Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na początek mam pytanie odnośnie silnika,czy pompowtryskiwacze są w tym silniku?

I jeszcze jedno,nie wiem jaki olej był w silniku,po kupnie wymieniłem na mobil 0w/40.Teraz po przebiegu 11tyś.od wymiany okazało się,że jest olej w układzie ssącym.Wiem że olej idzie z układu przewietrzania silnika.

Dolałem tym czasie 1litr oleju a na miarce jest blisko minimum,czy dalej lać syntetyk czy półsyntetyk,jaki polecacie?Na liczniku jest 235tyś.a produkcja 11/96.Ostatnie pytanie,wyczyściłem przepływomierz i po zapaleniu obroty przez pierwsze kilkadziesiąt sekund są blisko 1000 obr/min. po czym spadają do około 800obr/min.Przed umyciem przepływomierza po odpaleniu miał obroty od samego początku na 800obr/min.po umyciu silnik lepiej przyspiesza,a spalanie nie wzrosło.

Opublikowano
Co do tego oleju to podczas uszczelniania pompy wtryskowej u mechanika,zdemontowali zawór egr i kolektor ssący.podczas regulacji dawki paliwa (przy zdjętym kolektorze ssącym) zbierał się olej w tej rurce od powietrza z turbiny.W innym warsztacie(w tamtym utawili dawkę paliwa fatalnie)powiedzieli że to cieknie turbina,więc w domu zabrałem się za wyciąganie turbiny,po zdjęciu obudowy filtru powietrza okazało się że olej dostaje się przed turbiną(tą rurką od usówania mgły olejowej z głowicy)i stąd moje pytanie odnośnie oleju,czy wlewać syntetyk czy półsyntetyk.Silnik wydaje się że ma właściwą moc,więc dlaczego wydmuchuje tę mgłe olejową?
Opublikowano
te obroty na 1000 zaraz po odpaleniu to masz zawsze. czy tylko jak zimny silnik np. rano. Bo ja mam po odpaleniu zimnego silnika 1000 obr. na jakieś 30-40 sek. jak nagrzanyto łapie od razu norme- to jest normalne
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano
1000obr/min ma po odpaleniu na zimno gdy jest ciepły to po odpaleniu ma 800obr/min.Zrobiło się tak po wymyciu przepływomierza,wcześniej miał na zimnym 800obr/min zaraz po zapaleniu.Co ciekawe samochód jeździ teraz lepiej,a spalanie nie wzrosło.
Opublikowano

Hi

jeżeli chodzi o wyższe obroty silnika to u mnie również są około 1000, a po ok. 30sek zaczynają spadać i ustalają się na około 600-700. Natomiast w lecie i w jesieni tego nie było zaraz po odpaleniu były 600-700 dlatego myślę, że jest to warunkowane temp. zew. czytaj silnika.

 

Natomiast olej mam Castrol Magnatec Diesel 10W 40 (półsyntetyk) zalałem go w październiku i do dzisiaj nie dolałem ani kropelki (zrobiłem 5000 km.).

I z tego co czytałem na naszym forum chyba jest to optimum dla TDS - dla przebiegu jak piszesz...

Oczywiście są różne opinie wybór należy do Ciebie.

 

pozdrawiam :lol: :lol:

Opublikowano
Małe sprostowanie co do przebiegu,auto jest sprowadzone z niemiec więc jego przebieg może być większy.A co do oleju magnatek to gdzieś przeczytałem że były przypadki zatarcia silnika po wlaniu tego oleju?
Opublikowano

witam

tak jak piszą koledzy ,decyzja zależy od Ciebie ale moim zadanie wybrałeś dośc ekstremalny olej ,0w-40 to super olej ale nie do tego samochdu.Ja jeżdzę na 5w-50 mobila i mimo małej różnicy w cyferkach :) to zupełnie inny olej i bardziej nadaje sie do tds.Natomiast jesli chodzi o olej w ukł ssący to ma on tam prawo byc,może nie tyle olej co film olejowy,niestety auta z naszymi przebiegami nie mają już tej szczelności,ale zdarza sie tyle się tego tam odłoży np.w egr że trzeba to zdemontowac i wyczyścic

