Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego nie wypowiadaj sie na temat moich samochodow bo nie widziales

ani jednego z calej kolekcji!

 

pokaż mi gdzie ja coś napisałem o twoim aucie

 

Napisales co o tym myslisz i to twoje zdanie a moze i nie tylko twoje , ja mam inne i nie ktorzy moze tez maja inne.

 

zdanie ma każdy swoje owszem , ale w chwili kiedy proponujesz komuś druciarstwo to licz się z kontrą ... u siebie rób sobie co chcesz .

 

 

 

Moze jak zobacze twoje to tez ocenie czy nie jest druciarskie ;) lub wiesniackie.

 

proszę bardzo http://www.bmwautoklub.pl/forum/viewtopic.php?t=326

 

A moze zaczniemy kazdy kazdego auto krytykowac ? bo jeden ma takie radio a nie oryginalne drugi ma 18 cali felgi a nie fabryczne 15 cali trzeci ma brewki ,czwarty ma wyciete katalizatory i wstawiona strumienice bo twierdzi ze ma 10 KM wiecej niz seria ! a kolejny ma obciete sprezyny z przodu , inny znowu ma przod wyzej jak tyl i wyglada jak by przyczepe ciagnol .

 

bedzie fajnie !

 

zaczynasz się wykręcać , oczywiście niech sobie kazdy koła zakłada jakie chce i bóg wie co jeszcze aby zeszpecić swoje auto ale obcinanie sprężyn jest najzwyczajniej NIEBEZPIECZNE

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

Uwierz mi obciecie sprezyny o zwoj czy nawet 2 jest mniej nie bezpieczne niz zmienianie mocy silnika przez tuning ,a np nie ulepszajac hamulcow czy zawieszenia lub zmienienie silnika na wiekszy z innego modelu niz fabrycznie zostal wyprodukowany, oraz zamontowanie felg np 18 cali gdy producent zaleca max 16

 

jesli kiedys bedziesz rozbieral macpherson i wyciagal sprezyne to przygladnij sie jej jak jest zbudowana i czym sie rozni sprezyna od 750 i 730 czy 735 poogladaj i sam wypowiedz sie czym sie one roznia i czy cos sie stanie jesli skrucisz ja nie przesadzajac za duzo

 

wiesz siedze co nie co w bmw i w czesciach i to w wielu modelach i nie raz i nie dwa porownywalem poszczegolne czesci i ich budowe.

Edytowane przez Kokolino
Opublikowano

wiesz siedze co nie co w bmw i w czesciach i to w wielu modelach i nie raz i nie dwa porownywalem poszczegolne czesci i ich budowe.

 

Witam kolegę z Jaworzna :D

 

Tak przy okazji skoro temat sprężyn pozwolę się zapytać jakiego koloru są oryginalne i o czym to świadczy jeśli są żółte (tak jest u mnie). Dodam że nie wyglądają na obcinane.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Zolte to moze swiadczyc ze sa twardsze nie koniecznie nizsze ;)

 

ale moga byc i nizsze i twardsze ;)

 

ale takze moga to byc seryjne tylko przez kogos polakierowane ;)

a kolega to juz byl u mnie to taile kiedys :D ale nie zauwazylem zeby autko lezalo jakos specialnie , prezentowalo sie dosyc dobrze

Opublikowano
Uwierz mi obciecie sprezyny o zwoj czy nawet 2 jest mniej nie bezpieczne niz zmienianie mocy silnika przez tuning ,a np nie upelszjaac hamulcow czy zawieszenia lub zmienienie silnika na wiekszy nie z tego modelu co niz fabrycznie byly w produkcji, oraz zamontowanie felg np 18 cali gdy producent zaleca max 16

 

.

Nie zgodze się z ani jednym Twoim stwierdzeniem.

