Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ale funkcjonowanie jej wiaze sie z jej swieceniem?

 

czy to 2 osobne sprawy? nie dziala sterowanie radiem tempomatem itd.

  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Prawde mowiac jeszcze nie spotkalem sie zeby kierownica dzialala a przyciski sie nie swiecily, malo prawdopodobne zeby wszystkie diody padly.

A jesli chodzi Ci o podlaczenie to tak - jesli nie dziala podswietlenie nie beda tez dzialac przyciski multifunkcji.

Mariusz
Opublikowano
panowie czytajac caly temat wszystkie pieknie ladnie i wogole ale ciezko natknac mi sie na to ze np tak jak ja mam kierownice multifunkcyjna w standardzie a niestety nie swieci i nie dziala

 

e46 m47n z 2002r. powiedzcie mi gdzie szukac przyczyn i wogole bo juz sie zgubilem w tym wszystkim

 

na dzien dobry rozbierz kolumne kierownicy i zoabcz czy do kostki zielonej ida kable, moe ktos tylko kiere dolozyl a dalej nie wiedzial co i jak

Opublikowano

panowie rozebralem to wszystko dzisiaj i sie zgubilem w polowie kabli :)

 

znaczy nie wszystko nie umiem wykrecic poduszki z 3 ramiennej kierownicy, wkladalem torxa do dziurek z tylu kierownicy ale nie umialem "na macac" srubek, jak ustawic klucz aby na nie trafic?

 

niestety nie wiem czy wszystko jest po podlanczane bo niestety nie moge sie dostac pod poduszke

 

a kostka w wlaczniku swiatel to juz wogole kosmos przeciez tam nie ma mozliwosci zanych pinow wstadzic, probowalem "wyjechac" poszczegolnymi kostakimi (niebieska i brazowa) z calosci ale ciezko to idzie

 

i czy z pod oslona kierownicy z tej kostki jakby byly zajete te piny to znaczy ze powinno dzialac?

Opublikowano

Panowie przeczytałem cały post ale mam zamęt w głowie.

 

Czyli żeby wszystko hulało muszę kupić kierownice z multifukcją. Obecnie mam 3 ramienną i taką samą musze kupić tylko, że z przyciskami multifunkcji. Plus do tego kableki.

czyli np. kiera:

http://allegro.pl/item984586389_kierownica_multifunkcyjna_m_pakiet_bmw_e46.html

 

i set kabelków

http://allegro.pl/item989785137_bmw_3_e46_multifunkcja_tempomat_instalacja.html

 

Natomiast

Kupiłem zestaw MF w ASO. Dostałem rabat , cena 599 PLN. W łikend montaż :)

 

Gdy kupie powyższy zestaw, to mam wszystko gotowe do montażu????

Czyli kabelki i lere/nakładkę z przyciskami on multifunkcji???

 

Z góry wielkie dzięki

Opublikowano

Tez mam problem z multifunkcja, a wlasciwie to z tempomatem, bo tylko to na razie probuje podlaczyc. Samo podlaczenie wydaje sie OK, zrobilem to zgodnie ze schematami w WDS i instrukcja retrofitu – pokrywa sie to z opisami zamieszczonymi w tym temacie. Jedyna roznica w moim podlaczeniu to taka ze wpinam sie przed ta zielona kostka a nie do tasmy, tzn. kabel od dde (silnik m47) zamiast w pin 8 prosto do multifunkcji w pin 4, kable od modulu swiatel zamiast w piny 9, 10 podlaczone odpowienio do pinow 3 i 2 w multi no i jeszcze masa do pinu 1 w multi zmostkowana z pinu 7 w zielonej kostce – tak przynajmniej wyglada to ze schematow, ze z pinu 6 w zielonej kostce jest polaczenie na pin 1 w multi, chociaz na 100% nie jestem pewien ze takie podlaczenie jest poprawne.

 

W kazdym bac razie tempomat nie dziala i nawet nie ma podswietlenia. Zastanawiam sie czy musza byc tez podlaczone przyciski od radia. Sterowanie jest od trojramiennej kierownicy przed liftem, a wiec przyciski sa oddzielnie polaczone ‘rozgaleziaczem’ – tego kabla nie mam.

A moze sterowanie ktore kupilem nie jest sprawne ale za bardzo nie wiem jak je sprawdzic. Moze ktos sie orientuje lub moglby sprawdzic po podlaczeniu ktorych pinow do zielonej kostki uaktywnia sie podswietlanie (zakladajac ze multifunkcja jest podlaczona do tasmy), czy wystarczy podlaczyc piny 9 i 10 (te od modulu swiatel), lub tylko jeden z nich???

Opublikowano
podświetlenie idzie z modułu świateł , którego u siebie nie podłączyłeś!!!

