Skocz do zawartości

[e34] akumulator...


j0hnny2007

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

A niektórzy użytkownicy,to chyba jeszcze prądnice mają w swoich beemkach,skoro muszą doładowywać prostownikami akumulator.

Sprawny alternator nie potrzebuje żadnego"wspomagania". :norty:

I jeszcze jedno.To akumulator powinien się"bać"alternatora a nie odwrotnie. :dance:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie wiem, gdzie praktykujesz, ale Twoja wiedza jest na poziomie Mlodego Technika.

Nie chce sie przechwalac, ale Ty podjales ten temat. Energoelektronika to moj chleb powszedni, nawet teraz siedze w takiej pracy, piszac te slowa.

Wlasnie, siegnij do literatury i poczytaj powazne ksiazki. Zobacz, jak wyglada charaktrystyka napiecia alternatora w funkcji pradu wyjsciowego. Powinienes zauwazyc, ze jest stala do punktu przekroczenia pradu maksymalnego. Prad ten wlasnie jest ograniczony reaktancja uzwojen. Przy dalszym wzroscie pradu nastepuje spadek napiecia wyjsciowego. Przy zwarciu alternator generuje prad zwarciowy o wartosci nieco wiekszej od maksymalnego pradu znamionowego. Paradoksalnie moc wydzielana wtedy na alternatorze jest stosunkowo niska, bo napiecie jest male:

P=U x I i gdy U zmierza do zera, to rowniez do zera zmierza moc!

Co prawda, moc nie bedzie zerowa, z tego powodu, ze opornosc uzwojen nie jest zerowa i przeplyw pradu wytwarza napiecie.

Przy braku obciazenia alternatora, diody moga byc uszkodzone w wyniku przebicia napieciowego, jako ze maja one stosunkowo niskie napiecie przebicia. Dlatego nie nalezy odlaczac akumulatora w czasie pracy silnika, bo moga ucierpiec nie tylko diody alternatora, jak i rowniez uklady elektroniczne.

Wiecej nie bede sie wywodzic, bo mija sie to z tematem watku - mialo byc na temat akumulatorow, a nie alternatorow.

Spodziewam sie rowniez odpowiedzi z Twojej strony, ze znowu nie mam racji, ze wiesz lepiej, bo praktykujesz 41 lat..., ze GLUPOTY pisze, itd, itp...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwolnij Arecki... Pomału...

Racja, ponioslo mnie. Dalem sie sprowokowac. Szlag mnie jednak trafia, gdy czytam takie teksty. Zdaje sobie sprawe, ze nie jest to forum elektronikow i obiecuje poprawe. :D Troche zboczenie zawodowe.. :norty: Mialem nadzieje, ze moja wiedza sie moze komus przydac, jakis material do przemyslenia. :idea:

 

Szczesliwego Nowego Roku z Macae, RJ, Brasil.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, gdzie praktykujesz, ale Twoja wiedza jest na poziomie Mlodego Technika.

Nie chce sie przechwalac, ale Ty podjales ten temat. Energoelektronika to moj chleb powszedni, nawet teraz siedze w takiej pracy, piszac te slowa.

Wlasnie, siegnij do literatury i poczytaj powazne ksiazki. Zobacz, jak wyglada charaktrystyka napiecia alternatora w funkcji pradu wyjsciowego. Powinienes zauwazyc, ze jest stala do punktu przekroczenia pradu maksymalnego. Prad ten wlasnie jest ograniczony reaktancja uzwojen. Przy dalszym wzroscie pradu nastepuje spadek napiecia wyjsciowego. Przy zwarciu alternator generuje prad zwarciowy o wartosci nieco wiekszej od maksymalnego pradu znamionowego. Paradoksalnie moc wydzielana wtedy na alternatorze jest stosunkowo niska, bo napiecie jest male:

P=U x I i gdy U zmierza do zera, to rowniez do zera zmierza moc!

Co prawda, moc nie bedzie zerowa, z tego powodu, ze opornosc uzwojen nie jest zerowa i przeplyw pradu wytwarza napiecie.

