Skocz do zawartości

odpowietrzenie silnika skrzyni korbowej odma


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

kupilem w Fota separator oleju (breather) do odpowietrzania skrzyni korbowej silnika do mojej 320d (M47N).

W pudełku jest komplet dwóch uszczelek, o-ring i separator oleju. Ale nie ma nic co przypomina filtr. Wszystkie elementy separatora sa plastikowe. Nie ma zadnego wkladu filtrujacego z jakiegos wlokna albo siatki. Czy to jest normalne?? Wyglada to tak jakby mozna bylo rozebrac, wyczyscic i zmontowac ponownie po jakims czasie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak ma raczej być, zobacz tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=165

 

Na wypowiedź kolegi: "bolo73":

"nawiązanie do wymiany filtra odpowietrzenia skrzyni korbowej M47N

nadszedł czas na wymianę filterka bo wiało przez korek i pojawiły się wycieki oleju. kupiłem w ASO za 152 pln ten filterek. tylko ze zamiast filterka dostałem tzw. odpowietrznik. mój filterek był totalnie zabrudzony. po wymianie przestało wiac a wręcz odnosze wrażenie że korek lekko zasysa . myślę że ten odpowietrznik mógłby pasować do M47 ale nie jestem pewien."

 

Podejrzewam, że jest to związane z ewolucją filtra na coś na kształt odpowietrznika.

 

Jak możesz to zrób fotki z jakimś przymiarem (linijka) by widzieć skale a najlepiej zrób fotkę i pomierz to suwmiarką.

Opublikowano
czyli chyba wszystko w porzadku. Ma to fantycznie forme odpowietrznika. Jak zdjalem pokrywke to sa tam takie dwa "kominki" o lejkowatym ksztalcie. W takim razie wezme sie za wymiane :)
Opublikowano

faktycznie separator (breather) jest w porządku. Bolo73 potwierdził mi na privie, ze upewnial sie w ASO czy aby jest to nastepca filtra z M47. Potwierdza to słowa tudm-a, ze ten odpowietrznik silnika M47N to wynik ewolucji silnika M47.

Zamieszczam zdjęcia odpowietrznika rozłozonego na czesci jak i w calosci:

http://images27.fotosik.pl/135/f175333ed63472dfm.jpg

http://images34.fotosik.pl/98/638474d9be021622m.jpg

http://images26.fotosik.pl/136/e45b510ccd835819m.jpg

a tak to sie prezentuje w katalogu BMW (pozycja 15):

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/152234_p.png

Opublikowano
:oops:Witam może ktoś wie czy będzie pasował ten odpowietrznik do modelu przed liftem bo też chcę wymienić i nie wiem już co zrobić czy pytać o ten z tego roku co auto czy kupić ten z 3.0 po lifcie jak radzą niektórzy czy teraz ten odpowietrznik ,który pojawił się chyba niedawno mam auto z 2.0d 2000r
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak na moje oko to powinno pasować do M47 a jak by kupić razem z obudową to na pewno.

 

Ja ze swojej strony chciałem od początku zainstalować ten od M47N ale brak bezpośredniego kontaktu z ASO skutecznie mi w tym utrudnił i się poddałem. Teraz trochę żałuję, mogłem powalczyć.

 

Mam nadzieje, że ktoś będzie bardziej uparty i dowie się i podzieli wiedzą z nami.

Opublikowano

Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
wydaje mi się że obudowa jest identyczna, u mnie tak bylo , mialem wczesniej filterek, a jak kupiłem ten odpowietrznik (komplet z obudową) to porównałem obudowy i są dokładnie takie same mam silnik M47N ,do M47 może pasować tylko ważna jest średnica trzpienia który wychodzi ze skrzyni korbowej .
Opublikowano
a ile zaplaciles za filtr z obudowa ?
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
sprzedali ci stary typ co nie zdawal egzaminu jak i te pierwsze zakladane...teraz sa takie..opisywalem na forum.....

 

Komu sprzedali stary typ??

Jeśli piszesz o koledze "fedorek" to niestety jesteś w błędzie.

 

Te fotki które zamieścił fedorek to najnowszy odpowietrznik jaki powstał.

