Skocz do zawartości

Kto z was wie jak jedzie 518 ??????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
hmm... rzeczywiscie ten silnik wyglada kuriozalnie :) TDS szczelnie wypelnia komore silnika ... a tak na powaznie to 518 nie jest pewnie zawalidroga , ale nawet zeby spokojnie jezdzic to pewnie caly czas gaz w podlodze, do 5 tys obr... a jak masz duzy silnik to jest ten komfort ze nawet z gazem do polowy masz odpowiednie osiagi i naprawde spalanie jest mniejsze, szczegolnie w trasie.... tdsem lecisz 170 i masz 2.5 tys obrotow ... i efekt jest super , bo nie slyszysz silnika tylko szum powietrza, a przy wyzszszych predkosciach w 1.8 masz prawie na czerwonym polu i silnik wyje tak ciezko :)
The Ultimate Driving Machine
  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
"Kto z was wie jak jedzie 518 ??????"

ja powiem Ci tyle :

problem w tym ze to praktycznie nie jeździ a się toczy

Opublikowano
Moja 518 jest mułowate w dolnym zakresie obrotów, powyżej 3000 nawet się ładnie zbiera. Coś za coś, rekompensatą jest jak do tej pory rewelacyjna bezawaryjnosc. Miałem w życiu wiele różnych marek samochodów, ale akurat ten pobił wszystkie na głowę 3 lata i nic się nie dzieje i żeby tak dalej.
Opublikowano

nie wiem czy informacja silnik wymaga remontu nie wystrasza z resztą 4 lata na LPG

 

ba zdjęcia wykorzystał te co 4 lata temu...

 

a i to nie musi być już ten własciciel co stroił w 2004

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
nie wiem czy informacja silnik wymaga remontu nie wystrasza z resztą 4 lata na LPG

 

ba zdjęcia wykorzystał te co 4 lata temu...

 

a i to nie musi być już ten własciciel co stroił w 2004

 

Nie doczytałem o tym remoncie, ale i tak biorąc pod uwagę negocjacje i koszt chociazby przekładki silnika to to nie jest zła opcja. Przynajmniej szczerze napisał i nie ma niespodzianek...

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
oj tu sie nie zgodze. co prawda 1.8 nie mialem ale mialem 2 litry a teraz mam 2,5 litra i jest roznica w spalaniu dosc znaczna- np w trasie dwu litrowka spokojnie mozna bylo zejsc do 7 litrow- jadac normalnie, a jadac 2,5 litrowka to na trasie przy spokojnej jezdzie spalila 8,5. Fakt osiagi sa ale paliwa tez zre wiecej. poza tym cudow nie ma- 6 garnkow spali na bank wiecej niz 1.8 z czterema :twisted: (dodam ze moje obydwa silniki w dobrej kondycji)
2.0 do 7 litrów?! Sorry, ale chyba z żaglami ;) Mój Touring jest w idealnym stanie, jak go kupiłem walnąłem trasę ok. 500 km i przy jeździe naprawdę oszczędnej, przy prędkości max 120 spalił średnio 10 l. Myślę, że 7 l to nieosiagalny wynik, chyba, że przy 80 km/h ( co to za jazda... ) :modlitwa:
Opublikowano
oj no a po co mialbym wymyslac? jak sie umie jezdzic rozsadnie- czyli nie gaz-hamulec, tylko plynnie i przewidujaco to bez problemu dwulitrowka zejde do 7 na trasie jadac do 140-150. za to 2,5 litrowka juz tak nie da rady... pozdrawiam Kolekcjoner- poza tym sorry ale przy 120 na trasie spalil Ci srednio 10 litrow?? to szukaj usterki w swoim aucie:P tyle na trasie to nawet 2,5 mi nie pali...
Opublikowano

Ok. Dziękuję za żywe zainteresowanie tematem, i liczne wypowiedzi.

