Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Rafi, ja rozumiem ze ty miales kase zeby sobie kupic takie radio. Ja zalozylem swoje i mnie sie podoba. A i owszem oferowales mi swoj zestaw audio ale za dosc spora kase (bez wzgledu czy bylo to tanio jak na ten zestaw czy drogo) a swoje radio juz mialem i nie musialem do niego doplacac. Co ja moge ze moja wizja uzytkowania samochodu nie pokrywa sie z twoja. Nic na to nie poradze. Czy ty traktujesz montaz czegos co bylo fabrycznie montowane w BMW jako domorosly tuning? Bo nie wiem czy dobrze zrozumialem??

 

A wracajac do kwestii ksenonow. Podszedlem do sprawy jak najbardziej powaznie. Jeszcze raz pisze ze nie chodzi tu o sam montaz takich lamp, ale o sprawdzenie ile jest prawdy w tym co ludzie mowia o takich przerobkach. Bo jak widac temat jest mocno kontrowersyjny.

 

Co do wturnego analfabetyzmu. Smiejecie sie ze tak mowie. Ale zobaczcie sami co piszecie... Przed chwila ktos mi tu wytknal ze twierdze ze orginalne przetwornice i kable sa najwazniejsze... wiec jesli gdzies tan napisalem to prosze o cytat.

 

Wiec jeszcze raz powtarzam!!! Nie zamierzam montowac zadnego zestawu z chin!!! Nie dokonuje zadnej przerobki. Chce zamontowac ORYGINALNY wyprodukowany przez HELLE zestaw lamp ksenonowych ze spryskiwaczami ORYGINALNYMI, taki zestaw z ktorym te auta wyjezdzaly z fabryki. A przy okazji zamierzam sprawdzic jaka bedzie roznica pomiedzy roznymi rozwiazaniami niefabrycznymi. Mam nadzieje ze teraz juz wszystko jest jasne.

Opublikowano

Ale używanie tego nie spowoduje konsekwencji innych niż mandat i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego nawet w przypadku wypadku... O ILE OCZYWIŚCIE NIE DOJDZIE DO NIEGO Z POWODU OŚLEPIENIA TYMI ŚWIATŁAMI i o ile ktoś to wykaże...

 

Coś Ty wczoraj sie urodził, czy co? Ale juz na pewno nie miales doczynienia ze swoim ubezpieczycielem. Przeciez oni maja caly sztab ludzi ktorzy tylko siedza i szukaja dziury w calym aby odmowic Ci lub znacznie zanizyc wysokosc odszkodowania. A taki wpis w protokole zdarzenia jakl napisalem powyzej to tylko pole dla ich popisu i usmiech na mordach. Napisza Ci w uzasadnieniu ze "to nie bylo bezposrednia przyczyna kolizji/wypadku ale gdyby auto posiadalo zgodne z przepisami o kodeksem ruchu oswietlenie prawdopodobnie zdarzenia mozna bylo by uniknac" albo cos w tym stylu. I wlasnie to "prawdopodobnie" przesadza o wszystkim. Osobiscie spotkalem sie z jeszcze bardziej absurdalnymi uzasadnieniami ale to jest poczatek drogi przez meke bo potem sad, ekspertyzy itp itd. I gdyby wartosc odszkodowania nie byla warta zachodu nie fatygowalbym sie nawet z odwolaniem tylko naprawialbym auto na wlasny koszt bo to sa swiete krowy i chamy. Taka jest Polska wlasnie

Opublikowano
Rafi, ja rozumiem ze ty miales kase zeby sobie kupic takie radio. Ja zalozylem swoje i mnie sie podoba. A i owszem oferowales mi swoj zestaw audio ale za dosc spora kase (bez wzgledu czy bylo to tanio jak na ten zestaw czy drogo) a swoje radio juz mialem i nie musialem do niego doplacac. Co ja moge ze moja wizja uzytkowania samochodu nie pokrywa sie z twoja. Nic na to nie poradze. Czy ty traktujesz montaz czegos co bylo fabrycznie montowane w BMW jako domorosly tuning? Bo nie wiem czy dobrze zrozumialem??

