Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

 

zrobilem wszystko wg. opisu i niestety ale mi nie dziala multifunkcja

 

po podlaczeniu wszystkiego nic nie chodzi i zauwazylem ze nan male problemy z elektryka swiatel(kierunki sie nie wylaczaly, oswietlenie w kabinie szwankowalo) i alarmem(przestal dzialac).

 

po odlaczeniu kabli z zielonej kostki elektryka swiatel wrocila do normy a nastepnie po odpieciu kabla z kostki kompa z PINu 37 alarm tez zaczol dzialac, nie wiem o co biega.

 

BMW e46 320td, 150km, rok 2002, kierownice mialem trojramienna tyle ze bez panelu multifunkcji

 

moze ktos pomoc??

 

Rozumiem ze wpieles sie w przelacznik swiatel i nawet podswietlenie muti (przycisków CI nie chodzi )?

Sterowanie radiem też?

Spr kable czy pod wlasciwe sie wpieleś, i pytanie czy alarm masz fabryczny czy jakiś czesiek Ci dolozył?

MOze masz coś namodzone w elektryce, bo schemat podlaczenia jest wporzadku

  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Rozumiem ze wpieles sie w przelacznik swiatel i nawet podswietlenie muti (przycisków CI nie chodzi )?

Sterowanie radiem też?

 

nic nie dziala, nawet podswietlenie

 

Spr kable czy pod wlasciwe sie wpieleś, i pytanie czy alarm masz fabryczny czy jakiś czesiek Ci dolozył?

 

sprawdzalem kable 3 razy zanim zaczelem odpinac i wszystko sie zgadzalo. alarm 100% fabryka

 

MOze masz coś namodzone w elektryce, bo schemat podlaczenia jest wporzadku

 

nie mam pojecia, ale kable wydaja sie byc nie ruszone

 

normalnie irytuje mnie to :evil: :evil:

Opublikowano

Mozliwe ze kupileś nie sprawna multi funkcje, sprawdz, zasilanie na przewodach z przełacznika swiatel próbówką 12v na kablach od podswietlenia powinno byc napiecie,

a na kablu od multi po wlaczeniu radia o ile pamietam z tym nie mam pewnosci

Opublikowano
jedyna nie zgodnosc z opisem jaka zauwazylem to taka ze w opisie pisze ze w zielonej kostce kierownicy sa tylko 3 wolne gniazda, natomiast u mnie sa 4 (nie pamietam teraz wzrokowo ale dodatkowe gniazdo wolne u mnie to 1 albo 5) moze to ma cos do rzeczy?
Opublikowano
Ale jezeli mialbys kupic kiere z poducha i multi, na necie za 600-700zł a w serwisie 2000zł i w góre to napewno do aso bys nie zajechał:)

 

Hmmm... szanowny kolego, czytasz i czytasz ale chyba nie bardzo się zastanawiasz co inni piszą. Czy ja lub kolega wyżej napisaliśmy "jedź do ASO i kup kierownicę" czy "sprawdź co jest w retroficie"? Widzisz subtelną różnicę? Snobistycznie zacytuję sam siebie:

 

Kolega podał bardzo prosty sposób sprawdzenia - zaglądasz do ETK co jest w retroficie, ewentualnie piszesz do ASO prośbę o podanie elementów i już wiesz, co Ci potrzeba do doposażenia.

 

W ten też sposób robiłem kilka doposażeń u siebie - pisałem do ASO żeby mi podali co jest w zestawie doposażeniowym dla mojego auta (model, rocznik lub nawet VIN), po czym drogie elementy kompletowałem z używek, a wszelkie mocowania i osłony z ASO. Czego nie wiedziałem, ASO nie było mi w stanie pomóc, a nie mogłem sam sprawdzić, szukałem po Internecie i forach.

