Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
zawsze można przekodować auto ... i kwestia dwu czy jednonabojowej poduszki nie ma znaczenia ...

 

 

Czyli wtyczki sa takie same w jedno i dwunabojowych ?

  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam !

 

Koledzy mam pytanko odnośnie wymiany kierownicy , mam BMW e46 320d z 2002r. kierownica trójramienna bez multifunkcji trafiła mi się oferta kupna kierownicy identycznej tyle że z multifunkcją i okablowaniem ,z BMW w takiej samej wersji silnikowej i roku. Czy wszystko będzie pasować i nie będe musiał niczego dokupować ? Tempomat wraz ze sterowniem radia powinny działać ?

Opublikowano

Mały odkop - mam do Was pytanie, czy kierownica 3-ramienna z e46 z multifunkcją ma takie same osadzenie jak ta w e34? Generalnie czy oprócz multifunkcji (w sensie 2 "pilotów" po bokach) czymkolwiek się mechanicznie one różnią? No i czy poduszka w obu jest taka sama? Chodzi mi dokładnie o te kierownice, fotki wzięte pierwsze lepsze z Wujka:

 

Taką mam u siebie:

http://img408.imageshack.us/img408/2061/4755593702js3.jpg

 

A o taką mi chodzi:

http://images49.fotosik.pl/353/af99fd269faeb2a1.jpg

 

Numery w ETK są inne, ale to zrozumiałe (piloty lub te "gąbki" jak u mnie czy w całości to 3 różne modele). Pytanie czy pasują bez problemów zamiennie, stąd pytam o doświadczenie praktyczne. No i co z poduszką, bo wg. ETK również są inne (poducha ode mnie była w e31, e34, e36, e39 i Z3, ale już nie w e46 - http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=32341092762). Będę wdzięczny za odpowiedź.

 

Pozdrawiam.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano
panowie w instrukcji jest napisane ze potrzebny jest kabel 0,35 niestety nie dostałem takiego i jestem zmuszony zastosować 0,5 bedezie wszystko działać jak powinno??
Opublikowano

panowie drugie pytanie ...

w którą wtyczkę podpiąć sie kablem od tempomatu?? mam przy kompie 2 wtyczki jedna 40pinowa druga 52 piny...

która jest właściwa??

  • Moderatorzy
Opublikowano
panowie drugie pytanie ...

w którą wtyczkę podpiąć sie kablem od tempomatu?? mam przy kompie 2 wtyczki jedna 40pinowa druga 52 piny...

która jest właściwa??

w 40 pinowa. Numer pinu chociaz sobie sam sprawdz

Opublikowano
dziekuje :cool2: wiem ze to pin nr 27 już podpiełem wszystko teraz zobaczymy czy śmiga tempomacik:)

Powinien odrazu zagadac, to miejsce powinienes miec puste w kostce wiec jak pin wprowadzisz do niej, solidnie go docisnij by nie latal i ew. by tempomat Ci sie nie wyłączał później

Opublikowano

Koledzy jeszcze jedna sprawa kupując takie coś :

 

http://allegro.pl/bmw-e46-e39-e53-m-pakiet-multifunkcja-i2023410495.html

 

Co jeszcze będe potrzebował do instalacji czy poprowadzenie kabli tak jak tu kolega opisał będzie wystarczające , czy musze dokupić jeszcze taśmę ?

 

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=81215 <---- poprowadzenie wiązki opisane ...

Opublikowano

musisz kupic taśme jezeli wczesniej nie mialeś multi, jeszcze jedna mi została więc moge Ci ją sprzedać pisz na pw.

Bedziesz potrzebował kabla moze byc 0.5mm i zworki by sie wpiac do komputera w silniku

Opublikowano
Turbooo tam w aukcji widać ze taśma jest i bez problemu podepniesz sie do kierownicy :) jakbyś kupywał ten zestaw z allegro to jestem chetny na dolną lerę kierownicy (tą przetartą) pozdrawiam
Opublikowano

Chyba nie wiesz czym jest taśma ?

Chodzi o taśme kierownicy a nie kabelki z wtyczka za lera.

musi miec odpowiednia tasme bo inczej nie bedzie miał pod co podpiac sobie ta multifunkcjie

Opublikowano

nugat18

to czemu u mnie w kierownicy było ori wejscie?? podpiełem wyjscie z multifunkcji (lery górnej) w wtyczke w kierownicy i wsio hula aż miło :cool2: jak wprowadzam w błąd to piszcie :)

Opublikowano

mozliwe, nie przecze tylko wez pod uwage ze wczesniej mogles miec multi, albo ktoś grzebal i rozwalił tasme, no chyba ze rozkodowales vin i masz pewność ze nie mialeś multi, to co innego.