 

A wracajac do kwestii ksenonow. Podszedlem do sprawy jak najbardziej powaznie. Jeszcze raz pisze ze nie chodzi tu o sam montaz takich lamp, ale o sprawdzenie ile jest prawdy w tym co ludzie mowia o takich przerobkach. Bo jak widac temat jest mocno kontrowersyjny.

 

Co do wturnego analfabetyzmu. Smiejecie sie ze tak mowie. Ale zobaczcie sami co piszecie... Przed chwila ktos mi tu wytknal ze twierdze ze orginalne przetwornice i kable sa najwazniejsze... wiec jesli gdzies tan napisalem to prosze o cytat.

 

Wiec jeszcze raz powtarzam!!! Nie zamierzam montowac zadnego zestawu z chin!!! Nie dokonuje zadnej przerobki. Chce zamontowac ORYGINALNY wyprodukowany przez HELLE zestaw lamp ksenonowych ze spryskiwaczami ORYGINALNYMI, taki zestaw z ktorym te auta wyjezdzaly z fabryki. A przy okazji zamierzam sprawdzic jaka bedzie roznica pomiedzy roznymi rozwiazaniami niefabrycznymi. Mam nadzieje ze teraz juz wszystko jest jasne.

 

Po pierwsze za cały zestaw z okablowaniem zamontowany w aucie ze wzmacniaczem i tubą i radiem JVC AVX2 chciałem mniej niż samo radio kosztuje bo 1500zł.Myslę ,że to byłoby lepsze niz te zderzaki od Mki lub xenony-bo widzę kase masz.

Po drugie wiejski tuning dla mnie jest wtedu kiedy ktoś cos udaje.Nakładając pakiet zewnętrzny M udajesz że to Mka gdzie trzeba od silnika zacząć.Naprawdę ja jestem taki,że wolałbym pojeździć poznać auto,klimat BMW :D i dozbierałbym pieniędzy jak Cie temat ten rajcuje na nowsze bmw z xenonami lub wogóle Mke kupić.

Tylko ciekawi mnie to czemu szukałeś oryginalneo auta ,a nie już poprzerabianego i może nawet tańszego.Pamiętaj i poczytaj na forum teraz cenią sie auta właśnie ori a nie przerabiane,czasy przeróbek powoli mijają a tuning zaczyna sie przobrażać w dobrym kierunku czyli w tunind techniczny(silnik,zawieszenie,hamulce itp).

Jak juz pisałem to twoje auto i robisz co chcesz,ale dopiero je kupiłeś więc pojeździj trochę a nie BATMOBILA robisz odrazu :wink:

Opublikowano

Z ubezpieczycielami sie zgadzam, oni bardzo lubia szukac dziury w calym. Bo to kasa dla nich. W tym wypadku ratuje jedynie montaz orginalnego fabrycznego zestawu bo do niego nikt nie moze sie przyczepic bo jak napisalem na samym poczatku. Jesli reflektor ma homologacje na zarowke H1 to zmiana na D2s powoduje utrate tej homologacji bez wzgledu czy palnik ma znak E czy nie. Dlatego moje zdanie jest takie, jesli ktos naprawde chce zakladac niefabryczne ksenony to to jest jego sprawa ale jesli juz musi to chce zeby mial swiadomosc jak to zrobic zeby nie stwarzac zagrozenia na drodze i nie oslepiac. Po to zalozylem ten temat.

 

A co do tego co piszesz Rafi. Nie jestem audiofilem bo gdybym bykl to nie zakladal bym zestawu audio za 4000 zl tylko za 40000 zl i poszedl w kierunku indywidualnej zabudowy. Dla mnie np. wszelkiego rodzaju tuby basowe to jest dziwny wynalazek bo zeby dzwiek byl naprawde dobry to audio trzeba obliczac pod dany samochod. A taka tuba to moze sluzyc co najwyzej do robienia masy huku a nie do uzyskania naprawde dobrego dzwieku. Wiec idac tym tropem wole sobie zostawic orginalne audio bo wg mnie gra naprawde ladnie i do tego zalozyc moje radio a pieniadze przeznaczyc na co innego. Co do M-pakietu to oczywiscie, byl zakladany do M-powerow ale to oczywiscie tylko pakiet stylistyczny. Mka jezdzila by tak samo dobrze bez niego. A dzieki niemu wyglada ladniej od seryjnego samochodu. Od strony mechanicznej samochod mnie zadowala. Ale M-pakiet oryginalny zawsze mi sie podobal i mam zamiar go zamontowac. A w razie czego zawsze moge wrocic do serii. Wiec nie boj sie, nie zrobie z samochodu choinki :) I mysle ze na tym mozemy zakonczyc ta rozmowe bo to nie temat dla niej.