 

Reasumując wasze wypowiedzi doszedłem do wniosku że warto poszukac przyczyny tak wysokiego spalania, kupiłem to auto tanio więc mam jakiś zapas na inwestycje.

 

A jeśli nie obniżę spalania to kupię 518ke bo nie zależy mi na paleniu gumy, chociaż ten dźwięk, szkoda tego silniczka by było.

 

Co do tej bmki za 5000, to sami wiecie po remoncie już nie będzie to samo auto ale dzięki za link.

 

Zobaczymy, jeszcze raz dziękuję.

Opublikowano
...plynnie i przewidujaco to bez problemu dwulitrowka zejde do 7 na trasie jadac do 140-150...

 

Ja też mam opinię, że 2.0 zarówno M20 i pewnie też M50 są w stanie mało palić, co nie raz już pisałem, ale w te 7l, zwłaszcza bez problemu, nie chce mi się wierzyć przy 140-150km/h. Tak może być jedynie chwilowo podczas jazdy z góry i lekkim odjęciu gazu, ale na całej trasie przy takich prędkościach zmieścić się w 9-10 litrach wcale nie jest takie łatwe (jeżeli nawet możliwe). W 7 litrów wierzę, ale tylko przy prędkościach 75-85km/h.

Sam jeżdżę zawsze właśnie tak jak piszesz Grzechooo, co skutkuje tym, że na każdym baku nie wychodzę średnią ponad 10l/100, ale ok. 7 - 7,5 l/100 osiągam jedynie podczas baaaardzo ekonomicznych tras przez wsie polskie (70-90km/h), bo po autostradzie (100-110km/h) to już 8-8,5l/100.

 

Swoją drogą też mi się wydaje (ale tylko wydaje), że nie ma sensu przesiadka z 520i do 518i.

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Solaris- masz w pewnym sesnie racje, z tym ze ja nie mowie o jezdzie ze stala predkoscia 140- 150 np na autostradzie- bo wtedy wiadomo ze spali wiecej. Ale o jezdzie na trasie-np Poznan- Wrocław na ktorej najczesciej jezdze. gdzie predkosc jak pozwalaja warunki i ruch dochodzi do 150 ale to nie znaczy ze caly czas jade 150. srednia predkosc trasy na bank bedzie mniejsza... ale np jak wiem widze z daleka wioske w ktorej zgodnie z przepisami mam jechac te 50 to z odcinka przed wioska juz wytracam predkosc (choc zazwyczaj i tak wlatuje zazwyczaj z zaduuza;P i tak dalej... technik jest duzo:) i ja o takiej trasie mowilem ze okolo 7 litrow daje rade spalic. pozdro
Opublikowano

Może w M50 łatwiej osiąga się takie efekty, ale najważniejsze, że w 520i (M20/M50) można cieszyć się zaskakująco niskim spalaniem.

Pozdrawiam :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Zazwyczaj po 2.0 bierze sie wiekszy silnik a nie mniejszy...

Kolege trzeba wyleczyc.

Wybijcie mu to z glowy panowie bo potem bedzie zalowal :duh:

U mnie na lpg przy jezdzie 90-100 pali ok 12.

120+ - 15-18.

instalka 2 gen. i uszkodzona sonda/sterownik (zle odczyty)

wiec pali duzo wiecej, niz normalnie.

na lato sie musze za to zabrac.

