiektywnego odczucia rano po 2 krotnym nagrzaniu świec pali na dotyk a po jednym zgaśnięciu lampki palił trochę gorzej. Ale to może jest winik nie czekania na cyknięcie?

 

Jutro z rana przetestuję tą sprawę.

Opublikowano
jak jest wszystko oki z paliwem filtrami i świecami to nie ma bata musi palić po jednym grzaniu w chwilę po zgaśnięciu kontroli żarów!!! Może świece wszystkie grzeją ale jak grzeją tego nie widzisz!!! Jak wykręcisz świecę i podasz na nią zasilanie to widzisz czy grzeje sie tylko łepek czy cała elektroda no i jak długo to trwa (moment nagrzania się świecy) Niektórzy patrza świece wkręcone w głowicę podłączają kablem zasilanie jak iskrzy znaczy że świeca oki. Nie do końca!!!! Owszem nie jest ona spalona jak pobiera zasilanie ale nie musi grzać szybko i właściwie!!!! Pamiętajmy o tym. Objaw uszkodzonej świecy żarowej objawia się też innaczej mianowicie po odpaleniu zimnego silnika odczuwalne będzie jego "kulenie" czyli nie równa praca rzucanie silnika. Powód?? Nie odpala na wszystkich garach.
Opublikowano

Witam,

 

Jak zwykle bez klubu byłoby ciężko!

 

Dzisiaj rano poczekałem nie na zgaśnięcie lampeczki a na charakterystyczne cyknięcie i autko zapaliło za pół obrotu.

Nigdy wcześniej nie czekałem dłuzej niż na zgaśniećie lampki.

 

Teraz autko pali tak jak powinno :-)

 

Tylko dlaczego tak ślisko dzisiaj jest!

Opublikowano
Witam,

 

Jak zwykle bez klubu byłoby ciężko!

 

Dzisiaj rano poczekałem nie na zgaśnięcie lampeczki a na charakterystyczne cyknięcie i autko zapaliło za pół obrotu.

Nigdy wcześniej nie czekałem dłuzej niż na zgaśniećie lampki.

 

Teraz autko pali tak jak powinno :-)

 

Tylko dlaczego tak ślisko dzisiaj jest!

 

A widzisz.... a niedowiarki nie ufaja ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

U mnie sprawdziło się świetnie.

 

Zgaśnięcie lampki nie ma nic wspólnego z pstryknieciem :-)

Najważniejsze, że TDS odpala od strzału i można na nim polegać.

 

Jeżdżę BMW od 2 miesięcy i jest super :-)

Opublikowano
przy moim Tds rano musza byc az dwie osoby jedna siedzi za kierownica i uruchamia a druga wtryskuje samostart w kolektor bo inaczej musze krecic z 10 min :x
  • 4 lata później...
Opublikowano
powitac dzis mialem przypadek taki ze przy -12c ciezko bylo mi odpalic bunie. Grzalem moze 5 razy swiece ale odpalil z wielkim trudem zaczelo nim trzepac po dopaleniu i kreilem dlugo. Bateria prawie padla. Czy w takie mrozy lac goraca wode na pompe czy suszarka i grzac filtr paliwa i pompe? Dajcie jakies rady na mroziska;D

http://img94.imageshack.us/img94/4369/poswiecenie20i20milosc2.jpg

http://bmwklubkielce.pl

http://www.motostat.pl/user_images/48090/icon1.png

Opublikowano
Mój tds ciężko palił jak tylko spadła temperatura , ale po wymianie pompy i sitka na pompie w baku pali aż miło (stare było zaklejone jakąś zieloną breją ,i ona gęstniała przy ujemnych temperaturach zatykając dopływ paliwa).
Opublikowano

Siema, unas ostatnio bylo minus 25 ,mieszkam blisko wielkiej polany i dalej mam las, wiec wieje mi stasznie, ja kupilem jakis rok temu swiece meyly, po 25 za sztuke, oraz jakies 3 miechy temu akume centre future CA 1000, i teraz zima moze mi nafukac, wsiadam swieczki pal,czekam jak lampka zgasnie, i nadal czekam :wink: jakies 5 sekund i ognia ,pali jak nowka.

Elo :D

 

Kurde smuz a Ty nadal walczysz z pompa, myslalem ze juz po sprawie, dawaj majster, nie wymiekaj :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.