Opublikowano
@Tudm co piszesz ze mogłeś powalczyc? Nie pasuje?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

 

czemu jestes takim niedowiarkiem :?: ..pisalem nie tylka ja ze pasuje...mam ten sam motor co ty :P

Opublikowano
Tez chce zmienic u siebie w 320d M47 136KMten filtr i nie wiem co kupic ?

 

Ten z 330d za okolo 100 zl czy ten z 320d 150KM M47N BEZ obudowy za okolo 65 zl ? Myslicie ze ten z 150tki bedzie pasowal bez zmiany obudowy ? :roll:

 

pozdr.

Piotrek

 

czemu jestes takim niedowiarkiem :?: ..pisalem nie tylka ja ze pasuje...mam ten sam motor co ty :P

 

Ale ty pisales o filtrze z 330d, a ja sie teraz pytam o ten z 320d 150KM .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

Podłączam się do tematu: kupiłem w BMW sam wkład nr 15 na rysunku i wymieniłem u siebie. M47N - w środku był filterek filcowy, ale obudowa pasowała bez uwag. Byłem niedawno na drugim serwisie olejowym i spytałem czy to wymieniają w ramach inspekcji - odpowiedź brzmiała: jak klient sobie zażyczy. K.....a czy ja mam wiedzieć co może boleć moje auto. Skoro zrobili zamiennik to musiał być coś nie tak. No ale to są serwisy.

Sumując - sam wkład pasuje w starą obudowę i kosztuje coś koło 40 plnów.

 

Pozdr

Opublikowano
Sumując - sam wkład pasuje w starą obudowę i kosztuje coś koło 40 plnów.

 

Rozumiem, ze wkład od M47N pasuje do obudowy z M47 tak?

 

Mnie za zadne skarby w ASO nie chcieli sprzedac zadnego filterka osobno, czy to M47, M47N czy tez M57. Zawsze chcieli sprzedawac caly komplet :?

Opublikowano
Rozumiem, ze wkład od M47N pasuje do obudowy z M47 tak?

 

Jak pisałem mam M47N (2004) i taką część mi sprzedano kiedy poprosiłem o odpowietrzenie. Nr części 11127799367. Cena 65,59 Brutto (sorki myślałem że 40 dyszki). Po rozebraniu filtra okazało się że mam jeszcze ten wkład filcowy - po jego wyjęciu bez problemu wmontowałem nowy separator. uszczelki były w komplecie.

Co do M47 - nie mam pojęcia

Opublikowano

zamontowałem wczoraj separator - ten, ktory wczesniej pokazywalem Wam na zdjeciach. Dotychczas byl tam taki plastikowy koszyczek z nalozonym na niego materialem filtrujacym. Wywalilem go razem z o-ringiem, ktorym pod nim siedzial. Zalozylem nowy wklad, nowy o-ring i 2 nowe uszczelki (wszystko w komplecie). I jest OK. Wszystko pasowało.

Przypominam, ze mam silnik M47N (150 koni) i nie wiem jak jest z silnikiem M47. W katalogu BMW nie widze, zeby do M47 byl dostepny samodzielny filterek badz odpowietrznik.

Za zakupiony odpowietrznik do M47N zaplacilem w sieci FOTA (maja tez salony BMW w Polsce, dlatego podjechalem do nich; w moim miescie nie ma dealera BMW) 63,38 złotych brutto.

Opublikowano

wymienilem tydzien temu w sobote odpowietrznik skrzyni korbowej, poskladalem wszystko i na drugi dzien cos mi zaczelo klekotac pod maska w okolicach kokpitu na wolnych obrotach. Na zewnatrz nic nie slychac. To chyba cos z plastikow przykrywajacych silnik. Chyba musze jeszcze raz rozkrecic i poskladac.

Jak lekko musne pedal gazu to pukanie znika.

Dzisiaj jeszcze uslyszalem ze odglosy (takie brzeczenie) dochodzi w okolicach 2500 obr./min.

W sobote rozkrece i zobacze. Mam nadzieje, ze to tylko oslony silnika lub obudowa filtra powietrza. Co sadzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.