Skocz do zawartości

Problemy po wymianie termostatu (twardawe weze)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Tak z miesiąc temu wymieniłem termostat w swojej e39 (nie dogrzewała się). Obudowa była jak nowa, więc mechanik jej nie wymienił (i może to był błąd). Oczywiście układ odpowiednio odpowietrzony itp. Po jakimś czasie zaczęło cieknąć z okolic termostatu, węże robiły się twarde. Okazało się że był wygięty cybancik na którymś wężu. Wymienili, ok. Płynu nie ubywa, ale węże nadal są dość twarde. Nie podejrzewam, żeby uszczelka pod głowicą akurat stwierdziła że padnie, bo płynu nie ubywa, w oleju nic nie ma itd. Teraz tak: wskazówka jest w pionie, a w komputerze pokazuje mi 100 stopni. Czy to nie jest za dużo ? Czy węże powinny być twardawe przy takiej temperaturze i jestem przewrażliwiony, czy szukać przyczyny i męczyć mechanika? A może zły termostat i jest za gorąco ? Pozdrawiam

Opublikowano
Od roku 96.07 do 98.09 powinien miec temperature otwarcia 92 stopnie C, a moze założyłeś po 98.10 z temp otwarcia 97 stopni...
Bandite Motor Wagen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To zależy co rozumiesz przez "TWARDE"?

One muszą być na gorącym silniku dość twarde

Inna sprawa to jaki dałeś termostat?

No i ja teraz to bym zmieneł obudowę :mad2:

Zmieniłem niedawno termostat a obudowa została i za jakieś 1000km pękła w czasie jazdy oczywiście pozbywając się większości płynu

Dobrze , że szybko zauważyłem i silnik ocalał

Obudowa 68pln.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No właśnie, takie oszczędności typu obudowa zawsze później się mszczą. Twardawe, to znaczy da się je spokojnie ściskać, nie są twarde jak kamień, ale przed wymianą tego cybancika jak mechanicy je 'macali', to powiedzieli że za duże ciśnienie. Teraz jest troszkę bardziej miękko, ale też bez przesady. Ciężko to opisać ;) Co do termostatu- właśnie w tym rzecz- nie mam pojęcia jaki wsadzili, podałem tylko wcześniej numery nadwozia jak zamawiali. Warsztat jest sprawdzony i polecany (jak najbardziej na tym forum), ale każdy może się mylić, więc mogli wsadzić o wyższej temp. 100 stopni to za dużo ? Jeśli to jest niezdrowe dla silnika, to sam kupie termostat, obudowę i wymienię, to będę miał pewne. Co o tym sądzicie ?
Opublikowano

Z poisu wynika, ze nie ma zadnych problemow.

Wskazowka w pionie, 100 st.C, weze trwarde.

Wskaznik temperatury pokazuje, ze wszystko jest OK! Uklad chlodzenia jest ukladem cisnieniowym, stad weze sa twarde i temperatura ma prawo przekroczyc 100 stopni. Woda przy wiekszym cisnieniu wrze w wyzszej temperaturze, a wiec nie ma prawa sie zagotowac przy 100 stopniach.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Dzięki, trochę mnie uspokoiłeś ;) Nie chodzi mi o to że się zagotuje, ale sam fakt że trzyma z 5-6 stopni więcej niż powinien - czy to w jakiś sposób może szkodzić silnikowi na dłuższą metę? W sumie skoro wskazówka jest w pionie do stu-iluś stopni to jest to dopuszczalne i nie ma co na siłę szukać problemów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.