 

Idac twoim tokiem myslenia produkcjiw bmw, skoro sa tak bogato wyposażone w standardzie, to czemu odrazu nie wkladali kiery z multi, dołożenie guziczków na kierze nie jest wydatkiem w porównaniu z instalcji mechanizmu tempomatu w serii

 

1. Bo ktoś mógł sobie zwyczajnie nie życzyć multifunkcji.

2. Bo opcja multifunkcyjnej kierownicy wcale tak mało nie kosztowała (dopłata), a ktoś mógł jej nie potrzebować.

3. Bo kierownica to element wyposażenia, który można modyfikować - seryjna instalacja elektryczna nie.

4. Bo wykonana kierownica multi (konstrukcja kiery, piloty, okablowanie, konektory) jest inna i jest droższa od "instalacji tempomatu w serii" - zwłaszcza, że wypowiadasz się o dieslu gdzie "gaz" jest sterowany elektronicznie i nic dodatkowego nie potrzeba do tempomatu. :]

 

...aha, to nie jest mój tok myślenia, wymyślili to ludzie, którzy mają znacznie większe doświadczenie w produkcji i jak widać idzie im to bardzo dobrze. Adresatem Twoich wątpliwości powinno być BMW A.G.

 

NIC ZA DARMO W SALONIE NIE DOSTANIESZ:)

 

To zależy jaki salon i czy jesteś spokojnym człowiekiem, który umie pogadać, coś kupuje czasami i poprosi o małą pomoc, czy awanturnikiem który "wymaga".

 

I nie róbmy już dalej ot bo to bez sensu

 

Nie chodziło o żadne OT tylko o to, czy instalacja już jest przygotowana w serii czy nie i w jakich silnikach - to chyba jest dość ciekawa i przydatna informacja dla odwiedzających temat, prawda? No i sposób w jaki można się o tym dowiedzieć. Z mojej strony tyle.

 

DziobaL, sprawdźcie czy czasami znaczenia nie ma lift. Nie wiem według której instrukcji robiłeś, ale jeśli tej na 1 stronie tematu - 2002r to już kierownica nowsza, poducha 2-nabojowa, w dodatku diesel, a instrukcja była o 1999 i w benzynie.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano
aj tam zachcialo mi sie multifunkcji, wczoraj bylo po odlaczeniu wszystko wporzadku a dzis odpalam auto a tu komp pokazuje ze mam 2 tylnie zarowki spalonem wychodze z auta a tu pala sie a do tego swiatlo stopu tez sie pali w gratisie.... ciekawe co teraz sie odwalilo...
Opublikowano
Ale jezeli mialbys kupic kiere z poducha i multi, na necie za 600-700zł a w serwisie 2000zł i w góre to napewno do aso bys nie zajechał:)

 

Hmmm... szanowny kolego, czytasz i czytasz ale chyba nie bardzo się zastanawiasz co inni piszą. Czy ja lub kolega wyżej napisaliśmy "jedź do ASO i kup kierownicę" czy "sprawdź co jest w retroficie"? Widzisz subtelną różnicę? Snobistycznie zacytuję sam siebie:

 

Kolega podał bardzo prosty sposób sprawdzenia - zaglądasz do ETK co jest w retroficie, ewentualnie piszesz do ASO prośbę o podanie elementów i już wiesz, co Ci potrzeba do doposażenia.

 

W ten też sposób robiłem kilka doposażeń u siebie - pisałem do ASO żeby mi podali co jest w zestawie doposażeniowym dla mojego auta (model, rocznik lub nawet VIN), po czym drogie elementy kompletowałem z używek, a wszelkie mocowania i osłony z ASO. Czego nie wiedziałem, ASO nie było mi w stanie pomóc, a nie mogłem sam sprawdzić, szukałem po Internecie i forach.

 

Idac twoim tokiem myslenia produkcjiw bmw, skoro sa tak bogato wyposażone w standardzie, to czemu odrazu nie wkladali kiery z multi, dołożenie guziczków na kierze nie jest wydatkiem w porównaniu z instalcji mechanizmu tempomatu w serii

 

1. Bo ktoś mógł sobie zwyczajnie nie życzyć multifunkcji.

2. Bo opcja multifunkcyjnej kierownicy wcale tak mało nie kosztowała (dopłata), a ktoś mógł jej nie potrzebować.

3. Bo kierownica to element wyposażenia, który można modyfikować - seryjna instalacja elektryczna nie.

4. Bo wykonana kierownica multi (konstrukcja kiery, piloty, okablowanie, konektory) jest inna i jest droższa od "instalacji tempomatu w serii" - zwłaszcza, że wypowiadasz się o dieslu gdzie "gaz" jest sterowany elektronicznie i nic dodatkowego nie potrzeba do tempomatu. :]

 

...aha, to nie jest mój tok myślenia, wymyślili to ludzie, którzy mają znacznie większe doświadczenie w produkcji i jak widać idzie im to bardzo dobrze. Adresatem Twoich wątpliwości powinno być BMW A.G.