Ktos ci juz pisal, nawet w tym temacie, zebys nie zabieral glosu jesli nie masz nic do powiedzenia. Przeczytaj jeszcze raz, dokladniej, co i gdzie podlaczylem a dopiero pozniej sie wypowiadaj

 

A ci ktorzy potrafia czytac ze zrozumieniem i chcieliby podlaczyc tempomat w inny sposob niz fabryka to przewidziala to oznajmiam ze jest to mozliwe. Moje poczatkowe polaczenie nie dzialalo bo w schemacie dla multifunkcji w WDS jest blad. Wedlug tego schematu kabel od DDE(DME) podlaczony jest na pin 8 w zielonej kostce i wychodzi za tasma na pin 4 w multifunkcji; a kabel od modulu swiatel (z pinu 27) podlaczony jest na pin 10 w zielonej kostce i wychodzi za tasma na pin 2 w multifunkcji. Natomiast schemat samej tasmy podaje odwrotne wyjscia: z pinu 8 w zielonej kostce na pin 2 w multifuncji i z pinu 10 na pin 4. Po zamianie tych dwoch kabli tempomat ozyl (polaczenia dla pinow 1 and 3 tak jak w porzednim poscie)

 

A tak wyglada zaadaptowane sterowanie do tempomatu, moze nie jest to zbyt ergonomiczne ale mi w zupelnosci wystarczy i da sie w dosc latwy sposob operowac, prawie bez odrywania reki od kierownicy. Jesli komus zalezy tylko na tempomacie (przyciski do sterowania radiem tez da sie podlaczyc ale nie bardzo jest miejsce z drugiej strony kolumny) to w przypadku kierownicy czteroramiennej jest to tansza opcja niz wymiana poduszki na taka z przyciskami lub tez na nowy typ troj-ramiennej kierownicy wraz z poduszka i multifuncja. W tym drugim przypadku jesli samochod jest starszy niz 06.00 pozostaje jeszcze problem z podlaczeniem dwu-stopniowwej poduszki w miejsce jedno-stopniowej.

 

http://img101.imageshack.us/img101/1819/01012005403.jpg

Opublikowano

panowie potrzebuje dalej odpowiedzi w tym jak wyciagnac/wykrecic poduszke z 3 ramiennej kierownicy aby zobaczyc czy sterowanie jest podlaczone wogole

 

nie umiem namacac srubek z tylu kierownicy, czy one wogole tam sa czy to jest na jakis zatrzask albo cos moze?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Założyłem kierownicę według instrukcji zawartych w tym temacie i wszystko poszło bardzo dobrze :D

Miałem zwykła 4ramienną a zmieniłem na 3ramienną, żadnych problemów nie było :)

Także jeżeli jest ktoś z Warmii i Mazur to mogę pomóc :lol:

Pozdrawiam i dziękuję Twórcy tego tematu :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ,

 

Mam E46 compact z kierownica 3 ramenna z okrągłą poduchą. Mam problem bo nie wiem jak odkręcić poduchę. Wiem że z tyłu kierownicy są otwory w których powinny być śruby ale za cholere nie mogę na nie trafić. Czy ktoś może pomóc.

Opublikowano
Witam. Zdjecie poduchy nie była bardzo skomplikowane. Próbowałem szukać śrub a tam była sprężyna ;). Wprowadził mnie jeden pdf na którym pył rysunek śrub z tyło. No ale do rzeczy. Udało mi sie podłączyc do modułu świateł i kierownica działa. Mam problem z podłączeniem trzeciego przewodu do komputera. A konretnie nie wiem jak przewód przeprowadzic do silnika. Czy ktoś może ma jakieś foty. Jakiś nie za spesjalnie mam ochote rozbierac pół tapicerki.
Opublikowano

Witam!

Posiadam model N42 czy w tej wersji też można podłączyć multifunkcję jak w temacie i będzie działać. Proszę o odpowiedz, bo podłączając nie chciałbym nic namieszać.

Opublikowano

Witam,

 

 

Alabhert napisał:

Posiadam model N42 czy w tej wersji też można podłączyć multifunkcję jak w temacie i będzie działać. Proszę o odpowiedz, bo podłączając nie chciałbym nic namieszać.

 

Ostatnio zamontowałem czteroramienną multifunkcyjną kierownicę w Compact N42B18 , nie ma najmnieszego problemu, tempomat i sterowanie radiem działa :)

 

Adamsky napisał:

Mam problem z podłączeniem trzeciego przewodu do komputera. A konretnie nie wiem jak przewód przeprowadzic do silnika. Czy ktoś może ma jakieś foty. Jakiś nie za spesjalnie mam ochote rozbierac pół tapicerki.

 

 

W tym modelu, tak jak jest napisane w instrukcji, kabel przeciąga się przez jeden z dwóch otworów za pedałem sprzęgła (ku mojej radości wtedy znalazł się od razu w skrzynce komputera :) ) Skrzynkę widać od strony wnętrza (za pedałami) jako szary/kremowy laminat w ściance grodziowej.