Opublikowano
Wiec jeszcze raz powtarzam!!! Nie zamierzam montowac zadnego zestawu z chin!!! Nie dokonuje zadnej przerobki. Chce zamontowac ORYGINALNY wyprodukowany przez HELLE zestaw lamp ksenonowych ze spryskiwaczami ORYGINALNYMI, taki zestaw z ktorym te auta wyjezdzaly z fabryki. A przy okazji zamierzam sprawdzic jaka bedzie roznica pomiedzy roznymi rozwiazaniami niefabrycznymi. Mam nadzieje ze teraz juz wszystko jest jasne.

 

A ja dalej uparcie będe twierdził, ze fabrycznie to wyjeżdzały jeszcze z autopoziomowaniem. No cóż może nie za dużo osób czyta "Auto Technikę Motoryzacyjną", gdzie taki temat był poruszany nie na pół strony jak w AutoŚwiat czy Motorze ale na wiele stron.

Technologia się ciągle zmienia i na początku czujnik poziomu/wysokości, nie wiem jak to nazwać, był przy lampie tylko. Teraz są czujniki i z przodu auta i z tyłu, monitorujące gdzie te światła będą świeci i jak ustawić zabójcze dla oczu xenony, aby nie raziły. Przecież to jest łuk świetlny o bardzo dużym natężeniu światła.

Tu chodzi o bezpieczeństwo i komfort kierowców, tych jadących z naprzeciwka przedwszystkim. Ale spoko czemu nie zamontuje sobie będę w gały ludzi raził, bo połowa naszych polskich kierowców ma w d.... innych użytkowników dróg. Ważne aby się błyskało.

(bez urazy tu nie chodzi mi żeby Ciebie Kamil obrażać, bo może to ja nie mam racji, może te soczewki rzeczywiście tyle dają że po oczach nikt dostawać nie będzie, ale chciałem się ogólnie wypowiedzieć w kwestii nieodpowiedzialnego montażu xenonów)

I na koniec - montaż xenonów do praktycznie dowolnego auta, z homologacją, spryskiwaczami, autopoziomowaniem - jest możliwy. Robią to specjalistycznę firmy. Koszt to pewnie ok 3000-4000zł

 

A odnośnie ubezpieczenia to mi się przypomniało: jeśli kiedyś wjedziecie komuś w kufer, gość będzie miał przyciemnianie folia lampy to policji mówicie, że nie zauważyliście, że jakoś kiepsko świeciły = brak waszej winy. Wystarczy, że będzie wypadek, oby stłuczka, a wiecie że gość ma jakieś dziwne światła z przodu - pseudoxenony to dla bezpieczeństwa mówcie, że was oślepił. Jeśli ma taki "ORYGINALNY" zestawik no to gość ma kłopoty nawet jeśli nasza wina. Brak homologacji oznacza, że auto nie zostało dopuszczone do ruchu.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

 

Co do wturnego analfabetyzmu. Smiejecie sie ze tak mowie. Ale zobaczcie sami co piszecie... Przed chwila ktos mi tu wytknal ze twierdze ze orginalne przetwornice i kable sa najwazniejsze... wiec jesli gdzies tan napisalem to prosze o cytat.

 

 

 

Ja nigdzie nie napisalem ze kupilem chinski zestaw za 100 euro. Po pierwsze kupilem orginalne przetwornice marki Hella a do tego orginalne palniki OSRAM, a ze ktos to sprzedawal w takim zestawie, razem to nie znaczy ze jest to zestaw z chin gdzie kable sa marki BOSZ i sprzedawca opisuje to jako zestaw.