Głupota jest wstawianie taśmy multi do auta które wyjazdzajac z fabryki mialo zwykla kiere:P

heh pozdrawiam

 

Tak czy siak lepiej sciagnac swoja kiere i sprawdzić chwila roboty

Opublikowano
Głupota jest wstawianie taśmy multi do auta które wyjazdzajac z fabryki mialo zwykla kiere

 

To pokaz mi w realoem albo bmwfans tasmy do samochodow z multifunkcja i bez (w e46 bo o takim chyba mowa), albo wytlumacz dlaczego kupujac oryginalny retrofit na multifunkcjie w ASO w zestawie nie wystepuje zadna tasma :norty:

Opublikowano

Skoro wszystkie tasmy w e46 maja pina na multi lepiej dla nas :)

Trzeba byc nie spełnia rozumu zeby kupowac w aso :) wiec Ci nie odpowiem na to pytanie:P

Opublikowano

Głupotą byłoby czasami uruchamiać dwie różne linie produkcyjne jakiejś tasiemki, gdzie są lub nie ma dwóch dodatkowych żyły, a różnica w cenie produkcji żadna. ;] Trzeba myśleć globalnie, jak planista produkcji, a nie jak odbiorca końcowy. Akurat w BMW z racji ich zazwyczaj bogatego wyposażenia i segmentu na rynku wiele rozwiązań jest wstępnie zaimplementowanych. Różnice częściej wynikają z rocznika i zmian rozwiązań na inne.

 

Hmmm - a tak przy okazji jestem niespełna rozumu, bo bardzo dużo kupuję w ASO. Na dodatek 90% tego co kupuję kupuję taniej niż na Allegro, a to co jest droższe jest i tak znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze, zatem nie żałuję. Ludzie szukają po szrotach uchwytów zderzaków, zaślepek, elementów wnętrza etc. i płacą za stare używki po 20-30-50zł i się cieszą... tymczasem podeszliby do ASO i dostaliby za 30zł na drugi dzień. :]

 

Kolega podał bardzo prosty sposób sprawdzenia - zaglądasz do ETK co jest w retroficie, ewentualnie piszesz do ASO prośbę o podanie elementów i już wiesz, co Ci potrzeba do doposażenia. Niespełna rozumu to trzeba być, żeby nie sprawdzać a się mądrzyć. ;]

 

Pzdr.

siudek siudkowski


Było Mercedresa Wziąć... ;]

http://bmw-diesel.pl

Opublikowano (edytowane)
Głupotą byłoby czasami uruchamiać dwie różne linie produkcyjne jakiejś tasiemki, gdzie są lub nie ma dwóch dodatkowych żyły, a różnica w cenie produkcji żadna. ;] Trzeba myśleć globalnie, jak planista produkcji, a nie jak odbiorca końcowy. Akurat w BMW z racji ich zazwyczaj bogatego wyposażenia i segmentu na rynku wiele rozwiązań jest wstępnie zaimplementowanych. Różnice częściej wynikają z rocznika i zmian rozwiązań na inne.

 

Hmmm - a tak przy okazji jestem niespełna rozumu, bo bardzo dużo kupuję w ASO. Na dodatek 90% tego co kupuję kupuję taniej niż na Allegro, a to co jest droższe jest i tak znacznie lepiej wykonane i wytrzymalsze, zatem nie żałuję. Ludzie szukają po szrotach uchwytów zderzaków, zaślepek, elementów wnętrza etc. i płacą za stare używki po 20-30-50zł i się cieszą... tymczasem podeszliby do ASO i dostaliby za 30zł na drugi dzień. :]

 

Kolega podał bardzo prosty sposób sprawdzenia - zaglądasz do ETK co jest w retroficie, ewentualnie piszesz do ASO prośbę o podanie elementów i już wiesz, co Ci potrzeba do doposażenia. Niespełna rozumu to trzeba być, żeby nie sprawdzać a się mądrzyć. ;]

 

Pzdr.

No dobra ale wolalbys kupic zestaw do tempomatu w aso czy na allegro ?

Wiadomo ze po pierdoly typu sróbki zatrzaski plasticzki to tylko aso tym bardziej ze w sklepie ich nie dostaniesz to raczej jest LOGICZNE!

albo jak w aso glupi termostat kosztuje 195 zl a zamiennik febiego w sklepie 180 wiadomo ze wybierzesz ori bmw.

Ale jezeli mialbys kupic kiere z poducha i multi, na necie za 600-700zł a w serwisie 2000zł i w góre to napewno do aso bys nie zajechał:)

albo jaka kolwiek czesci typu macha, drzwi komputer to do aso byś napewno nie zawitał :) a sa ludzie którzy niestety sa malo zdolni manualnie i jezeli maja gruby portfel to aso jest koniecznoscią.

 

Idac twoim tokiem myslenia produkcjiw bmw, skoro sa tak bogato wyposażone w standardzie, to czemu odrazu nie wkladali kiery z multi, dołożenie guziczków na kierze nie jest wydatkiem w porównaniu z instalcji mechanizmu tempomatu w serii

NIC ZA DARMO W SALONIE NIE DOSTANIESZ:)

 

I nie róbmy już dalej ot bo to bez sensu

Pozdrawiam

Edytowane przez nugat18
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

zrobilem wszystko wg. opisu i niestety ale mi nie dziala multifunkcja

 

po podlaczeniu wszystkiego nic nie chodzi i zauwazylem ze nan male problemy z elektryka swiatel(kierunki sie nie wylaczaly, oswietlenie w kabinie szwankowalo) i alarmem(przestal dzialac).

 

po odlaczeniu kabli z zielonej kostki elektryka swiatel wrocila do normy a nastepnie po odpieciu kabla z kostki kompa z PINu 37 alarm tez zaczol dzialac, nie wiem o co biega.

 

BMW e46 320td, 150km, rok 2002, kierownice mialem trojramienna tyle ze bez panelu multifunkcji

 

moze ktos pomoc??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.