Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam.Chłopaki pomóżcie bo zgłupiałem całkowicie.Sprawa wygląda następująco: mój samochód okropnie faluje na zimnym silniku , teraz jak temp. spadła do -5 stopni trzeba go grzac z 5 min bo sie krztusi dusi i itp.Zebrałem wszystkie potrzebne informacje na temat tego co może być przyczyną i pojechałem do dobrego warsztatu zeby sprawdzic takie elemety jak- czujnik połozenia przepustnicy , silnik krokowy , czujnik temperatury. Po sprawdzeniu okazało sie ze wszystko jest ok.Wkurzony więc ostatkiem sił pojechałem do ASO czego sie wystrzegam jak diabła :twisted: Supermajster wpadł podlączył komputer i mówi ze na 100% padnięta sonda lambda.Jednakże ja sprawdzałem sonde w ten sposób ze wykreciłem ją na ciepłym silniku i praca silnika sie wyrażnie zmieniła , stracił on w ogóle wolne obroty i silnik gasł.Stwierdziłem więc ze jest dobra.Czy mam więc wierzyć przyrządom pomiarowym ASO??Jak myslicie??Ewentualnie czy moge dotychczasową wymienić na tą: http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=40429482 Za wszytskie sugestie z góry dziekuje.

PS>Sory za beznadziejny tytuł tematu ale nie chciałem pisac "obroty falują" czy "sonda lambda" bo od razu bym w łeb dostał bez czytania postu :D

Edytowane przez ZIN
Opublikowano

sonda jak jest walnieta tosterownik wchodzi w tryb awaryjny , czyli usrednia wskazania , zeby silnik jakos mogl pracowac , a jak zes ja odpiol to zglupial kompletnie

Zeby sprawdzic sonde podlacz oscyloskop , niech silnik pochodzi jakies 5 min i zobacz wykresy

Padnieta sonda bedzie miala plaski

Fiu , fiu - zaszczekał kot Filemon :-))
Opublikowano
mialem te same objawy, wymienilem sonde na kupiona na allegro nowa Boscha, chyba za 89zl , i swiece na ngk, problem zniknal, obroty sie rowno trzymaja

BMW e39 525d M57

GG 3437874

Opublikowano
Sory ze odśiweżam temat ale chciałbym już założyc tą sonde i miec spokój!!Zrozumcie mnie , okazało sie ze już rok jeżdze na trybie awaryjnym , czyli tyle ile mam samochód :cry: pomóżcie mi którą sonde wybrać...
Opublikowano

A czy sąda lambda w e36 m40 1.6 będzie ta sama co w 1.8 M40?

I czy silniczki krokowe też są te same?

I wogóle jakieś tanie te sądy na allegro.W lublinie w serwisie bmw powiedzieli mi koło 600 za bosha i 380 za siemensa.A tu od 80zł.

Też podepnę się pod pomoc w wyborze.Czy ktoś wie którą sondę z allegro można wsadzić do 1.6 m40?

www.swiatdrewna.eu
Opublikowano
No i [BAD].Sonda wymieniona ,świeczki na NGK i dalej obroty falują.Ja juz mam dośc chyba kupie golfa :duh: A supermajster z ASO BMW był w stanie oddać swoją matke za to że to sonda jest padnieta :cry: Mam nadzieje ze może chociaż ciut mniej palić bedzie.
Opublikowano
ja mam podbny problem, tylko że mam odcinkę za nisko, tak jak u Ciebie, szpenio z serwisu mówił że to na milion procent walnięty reduktor ciśnienia. Wymieniłem i co? I nic :) tak samo zmieniłem pompe paliwa, parę innych "tanich" pierdółek i co? I dalej nic. W końcu w innym serwisie powiedzieli że to sonda. Ale pojechałem do faceta u którego robiłem wydech. Powiedział mi, co napisałem w jednym z postów już, że sonda może być walnięta, albo sprawna, ale jeśli dostaje złe dane, bo np. kolektor jest pęknięty, albo uszczelka nadaje się do wymiany itp. to nigdy komputer nie będzie w stanie sprawdzić czy tak faktycznie jest. Jak na razie to nie spradzona teoria, ale może i Ty sprawdź czy u Ciebie wszystko jest całe.
Opublikowano