 

NIC ZA DARMO W SALONIE NIE DOSTANIESZ:)

 

To zależy jaki salon i czy jesteś spokojnym człowiekiem, który umie pogadać, coś kupuje czasami i poprosi o małą pomoc, czy awanturnikiem który "wymaga".

 

I nie róbmy już dalej ot bo to bez sensu

 

Nie chodziło o żadne OT tylko o to, czy instalacja już jest przygotowana w serii czy nie i w jakich silnikach - to chyba jest dość ciekawa i przydatna informacja dla odwiedzających temat, prawda? No i sposób w jaki można się o tym dowiedzieć. Z mojej strony tyle.

 

DziobaL, sprawdźcie czy czasami znaczenia nie ma lift. Nie wiem według której instrukcji robiłeś, ale jeśli tej na 1 stronie tematu - 2002r to już kierownica nowsza, poducha 2-nabojowa, w dodatku diesel, a instrukcja była o 1999 i w benzynie.

 

Pozdrawiam.

 

Kolego mówisz ze bmk-i sa fabrycznie tak dobrze wypasione, dlatego ten tempomat powinien byc w cenie tym bardziej ze do atywacji multi i tempomatu wystarczy kilka kabli i kierownica, TYM BARDZIEJ ZE JEST MONTOWANY W KAZDYM MODELU E46 PRÓCZ BENZYNY 318

Ale Producent woli kosic kase , dlatego ludzie bula za nia jao dodatkowe wyposazenie a moga tego uniknac ale wiekszosci im sie nie chce, i do tego bym skierowany mój post.

 

małe rzeczy sie kupuje w aso jak najbardziej ale nie powazne rzeczy.

 

Poprosic w salonie mozesz :) jezeli jedziesz do salonu i robisz z siebie dziada to Ci powiedza byś z bmw zszedł do innego salonu tanszej marki np na seata:)

Dostaniesz w gratisie wycieraczki do aula za 200-300 tys smieszne

 

INSTRUKCJA DOTYCZ AUT PRZED I PO LIFTOWYCH!! To nie ma znaczenia!!

 

kolego sprawdz kable w przelaczniku swiatel moze nacieles gdzieś któryś,

Opublikowano

Bez krzyku również da się rozmawiać, logiczne wnioski też mogą zwrócić uwagę. :]

 

Chyba jednak nic nie zrozumiałeś z tego co pisałem. Dobre ASO lub chociażby ETK i zajrzenie w retrofit jest świetnym bezpośrednim źródłem informacji - o tym pisaliśmy, nie jest to w żaden sposób związane z opisywanymi przez Ciebie sprawami, nikt nie wysyła do kupienia kierownicy w ASO. A te "kilka kabli" i inna kierownica to trochę więcej kosztują niż napylenie 3 ścieżek więcej na takiej samej produkowanej taśmie lub wklejenie we wiązkę 2 przewodów więcej, nie uważasz? Podobnie jak np. PDC (to też kilka kabli i czujniki, ew. moduł), rolety (to tylko kilka mechanizmów więcej) etc., gdzie tu logika? Nie widzisz różnicy?

 

Poza tym tu właśnie widać jeden z wielu pozytywnych argumentów dla BMW - większość dodatkowych opcji jest w miarę prosta do doposażenia i bez specjalnych wymaganych umiejętności. Prostym przykładem jest tu e34, gdzie w większości roczników europejskich instalacja elektryczna była kompletnie wyposażona we wszystkie niezbędne elementy - wystarczyło kupić retrofita i założyć. Tak z kompletnego golasa w łatwy sposób można zrobić pełną opcję. Dla porównania w innych markach również jest wiele dodatkowych opcji do wyboru - ale doposażanie często jest znacznie trudniejsze. Niestety w młodszych rocznikach BMW również zaczęło oszczędzać na uniwersalnych instalacjach, ale szyna CAN sporo ułatwiła w tym zakresie.

 

Jeśli dla Ciebie jako Klienta poprosić o coś jest równoznaczne z "robieniem z siebie dziada", to przykro mi, złego rozmówcę trafiłem. Współczuję. EOT.

 

Pozdrawiam.