 

Do podłączenia wykorzystałem PINY z wtyczki od zasilacza komputerowego (uciąłem wtyk, który podłącza się do stacji dyskietek - chyba już nikt nie używa dyskietek, więc nie będzie mi potrzebny). Pasują idealnie.

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
może coś nie łączy Ci Kowala na stykach, albo działa albo nie działa pośrednie stany to tylko brak połączenia metalicznego. Jakby ktoś z Jasła, Krosna potrzebował pomocy z zamontowaniem to piszcie na priv.
Opublikowano

jak narazie ciesze sie dzialajaca multifunkcja + tempomat

 

wielkie piwo dla autora i pomocnikow wszystko jak na widelcu

 

jedynie jakie mam pytanie to co z pinem nr 1? po co on jest?

i czy funkcja B/T i "mordki krzyczacej" powinna po tym podlaczeniu dzialac? bo jakos u mnie nie dziala albo nie wiem do czego sluzy :)

 

 

edit:

 

podobny obiaw do kolegi Kowala z tym ze u mnie tempomat sie zalancza znaczy sie zapala sie na tablicy ale nie dziala niekiedy roznie (sprawdzane przy predkosciach powyzej 80km/h)

no i sie nacieszylem I/O dziala w tempomacie ale +/- oraz "zegar" teraz juz nie dziala, wczoraj dziala dzisiaj rano tez.

wszystko polaczone powpinane wszystko gralo i trabilo a teraz [BAD]

przczyny ewentuane? piny wziolem z zasilania dyskietki pozaginalem powkladalem wszystko pasowalo

 

po za tym wyczytalem cos takiego

W zielonej kostce pod kierownicą (10-cio pinowa) do multifunkcji wykorzystywane są piny 8, 9 i 10 (zasilanie od bezpiecznika nr 9).
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

mam podobny problem,

Podpiąłem kierownice, wczoraj pojeździłem potestowałem i działała jak należy dzisiaj wsiadłem i juz nie działała.

Narazie skróciłem kabel od kierownicy do kompa - również mam kabel 0,5 i poszło ale nie miałem czasu testować.

Dodam że sterowanie radyjkiem cały czas działa. Oczywiście Inpa pokazuje błąd "Multifunction steering wheel error".

Jakieś sugestie?

Opublikowano
Ja bym sprawdzil pin przy komputerze czy nie jest wypiety albo lata luzno.
Opublikowano
http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-06/d3134d72.jpg

http://fotoo.pl/zdjecia/thumbs/2010-06/de5d4c30.jpg

 

Od tygodnia posiadam multifunkcyjną kierownice.

Radio działa bez zarzutu.

Tempomat niestety tylko po odłączeniu akumulatora na jakieś pietnaście minut i restarcie komputera.

Wystarczy trochę pojeździć albo kilka razy zapalić i zgasić silnik i tempomat przestaje się włączać.

Dodam że moje autko to e46 2002r 320D 150KM.

Tempomat został podłączony w 37 PIN.

Tempomat został podłączony przewodem 0,5 a nie 0,35 tak jak to jest opisane na początku tematu.

Czy to może być przyczyną.

Czy któryś z kolegów spotkał się z tym problemem.

 

Z góry dziękuje za pomoc:) :)

Pozdrawiam

a czy podświetlenie kierownicy tzn przycisków jest? sterowanie radiem jest?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Sterowanie radiem jest podświetlenie też.

Myślałem że może jest to problem z kablami.

Więc wymieniłem jeszcze raz przewody i kuliłem piny na wolumenie.

Niestety dalej bez zmian.

A co najlepsze to zaraz po podłączeniu było wszystko w porządku dopiero rozjechało się po kilku włączeniach i wyłączeniach samochodu.

Podejrzewam że to jakiś problem z komputerem ale strasznie dziwny na początku działa a potem nie.

Obawiam się że po podłączenie pod komputer nic nie da.

 

Mam pytanie czy tylko koledzy z dizlami mają problem ??????

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Sterowanie radiem jest podświetlenie też.

Myślałem że może jest to problem z kablami.

Więc wymieniłem jeszcze raz przewody i kuliłem piny na wolumenie.

Niestety dalej bez zmian.

A co najlepsze to zaraz po podłączeniu było wszystko w porządku dopiero rozjechało się po kilku włączeniach i wyłączeniach samochodu.

Podejrzewam że to jakiś problem z komputerem ale strasznie dziwny na początku działa a potem nie.

Obawiam się że po podłączenie pod komputer nic nie da.

 

Mam pytanie czy tylko koledzy z dizlami mają problem ??????

 

Pozdrawiam

sprawdź ten przewód który idzie do komputera bo to z nim jest problem może źle siedzi !!!!!!!!!!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.