Przy braku obciazenia alternatora, diody moga byc uszkodzone w wyniku przebicia napieciowego, jako ze maja one stosunkowo niskie napiecie przebicia. Dlatego nie nalezy odlaczac akumulatora w czasie pracy silnika, bo moga ucierpiec nie tylko diody alternatora, jak i rowniez uklady elektroniczne.

Wiecej nie bede sie wywodzic, bo mija sie to z tematem watku - mialo byc na temat akumulatorow, a nie alternatorow.

Spodziewam sie rowniez odpowiedzi z Twojej strony, ze znowu nie mam racji, ze wiesz lepiej, bo praktykujesz 41 lat..., ze GLUPOTY pisze, itd, itp...

 

co chciales udowodnic tym wywodem z ksiazki :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomne ci tylko....pamietaj ....Moc W=VxA. Jeśli V-const. to tylko przez A regulujesz moc. :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomne ci tylko....pamietaj ....Moc W=VxA. Jeśli V-const. to tylko przez A regulujesz moc.

Belkot.

Prawidlowo napisana zaleznosc powinna wygladac tak:

P[W]=U[V]xI[A]

Przy zalozeniu niezmiennosci napiecia, moc jest proporcjonalna do pradu.

Regulowac, to mozesz sobie radyjko...

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przypomne ci tylko....pamietaj ....Moc W=VxA. Jeśli V-const. to tylko przez A regulujesz moc.

Belkot.

Prawidlowo napisana zaleznosc powinna wygladac tak:

P[W]=U[V]xI[A]

Przy zalozeniu niezmiennosci napiecia, moc jest proporcjonalna do pradu.

Regulowac, to mozesz sobie radyjko...

 

:duh: :duh: :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

P.S. przypomniało mi się, że gdzieś mam dwie butelki wody destylowanej sprzed ok. 10-ciu lat – z czasów malucha – jak chcesz, wyślę Ci przez GG albo mailem jOhnny :) )

 

Mam nadzieję ze Solaris dotrzymał słowa a tyodebrałeś maila.

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję ze Solaris dotrzymał słowa a tyodebrałeś maila.

Nie podał mi adresu ani numeru GG, poza tym byłem zajęty - byłem w niebie, bo rozgrzewałem autko podczas snu zimowego – tym razem na trasie. Sucho, słonecznie, pięknie. Człowiek zarządzi taki sen zimowy, a potem jazda własnym autkiem urasta do wielkości święta. Super.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do znawcow, moze mi pomozecie, mam drugie auto i porusza sie nim zona. robi dziennie okolo 20 rozruchow (sklep, przedszkole, szkola itd, ogrzewana szyba i nawiew na full) a przejezdza dziennie okolo 5km, normalne ze alternator jaki by nie byl nie doladuje prawidlowo akumulatora, czy to znaczy ze mam za duzy akumulator? nie wolno mi uzywac prostownika ? :mad2: po prostu trzeba wlaczyc myslenie i jesli wiem ze krotko jezde musze sie zopiekowac akumulatorem.

 

akumulator jest 45Ah , tak jakby to mialo jakies znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prostu trzeba wlaczyc myslenie i jesli wiem ze krotko jezde musze sie zopiekowac akumulatorem.

 

Całowicie sie zgadzam z kolegą...predzej czy pozniej trzeba bedzie aku podładowac :)......Nie ma perpetummobile :) , biorąc pod uwage jeszcze ze mamy obowiazek swiatelek przez caly rok - nie pozostaje to bez odbicia na naszych akumulatorach - w dodatku jezdzac tylko po miescie.Pozdrawiam.

By ZacAnaheim


"Nie ma ludzi niewinnych są tylko źle

przesłuchani"


"Prawo jest jak płot - żmija zawsze się prześliźnie, tygrys zawsze przeskoczy, a bydło przynajmniej się nie rozłazi, gdzie nie powinno."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwolnij Arecki... Pomału...

Racja, ponioslo mnie. Dalem sie sprowokowac. Szlag mnie jednak trafia, gdy czytam takie teksty. Zdaje sobie sprawe, ze nie jest to forum elektronikow i obiecuje poprawe. :D Troche zboczenie zawodowe.. :norty: Mialem nadzieje, ze moja wiedza sie moze komus przydac, jakis material do przemyslenia. :idea:

 

Szczesliwego Nowego Roku z Macae, RJ, Brasil.