 

P.S. Kolega napisał, że ma więcej przewodów w kostce kierownicy niż na zdjęciach widać - stąd była moja sugestia odnośnie liftu.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano

No jak widze ze typ kupuje nowa x6 z salonu i prosi o jakiegoś gratisa no to sorry. Jak kupuje auto za ponad 500tys to stać go na doposażenie.

Nie ma Co porównywać pdc, czy rolet, w maglownicy masz wyprowadzone kable kostki i mechanizm tempomatu, a jak nie masz pdc to nie masz NIC:)

NIe wazne, ja mam swoje zdanie, ja wszystko sprawdzam realoem, nie róbmy ot bo to bez sensu.

 

Kolego zrób fotke tej kostki i wstaw na forum bo tak na slepo dzialac sie nie da mówisz o kostce pod kierownicom ?

I opisz które sa pin zajete

Opublikowano
nugat życia nie znasz ;] i w salonie to nie bywasz ;] akurat kupujac nowe x6 dostaniesz full gratisow ;]
Opublikowano

:) skoro tak uwazasz, chodzilo mi o to ze typ kupujacy takie aut nie musi sie prosić o darmowki, i Tyle.

jak kupujesz auto za pół bańki powinienes dostać chociaż parasolke :)

u mnie znajomy w toyocie kupił toyote land crusera za ponad 270 tys na 60 lecie i jakoś go nie zasypali gratisami :)

 

Zreszta nie wazne

Opublikowano

witam opis piekny i bardzo pomocny strasznie zaoszczedzil mi czasu.

wszystko zrobilem tak jak w opisie i polecam bo dziala idealnie ale sam tempomat :)

Mam radyjko alpiny i moje pytanie kieruje w te strone wie ktos jak samemu mozna podłaczyc je do sterowanaia w kierownicy... nie chce kupowac gotowych przewodow i kostek moze ma ktos jakis patencik jak to wykonac samemu w domowym zaciszu :]

Opublikowano
witam opis piekny i bardzo pomocny strasznie zaoszczedzil mi czasu.

wszystko zrobilem tak jak w opisie i polecam bo dziala idealnie ale sam tempomat :)

Mam radyjko alpiny i moje pytanie kieruje w te strone wie ktos jak samemu mozna podłaczyc je do sterowanaia w kierownicy... nie chce kupowac gotowych przewodow i kostek moze ma ktos jakis patencik jak to wykonac samemu w domowym zaciszu :]

Alpiny? Rozumiem ze chodzi Ci o nie fabryczne radio skoro nie chodzi multi.

Mysle ze Ciężko takie urządzenie samemu zrobić,

Opublikowano
witam opis piekny i bardzo pomocny strasznie zaoszczedzil mi czasu.

wszystko zrobilem tak jak w opisie i polecam bo dziala idealnie ale sam tempomat :)

Mam radyjko alpiny i moje pytanie kieruje w te strone wie ktos jak samemu mozna podłaczyc je do sterowanaia w kierownicy... nie chce kupowac gotowych przewodow i kostek moze ma ktos jakis patencik jak to wykonac samemu w domowym zaciszu :]

 

o ile nie jestes elektronikiem + programista znajacym sie na sygnałach z CANbusa to sobie odpuśći i wydaj 200pln na interfejs przyłączeniowy

 

http://www.tme.eu/pl/details/ctsbm004/adaptery-do-sterowania-z-kierownicy/connects2/

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czy jest ktoś w Warszawie lub w okolicy co mógłby mi podłączyć te multifunkcje ? co prawda sam jestem mechanikiem ale co do takich podłączeń nie mam cierpliwości :mad2: proszę o pomoc
  • Moderatorzy
Opublikowano
Koledzy czy u Was tez (po zamontowaniu kierownicy MF) zaraz po uruchomieniu auta przez kilka sekund wyskakuje blad spalonych obu tylnych zarowek? Umnie wyskakuje i po chwili znika. Zaczelo sie to po zalozeniu kierownicy.
Opublikowano
Koledzy czy u Was tez (po zamontowaniu kierownicy MF) zaraz po uruchomieniu auta przez kilka sekund wyskakuje blad spalonych obu tylnych zarowek? Umnie wyskakuje i po chwili znika. Zaczelo sie to po zalozeniu kierownicy.

