Skocz do zawartości

Potrzebny właściciel bmw e32 !!


hendel87

Rekomendowane odpowiedzi

koszty utrzymania w duzej mierze zaleza od tego czy nie lubisz kompromisow i naprawiasz wszystko na tip top czy olewasz i zostawiasz do momentu jak sie zuzyje

ciezko znalesc jest naprawde zadabny model , a jak ktos naprawde o niego dba i wklada duze peniedze (bo takie trzeba wlozyc zeby to auto naprawde dobrze jezdzilo)

jezdzilem dwoma e32 jedno zaniedbane a drugie bardziej zadbane, roznica diametralna, czulem sie jakbym sie przesiadl z poloneza do bmw

e32 a 32 nie rowne , pojezdzij kilkoma i wybierz to najlepsze

a jezeli bojisz sie kosztow to v12 nie kupuj bo tu wiekszosc jest x2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdzę E23, zamierzam dokupić E32.

prognozowałem sobie koszty na podstawie kosztów E23.

Założenia:

Przebieg roczny 30 000km

Powolna renowacja do poziomu Ideał.

 

Koszt ubezpieczenia i przeglądu: ok 1000zł

Koszt części eksploatacyjnych: 2000zł

Koszt polepszania stanu tech. 3000zł

 

Koszt częsci po zakupie (płyny, tarcze itd) 2000zł

Koszt paliwa: 12 000zł

Razem 20 000zł w pierwszym roku

Na następnych latach nie wiele mniej

 

Nie ma jeszcze E32 ale na takie wydatki się szykuje, a tak przy okazji jestem ciekaw reakcji posiadaczy czy moje założenia sa słuszne :roll:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega pisał wcześniej wszystkie koszty zależą od paru czynników:

-w jakim stanie kupisz auto

-z jakim motorem (im większy tym koszty części wyższe)

-jak bedziesz chciał je serwisować

-czy masz bzika na punkcie stukania pukania (tak jak ja)

 

Miałem 3 szt e32, pomogę ale zadaj konkretne pytania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie jeżdzę E23, zamierzam dokupić E32.

prognozowałem sobie koszty na podstawie kosztów E23.

Założenia:

Przebieg roczny 30 000km

Powolna renowacja do poziomu Ideał.

 

Koszt ubezpieczenia i przeglądu: ok 1000zł

Koszt części eksploatacyjnych: 2000zł

Koszt polepszania stanu tech. 3000zł

 

Koszt częsci po zakupie (płyny, tarcze itd) 2000zł

Koszt paliwa: 12 000zł

Razem 20 000zł w pierwszym roku

Na następnych latach nie wiele mniej

 

Nie ma jeszcze E32 ale na takie wydatki się szykuje, a tak przy okazji jestem ciekaw reakcji posiadaczy czy moje założenia sa słuszne :roll:

 

 

no właśnie to zależy od indywidualnego podejścia właściciela ja swoim e32 750 robię rocznie około 10000 km

koszty eksploatacujne też bym się kłócił bo 2000 rocznie na części eksploatacyjne to trochę dużo bo co roku wymieniasz tylko olej silnikowy gdzie u mnie wychodzi razem z filtrem coś koło 250 zł , oleju w skrzyni nie wymieniasz co roku , płynu chłodniczego i hamulcowego też! jeśli wymienisz po zakupie tarcze , klocki , to też nie zużyją się po roku !

koszty ubez[piecznia i przeglądu u mnie wychodzą około 600 zł rocznie więc znów rozbieżności!

ale nastaw się że zawsze będzie coś do roboty przy takim samochodzie więc e32 polecam ludziom dla których ten samochód będzie pasją a nie tanim w zakupie środniem lokomocji....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie eksploatacja silnika m30b28 jesli chodzi o serwis wygląda tak:

 

Mały przegląd (10 000)

Olej w silniku

Filtr oleju

Filtr powietrza

Regulacja zaworów

Koszt: 250 zł

 