 

Dobrze piszesz,nie przeczę,bo przecież my tu alternatorów ani akumulatorów nie zamierzamy budować.Niektórzy zbyt rozszerzyli temat.

Wychodzimy z założenia,że mamy akumulator trochę większy lub mniejszy i seryjny alternator powinien temu podołać jeśli...nie ma jakichś usterek po drodze. :mrgreen:

Wszyskiego dobrego w nadchodzącym Nowym Roku! :D

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwfans.info/original/

 

po wpisaniu vinu,wyskoczy nam auto w częściach,i zalecany akumulator

 

tabelki różnych producentów aku,zdeka się różnią,a chodzi o to aby aku wcisnąć,mniejszy,czy większy,aby poszedł,bo fabryka się rozdrabniać zbytnio nie chce na ogrom modeli

 

A wyskoczy tez o tym ze ktoś ma załozone dodatkowe odbiorniki pradu - CB radio, wzmacniacz itp, i ze z uwagi na to dobrze załozyć trochę wiekszy?

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://bmwfans.info/original/

 

po wpisaniu vinu,wyskoczy nam auto w częściach,i zalecany akumulator

 

tabelki różnych producentów aku,zdeka się różnią,a chodzi o to aby aku wcisnąć,mniejszy,czy większy,aby poszedł,bo fabryka się rozdrabniać zbytnio nie chce na ogrom modeli

 

jak dajesz rady to najpierw sprawdz . :duh: .zobacz co wyskoczylo na moj konkretny model...http://bmwfans.info/original/E46/Lim/320d-M47/ECE/L/N/2000/10/mg-61/ill-61_1113/.

 

i co radzisz wybrac :?:

 

a tu masz wg.Bosh...Akumulator Bosch S5 0.092.S50.100 S50 10 315x175x175 85Ah, 800A, L-.

prawidlowa porada...

Jeżeli do wybranego samochodu pasuje więcej niż jeden akumulator to przy wyborze prosimy kierować się następującą wskazówką. Należy wybierać akumulator o większej pojemności, kiedy samochód posiada dużo odbiorników energii t.j. Audio Hi-Fi, TV, elektryczną regulację, okien, siedzeń, szyberdachu, lusterek, ogrzewanie siedzeń, telefon, nawigację itp. :mrgreen:

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wybralem 75Ah za okolo 400-410, polecam, po tygodniu stania na mrozie krecila jak wariat :-)

 

.... Akumulatory dla: BMW 520 i

opis: 520 i, siln. 20 6S 1/2, poj. 2,0, prod. od 09.1989 do 12.1995

Nazwa Nr

zamówieniowy Nr

skrócony Wymiary

D×S×W Parametry Cena

detaliczna

PLN

Akumulator Bosch S3 0.092.S30.020 S30 02 207x175x190 45Ah, 400A, L- 318,42

Akumulator Bosch S4 0.092.S40.020 S40 02 207x175x190 52Ah, 470A, L- 383,08

Akumulator Bosch S5 0.092.S50.050 S50 05 242x175x190 63Ah, 610A, L- 566,08

Jeżeli do wybranego samochodu pasuje więcej niż jeden akumulator to przy wyborze prosimy kierować się następującą wskazówką. Należy wybierać akumulator o większej pojemności, kiedy samochód posiada dużo odbiorników energii t.j. Audio Hi-Fi, TV, elektryczną regulację, okien, siedzeń, szyberdachu, lusterek, ogrzewanie siedzeń, telefon, nawigację itp.

link zamknij okno

:mrgreen:

 

wg.bmw org.

 

01

 

Original bmw battery, filled

 

 

 

50AH

 

1 14,860 71,80 € 61 21 8 377 127

01

 

Original bmw battery, filled

 

 

 

65AH

 

1 18,613 102,00 € 61 21 8 381 714

01

 

Original bmw battery, filled

 

 

 

75AH

 

1 20,300 103,00 € 61 21 8 381 744.

Edytowane przez zbigniewst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.