Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam! Zwracam się z pytankiem do urzytkowników TDS ze skrzynią automatyczną, bo szukam szukam i nie mogę znaleśc podobnej usterki w postach.

Problem polega na tym iż w tdsie z automatyczną skrzynią biegów w chłodnicę płynu chłodzącego wchodzą przewody do podgrzewania oleju skrzyni automatycznej !! Po lewej strony auta od strony silnika dwa przewody jeden na górze drugi na dole chłodnicy, takie cienkie przewody hydrauliczne! Probel jest w tym że końcówki wychodzące z chłodnicy są na jakiś dziwnych plastikach stożkowych i dokręca się je (uszczelnia) nakrętką z zewnątrz, niestety z pod plastiku własnie górnego sączy się płyn chłodniczy.

Może ktoś miał już taki problem,? jeśli tak to serdecznie proszę o pomoc, czy do wymiany cała chłodnica, a może wystarczy oddać do spawania plastiku ??? ewentualnie może wymianie się ten plastik, który niestety chyba na moje oko jest integralną częścią chłodnicy.

Jeśli Taki post już był a ja go nie znalazłem przepraszam i zrozumiem jak pośpiesznie będzie mój pościk usunięty.

Proszę o poradę kogoś kto się zna na tym, lub miał podobną przygodę !!!

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano

Chciałbym pomóc, bo mam benzyne w automacie-wiec wielkich różnic w budowie chłodnicy aż nadto nie ma.

Spróbuj wykręcić przewód prowadzący olej, zdejmij śrubę dociskową i spójrz co puszcza.Może sama nakrętka a może pęknięty gwint w chłodnicy.

Oczyść i spróbuj uszczelnić np. czerwonym silikonem i dokręć z wyczuciem.

A nóż pomoże.

Powodzenia.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Własnie odkręcałem ale dostępu tam żadnego nie ma z zewnątrz, własnie wygląan to że plastik gdzieś siadł, albo zestarzał się, bo uszczelki tam raczej nie ma :cry2: :mad2: :modlitwa: Ale jutro jeszc ze raz rozkręcę i podumam, może coś wymyślę, jakąś uszczelę tam zrobić,, , bo wyciek nie duży, złącze nie skomplikowane i może uda się jakoś to domowym sposobem zrobić :) bo nowa chłodnica z 5stówek ;( a dop 550 poszło w akumulator nowy :duh: Pozdrawiam,,,a porpo kolegi od siekiery,,,,DZięki,,,,za tworzenie fałszywego ruchu,,, a ja tu siedzę i się cieszę żę już tyle odzewów mam :( Ale pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie mimo wszystko
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Piszesz że Ci sączy płyn chłodniczy, a opisujesz przewody rowadzące do skrzyni biegów. Jeśli rzeczywiście są to przewody do skrzyni biegów, to zrób z tym coś koniecznie, bo sączy Ci olej ze skrzyni!!! Część chłodnicy przy samochodach z ASB jest chłodnicą oleju.
Opublikowano

Witam, p. Piotrze, własnie dlatego piszę na forum, prośbę do ludzi którzy są w temacie, wiem co piszę i jeśli tego nie widziałeś to nie rozumiem czemu się czepiasz, przewody olejowe ze skrzyni biegów wchodzą w chłodnicę płynu !!!! To jest podgrzewanie oleju, i nie cieknie olej tylko płyn chłodniczy własnie na przelotce tego węża w chłodnicy !!

JEśli ktoś miał taką przygodę albo chociażby miał lub ma automat i wie jak to wygląda proszę o jakieś wskazówki,,,

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Phemous,Tak na chłopski rozum,to dobrze Ci tłumaczą.Co Ty myślisz,że płyn chłodzący leci do skrzyni??? :jawdrop: Na pewno nie!

Niedawno byłam przy demontażu chłodnicy w Mercedesie(automat).Z odkręconych przewodów od chłodzenia skrzyni ciekł olej :mrgreen:

Mam jeszcze dalej tłumaczyć...?Dobrze.