 

 

 

 

Sory ale jedziesz po innych ze analfabeci, a ja poprostu chce ci pokazac ze co ma piernik do wiatraka ??

 

Ogolnie celem chyba jest zamontowanie xenonow tak zeby nie oslepialo, a chyba nie jest celem nie wiem, uzyskanie szybkiego zapalenia sie zarnikow itd...

 

wiec chyba to jakie sa przetwornice i kable nie jest raczej priorytetem i czy sa ORGINALNE czy nie raczej jest malo wazne. Chyba wazniejszy jest sam palnik i lampa. Co to ma do rzeczy ta ich orginalnosc ?? policja czy ubezpieczyciel napewno sprawdzaja orginalnosc na 1 miejscu....

W przypadku podjazdu pod gore tak samo razisz swoim SUPER ORGINALEM

 

Ale jak juz jestes taki "lap za kazde slowo" to spytam ciebie o to samo, gdzie ja pisalem ze ty masz zestaw za 100 euro ??

 

 

 

 

Dalszym priorytetem jest spryskiwacz i samopoziomowanie.

Oczywiscie zaraz odezwa sie tlumy ze samopoziomowanie dziala wolno, ale wkoncu o to chodzi, na dziurach nie rzuca lampami w gore i w dol niepotrzebnie, natomiast podczas przyspieszania, podjazdow pod gorke lampy sa OPUSZCZANE W DOL. Bo moze jak ktos zauwazyl oslepianianie xenonem jest strasznie uciazliwe jesli przod czyjegos auta unosi sie w gore dluzej niz na momencik...

 

 

I nie oszukujmy sie 99 % domontowywanych xenonow to chinszczyzna za 100 euro.

 

Jak jeden z kolegow slusznie stwierdzil, jesli bedziemy uczestnikiem wypadku, moze nie w dzien, ale w nocy a druga strona w nim uczestniczaca chocby rzuci slowo o oslepianiu to policja to sprawdzi, a oni nie sa wbrew obiegowej opini analfabetami wtornymi ( choc dla niektorych wszyscy chyba sa oprocz nich samych ) i potrafia sie domyslic ze E36 np z 1995 roku moze nie miec takiego xenonu z fabryki, ba tak samo moga i z E39 sie zorietowac, szczegolnie teraz kiedy wkladanie samych palnikow xenonowych stalo sie takie popularne. Nawet opony sprawdzaja, jakie sa pozakladane, spisuja wymiar i typ dla kazdego kola !!! wiec to nie sa takie bajki.

 

O ubezpieczycielu nawet nie mowie, oni znajda wszystko byle by nie wyplacic odszkodowania, a napewno takie lampy sa podstawa.

Oczywiscie to indywidualna sprawa kazdego, ale warto sobie zdawac z tego sprawe.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Nie chce nikogo urazic, ale tez starajcie sie czytac co pisza inni i nie wyciagac pochopnych wnioskow. Jesli cos budzi watpliwosc lub jest dla was nielogiczne to mozna zapytac.

 

Celem montazu ksenonow jest:

 

- uzyskanie dobrego i pewnego zrodla swiatla w samochodzie

- takie jego zamontowanie zeby nie narazac innych uzytkownikow drogi na oslepianie

 

Juz kilka razy wypowiadalem sie na temat legalnosci, policji, ubezpieczycieli wiec nie bede sie powtazal.

 

Nie uwazam ze kable i przetwornice sa malo wazne. Bo przeciez to one odpowiadaja za poparawne swiecenie palnika ksenonowego. Wytwarzane w nich napiecie jest rzedy 25 000 V i przy montazu przetwornic z chin moze dojsc w skrajnym przypadku do porazenia lub uszkodzenia instalacji elektrycznej samochodu.

 

Co do gazet o ktorych piszecie, to niestety wybaczcie ale nie czytam bo uwazam ze nie sa dostatecznie profesjonalne i ulegaja naciskom producentow.