Jest dużo modeli które mają rózne moce a te same hamulce-np. auta VW z silnikami 1.9 TDI o różnych mocach a tych samych hamulcach i zawieszeniach. Czy auto mocy 130KM będzie gorzej hamować od auta z silnikiem 90KM?-> mówie oczywiście o tym samym modelu auta.Co do felg to jeśli dobrze przeliczysz wielkość felg i mieszczą się wgranicy tolerancji to możesz spokojnie dawać większe felgi.

Obcięcie sprężyny całkowicie zmienia jej prace. Sprężyna nie pracuje tak jak producent założył. To że sprężyny się od siebie nie różnią wielkością nie oznacza że są takie same. Są różne twardości sprężyn. Obcinać sprężyny to można w maluchu a nie w prawdziwych autach.

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

Opublikowano

mowiac o zmianie silnika chodzilo mi glownie o swapy,jak e30 z silnikiem e32 ciezszym i o wiele mocniejszym niz seryjne lub e36 z silnikami e38 czy e32 m70

i podobne konstrukcje gdzie wkladane sa mocniejsze jednostki do samochodow ktore maja mniej seryjnie mocy, chodzi mi o roznice nie 20 KM tylko 100KM i wiecej wtedy seryjne hamulce czy zawieszenie poprostu staje sie niebezpieczne

 

Co do sprezyn zgodze sie ze nie jest to profesionalne w zadnym wypadku, ale skuteczne i tanio mozna zniwelowac nie duzo stojacy przod auta.A jesli chodzi o zmiane sprezyn czy przyciecie ich to nie wiem w jaki sposob moze to byc nie bezpieczne,wkoncu zmienia sie srodek ciezkosci auta korzystnie dla niego a nie odwrotnie, specialnie podalem przyklad przyciecia sprezyny z 750 ktora ma ciezki przod do lzejszej 730 i taka sprezyne jesli wsadzisz 730 to wybacz ale efekt bedzie raczej lepszy niz gorszy , i mowie tu o prowadzeniu, pozatym nie doczytales mojej pierwszej wypowiedzi ,o 2 sposobach obznizenia auta, tani nie do konca profesionalny lub drogi i profesionalny, druga albo i trzecia sprawa przy zmianie sprezyn to wymiana amortyzatorow, tak samo nie bezpieczna sprawa jest zakladanie sportowych sprezyn bez wymiany amortyzatorow jak i skracanie sprezyn i zmienianie fabrycznego przeznaczenia

 

 

Sprezyny seryjne do bmw byly rozne i na jednych auto stoi wyzej na innych nizej, i wszystkie typy sa oryginalne , a roznica w wysokosci jest , najczesciej jesli przod auta stoi wyzej , zajkladajac ze stan zawieszenia jest ok moze byc spowodowany tym ze ktos wczesniej pozmienial sprezyny, z innych wersji silnikowych lub kupil nie takie jak powinny byc do danego modelu (mowie tu o seryjnych, gdzie seryjna jedna nei jest rowna innej) to wtedy zrobic ? proste albo wymienic je albo propostu przyciac, co zrobi kazdy jak woli

 

proponuje poczytac to co pisalem od poczatku na ten temat

Opublikowano

To że mam 330d to tylko i wyłacznie moja cieżka praca. Prawko mam od 13 lat i zaczełem od Kadetta 1.3. Nastepny był Kadett GSI. Mieliśmy identyczne z kolegą. On obcinał spreżyny , ja nie (bo to druciarstwo, sknerostwo i wazoniarstwo jakich mało, nawyk z czasów komuny kiedy niczego nie było). Jezdziłem na seryjnych. Potem był CC Sporting - nie obcinałem sprężyn - kupiłem OMP za 400 PLN. Kolega miał Vectrę 2000 - obcinał. POtem była Astra GSi - nie obciełem sprężyn - kupiłem OMP, za 500 PLN. Miał kilka innych ale już nie obciął - zmadrzał. Ostatnio był Citroen C2 - kupiłem Citroen Sport, używane za 250 PLN. Teraz jest 330d na fabrycznym zawieszeniu sportowym i nie bede obcinał ani zmieniał.