witam

ja też mam ciągle problem ze swoim silnikiem ! obroty falują mi i falują a wymieniłem już po kolei cały osprzęt silnika dosłownie wszystko poza TPSem który też jest sprawny wedle komputera ale wyczytalem gdzies że pomimo poprawnych wskazań na komputerze i na mierniku ,TPS potrafi mieć coś w rodzaju zakłuceń napięcia które widoczne są na oscyloskopie, gość który o tym pisał stwierdził że rozebrał ten tps, a on w środku był jak nóweczka nic nie mógł mu zarzucić nic nie wytarte wszystko czyste ale wymył go spirytusem i poskładał! na mierniku dalej dobrze a na oscyloskopie bałagan. kupił nowy i założyl, sprawdził miernikiem i zachowywal się tak samo jak poprzedni ale na oscyloskopie bylo wszystko OK! więc i silniczek śmiga jak żyleta.

myślę nad tym i myślę ale koszt nowego TPSU to 270zł, gdybym miał pewność że to da 100% efekt to biegl bym do sklepu,lecz kupilem juz nowe-sondę,komputer, przepływomierz,przewody,dwa komplety świec. wymienialem-czujnik położenia wału,silnik krokowy,kolektor uszczelniałem,itd...

doszedłem nawet do poziomu regulacji przepływomierza. :mad2: Tak rozebrałem go i mieszałem. co ciekawe! zaraz po odpaleniu zimnego auta silnik wariuje jak chce ale jak lekko przesunę mu klapkę to mu pomaga i równają się obroty,ale to jest takie wymuszone.

daję więc kolegą pod rozwagę temat z tym TPSem!

a może ma ktoś takowy używany na zbyciu do M40 to proszę o kontakt.

 

pozdrawiam

Opublikowano

może to nie jest to ale warto spróbować :

 

- wymienić cewke - tzn trzeba mieć 1 na wymiane i spróbowac po kolei wymieniać i odpalać auto i obserwować co sie dzieje - cewka potrafi nieźle namieszać

 

jak nie pracuje to auto nie przepala paliwa i trafia ono na sonde - ta czyta że za bogata mieszanka i odejmuje - spadają obroty - to znów silnik dodaje - tak sobie myśle ze to moze byc to skoro sonda jest sprawna ??

 

to czy sonda jest sprawna trzeba sprawdzać na komputerze - nie na podstawie kupienia nowej - włożenia i uważamy że jest OK - bo często tak nie jest - nowa sonda moze nie działąc w naszy aucie a zadziała u kolegi

 

( w/w wupowiedź potwierdzona praktycznei ) moze warto i u was

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano

może i tak, ale u mnie jest tylko jedna cewka i dalej rozdzielacz z kopułką które też były wymieniane.

m ale cieszę się że choć u ziomala już po problemie!!

Opublikowano

ups faktycznie wziołem pod uwage tylko wieksze silniczki - sorki

 

no to mozna sie czepić tej sondy - wymieniona nie znaczy sprawna - mały paradoks ale to opinie mojego Gazownika który non stop wymienia sondy w różnych autach ( na gazie się to wyłapuje odrazu )

 

dobra chłopaki - powodzenia - ja szukam sobie diesla

To moje auto :

------ chwilowy brak -------

Opublikowano
Wiem że to banał ale czy pamiętacie panowie o odłączeniu akumulatora na kilkanascie minut (żeby skasować błędy kompa) przy każdej wymianie sondy, czujnika przepustnicy czy przepływomierza :?: ....czasami zapomina się o najistotniejszych sprawach :wink:
Opublikowano
sprawdz jescze mase na przekaźniku gazowym (taki mały). Ja kupiłem moja betke to i gazie i na benzynie zle pracował. SOnda była zle podpieta to po pirwsze po drugie parownik, ale jak to zrobiłem to jescze cos nie było tak jak trzeba i okazało sie ze przekaznik był przykrecony przez taka gunke do blachy i miał bardzo slaba mase i po wzmocnieniu tej masy, wszystko cacy. Takze nic cie to nie kosztuje, sprawdź to, u mnie nawet dobry mechanik gazowy tego nie wykrył.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