 

Co do samopoziomowania, to owszem, jest wymagane do uzyskania homologacji na samochod. Ale mimo usilnych poszukiwan nie znalazlem wzmianek ani w prawie polskim ani w europejskim o koniecznosci jego posiadania w przypadku doposazania samochodu w ksenony. Co do spryskiwaczy to prawo tez o nich nie wspomina ale wg mnie jest to koniecznosc. Czasami trzeba po prostu myslec zdroworozsadkowo. I jak ktos kiedys powiedzial, swiadomie korzystac z samochodu, bo przeciez wiekszosc aut ma regulacje wysokosci swiecenia. Po prostu trzeba nabrac nawyku korzystania z niej i terminowo regulowac reflektory. Bo co komu z systemu samopoziomowania jak nie bedzie regulowal ustawienia swiatel. Mimo ze ma fabryczny zestaw to i tak oslepia.

 

Tak 99% domontowywanych ksenonow to chinszczyzna, ale jesli juz ktos musi ja zalozyc to dajmy mu wskazowki zeby zrobil to jak najlepiej. A nie zostawiajmy samemu sobie uznajac ze jest taki i owaki i nie jest wart zachodu jesli robi "cos takiego".

 

Jeszcze raz jesli kogos urazilem to przepraszam, mam nadzieje ze dyskusja stanie sie bardziej merytoryczna.

Opublikowano
Co do gazet o ktorych piszecie, to niestety wybaczcie ale nie czytam bo uwazam ze nie sa dostatecznie profesjonalne i ulegaja naciskom producentow.

 

Kamil bardzo chciałbym Ci polecić ATM, czyli Auto Technikę Motoryzacyjną. Zawiera ona wyczerpujący opis technicznej strony samochodów i jest to JEDYNA taka gazeta w polsce. Może ciężko Ci będzię ją znaleźć w kiosku, ale sam zobaczysz jak poczytasz, że warto coś takiego zakupić.

Nie wyciągaj pochopnych wniosków, to nie AutoŚwiat, Motor, Tuning, czy inna tego typu gazeta.

ATM bardzo profesjonalna jest. Również kierowana do profesjonalnych warsztatów (zawiera wkładki przeznaczone specjalnie dla tego typu odbiorców).

POLECAM!

 

o prostu trzeba nabrac nawyku korzystania z niej i terminowo regulowac reflektory. Bo co komu z systemu samopoziomowania jak nie bedzie regulowal ustawienia swiatel. Mimo ze ma fabryczny zestaw to i tak oslepia.

 

Wydaje mi się, że jak masz elektroniczne poziomowanie poprzez silniczek, a nie ręczne poziomowanie to już regulować tego na stacji nie musisz. No może po jakiejś wstępnej regulacji ale później system sam o to dba.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

Powiem Ci tak. Jestem inzynierem mechanikiem, teraz pisze prace magisterska. ATM owszem przedstawia wyzszy poziom niz AŚ czy MOTOR ale mimo wszystko nie moge ja nazwac gazeta specjalistyczna. W polsce nie ma takowej o tematyce motoryzacyjnej porownywallnej do niemieckiego MTZ czy zeszytow SAE. Niestety jak to mowia apetyt rosnie w miare jedzenia. I nawet Moto Technika moze sie przejesc :) Ale przyznam ze czasami kupuje bo zdarzy im sie jakis artykol ktory mnie interesuje.

 

Co do ukladow samopoziomowania to jak kazdy uklad wymaga wstepnej regulacji i okresowego kontrolowania poniewaz on korzysta z pewnego punktu odniesienia. I nie wie czy ten punkt jest dobry czy nie. Wierzy mu na slowo i jesli ten punkt jest zle ustawiony to on bedzie zle regulowal.

Opublikowano

niestety dla niektórych tu piszących ale Kamil ma rację...

Założenie kompletnego reflektora xenonowego (z palnikiem i przetwornicą) takiego jaki bywał montowany w danym modelu do egzemplarza fabrycznie niewyposażonego w xenon jest zgodne z prawem i w takich okolicznościach policjant nie ma prawa zatrzymać dowodu rejestracyjnego...

Jeśli ktoś uważa inaczej proszę o podanie podstawy prawnej.

Kwestia zamontowania do takiej lampy spryskiwaczy jest sprawą zdrowego rozsądku użytkownika a nie wymogiem warunków technicznych. Identycznie ma się sprawa systemu samopoziomowania.

