Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

jeżeli ktoś ma chwilę to proszę o odpowiedź na kilka pytań.

 

1. Chcąc dołożyć multifunkcje do kierownicy w E46 z silnikiem M43TU B19. Co potrzebuję kupić?

Aktualnie mam kierownicę trójramienną, tylko że bez sterowania a chce je dołożyć.

Wystarczy, że kupie kierownicę z multifunkcją? Poduszka i taśma może zostać?

 

2. Czy jest taka możliwość, że instalacje będą pod takie sterowanie położone czy jeżeli nie mam takiego sterowania to na 100% będę musiał dolutować to co potrzeba?

 

3. Czy do tempomatu potrzebuje jakieś dodatkowe graty? (czujniki itd.)

 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

 

Mój silnik to m52tub20 z 99r.

Z pierwszego postu wynika ze w silnikach m52 tempomat jest, wystarczy dołożyć kierownice, jednak ktoś pisał ze założył kiere do swojego 323i i tempomat nie dział, pytał czy przyczyna może być ze ma przepustnice na linkę a nie elektroniczną, nikt mu nie odpowiedział więc odświeżam.

 

Tez mam przepustnice na linkę, mam okazje kupić kiere z multi, ale nie chce nie potrzebnie wydawać kasy jak tempomat nie będzie działał.

Może jest tak ze dołożenie kierownicy z multifunkcja wystarcza tylko gdy jest elektroniczna przepustnica a nie na linkę?

Opublikowano
Tempomat jest w silnikach R6 pod warunkiem, że nikt nie sprzedał osprzętu. Sam mam niebawem założyć tempomat jak fundusze pozwolą. Jeżeli masz tanio kierownicę i lepszą od Twojej to nie ma co się czaić i brać, zakładać. Tempomat będzie działał.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam,

 

jeżeli ktoś ma chwilę to proszę o odpowiedź na kilka pytań.

 

1. Chcąc dołożyć multifunkcje do kierownicy w E46 z silnikiem M43TU B19. Co potrzebuję kupić?

Aktualnie mam kierownicę trójramienną, tylko że bez sterowania a chce je dołożyć.

Wystarczy, że kupie kierownicę z multifunkcją? Poduszka i taśma może zostać?

 

2. Czy jest taka możliwość, że instalacje będą pod takie sterowanie położone czy jeżeli nie mam takiego sterowania to na 100% będę musiał dolutować to co potrzeba?

 

3. Czy do tempomatu potrzebuje jakieś dodatkowe graty? (czujniki itd.)

 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)

 

Nie wiem czy jeszcze walczysz z tematem - tu moja przeprawa viewtopic.php?f=69&t=210232&start=15#p1826967 Działa i ma się dobrze :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

A ja mam pytanie odnośnie sterowania radiem.

Czy po założeniu multifunkcji i bez podłączania dodatkowego okablowania tj. pod wyłącznik świateł i pin 27 w kostce w komorze silnika powinno działać samo sterowanie radiem czy nie.

Dziś założyłem multifunkcję ale z braku czasu nic więcej nie robiłem i stąd moje pytanie.

Przekopałem wątek ze trzy razy ale albo przeoczyłem albo nie jest napisane.

Z góry dziękuję za odpowiedź.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Panowie, jutro zakładam multifunkcje. I mam do Was parę szybkich pytań:

-Czy kable od eurozłącza nie będą za cienkie ? Ewentualnie skąd z domowych przyrządów można je wygrzebać ?

-Instalacja tempomatu jest identyczna ? Tzw podłączam jedną rzecz do kabla biało-czerwono-żółtego a drugi do fioletowo-zółtego ?

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Hej ludziska,

Jakiś czas temu kupiłem e46 z założoną multifunkcją ale bez podłączonej eletryki, postanowiłem więc ją podłączyć.

Postępowałem zgodnie z poradnikiem z tego tematu, cały proces przebiegł bez problemu jednak podświetlenie kierownicy nie świeci tylko miga(kontrolka tempomatu również miga!) do tego lewy kierunek z tyłu nie świeci, zastępuje go stop.

Nie wydaje mi się żebym źle podłączył przewody lub źle je zaizolował. Jest mi w stanie ktoś pomóc?

Opublikowano (edytowane)

Witam,

Nie chcę zakładać nowego tematu więc piszę tutaj. Posiadam trójramienną kierownicę bez mulitifunkcji, auto z końcówki 2003r, 320ci 170km foto https://www.dropbox.com/s/qybz2y0hptu7aip/20150612_164648.jpg?dl=0

Chcę mieć multifunkcję ale kiera jest w dobrym stanie i nie opłaca mi się kupować innej z multi więc zastanawiam się nad samymi przyciskami czy np takie http://allegro.pl/multifunkcja-proca-kierownicy-bmw-e46-e39-x5-ideal-i5663954572.html lub takie http://allegro.pl/bmw-e46-wielofunkcja-do-kierownicy-i5614283956.html podejdą bez problemu? Czy coś więcej muszę dokupić poza tym panelem z przyciskami żeby multi działało? Wiem ,że w różnych kierownicach były różne poduszki ale jesli jest trójramienna to one chyba nie różnią się między sobą i elementy moga być dowolnie przekładane?