Podejrzewam,że demontaż chłodnicy Cię nie minie.Spuść płyn chłodzący,odkręć te przewody od chłodzenia skrzyni biegów(zaopatrz się wcześniej w odpowiedni płyn i olej) i "przyjrzyj"się chłodnicy a zwłaszcza temu feralnemu miejscu.Może po umyciu i osuszeniu "tego"miejsca uda Ci się po prostu pokleić.A jak nie to...wiesz....siekiera :norty:i druga chłodnica. :cool2:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

te 2 rurki od skrzyni wchodza do chlodnicy oleju skrzyni (sluzy do schladzania oleju - nie podgrzewania) - powinny tam byc gumowe uszczelki (wiem to bo wymienialem jeden przewod u mnie - ciekl mi przy polaczeniu w gumowym elastycznym wezem)

Takie gumowe pierscienie dokupisz w sklepie z hydraulika silowa (olejoodporne) kosztuje to naprawde grosze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
te 2 rurki od skrzyni wchodza do chlodnicy oleju skrzyni (sluzy do schladzania oleju - nie podgrzewania) - powinny tam byc gumowe uszczelki (wiem to bo wymienialem jeden przewod u mnie - ciekl mi przy polaczeniu w gumowym elastycznym wezem)

Takie gumowe pierscienie dokupisz w sklepie z hydraulika silowa (olejoodporne) kosztuje to naprawde grosze.

 

Ale jemu cieknie płyn a nie olej. :norty:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale jemu cieknie płyn a nie olej. :norty:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Koledzy koledzy koledzy.....

 

W TDSie E34 przewody OD skrzyni doprowadzenie i powrot sa wpiete w lewa strone chlodnicy. Wewnatrz plynie plyn ATF ze skrzyni tam jest chlodzony. Po prostu chlodziwo oplata te rurki (w tym plastiku) z chlodziwem i chlodzi.

Wyciek, ktory masz jest pod tym plasticzkiem... CZASAMI jest to tylko oring, gumeczka, ktora jest banalnie wymienic. NIESTETY w wiekszosci przypadkow cieknie POD spodem wyglada to jakby cieklo z orinka ale to po prostu jest "przezarty" plastik.

 

a) zaleznie od postepu choroby mozna z tym jezdzic dlugie lata

b) mozna to latac - niestety nie zawsze to pomaga dodam, ze duzo firm nie lapnie sie w ogole w TDSie tego typu latania bo wiedza, ze klient bedzie wracal na poprawki.

c) zadnych plynow STOP LEAK nie polecam - poniewaz w tym przypadku.. moze niepomoc

d) najlepszych, najbardziej prostym, najdrozszym, najmniej stresowym rozwiazaniem jest wymianka chlodnicy na nowa (zamiennik). Jakis nissens czy cos w cenie ~450 PLN.

 

Niestety chlodnica do BMW TDS automat z klimą jest bardzo niepopularna i droga.

Ja podalem mozliwe rozwiazania... mozesz skorzystac z kazdego jesli chcesz.

Mam nadzieje, ze pomoglem.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Jesteś Wielki Biernus , tu masz rację dokładnie o to chodzi, własnie przyglądałem sie temu dzisiaj no i faktycznie chyba plasticzek wylazł z obudowy, masz rację i możliwe że wymienię chłodnicę przy następnej wypłacie i nie będę bawił się w to, bo jak już ją wyjmę, to albo znajdę kogoś kto spawa plastik i to zaspawa !!! Albo od razu włożę nówkę, bo szkoda roboty. DZięki wielkie za odp. poinformuję o postępach i jak uda mi się to zrobić bez wymiany chłodnicy napewno wrzucę to na Zrób To Sam. Pozdrawiam. :modlitwa:
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Jesteś Wielki Biernus , tu masz rację dokładnie o to chodzi, własnie przyglądałem sie temu dzisiaj no i faktycznie chyba plasticzek wylazł z obudowy, masz rację i możliwe że wymienię chłodnicę przy następnej wypłacie i nie będę bawił się w to, bo jak już ją wyjmę, to albo znajdę kogoś kto spawa plastik i to zaspawa !!! Albo od razu włożę nówkę, bo szkoda roboty. DZięki wielkie za odp. poinformuję o postępach i jak uda mi się to zrobić bez wymiany chłodnicy napewno wrzucę to na Zrób To Sam. Pozdrawiam. :modlitwa:

 

