Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam problem z wyciągnięciem czujnika, po odkręceniu śruby nie chce wyjść. Urwałem już koniec.

Znacie Koledzy jakieś sprawdzone metody wyciągnięcia pozostałego „kikuta”?

Edytowane przez papa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiertarka, srubokręt i z godzine czasu na dłubanie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po dwóch próbach udało mi się wyciągnąć czujnik w dwóch kawałkach.

 

Może spostrzeżenia:

1. Uważam, że czujnik nie został uszkodzony – pop prostu jego konstrukcja jest tak prymitywna ze nie ma co się popsuć, tylko na stykach na jego końcu wystąpiła rdza, brud i dlatego przestał podawać impuls. Jeżeli udało by się go wyciągnąć w całości, po oczyszczeniu działał by znowu prawidłowo. Ta już na forum było również potwierdzane.

Nowy również ciężko wchodzi.

2. Aby nie kupować nowego czujnika można go wyciągnąć – wybić poprzez odkręcenie piasty, wtedy na pewno wymniemy go całego, oczyścimy i może będzie działał dalej.

3. Nowy czujnik na allegro koszt 75 zł.

4. Co do diagnostyki to w prawidłowo został usterka zdiagnozowana dopiero w serwisie BMW. Byłem na różnych komputerach i nić nie wskazali. Naprawę chcieli zaczynać od instalacji elektrycznej bo ich super kompy nic nie wskazywały. To jakieś nieporozumienie. Wiec warto na początek zdiagnozować usterkę w serwisie

5. Rady z żaróweczkami to jakaś bajka. Próbowałem nic nie daję. Po włożeniu czujnika lampka zgasła po przejechaniu ok. 150 m, czujnik podła impuls do komputera samochodu i ten otrzymał sygnał. Tak wiec jak można to zrobić na postoju, kiedy samochód stoi !

 

Ja wyciągnąłem czujnik poprzez wkręcenie wkręta i ciągnięcie za niego. Wyszło ale siła była potrzebna dość duża. Przy małym wkręcie urwałem główkę.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ppexpert.boo.pl/rozne/czujnik.jpg

 

Czas na wymiane ok 1 godz. przy założeniu ze mamy narędzia i wiemy co robić.

 

Zyczę miłych, sprawnych wymain.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Odswiezam temacik!

Byłem dzis na kompie, wskazało uszkodzenie czujnika w prawym przednim kole (koszt naprawy: 300zł za czujnik +robocizna) Postanowiłem wiec zamontowac tanszy zamiennik (ok 70zł)

Koledzy podpwiedzcie mi czy zabrac sie za to samemu czy jednak zlecic mechanikowi? Dzieki za podpowiedzi.

Bede wdzieczny jesli jakas dobra dusza da wskazowki jak sie zabrac za to...

Opublikowano

Mialem to samo. Tez prawe koło.

 

Pojechalem do feuverta. Wczesniej zaopatrzyłem się w czujnik z allegro. Panowie wymienili dość czybko (pozniej ponarzekali ze zie uchetali przy tym). 50 PLN wymiana. Czujnik ok. 70PLN.

Opublikowano
U mnie jak wysiadł czujnik ABS (prawy przód) to zaprowadziłem do majstra i on tylko sobie znanymi metodami stwierdził który to czujnik, nie podpinając do kompa. Za czujnik zapłaciłem 56 zł z przesyłką z Allegro, a za wymianę policzyli sobie 60 zł. Jeżdzę z tym czujnikiem/zamiennikiem od połowy czerwca i jak do tej pory wszystko gra! Majster nic nie wspominał ze miał problemy z wymianą!
Opublikowano
Żadna magia. Sprawa jest prosta zamiast czujnika przy kole wpinamy opornik 1,1 kOhm i patrzymy czy zgasla kontrolka, jesli zgasla to znaczy ze czujnik jest walniety. Ja wymienilem sam choc powiem szczerze ze trzeba bylo sie z nim troche napocic. Wybiłem go w koncu z drugiej strony. Nowy na allegro z przesylka 70 zł z gwarancja i poki co chodzi. Chociaz z tej gwarancji i tak guzik bo go nie wyjme jak cos :mrgreen: Skoro jednak daja 2 lata gwarancji to moze nie jest az taki badziewny.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

I po roku problem ABS powrócił. Tym razem po sprawdzeniu na urządzeniu serwisowym w warsztacie - weryfikacja ABS wykazała uszkodzony czujnik w tylnym prawym kole. Koszt diagnostyki zaznaczam Wawa - 100 zl.

 

Na allegro kupiłem go za 56 zł. Wymiany podiołem się sam. Tylny jest mniejszy ale to była mordęga nawet z WD40. Siedział tak mocno że wyszedł w kawałkach. Następnym razem już się za to nie biorę.

 

Ten kupiony ponad rok temu na allegro jest OK. Myślałem że to on się popsuł a widać działa.

 

Przyjemnych wymian.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do sprawdzenia czujnika wystarczy miernik z pomiarem napięcia < miliwoltomierz. Jest w najtańszym uniwersalnym mierniku>

Podpinamy go do czujnika i pokręcamy kołem.

Jak czujnik jest ok to pokaże napięcie.

Jak jest uwalony to napięcia brak.

 

Można dobrać się do modułu abs i tam podłączać woltomierz. To przy okazji sprawdzimy też kabelki.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.