Edytowane przez mazurek92
Opublikowano
Obie będą pasować. Lery (tego elementu u dołu kierownicy) nie potrzebujesz, same przyciski.
Opublikowano
i wystarczy jak kupie same przyciski czy coś jeszcze trzeba dokupić? Tempomat będzie działać na 100% ? Czytałem że każdy m54 ma juz tempomat, to prawda?
Opublikowano
Muszę zwracać uwagę na coś przy zakupie tych przycisków, czy wszystkie od tej trójramiennej kierownicy bez problemu podejdą?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, mam silnik m54b22, auto z konca 2003r, a w komputerze mam wtyczke i 40 i 58 pinową. W 58 pinowej wtyk nr 37 jest juz zajęty w 40 pinowej wtyk 27 jest wolny czyli tam mam wpiąć kabelek tempomatu?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Wybrałem poduchę tą po prawej.

no i pochwalę się jej kozackim stanem :8)

http://static.pokazywarka.pl/bigImages/6170596/16648068.jpg?1448274918

 

Montaż naprawdę relatywnie prosty. Wszystko działa.

 

Dla potwierdzenia:

 

N42 318i Data produkcji: 09.2002r

 

Mam w komputerze kostkę 40pinową (wpiołem się w wolny pin 27)

*polecam także zwrócić szczególną uwagę na osadzanie żeńskich pinów w kostce, tak aby się nie wysuwały przy wciskaniu kostki w swoje miejsce

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich serdecznie,

zamierzam zamontować kierownicę multifunkcyjną trój ramienną do mojej e46n42b20 2.0 benzyna rocznik 2004 ale po sprawdzeniu złącze ECU wygląda następująco http://naforum.zapodaj.net/c6556a474eec.jpg.html http://naforum.zapodaj.net/0525357ab295.jpg.html.

Nasuwa się więc pytanie w który pin we wtyczce do komputera mam wpiąć tempomat?. Oznaczenie na ECU to DME 7 541 459

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzeje kotleta.

 

E46 1998 sierpień. M52TUB20 założona kiera z multi (nie z okrąglą poduszką, chyba przedliftowa tak ?). Instalacja z pierwszego posta. Wszystko dziala :) !! :cool2:

Opublikowano

Dodam coś od siebie

 

E46 318i Silnik: N46B20

Rok: 2004

 

Przy podłączaniu tempomatu w komorze silnika odpinamy kostkę 58 pinową (mniejszą).

Kabel od tempomatu (pin nr.8 w zielonej kostce pod kierownicą) podłączamy do pinu 4. Odcinamy istniejący kabel i przylutowujemy nowy.

 

Pin z nr4 występuje dwukrotnie w dolnej i górnej sekcji. U mnie w jednej był niebiesko-biały a w drugiej niebiesko-czerwony.

 

POTWIERDZAM ZE PRAWIDŁOWY KABEL TO NIEBIESKO-BIAŁY

 

:D

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Czy ktoś z Was instalował multifunkcje do Coupe lift, gdzie fabrycznie są ledy?

Jeśli tak to w silniku M54B22 również wpinamy się w 27 pin?

Czy do 3 ramiennej kierownicy M pasują przyciski multifunkcyjne nawet od wersji przedliftowych?

Z góry dziękuję za odpowiedz.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
witam czytałem prawie wszystkie wpisy w tym temacie,ale nie znalazłem rozwiązania. Mam parę pytań zacznę od tego że kupiłem kiere multi gdy podłączyłem pin 9,10 do modułu świateł to radio przestało działać,wywala napis disabled po odłączeniu jest ok. wieć gdzieś wyczytałem że zamiana pinów pomaga, też tak zrobiłem zamieniłem piny czyli pin 8,9 do modułu świateł, sterowanie radiem zaczęło działać lecz nie było podświetlania,gdy podłączyłem pin 10 do ECU pod pin 27 tempomat nie działa a poświetlanie kierownicy działa po właczeniu świateł.i sterowanie działa tylko po włączeniu zapłonu. czy coś zrobiłem nie tak?
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

No i witam ponownie.

parę stron temu (z rok lub więcej) z powodzeniem zamontowałem multifunkcję i tempomat stał się najczęściej używaną funkcją auta.

Teraz przyszedł czas na swap, auto dostało M54B30 i ...tempomat nie działa.

Przy zapłonie kontrolka zapala sie, po odpaleniu silnika gaśnie ale da się załączyć znowu, po ruszeniu wyłącza się i nie daje załączyć aż do ponownego odpalenia silnika.

Chociaż nie do końca..teraz odpaliłem, załączyłem tempomat, ruszyłem i po placu jeżdżac nie wyłączył się aż do DSC, potem załączyć się już nie chciał..

muszę bardziej potestować go

co może być nie tak? Czy w M54 tempomat wchodzi nie na 27pin? czy może czegoś brakuje sprzętowo (moduł tempomatu, gdzie go szukać w aucie?)

czy może kodowanie (bo i takie głosy wyczytałem na forach) ?

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Czy mógłby któryś z kolegów pomóc w zlokalizowaniu pinu przy kostce ECU, w silniku N46 z 2004 r. aby podłączyć tempomat. Wszystko działa a na tym poległem. Jest post kolegi ale niestety link do zdjęcia jest nie aktywny. Proszę o pomoc.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam mam pytanie odnośnie dolozena multi. Mam kierownicę czteroramienna z poduszka jednonabojowa czy podejdzie mi poducha dwunabojowa i będzie dało radę wszystko podłączyć tak jak w instrukcji ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.