 

A co do ATM... Mam gdzieś jeszcze egzemplarze z lat 80 zeszłego wieku...

Dla mnie to jedyna wiarygodna gazeta w kraju i bije na głowę wszystkie inne wydawnictwa tego typu. Szkoda, że wiadomości codziennych w niej niema :D

A jak ktoś chce czytać prawdziwie specjalistyczne wydawnictwa to polecam np. EngineTechnology i AutoTechnology...

Opublikowano
niestety dla niektórych tu piszących ale Kamil ma rację.....

Założenie kompletnego reflektora xenonowego (z palnikiem i przetwornicą) takiego jaki bywał montowany w danym modelu do egzemplarza fabrycznie niewyposażonego w xenon jest zgodne z prawem i w takich okolicznościach policjant nie ma prawa zatrzymać dowodu rejestracyjnego...

Jeśli ktoś uważa inaczej proszę o podanie podstawy prawnej.

 

W tym momencie tylko popierasz fakt,że dziura w prawie oznacza miejmy bezpieczeństwo na drodze i innych użytkowników w duupie.

Mam nadzieje,że te psedo xenony wszystkich uczestników ruchu oślepią kiedyś kogoś przez co dojdzie do czołówki i kalectwa(nie mówie śmierci) i wtedy sie zastanowią po co mi to było...

Wtedy dziure w prawie niech sobie przypomnią co jest wymagane a co nie i nie mają do nikogo pretensji.

Opublikowano
niestety dla niektórych tu piszących ale Kamil ma rację...

Założenie kompletnego reflektora xenonowego (z palnikiem i przetwornicą) takiego jaki bywał montowany w danym modelu do egzemplarza fabrycznie niewyposażonego w xenon jest zgodne z prawem i w takich okolicznościach policjant nie ma prawa zatrzymać dowodu rejestracyjnego...

Jeśli ktoś uważa inaczej proszę o podanie podstawy prawnej.

Kwestia zamontowania do takiej lampy spryskiwaczy jest sprawą zdrowego rozsądku użytkownika a nie wymogiem warunków technicznych. Identycznie ma się sprawa systemu samopoziomowania.

 

A co do ATM... Mam gdzieś jeszcze egzemplarze z lat 80 zeszłego wieku...

Dla mnie to jedyna wiarygodna gazeta w kraju i bije na głowę wszystkie inne wydawnictwa tego typu. Szkoda, że wiadomości codziennych w niej niema :D

A jak ktoś chce czytać prawdziwie specjalistyczne wydawnictwa to polecam np. EngineTechnology i AutoTechnology...

 

Chyba chodzi o to ze kiedys ktos pisal ze homologacje wydaje sie na caly element, w przypadku lampy bedzie to wszystko, zapewne jest okreslony z jakim typem zarowki ma dzialac, jaka ona ma miec moc itd, i pewnie xenon nie jest wziety pod uwage.

 

Chyba o to chodzi...

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Ja jestem inżynierem elektrykiem, a magisterka jeszcze przedemną.

 

Ok w takim razie podpieram się materiałami z gazet motoryzacyjnych:

- BMW Trends

- Auto Technika Motoryzacyjna

 

P.S. To prawda, że ATM nie jest gazetą sapecjalistyczną, ale porównując do reszty gazet w naszym kraju ja za taką ją uważam. Artykuł o oświetleniu zawiera 15 stron (podzielona na rozdziały), więc nie jest to jedno kolumnowa wypowiedź jakiegoś bajaża.

 

Zacznijmy od BMW Trends:

 

%5B540%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/bmw-trends.gif

 

A teraz ATM (tylko zaznaczam, że w celu niezapychania łączy forum wklejam obrazki tylko pierwszych rozdziałów, a reszte stron klikamy w linki indywidualnie).

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/1.jpg

 

 

 

 

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/2.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/3.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/4.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/5.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/6.jpg

 

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/7.jpg

 

 

 

 

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/8.jpg

 

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/9.jpg

 

 

 

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/10.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/11.jpg

 

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/12.jpg

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/xenon/13.jpg

 

 

 

 

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/14.jpg

http://maciek.kicks-ass.net/xenon/15.jpg

 

 

 

Miłej lektury :)

Mam nadzieje, że choć jedną osobę przekonałem do zastanowienia się nad montażem własnych xenonów

oraz

do kupna świetnego magazynu ATM :cool2:

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano

 

W tym momencie tylko popierasz fakt,że dziura w prawie oznacza miejmy bezpieczeństwo na drodze i innych użytkowników w duupie.