Kolego, bez urazy ale zmiana sprężyny nie ma na celu tylko i wyłacznie optycznie obniżyć samochód - ma to na celu poprawić właściwosci jezdne (na bardziej sportowe). Sprężyny takie usztywniają i obniżają środek ciężkości aby auto lepiej skręcało. Obcietę spręzyny dają tylko i wyłacznie obnizenie auta. Generalnie powtarzam - wazoniarstwo. Tym bardziej w E32 z (podobno) przebiegiem 50.000 (za kupe forsy).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

w zaden sposob nie podwazam tego ze zapracowales na samochod ;) a nie ukradles go .

 

tyle ze moze majac drogie auto nie rozumiesz kogos kto ma stare malo warte bmw

 

po raz ostatrni wracam do sprawy sprezyn

 

Kto chce kupije sportowe zmienia amorki i ma sport zawiecho kto nie chce a ma przod wysoki moze wsadzic twardsze sprezyny z 750 i wczesniej przycinajac je o odpowiednio 1 lub 2 zwoje zgodnie z ksztaltem sprezyny ktora ma w aucie

 

komu nie odpowiqada to to neich tego nie robi - reszta jak w erze ;)

 

Kto potrzebuje co nie co do starszych bmw zapraszam na prv lub gg

 

pozdro

Opublikowano
Jakbyś był kumaty to zauważył byś że każda sprężyna jest na końcu odpowiednio podgięta, i nawet jak obetniesz w tym samy miejscu to Ci nic nie da bo w tym miejscu co obciąłeś sprężyna nie jest podgięta, konsekwencją obciętych sprężyn jest to że auto jest niestabilne na zakrętach!! Nie wiem czy masz w ogóle jakieś pojęcie o mechanice bo chyba nie! I przestań pisać głupoty że jest tak samo!
Opublikowano
Dziwne rzeczy piszesz kolego kokolino... Bmw e32 to raczej limuzyna i nic w niej niema byc sportowego. Mam e32 V12 i wiem co to jest za auto. Powiem ci moje zdanie (bez obrazy masz swoje) ale e32 niejest wcale tanszym starszym bmw bo utrzymanie jego wcale nie jest tanie i jezeli ktos juz takie auto posiada i robi takie patenty to wlasnie potem jest ciezko dostac e32 w bdb stanie bo kogos niebyło stac na to zeby zrobic to pożadnie....... :mad2:

Było e30 323 wąska lampa :)

Potem e34 525

Teraz e32 750 V12 :D


www.fabrykaksztaltu.pl

Opublikowano
Dziwne rzeczy piszesz kolego kokolino... Bmw e32 to raczej limuzyna i nic w niej niema byc sportowego. Mam e32 V12 i wiem co to jest za auto. Powiem ci moje zdanie (bez obrazy masz swoje) ale e32 niejest wcale tanszym starszym bmw bo utrzymanie jego wcale nie jest tanie i jezeli ktos juz takie auto posiada i robi takie patenty to wlasnie potem jest ciezko dostac e32 w bdb stanie bo kogos niebyło stac na to zeby zrobic to pożadnie....... :mad2:

 

I tu się przyłączę. Zgadzam się na 100%. E32 to raczej najwyższa półka (wiem, np 38 kosztuje drożej w zakupie). Koszty utrzymania takiego auta są duże. I właśnie dlatego w Polsce e32 (e38 z drugiej ręki etc) nie są drogie bo..... tam się nie tylko leje paliwo. Prawda jest taka, że utrzymanie takiej furki kosztuje. Np. układ zapłonowy (palec, kopułka, przewody i świece to około 1000 pln - wiem, można kupić taniej, ale lepiej kupić np. NGK i mieć spokój niż eksperymentować z jakimiś chińskimi (nie mam nic do chińczyków) częściami.

Oczywiście można ciąć sprężyny, zakładać jakieś dziwne amortyzatory etc - tylko PO CO ?!

