Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

naczytałem sie juz sporo na temat silniczka krokowego...w moim przypadku zaraz po odpaleniu silnika obroty schodza ponizej 1000 tyś...ale pozniej juz nie schodza tylko stoja na 1000tys...pewnie to silniczek krokowy.....

..wiec zastanawiam sie nad wymiana na uzywke...i teraz pytanie czy w miejsce mojego silniczka moge zalozyc silniczek od 2,0 litrowki?????

(ja mam 2,5 24v).....aha czy pomoze w tym tez reset komputera????dziex za odpowiedz

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano

Nim operacja-wpierw leczenie.

Wymontuj krokowy i go przeczyścić. To w wielu przypadkach pomaga.

Jeśli nie pomoże-będziesz myślał dalej.

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano

Witam,

Zauważyłem, że masz M50B25 z 1993r - jeżeli się nie mylę, to w wersjach po 09/1992 już nie występują takie same silniki krokowe w M50 2.0 i 2.5.

 

(przed tą datą, w obydwu M50 były takie same i zresztą identyczne jak w M20 B20/25 produkowanych po 11/1988, Bosch w kształcie „T” z 3-ma pinami w złączu, ale były też wersje M50B20 z dwoma pinami)

 

A reset komputera na pewno nie zaszkodzi (ale żeby był skuteczny, to tylko wg metody, jaka była przypomniana kilka tygodni temu w naszym dziale)

Pozdrawiam, marek

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Witam. Jak pisali koledzy wczesniej, przeczyszczenie nie zaszkodzi. A czy obroty Ci faluja czy stoja jak przybite na 1000?? Dopiero zaczynam przygode z BMW i nie wiem dokladnie jaki tam jest typ silniczka u Ciebie. Ale jesli obroty stoja na 1000 to mogl sie zaciac lub lapie lewe powietrze silnik. Bo duze zabrudzenia objawiaja sie najczesciej falowaniem obrotow. Jak wymontujesz silniczek to sprawdz opornosc na stykach w gniazdku. To powinno wykazac czy sam silniczek sie nie spalil.
Opublikowano

solaris...podaj mi link do reseta komputera ten najswiezszy..małe sprostowanie...auto mam z 1992 r..ale pierwsza rejestracja jest z 1993 r.,dziex za info....wiec pewnie bedzie pasowal silniczek od 2,0 litrowki.......czyszczenie juz mu robilem wielkokrotnie..tak mysle ze sie zaciąl i juz jest na wymiane tymbardziej ze mi obroty nie faluja tylko stoja na 1000 tys obrotów.....a tu mamm zdjecie silniczka krokowego.....

http://img183.imageshack.us/img183/1008/291998466jd0.jpg

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano

Zwróć uwagę jeszcze na miesiąc wyprodukowania autka - czy jest to data przed 09/1992.

 

Instrukcja resetu wygląda następująco:

1 – odłączamy akumulator (najpierw – potem +)

2 – zabezpieczamy akumulator, żeby kable w żaden sposób go nie dotknęły, wywołując spięcie,

3 – przekręcamy stacyjkę w pozycję 2

4 – teraz musimy połączyć kable akumulatora (obydwa z sobą) na przynajmniej 10min – to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU

5 – po upływie tych, dajmy na to 15 minut wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy akumulator (najpierw + potem -)

6 – uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzić na biegu jałowym przez 5 minut

7 – wyłączamy go na ponownie 5 minut

8 – teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy na najniższym możliwym biegu (zależnie ot typu skrzyni), przyspieszamy przez cały zakres obrotów (do przynajmniej 5000obr/min) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracić obroty aż do obrotów biegu jałowego - i tak trzykrotnie

9 – następnie znów zatrzymujemy auto i pozwalamy pracować na biegu jałowym przez 5 minut

GOTOWE

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

wczoraj walczylem do godziny zero z tymi obrotami....i nic

wyjałem krokowca moczylem go w benzynie pozniej czysciłem go w wd40...sprawdzilem wszystkie przewody ,gumy czy nie lapie lewego powietrza..podkrecilem śrubke na przepustnicy w celu zmiejszenia obrotow...i nic to nie dalo zaraz po odpaleniu auto trzyma 700-800 obrotow...pozniej jak sie juz lekoo rozgrzeje obroty schodza słabo do wartosci 800....ale gdy juz sie nim posmiga troche obroty zatrzymuja sie na wartosci 1000......mam juz dość....co mam zrobic koledzy....tego krokowca moze trzeba wymienic???????bo moze sie zaciał??? :mad2:

 

 

 

acha Solaris....z tym resetem trzy krotnie mam ruszac na biegu na tzw.1 do 5000 obrotów :jawdrop: ........przeciez to bedzie max przeciazenie...autobedzie "wyć"

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano
acha Solaris....z tym resetem trzy krotnie mam ruszac na biegu na tzw.1 do 5000 obrotów :jawdrop: ........przeciez to bedzie max przeciazenie...autobedzie "wyć"

 

Tak trzeba zrobić, przynajmniej wg tej instrukcji. Jeżeli pamiętam widziałem też wersję, że można wyjechać w miasto i przy takiej okazji przeprowadzić różnorodny styl jazdy. Ja znalazłem kiedyś odludne miejsce i wykonałem te trzy przyspieszenia do 5000obr, ale zrobiłem to nie z maksymalnie wciśniętym pedałem gazu, tylko delikatnie zwiększając obroty (też nie lubię obciążać układu napędowego).