Mam nadzieje,że te psedo xenony wszystkich uczestników ruchu oślepią kiedyś kogoś przez co dojdzie do czołówki i kalectwa(nie mówie śmierci) i wtedy sie zastanowią po co mi to było...

Wtedy dziure w prawie niech sobie przypomnią co jest wymagane a co nie i nie mają do nikogo pretensji.

nie popieram wolnej amerykanki w tym temacie, szerzę jedynie świadomość prawną ;)

 

Pamiętaj, że zasada "co nie jest zabronione - jest dozwolone" funkcjonuje. Ogranicza ją tylko zdrowy rozsądek... a chyba nie o tym jest ten topic...

 

Godmode: napracowałeś się :) dobra robota :)

Opublikowano
to takie dvd mozna znalezc juz za 1100zl wiec nie pisz kolego drogi o takim super duper zestawie za taka super dupe cene. To, ze Ty przeplaciles to ina bajka a ze ktos kupujac auto nie chcial tego i owego ... przyroda
Opublikowano

W poniedziałek zaliczam taki przedmiot "Podstawy Techniki Świetlnej",

trzymajcie kciuki :cool2: :cool2: :cool2:

 

no i nie wiem czy naprawdę jest warte wkładanie tych xenonów, naprawdę nikt z was się nie boji że straci dowód rejestracyjny, a ubezpieczyciel nie wypłaci pieniędzy w razie wypadku?

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
W poniedziałek zaliczam taki przedmiot "Podstawy Techniki Świetlnej",

trzymajcie kciuki :cool2: :cool2: :cool2:

 

Powodzenia z tą techniką świetlną. :cool2: :mrgreen:

 

 

no i nie wiem czy naprawdę jest warte wkładanie tych xenonów, naprawdę nikt z was się nie boji że straci dowód rejestracyjny, a ubezpieczyciel nie wypłaci pieniędzy w razie wypadku?

 

Bardziej niż utraty dowodu rejestracyjnego obawiam się świecenia innym po oczach. Miałem, mam i będę miał zawsze dobrze ustawione światła! Ja nie oślepiam i tego samego oczekuję od innych. Planuję zmianę samochodu i mam nadzieję, że nast. BMW-u będzie miało już fabryczny xenon, ale to jest nie istotne w tym wątku. ;)

 

 

Teraz moja beti przyzwoicie świeci, ale nie powiem, światło xenonowe "przyciąga" moją uwagę. Jak każdy chcę lepiej widzieć! I to jest normalne. Wszyscy chcemy jeździć "widząc" nocą. Interesują mnie wszystkie wypowiedzi na temat tego oświetlenia.

 

Reasumując. Xenon, to dobry wynalazek, ale tak samo jak dobry, tak i utrudniający jazdę innym. Tak jak piszecie. Dopóty użytkownik jest myślący, jest OK. Gorzej gdy trafimy na kogoś, kto ma innych gdzieś i "wali" po oczach. Wtedy robi się nie ciekawie. :( Dlatego dyskutujcie dalej, takich rozmów nam potrzeba. Tak, czy inaczej coś z tym trzeba zrobić. Albo w 100% zakazać albo stworzyć przepisy regulujące zakładanie HID-ów. Myślę, że nie ma innego wyjścia. Tylko nikt z naszych rządzących nie zajmuje się tym co trzeba, tylko napychaniem własnych kieszeni.

 

Tak się zastanawiam, czy pozostawienie tego tak samopas nie jest celowe. Niech ludzie testują. Wzrośnie liczba wypadków, to zabronimy. Poprawi się bezpieczeństwo, pozwolimy. Ale to taka moja mała teoria spisku. Jedna z nielicznych... ;) :mrgreen:

 

Dziękuję wszystkim za skany z gazet, z chęcią je przeczytam. :roll2: :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.