"7" - ma to nie jest auto na Paryż-Dakar ! To ma pozwolić przemieszczać się szybko i bezpiecznie. A jeśli się o nie dba to to auto jest na prawdę zaje...fajne. Oczywiście warto pod nim poleżeć (można jechać do mechanika, jak ktoś się nie zna), ale furka jest mozna i bezpieczna.

 

pozdr

Mariusz

 

PS.

Napisałbym więcej, ale zmieniałem olej i ręce mnie bolą od odkręcania :-)

Opublikowano (edytowane)

Nie zrozumieliscie mnie , ja preferuje oryginalne sportowe zawieszenia i wszelkiego typu modyfikacje, i nie uwazam zeby obciecie sprezyny twardszej rozwiazalo problem, oczywiscie ze nie , nie rozwiaze.ale nie moge patrzec na bawarki ktore maja zadarte przody i lezace tyly, wygladaja jak 125p i innego typu fso.

 

Skrucenie sprezyny jest to modyfikacja ktora nie szkodzi pojazdowi a tym bardziej nie pogarsza bezpieczenstwa , moze co najwyzej szybciej zameczyc sprezyne , z tym ze jeszcze sie to nie zdazylo,

wiec jesli ktos ma taki problem to moze sprobowac skrucic sprezyne i na cieplo dogiac gorna czesc tak jak jest w oryginale zeby dobrze siedziala w łozysku i bedzie zadowolony, nie wydajac kupy pieniedzy.

Co do mechaniki to troche glupie pytanie bo jestem miedzyinnymi mechanikiem i z wyksztalcenia i z praktyki i obecnie co nie co siedze w bmw.Wiem co ile kosztuje i co jak wyglada.

O utrzymaniu samochodow tez nie musi mi nikt mowic bo utrzymuje wszystkie moje 8szt a serwisuje troche wiecej.

 

Doskonale sie zgodze z tym ze ngk to nkg a nie janmor itd, jamex zawieszenie dostepne na allegro do e32 za kwote ok 400 zl nie daje zadnej roznicy, a na wiekszych kolach z nizszym profilem sprezyna potrafi peknac po kilku miesiacach.Nie polecam nikomu takich pseudo firm tuningowych,Firmowe dedykowane do bmw do bilstain, sachs, h&r i inne podobne takie zawieszenie nawet urzywane bedzie doskonale pracowalo a oryginalne zawieszenie kompletne nowe (sprezyny + amorki) to panowie koszt pod 2 tys zl , i watpie czy kazdego bedzie stac jesli bedzie chcial zlikwidowac wysoko stajacy przod.

 

Wiec proponuje zebyscie sie wypowiedzieli na temat problemu kolegi co zrobic zeby obnizyc przod auta skoro ma za wysoki, odpowiedz typy kup nowe zawieszenie nizsze za 2 tys to chyba nie kazdemu odpowiada

Edytowane przez Kokolino
Opublikowano
nie wydajac kupy pieniedzy.

 

Widzę że ty ciągle swoje... :duh: Miałem E30 i kupiłem do niej spreżyny za 380 PLN. Jesli ktoś chce, to sobie uzbiera i bedzie miał "prawidłowo" a ty sobie obcinaj ile chcesz, ale nie przekonuj do tego innych. Jesteśmy na forum BMW więc trochę przyzwoitości. Napisz swoje doświadczenia na forum Calibry. (Bez urazy koledzy z Opli).

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

 

Wiec proponuje zebyscie sie wypowiedzieli na temat problemu kolegi co zrobic zeby obnizyc przod auta skoro ma za wysoki, odpowiedz typy kup nowe zawieszenie nizsze za 2 tys to chyba nie kazdemu odpowiada

 

 

albo rybka albo pipka ... ja jeżdżę E32 z wyboru a nie dlatego że mnie nie stać na nowsze i liczę się z kosztami części i utrzymania oraz kosztów "widzimisi" ... jeżeli ktoś kupuje E32 i liczy na utrzymanie na poziomie golfa 2 to dokonał złego wyboru - i takim się nie da pomóc .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano

chłop się załamał i tyle...

