Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Więc tak kabel puściłem do komory gdzie jest komputer sprawdziłem kabel jest ok, wszędzie czytałem że w 320d 136KM jest tempomat ale mam pytanie czy powinien znajdowac się u mnie moduł tempomatu za schowkiem czy tez nie ponieważ u mnie nie ma, gdzieś wyczytałem ze w wszystkich bmw e46 oprócz 316 i 318 tempomat jest sterowany z komputera i nie występuje moduł tempomatu ale nie wiem na 100% poza tym, podłączyłem moja bryczkę pod kompa pod IMPe i normalnie widzi kierownice multi i wszystkie przyciski, nie wiem sam już co jeszcze sprawdzic. Może ktoś ma jakiś pomysł jeszcze sterowanie radiem działa więc na pewno to coś z tempomatem i w tym kierunku coś trzeba grzebac jeśli ma ktoś jakiś pomysł co sprawdzic będę wdzięczny
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam.

Przeczytałem cały post i z tego co wnioskuję tempomat można założyć do każdej E46 (bez dodatkowych gratów) jeśli posiada elektronicznie sterowaną przepustnicą. Czyli też do silników 1800 i 1600 cm3?

Jeśli się mylę to proszę o poprawnienie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam.

Przeczytałem cały post i z tego co wnioskuję tempomat można założyć do każdej E46 (bez dodatkowych gratów) jeśli posiada elektronicznie sterowaną przepustnicą. Czyli też do silników 1800 i 1600 cm3?

Jeśli się mylę to proszę o poprawnienie

 

NO ja się tak jakby podpinam pod pytanie, bo mam 318i z 2004r., przepustnica elektroniczna, a tempomat nie działa.

Teoretycznie powinienem wpiąć w PIN37 w kompie ale po wpięciu tempomat dalej nie działa.

Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, u mnie ta kostka 56 Pinowa wyglada trzoche inaczej niż przedstawiona wyżej w postach:

 

http://img689.imageshack.us/img689/9544/20100912603.th.jpg

 

 

Kostki ponumerowane sa oddzielnie. Musze pewnie dojść metoda prób i błędów, jeśłi nikt mnie nie nakieruje i jeśli obiorę tą metodę to czy wpinając kabel w inny wolny PIN mogę coś spalić?

Opublikowano

Udało mi się podłączyć tempomat do mojej 320d M47N bardzo pomocny okazał się schemat przedstawiony na początku postu z tą różnicą że zamiast pinu 27 podpinamy do 37 to wynika z faktu że są różne komputery przy poszczególnych modelach. Największy problem i sporo czasu mi zajęło znalezienie odpowiednich zworek do wypełnienia pinów ja użyłem starej instalacji od innego auta, piny na kostkach są ponumerowane więc znalezienie właściwego niestanowi problemu nie należy się też tak bardzo przejmować grubością przewodów jak opisane było wyżej (0,35 czy 0,5mm) ponieważ przy tak małym napięciu niema to znaczenia, tak samo nie jest konieczne odłączenie akumulatora ponieważ bez włączonego zapłonu poduszki nie są aktywne podziękowania dla kolegów PREMIER i mars71 na ich procy się oparłem.

 

PS: Tempomat super sprawa a sterowane rajdem duża wygoda i fajny bajer.

Opublikowano
Mam pytanie donośnie funkcjonowania telefonu przy tego typu przeróbce czy to wogule można go podłączyć jeśli jest zamontowana i podłączona multifunkcja u siebie nie mogę tego sprawdzić ponieważ mim fonie po pobliskim spotkaniu z jeziorem nie działa bluetooth.
Opublikowano

Mam dwa istotne dla mnie pytania:

- Czy śruby torx w kierownicy 4ramiennej da się wymieniać?...teoretycznie są one zaprawione na stałe, ale RealOEM pokazuje śruby jako odrębny element...

 

- Moje auto posiada podstawową kierownicę bez sterowania - jednak taśma kierownicy posiada gotowe niewykorzystane 4piny...czy oznacza to że całą instalację tempomatu/sterowania radiem mam gotową i wystarczyłaby kierownica z przyciskami???

 

http://img543.imageshack.us/img543/6405/112233.jpg

Opublikowano

Na pierwsze pytanie nie odpowiem, nigdy nie zwróciłem na to uwagi, mimo, że przeróbkę na MLF robiłem w kilku różnych autach.

Ale co do instalacji, to piny owszem są, ale jak ściągniesz osłone pod kierownicą (tą mocowaną na 2 kołki), to zobaczysz, że w zielonej wtyczce - do której powinny być wpięte kable tempomatu - brak odpowiednich pinów (puste miejsca 8, 9 i 10) i trzeba je dołożyć. To z resztą żaden problem, dokładka to jakieś pół godzinki bez pośpiechu.

Opublikowano

Dla zainteresowanych: W silnikach N46 kabel od tempomatu podłącza sie w PIN4 w ECU:

 

http://img534.imageshack.us/img534/6828/pin4.th.jpg

 

 

Mnie ta informacja kosztowała jakieś 60zł kurna, bo sam zrobiłem cała instalację pod multifunkcje, ale pin 37 u mnie nie zadziałał. Udało mi się gdzieś na zagramanicznym forum wyczytać o tym tym PIN'ie nr 4 w Z4 ,które też miały silniki N46. Jednakżę pin ten jest zajęty a sam się bałem jednak tak ingerować w ECU, wiec z gotową instalcja podjechałem do serwisu BMW ( nie ASO ) i podłaczyli wypinając istniejący kabel i wsadzili ( za 60zł :mad2: ) mój przygotowany :P.