 

NIe wiem czy to zbieg okoliczności ale mi też kilka razy się to zdarzyło. Ale jak na razie od bardzo długiego czasu jest ok. Dodam, że poprawiałem wtyczki w lampach.

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dzieki Maciek.

Rozwin myśl co to znaczy "poprawiałem wtyczki w lampach".

To znaczy ze byly poluzowane czy jak ?

 

Pozdro.

Opublikowano

Witam,

 

przeczytałem ten ogromny wątek :-) i mam bardzo konkretne pytania.

 

Mam 316i, N42 (1.8, 115KM) z 2003 i wiem, że tempomat jest - ktoś już na forum o dokładnie takim silniku pisał, że zrobił i działało.

Kierownicę mam czteroramienną, chcę przełożyć na również czteroramienną, taką, jak poniżej. Kierownica, którą chcę kupić nie ma poduszki.

 

http://oferia.pl/i/jpg_0d60975d8526a7b919e104d50e94d0ac

 

Pytania:

 

1. Czy poduszka ze starej (również czteroramiennej kierownicy) będzie pasować? Wiem, że są jakieś hece z jedno i dwunabojowymi poduszkami...

 

2. Czy proces przekładania poduszki do nowej zaślepki jest jakoś specjalnie skomplikowany? Na tych zdjęciach wygląda to w miarę prosto:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/15dea3ffd631979d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b88bac1014fbc89f.html

 

Z góry dzięki za informacje :)

pozdrawiam,

W.

Opublikowano
Dzieki Maciek.

Rozwin myśl co to znaczy "poprawiałem wtyczki w lampach".

To znaczy ze byly poluzowane czy jak ?

 

Pozdro.

 

Wyczyściłem styki w lampie i we wtyczce pozaginałem troszkę blaszki żeby lepiej dociskały. Do tego spray kontakt i od dłuższego czasu jest ok.

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam. Po dosc dlugim kompletowaniu elementow,( zaslepka 4 ramienna, przyciski) zabralem sie do roboty. Odlaczylem akumulator. Podmienilem zaslepke podlaczylem kable do swiatel. Zlozylem wszystko i sprwdzalem. Radio i podswietlenie dzialalo. Samochod zapalil. Przeciagniety wczesniej kabel podloczylem do pinu 27(100%). ...i ku mojemu zdziwieniu bunia nie odpalila. Co sie moglo stac. Cos pewnie spalilem. Nie czcialbym aby w warsztacie zdarli ze mnie kase. Co moze byc przyczyna? Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam. Daniel.

Po odlaczeniu wszystkiego samochod dalej nie pali. Pomocy.

Opublikowano

Witam - przeczytałem cały wątek i chyba mam kliniczny przypadek !!! założyłem kiere z multi zamontowałem weddług opisu , działa sterowanie radiem ,podswietlenie ,przyciski do tel . NIE DZIAŁA TEMPOMAT (nie zapala sie kontrolka zielona na desce) sprawdzałem ; podłączenia prawidłowe (wszystkie) ,podłączyłem INPA (brak błędów ) , sprawdziłem INPA przyciski 100% sprawne (zmiany widoczne przy działaniu w programie ), sprawdziłem również czujniki pod pedałami STOP i SPRZĘGŁA (sprawne) .. Widziałem podobne posty z tym problemem ale NIKT nie udzielił metody na rozwiązanie "usterki" a może wie co nalezy zrobić........

Auto z 2001 roku 320d 136Km . POZDRAWIAM i podziękowanie za fajny instruktaż montażu dla założyciela tematu i konstruktywne pomysły co zrobić by móc cieszyć sie jak inni z MF

Opublikowano
Jezeli podlaczylem bmw scaner i polaczyl sie z kompem to dobry znak, odnosnie mojej sytuacji opisane wyzej. Jest ktos zorientowany? Gdzies wyczytalem o synchronizacji. Czy to moze byc przyczyna ze moja beta nie odpala. Dzieki za kazda podpowiedz.
Opublikowano
Jezeli podlaczylem bmw scaner i polaczyl sie z kompem to dobry znak, odnosnie mojej sytuacji opisane wyzej. Jest ktos zorientowany? Gdzies wyczytalem o synchronizacji. Czy to moze byc przyczyna ze moja beta nie odpala. Dzieki za kazda podpowiedz.

TAk- zrób synchronizację EWS --- koledzy co z moim problemem :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.