 

ale nadal serial leci o sprężynach :roll2: których i tak

SIĘ NIE TNIE :!: :!: :!:

Opublikowano
Albo obrzyna sprężynki :norty: :norty:

 

według mnie... czyta www.mobile.de i autoscout24.de ... i szuka tej jedynej wymarzonej... którą może nam pokazać...

 

co do sprężyn... NIE OBCINALNE ! ! ! spręzyna o długości seryjnej moze miec rózne twardości... spreżyna krótsza... musi być twardsza niż sprezyna o normlanej długości i seryjnej twardości... może zamotane... ale chyba nei sprawi nikomu prawidłowego zrozumienia...

oczywiscie że mozna... ale moża tez wstawić ćwiarkę ... można tez wstawić dach.. można też zrobić zbieżność palnikiem... wszystko można...

zalezy tylko co jest bezpieczne...

homologacja atest itp..chyba po coś jest.. po obcieciu nie ma nic..

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano

Kokolino to mechanik z wykształcenia. Gość ma 8 aut i we wszystkich obcina sprężyny i pewnie potrafi jeszcze przerobić sprężyne z E36 na sprężyne do E32.

:shock:

A za takie "dobre rady" powinno być ostrzeżenie :D

Marzenia sie spełniają-->mam E38 :)

Moja historia

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Drodzy panowie jeśli chodzi o obcinanie sprężyn przednich to to jest głupota gdyż w bmw przednie sprężyny krańcowe zwoje maja mniejsza średnice

niż te bliżej środka po obcięciu po prostu sprężyna sie nie mieści w gniazdo.

co równa sie żle zamatowana sprężyna ktora przy pierwszym hamowaniu

sie kosi gdyż nie jest prawidłowo ułożona wydaje nie pożądane odgłosy i tp.

Opublikowano
Moi Drodzy musze sie wam do czegos przyznac...troche sie wstydze prawde mowiac...zdarzylo sie to w roku chyba 1994,obcialem o 2 zwoje spręzyny w swoim E28.auto wygladalo lepiej ale jezdzic sie nie dalo i po 2 miesiacach zawieszenie przednie cale bylo do wymiany.Kupilem drugie zawieszenie kompletne z mc person,wachaczami amortyzatorami,drazkami,po prostu cay przod.NIGDY ale to N I G D Y nie obcinajcie sprezyn...nawet w dlugopisie,bo tez nie bedzie pracowal,a co dopiero w E32.Kokolino prosze Cie nie dawaj takich rad i wiesz co?...ja Ci daje OSTRZEZENIE za to,ze namawiasz do takich rzeczy.Czy ktos sie dolaczy?Pozdrawiam.
Opublikowano
O kurcze! A ja mialem obciete zwoje, bo mi 740 za wysoko z przodu stało (wchodzila kantem dlon + 2 palce!), do tego bylo zbyt sztywne z przodu, pewnie byly to sprezyny od 750 albo ch wie co. Przejechalem na tych sicetych 80tys km, 2 razy regenerowalem zolte B6 nabijane na maksa i nie potwierdzam by cos bylo zle zrobione lub wypadalo, psulo itp. Oczywiscie oprocz obciecia byly przekute na odpowiedni ksztalt i robili to chlopaki od rajdów, zawodnicy, ktorzy ogolnie sporo motaja. Teoria teoria, a auto na wysokim przodzie prowadzilo sie fatalnie, na obizonym cudownie, co niejeden jadacy za mna w zakretach w panice musial to stwierdzac. Powiem tez, ze montowalem krotsze sprezyny, niby dedykowane na probe i z B6 tak dobrze nie graly, choc mialy byc cacy i oryginalne. Jak chcecie to mozecie wolac o ostrzezenia lub bany. Do not care!
(OO=[][]=OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.