Pozdrawiam
Opublikowano
oj no a po co mialbym wymyslac? jak sie umie jezdzic rozsadnie- czyli nie gaz-hamulec, tylko plynnie i przewidujaco to bez problemu dwulitrowka zejde do 7 na trasie jadac do 140-150. za to 2,5 litrowka juz tak nie da rady... pozdrawiam Kolekcjoner- poza tym sorry ale przy 120 na trasie spalil Ci srednio 10 litrow?? to szukaj usterki w swoim aucie:P tyle na trasie to nawet 2,5 mi nie pali...
Grzechooo jeżdzę 2 razy na miesiąc z Katowic do Wrocławia, trasę pokonuję ze średnią prędkością 120-160 i staram się, żeby wskazówka na ekonomizerze nie wychylała się powyżej 12l, co nie jest łatwe biorąc pod uwagę ciągłe górki, wzniesienia... Nigdy nie spalił mi poniżej 10 l na takiej trasie. Jestem w stanie uwierzyc w 9 l, ale 7 litrów to dla mnie nierealne w tym aucie, z tym silnikiem, a jeśli możliwe, to winszuję takiego wyniku i współczuje silnikowi :) Pozdrawiam
Opublikowano
Kolekcjoner a czytasz co ja pisze czy na oslep odpowiadasz? domyslam sie ze Ty smigasz ta trase autostrada! a na autostradzie przy stalej predkosci na bank sie spali wiecej niz na trasie zwyklej. "wspolczujesz silnikowi"?? :mad2: a co niby z nim zle? auto ma 320 tys przbiegu nakulane , jezdzi na syntetyku- chcesz cos dodac? jak chcesz takie oszczedne auto to zglos sie- bo wlasnie je sprzedaje :mrgreen: jest to e36 w sedanie. pozdrawiam.
Opublikowano
Ciężko uwierzyć w spalanie rzędu 7 litrów na trasie w M50B20 bo te silniki nie miały opini oszczędnych to raczej M20B20 były oszczędniejsze a M50B20 zawsze spali więcej bo więcej mocy którą trzeba nakarmić możliwe iż w lżejszej budzie E-36 to jest osiągalne ale cięzko mi uwierzyć iż 6 cylindrów zadowoli się tak małą konsumpcja paliwa
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

8 litrów na trasie jak najbardziej jest możliwe,7 to już max do ilu się da zejść.

i nie zgodzę sie z jednym-m20 pali mniej od m50 :nienie: -M20 jest starszym silnikiem.

Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
Opublikowano
Także jestem zdania że coś nie tak jest z tym spalaniem. Mój E 34 Turing pali latem 11l, teraz - 12, a jest z automatem. Jeżdżę głównie odcinki 5 - 7 km, a więc też niedogrzany. Po jakim odcinku masz całkowicie nagrzany silnik? - bo ja po 4 km. Albo jeździsz cyklem pełny gaz - hamulec i wtedy Ci nic nie pomoże, albo masz coś nie w porządku z autem. Mi po podłączeniu pod komputer pokazało ze nie działa sonda lambda, ale nie jestem tego pewien - silnik pali w każdych warunkach, no i chyba nie ma przepału, bo ile ma palić 2,5 litrowy automat w E 34 eksploatowany na krótkich trasach?
Opublikowano

Silnik może i starszy ale mniej wysilony a M50B20 ma kiepski dół i stosunkowo krótkie przełożenia więc nie jest zbyt oszczędny radzę zajrzeć do naszych danych klubowych gdzie średnie spalanie 520 to około 12 litrów więc hmmm raczej ktoś z małą wiedzą takich danych nie stworzył

 

A czasem slinik bardziej zawansowany potrafi spalić więcej bo jest bardziej wysilony tak jest w przypadku M20B20 i M50B20

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Nagrzewa mi się po około 15 kilometrach w temp -6,-10 a przy 0C po 10km.

 

Może termostat zmienię, uznałem że jeżeli się nie przegrzewa to termostat jest ok, ale może warto go zmienic.

 

To dosc dlugo, ja po 5-6km mam juz wskaznik pionowo

Pozdrawiam
Opublikowano
wiec tak mam 518 ale w sedanie i powiem ze jezdzi nawet nawet nawet na moich kolkach 275 na tyle koleczka fika ladne hehe polecam ten silnik jesli nie byl katowany a jesli chodzi o kombi???ojj kolego nie tedy droga

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.