Tempomat działa jak marzenie.

 

Pozdro

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ,mam kilka prostych pytań:

-czy istnieje mozliwosc zakupu samego panelu przycisków z wtyczką pod kierownice do e46 z okragła poduchą która juz mam bez multi?

-czy w mojej starej kierownicy (bez multi) będzie tasma multifunkcji pod nią ?

dziękuje za pomoc ,pozdrawiam

Opublikowano
Witam ,mam kilka prostych pytań:

-czy istnieje mozliwosc zakupu samego panelu przycisków z wtyczką pod kierownice do e46 z okragła poduchą która juz mam bez multi?

-czy w mojej starej kierownicy (bez multi) będzie tasma multifunkcji pod nią ?

dziękuje za pomoc ,pozdrawiam

 

tak mozesz spokojnie kupic ale taniej ci wyjdzie kupno calej kierownicy z mutlifunkcja bo same multi sprzedaja w zabojczych cenach

 

na tasmie bedziesz mial wtyk zeby wpiac multi, ale bez poprowadzenie kabelka to i tak ci nic nie bedzie dzialac dopiero tak jak zrobisz w instrukcji to bedzie dzialac

http://www.tapicerki.carsdream.com/images_page/logo.jpg

http://www.tapicerki.carsdream.com/

Opublikowano

Witam, mam małe pytanko odnośnie wiązki kabli, na dniach chcę sobie założyć multifunkcję do BMW E46 320d 99r, kierownicę już zakupiłem tylko nie dostałem od sprzedającego kabelka który łączy kierownicę z wtykiem koło poduszki, czy wie może ktoś jak połączyć te piny czy 1-1 2-2 3-3 4-4?

 

Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam! Po podłączeniu wszystkiego według instrukcji sie narobiło :/

Silnik nie chce zapalić tylko tyka jakby rozrusznik i do tego zapalają sie światła mijania

Kierownica działa, sie swieci, kontrolka tempomatu na desce jest ,radio da sie robić ciszej,głosniej

Takze wszystko jest podłaczone jak sie nalezy oprucz silnika ani nie drgnie.Akumulator naładowany!

No i te światła czemu sie zapalają przy przekreceniu stacyjki w pozycje START

Opublikowano
Witam! Po podłączeniu wszystkiego według instrukcji sie narobiło :/

Silnik nie chce zapalić tylko tyka jakby rozrusznik i do tego zapalają sie światła mijania

Kierownica działa, sie swieci, kontrolka tempomatu na desce jest ,radio da sie robić ciszej,głosniej

Takze wszystko jest podłaczone jak sie nalezy oprucz silnika ani nie drgnie.Akumulator naładowany!

No i te światła czemu sie zapalają przy przekreceniu stacyjki w pozycje START

 

 

podlaczyles jak z moim opisie do wersji przed liftem, czy do wersji po lifcie??

Opublikowano

podlaczyles jak z moim opisie do wersji przed liftem, czy do wersji po lifcie??

 

 

 

Do wersji po lifcie z tym ze przy komputerze zamiast w pin 27 wpiąłem sie w pin 37 zgodnie z tym jak napisał mars71

e46 320diesel rok2003 150 koni silnik M47/TU

Zamiast sobie polepszyc auto nie zapala :/

Opublikowano
podlaczyles jak z moim opisie do wersji przed liftem, czy do wersji po lifcie??

 

 

 

Do wersji po lifcie z tym ze przy komputerze zamiast w pin 27 wpiąłem sie w pin 37 zgodnie z tym jak napisał mars71

e46 320diesel rok2003 150 koni silnik M47/TU

Zamiast sobie polepszyc auto nie zapala :/

 

 

to odczep ten kabel przy kompie i zobacz co sie bedzie dzialo... przy przelaczniku swiatel tez mozesz odlaczyc...

az dziwne kazdemu chodzi a tu nagle taki .... ale skoro mowisz ze wszystko dziala, tempomat i radio to raczej powinienes miec wszystko ok... moze czegos w kompie nie wpioles, moze wypioles cos za duzo...

Opublikowano
podlaczyles jak z moim opisie do wersji przed liftem, czy do wersji po lifcie??

 

 

 

Do wersji po lifcie z tym ze przy komputerze zamiast w pin 27 wpiąłem sie w pin 37 zgodnie z tym jak napisał mars71

e46 320diesel rok2003 150 koni silnik M47/TU

Zamiast sobie polepszyc auto nie zapala :/

 

 

to odczep ten kabel przy kompie i zobacz co sie bedzie dzialo... przy przelaczniku swiatel tez mozesz odlaczyc...

az dziwne kazdemu chodzi a tu nagle taki .... ale skoro mowisz ze wszystko dziala, tempomat i radio to raczej powinienes miec wszystko ok... moze czegos w kompie nie wpioles, moze wypioles cos za duzo...

 

Właśnie odpiąłem wszystko i podpiołem do pierwotnego stanu i dalej to samo nie mam pojęcia co sie mogło narobić akumulator był odpięty kiedy to robiłem.Auto przed tym chodziło jak igła teraz nawet nie drgnie

Opublikowano
Problem rozwiązany!Jednak akumulator do dupy.Dobrze ze tak to sie skończyło :) Dzięki Premier za wskazówki i bardzo dobra robota !Takich ludzi tu trzeba :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.