Co do krokowca, to chyba lepiej jak rozglądniesz się za drugim. Ja nie miałem żadnych cyrków z obrotami nawet, gdy miałem ze starości pękniętą rurę przepływomierza (oczywiście po zauważeniu tego kupiłem nową).

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

Hej,

 

Tez mam M50B25 i sytuacje z obrotami odwrotną, czyli mam około 550-600 jak się nagrzeje.

Za wysokie obroty (ale stabilne) to może być nie usterka silnika krokowego, ale nieszczelność układu dolotowego powietrza:

1. Sprawdź gumowe rury, czy nigdzie nie są pęknięte

2. Odłącz wtyczkę od przepływomierza i uruchom silnik, zobacz czy następuje poprawa.

 

pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Proponuję nie sięgać od razu po działo największego kalibru... U mnie przez 2 kolejne dni od razu po uruchomieniu utrzymywało się jakieś 1300 obr/min... Ponieważ wtedy cieszyłem się ledwie od m-ca swoją bemcią, a i na dworze było zimno nie zastanawiało mnie to... Jednak po rozgrzaniu się silnika dalej utrzymywały się tak wysokie obroty... Już miałem jechać na kompa do serwisu, ale mnie coś tknęło i pociągnąłem dywanik do tyłu.... Objawy ustąpiły... :D i obrotu wróciły do normy... Dywaniki mam bez otworów do zakotwiczenia i z czasem ten od kierowcy przesunął się do przodu i lekko naciskał na pedał gazu...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Proponuję nie sięgać od razu po działo największego kalibru... U mnie przez 2 kolejne dni od razu po uruchomieniu utrzymywało się jakieś 1300 obr/min... Ponieważ wtedy cieszyłem się ledwie od m-ca swoją bemcią, a i na dworze było zimno nie zastanawiało mnie to... Jednak po rozgrzaniu się silnika dalej utrzymywały się tak wysokie obroty... Już miałem jechać na kompa do serwisu, ale mnie coś tknęło i pociągnąłem dywanik do tyłu.... Objawy ustąpiły... :D i obrotu wróciły do normy... Dywaniki mam bez otworów do zakotwiczenia i z czasem ten od kierowcy przesunął się do przodu i lekko naciskał na pedał gazu...

 

 

Ha ha toż to niesamowita historia. Rewelacja.

Nie no uśmiałem się po pachy.Koledze gratuluję tak TANIEGO rozwiązania problemu i oby mnie kiedyś takie coś spotkało. :cool2:

 

Pozdrawiam :wink:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Opublikowano
Nie ma sie z czego cieszyc :) Miałem tak samo. tyle ze w tarkcie jazdy mi się zrdobiło i dywanik pojechał za daleko :)
Bandite Motor Wagen
Opublikowano
hehe..tez chciałbym żeby to był tylko dywanik przyczyna tych obrotów....jeszcze jutro zdejme kolektor i sprawdze wszystkie przewody....dzis zauwazylem że jak odłaczyłem aku na godzinke(bo zakładałem zestaw HID )..to jakby sie troszke poprawiło..dzis go zostawie odłaczonego na noc może mu cos pomoże bo reset mu nie pomógł...a tak nawiasem zakładajcie sobie zestawy HID do bawarek..zalozyłem zestaw 6 tys K...i powiem wam że teraz "nastała jasność"...pozdrosy...i co pomozecie jeszcze???macie jakies pomysły :mad2:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Opublikowano
Ha ha toż to niesamowita historia. Rewelacja.

Nie no uśmiałem się po pachy.Koledze gratuluję tak TANIEGO rozwiązania problemu i oby mnie kiedyś takie coś spotkało. :cool2:

 

Pozdrawiam :wink:

 

To się nie ma co śmiać, bo już się zdążyłem ustawić do serwisu i przygotowałem się na wydatek za kompa i jakieś graty :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

ja powiem tak u mnie wogule na zimny nie palil musialem trzymac gaz na nodze do odpwiedniej temperatury ale dostalem od znajomego mechanika krokowke od jakiegos nissana i jest ok z minimalnym falowanie ale musialem

dodac troche izolatki na otwory do tamtej krokow ale jest ok a druga strona to przeplywomierz mozliwe ze ulegl przestawieniu np dostaje za duzo powietrza a krokowka chce wyregulowac

mnie tez czeka sprawdzenie przeplywki bo u mnie ktos ja przestawial zeby zwiekszyc dawke na wysokich obrotach

Opublikowano
tey ludzie odłaczyłem aku na cała noc i widze ze problem ustał...dziwne...teraz pytanie czy mam ustawic pierotne połozenie sruby do regulacji przepustnicy ..bo ja troszke przykreciłem zeby zmniejszyc obroty...mam nadzieje ze problem ustał...bo przejechalem dzis kilka km i widze ze obroty schodza ....lepiej zeby tak zostało :modlitwa:

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif


Babcia z duszą nastolatki:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.