Średni przegląd (20 000)

Mały +

Filtr gazu 20 zł

Świece 36 zł

Koszt 300 zł

 

Duży (40 000)

Mały + Średni +

Filtr paliwa 80 zł

Olej w skrzyni 60 zł

Olej w moście 30 zł

Olej we wspomaganiu 60 zł

Płyn hamulcowy 30 zł

Koszt 560 zł

 

Czyli przejechanie 40 000km kosztuje

2x mały przegląd + 1x średni + 1 x duży = 500+300+560=1360zł

 

Na E32 licze ostrożnie więcej, najwyżej się pozytywnie rozczaruję :mrgreen:

 

Wymieniasz tylko olej w silniku raz na rok? A filtry, świece, a jesli coś wymieniasz raz na dwa lata, to licz jako połowe kosztów na jeden rok.

I pamiętaj że te 2000zł liczę przy 30 tys km, a nie przy 10 tys km.

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego napisałem że to zależy od indywidualnego podejścia właściciela i tak można sobie kalkulować i wyliczać a w rzeczywistości wyjdzie inaczej... :D

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale właśnie o to mi chodzi ... żeby się dowiedzieć od kilku osób które jeżdzą takimi autami. Nie pytam nawet o konkretny silnik, bo każdy jeździ czymś innym. Ale wszyscy mogą się wypowiedzieć co do awaryjności, własnego spalania itd. Ja osobiście o v12 nawet nie myśle. Chodzi mi raczej o 3.0 r6, lub v8. Jeżeli posiadacze takich silników mogą się wypowiedzieć będę bardzo wdzięczny :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem okazje jezdzić 730 r6 w manualu,,,

troche mało wypasiona była,, ale dla tego auta to nawet lepiej

 

Naprawde świetnie mi się tym autkiem jezdziło i wydaje mi się ono najlepszym e32 do ciedziennego użytkowania,,,

 

a 750 to typowy trasowiec np do wypadów weekendowch

do codziennej jazdy 3km do pracy wogóle sie nie nadaje

http://img182.echo.cx/img182/3667/bmwx25qo.jpg

Sprzedaje materiał na podsufitki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad 3.0 bo jego można w manualu znaleźć, a ja automatów unikam jak ognia, miałem jednego 4HP22 i dał mi mocno w kość :roll:

Poza tym nie lubię tego przeciągania na jedynce, mniejszej kontroli nad autem i wogóle lubię sie pobawiać wajchą :roll2:

 

A co do trwałości automatów i jeśli poprzedni właściciel dbał, jesli ty bedziesz dbał to może się nie wysypię, bo może to zrobić ze względu na przebieg, który prawie nigdy nie jest prawdziwy... także jak chcesz automat to odłoż 3000zł na remont skrzyni, bo prędzej lub poźniej ale to nastąpi...taka moja opinia.

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AFAIK nie bylo E32 740i w manualu.

Co do kosztow utrzymania: mysle, ze podane przez Grigorija sa jak najbardziej realne. Ja moja E32 750i robilem mniejsze przebiegi, ale wydatki faktycznie byly mniej wiecej na takim poziomie, z tym, ze moj egzemplarz byl bezwypadkowy i bardzo zadbany.

Teraz jestem na etapie wymieniania wszystkiego, co trzeba w E38 730i. Zobaczymy, jakie beda koszty w porownaniu do E32, ale samochod znowu jest w dosc dobrym stanie, wiec nie spodziewam sie jakiejs masakry.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według ETK były 740i, a nawet 750i w manualu :roll:

Na dodatek to ta sama skrzynia co w:

New part number: 23 00 1 220 976

 

Part use

3' E30

3' E36

5' E28

5' E34

5' E39

6' E24

7' E23

7' E32

7' E38

8' E31

 

 

hmm, E38, ma ta samą skrzynię co moje e23 :jawdrop:

Dziwne :worried:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.