Bardzo ciekawy temat - musze spróbować zastosowac powyższe do swojego przypadku

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano

Jest jeszcze jedna sprawa . Miałem kiedyś mondeo i sam go zagazowałem i zaczęły sie problemy . Gazownik powiedział że komputer nie z czyta mieszanki do póki sondy nie wymienię .Mówię dobra i 380 pln poszło na forda pojechałem znowu (za każdym razem 200km w obie strony) Kwidzyn- Lidzbark a gościu twierdzi stanowczo że to nie ta sonda bo nic się nie zmieniło od ostatniego pomiaru .Ręce mi opadły ,jazda w trybie awaryjnym z odcisną przy 4,500 na gazie wyszła mi bokiem . Pojechałem do gazownika w Grudziądzu (na własny koszt) Przedstawiłem objawy no i w ogóle cały koszmar :modlitwa: Gościu wszedł pod samochód z miernikiem i dosłownie po jednej minucie stwierdził że montażysta źle podłączył instalke do sądy :twisted: :twisted: :twisted:

Możecie sobie tylko wyobrazić jak typa w Lidzbarku potraktowałem przez telefon :roll:

Opublikowano

Siema.

Bede troche spekulowal,ale dosc czesto na forum, okazuje sie ze sprawdzone jest wszystko a nadal jest klopot z obrotami, z wkrecaniem itd itd.

Co gorzej,czesto nawet wizyta w ASO nie na wiele sie zdaje, wskazania sa ok, a bledow zapisanych w pamieci brak i co wowczas????

Tak mi sie nasunelo,ze duza czesc czujnikow w naszych autkach do pomiaru bierze sobie mase.A jesli tak to moze waarto sprawdzic regolator napiecia???Wystarczy ze walnela 1 dioda i juz amplituda napiecia idzie do lasu, a jak sie to skumuluje na kilku czujnikach, sterowniku silnika itd to czyz nie moga sie dziac jakies dziwne siupy?

Jak wspomnialem to tylko moja terowia.W najblizszy weekend zasiade w cieplym garazy z mierniczkiem w reku i posprawdzam co i jak i dam Wam znac.

Pozdrawiam

Kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano

Gdzie z tym miernikiem będziesz się stykał z autem? Czy wystarczy podejść do alternatora i sprawdzić przy jałowym i na biegu ?

Jak to jest, gdzi emożna patrzeć jkeszcze ?

Pozdrawiam

BMW - najlepsza metoda na łagodzenie wewnętrznej natury
Opublikowano
NA 100% silniki krokowe i sonda są takie same w 1,6 i 1,8 m40
  • a w e36 320i różni się sąda i silniczek ????

Opublikowano

Siemka,

Wstepne sprawdzenie zrobilem.

Napiecie zmierzylem sobie na postoju pomiedzy wyprowadzeniem plusa pod macha a masa. Na odpalonym silniku mam 13,7x Vna wylaczonych poborach.

Przy zapieciu swiatel,radia i wentylatora spada do 13,5x V, co moim zdaniem jest za malo, bo nie powinno spadac ponizej 13,8V

Tak wiec w weekend bedzie wyciaganie regolatora, na bank wymiana szczotek i regolatora.

Po zrobieniu pomierze na postoju i w czasie jazdy (napiecie wzme sobie z zapalniczki) i wklepie na forum o ile sie zmienilo.

Pozdrawiam

kamil

Pozdrawiam

Kamil



(...)trzeba wiedziec kiedy ze sceny zejsc

NIEPOKONANYM...(...)

Opublikowano
TEż sprawdzałem napiecia.Bez poborów mam 14.3 a po włączeniu wszystkich możliwych poborów spada do 13,7.A jak jest u was??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.