Nie ma sie co czarowac. Jesli chce Ci sie bawic. Podjedz do "plastikarza" niech zalepia nakladajac duuuuzoo na boki (widzialem kiedys taka chlodnice na allegro jako sprawna z informacja, ze kiedys przeciekalo a teraz juz nie). Moze na tym pojezdzic spokojnie i kilka lat. Jak nie wtedy kupisz i wymienisz. Tylko pamietaj dobry zamiennik. Z opinii, ktore wyczytalem NISSENS jest OK. 2 lata GW

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Nop to rzeczywiście wynalazek w tym TDS-ie. Ja mam już trzeci automat - od 1995 roku tylko ATS ( fakt - wszystkie benzyna) i w każdym część chłodnicy służyła po prostu do chłodzenia oleju. Ale człowiek się uczy całe życie. W takim razie jest to znacznie mniej niebezpieczny problem - dopóki nie naprawisz zawsze można dolewać plynu.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam! Oddałem do spawania plastiku, ale coś im nie wyszło i dalej cieknie w tym samym miejscu :mad2: no nic, dzwoniłem, jutro jadę jeszcze raz i kolejna próba spawania, pobawię się z ciekawości jak to wyjdzie. Co do nowych chłodnic, są różne, z chin, roczna gwara 430 zeta plus 30 zeta przesyłka, tak chce chłodnice bydgoszcz. Na allegro gościu sprzedaje za 430 zeta plus 20 przesyłka, jak twierdzi dwa lata gwary ale są to wg jego zapewnień chłodnice niemiecki AKG więc jakieś tam firmowe i cena spoko,,,I teraz zaczyna się zabawa, nówka Valeo, koszt ok 1500 zł i rok gwary tylko :jawdrop: :mad2: , pisałem do behr polska czyli ich dystrybucji firmy HSKAuto, jak by ktoś był zainteresowany, chłodnica behr, dostepna od zaraz równo 1000brutto, grzecznie bo już z przesyłką :modlitwa: ....Jak nie uda mi się jej pospawać, albo puści spaw to nast razem zamawiam najtańszy zamiennnik na allegro, za 450zł z przesyłką 2 letnią gwarą niemiecką AKG,,,,,Jutro będę wiedział jak wyszło spawanie :) A tak przy okazji Nissens też ostro się ceni, ok 980zł :duh: :nienie: ,,,
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano
Spawanie... w wiekszosci przypadkow nic nie daje. Niestety temat znany i lubiany jak pompa wtryskowa. KAZDEGO to czeka ;D predzej... czy pozniej ;D Latac mozna.. jesli zaleje sie odpowiednio duze miejsce.. moze uda sie aby przez hjakis czas nie cieklo. Niestety w wiekszosci porzadni "klejarze" nie chca sie w ogole podjac łatania chlodnicy w tym miejscu bo wiedza, ze klient bedzie wracal, wracal i wracal.. a oni beda latac za darmo.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

No witam, Tym razem z uśmiechem na ustach (mam nadzieję jak najdłużej) Cennik chłodnic jak wyżej pisałem, Nissensa można kupić w zaprzyjaźnionym sklepie za 890zł, więc w granicach rozsądku.

Ale, spawali raz, nie wyszło, za cieniutko, więc zareklamowałem, zawiozłem, mówię jak się nie uda kupię nową,, poprawili, solidniej, grubiej,,,,no i powiem wam że polatałem dwa dni i narazie suchooo, oby jak najdłużej,,,

Wiem żę to nie wieczne rozwiązanie bo jak nie na spawie to puści dalej, ale byle do lata dojeździło,,!!! Pęknięcie TYPOWE jak biernus mówił,,,

Dokładnie pod taką plastikową niby podkładką która jest pod nakrętką od chłodniczki,,,wybrali zalali,,,i działa,,,

Serdeczne dzięki za pomoc wszystkim którzy się zainteresowali tematem

 

Przy okazji polecę zakład który mi to spawał w Białymstoku, ul. Baśniowa 46, Trasa na Supraśl w prawo i numerek 46 w podwórku, przy ulicy stoi tylko tabliczka 46 PLASTIK :))) :modlitwa: :twisted2:

Teraz to ja mam radość z jazdy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.