hej

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie spalania oleju,przy wymianie oleju w silniku kupiłem 7l.wlałem około 6l.połowa na miarce i przez 11tyś km. dolałem ten litr a teraz na miarce jest prawie minimum.Jakie spalanie oleju jest do akceptacji?I czy po wlaniu zamiast 0w/40 np.5w/50 będzie miej oleju przedostawać się do układu ssącego?
Opublikowano

napisał petersen

witam

tak jak piszą koledzy ,decyzja zależy od Ciebie ale moim zadanie wybrałeś dośc ekstremalny olej ,0w-40 to super olej ale nie do tego samochdu.Ja jeżdzę na 5w-50 mobila i mimo małej różnicy w cyferkach to zupełnie inny olej i bardziej nadaje sie do tds.Natomiast jesli chodzi o olej w ukł ssący to ma on tam prawo byc,może nie tyle olej co film olejowy,niestety auta z naszymi przebiegami nie mają już tej szczelności,ale zdarza sie tyle się tego tam odłoży np.w egr że trzeba to zdemontowac i wyczyścic

hej

Kolego a moze jakies "naukowe" podstawy twierdzenia ze 0W40 to ekstrmalny olej dla TDS. Piszesz tak bo je masz, czy piszesz bo tak Ci sie wydaje... Bo jeżeli w serwisie leją 0W30 to twoj 5W50 jest duzo bardziej ekstremalny niz 0W40

 

pozdrawiam

 

ps. do mojego TDS lany jest od czasu kiedy mial 10000 przebiegu 0W40 mobila i przez caly okres pracy od wymiany do wymiany nie ubywa ani grama

pozdrawiam
Opublikowano

Jakbyś poszukał na forum to znalazłbyś kilka rad jak zlikwidować, albo ograniczyć branie oleju przez odmę.

 

Był opisany patent z wyprowadzeniem odmy poza kolektor ssący - rurka pod samochód i sobie olej tam kapie.

Był opisany patent z włożeniem w odmę rurki z dziurkami na końcu , żeby mniej wychlapywało w kolektor.

 

Podobno w dolocie robi się wtedy sucho lub prawie sucho. O ile turbina jest zdrowa i szczelna.

 

Ja, wbrew obiegowym opiniom na forum zalałem swojego TDS'a syntetykiem 5W40 (jak kupiłem to jeździł na pół-syntetyku) i jest OK. Między wymianami (według wskaźnika, czyli jakieś 10000km) ubywa ok. 0,5l, nic nie dolewam. Półsyntetyka ubywało trochę więcej, jakieś 0,8l. Sądząc po wyglądzie kolektora ssącego, to te pół litra tam właśnie ląduje, ale uważam, że tyle to ma prawo, bez względu na to czy to przez odmę czy turbinę.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano
Małe sprostowanie co do przebiegu,auto jest sprowadzone z niemiec więc jego przebieg może być większy.A co do oleju magnatek to gdzieś przeczytałem że były przypadki zatarcia silnika po wlaniu tego oleju?

 

a może ktoś w ogóle oleju nie wlał :D

wg mnie Castrol magnatec diesel jest jednym z najlepszych olejów do diesli i nie słyszałem, żeby komuś się zatarł po nim silnik

Opublikowano
A czemu lejesz minerał? Nie masz kasy czy jakeis inne względy. Przeciez ta Bunia przy tym przebiegu dopiero sie dotarła. Ja przy 244 tys leję syntetyk i smigam. Aktualnie jest to Castrol Magnatec 5W40 ale widze ze trzeba bedzie powrócić do Elf Evolution 5W30. Mimo wszystko na zimnym silniku Elf lepiej się sprawdza.
Bandite Motor Wagen
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wypróbuję patent z rurką w odmie,dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc oraz życzę wszystkim szczęśliwego nowego r

oku.

Zanim wypróbujesz ten patent,to dobrze go przeczytaj.

A po ilu km. wymieniasz olej? :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.