Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hello

Na poczatku wielkie podziekowania dla kolegi tux'a z naszego forum oraz kolegi Lider'a za pomoc przy montazu.

W instruckji monatzu -pdf- nie bylo silnika m52, wiec moge potwierdzic ze w tym silniku tez sie da zalozyc bo na takim silniku przeprowadzilismy operacje.

na poczatku zaopatrzylismy sie w kable

2 x 2m 0.35

1 x 2m 0.5 /poniewaz nie moglismy kupic 0.5 zalozylismy 0,75 moga byc wieksze byle nie mniejsze niz 0.5, nie nalezy tez przesadzac bo kable maja wejsc w male metalowe piny/

potrzebne sa tez imbusy oraz klucz nasadka 16.

 

najszybciej opisze ze trzeba polaczyc zielona kostke pod kierownica, z wlacznikiem swiatel, oraz komputerem pod maska. Kostki sa puste wiec potrzebujemy piny w ktore wepniemy kable. Tu wlasnie najbardziej przydal sie patent kolegi tux'a. Wykorzystalismy piny z karty dzwiekowej

http://images31.fotosik.pl/90/33c3fa7c4027da02m.jpg

wiec po kolei :

1. odlanczamy kleme na akumulatorze "-" najlepiej ja czymc owinac tak zeby nie miala stycznosci z karoseria. czekalismy przed odlaczeniem poduszki 15min

2. odpinamy poduszke, sa to dwa torxy, ale mozna spokojnie odkrecic je imbusami /z tylu kierownicy/

3. po wypieciu poduszki kluczem 16 odkrecamy kierownice, gwint standardowy - odkrecamy w lewo

http://images33.fotosik.pl/90/86f3766bb29baf20m.jpg

4. odkrecamy schowek 2x wkret pod wlacznikiem swiatel

5.odkrecamy dolna oslone pod kolumna kierownicy, sa tam 3 wkrety, 1 zatrzask wyciagany na sile, 1 zatrzask obracany lewo-prawo

6. pod kolumna kierownicy sa dwa okragle zatrzaski, trzeba wcisnac srodki tych zatrzaskow i bedzie mozna odpiac dolna oslone.

7. mamy dostep do wypiecia listwy ozdobnej wkolo wlacznika swiatel, najlepiej od dolu plaskim srubokretem wypchnac bolec

8. odkrecamy wlacznik swiatel

http://images33.fotosik.pl/90/aa7fd3a8b4d82284m.jpg

9. wypinamy zielona kostke pod kolumna kierownicy, i wpinamy 3 kable w piny 8,9,10

http://images34.fotosik.pl/90/8b4c679b8f6e8736m.jpg

10. laczymy kable wedlug schematu - troszke poprawilem ten schemat /ori byl bmw/ jezeli chodzi o ostatni dopisek o takich samych kolorach tyczy sie oryginalnych kabli kupionych w salonie a nie tych ktore sami dorobimy.

http://images31.fotosik.pl/89/9955a639293f4c6em.jpg

11. kabel miedzy kabina a komora silnika przeprowadzamy przez siwa plastikowa oslone, oslona znajduje sie za pedalem sprzegla

http://images33.fotosik.pl/90/aa7fd3a8b4d82284m.jpg

 

 

efekt koncowy z podswietlona kierownica

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//images23.fotosik.pl/131/d9f73ffbe6c90776.jpg

po zlozeniu wszystkiego tak jak bylo podlaczamy akumulator.

Mozemy sie cieszyc sterowaniem radiem oraz tempomatem.

Kierownica zalozona do e46 99r 323i m52

gdyby ktos chcial to mam dodatkowe zdjecia

Pozdrawiam

Edytowane przez premier
  • Odpowiedzi 558
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

tak juz po, naszczescie o godz 20 znalezlismy sklep gdzie byly nasadki 16 i jakos poszlo.

 

ps. dla kolegi Matej'a podziekowania za wsparcie telefoniczne :)

Opublikowano

gdyby ktos pytal dlaczego 15min czekalismy z odlaczeniem poduszki to wedlug info ktore znalazl Lider

 

" Zgodnie z mądrymi książkami trzeba odczekać min. 15' aż rozładuje się kondensator układu zabezpieczenia pasażerów przed działaniem przyspieszenia ujemnego (czytaj - żeby przypadkiem wybuchająca poducha nie popsuła Ci humoru :) "

Opublikowano (edytowane)

wazne info, ten opis nie dotyczy silnika 2.0d 150KM!! jest bardzo podobny ale rozni sie podpieciem w komputer. opis dotyczy kompa z 40 pinami

 

http://images29.fotosik.pl/131/d3d43b9e9f094622m.jpg

zdjecie przedstawia komputer oznaczony wedllug schematu, oraz kostka ktora trzeba odpiac. wszelkie piny sa ponumerowane wiec mozna sobie spokojnie policzyc

Edytowane przez premier
Opublikowano
te 15 min wydawało mi się tak oczywiste, może dlatego, że na każdym forum jest o tym wielokrotnie pisane i objaśniane! A jest to bardzo ważne. Gratulacje dla kolegi Premiera
Opublikowano
gdyby ktos chcial to mam dodatkowe zdjecia

Pozdrawiam

 

O mamo, odkad moja ma 330d z tempomatem ja marze o zmianie kierownicy w compakcie !!!

 

Podaj wiecej fotek i laczny koszt :)

Czy komp jest przygotowany na tempomat i wielofunkcyjna kierownice,czy trzeba przeprogramowac ?

Ile taka kierownica kosztuje ?? :jawdrop:

Opublikowano (edytowane)

wiec tak

wszystkie e46 maja tempomat i sterowanie radiem. pozniej sprawdze czy w instrukcji pdf jest cos o compaktach, ale mozesz rozkrecic puszke z kompem jak jest jak u mnie to powinno byc ok. mam jeszcze zdjecie kompa w 320d jakby ktos chcial /sam komp wyglada tak samo roznica w innych kablach/ :D.

koszty:

moja kierownica byla 3 ramienna i taka zalozylem z multifunkcja wiec poduszke przelozylem z mojej.

kable ok 5-6zl napisalem ze kupilismy 2m kawalki, sporo zostalo ale wolalem miec wiecej niz pozniej sztukowac.

kabel do karty dzwiekowej dostalem od kolegi ze sklepu komp. za friko ale pewnie to tez grosze.

musialem dokupic nasadke 16 bo nie mialem 4zl

szkielet kierownicy 250zl

+ praca wlasna

 

efekt koncowy -- bezcenny

 

musze jeszcze sprawdzic czy da rade poduszke troszke regulowac lewo prawo bo po zalozeniu jest przesunieta w lewo. Wprawdzie drugie e46 ktore ma juz fabrycznie taka kiere tez ma przesunieta ale korci mnie sprawdzic :)

 

/foty oraz instrukcje pdf mam w domu, sprawdze co zostalo i przesle albo jakos doloze/

Edytowane przez premier
Opublikowano
Panie Premierze, myślę, że "to" nadaje się do działu "Zrób to sam". :wink: :D Jeśli masz daj parę fotek więcej i będzie dobrze. :D :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm, ja mam jedno pytanie, u mnie seryjnie jest tempomat i sterowanie z kierownicy radiem, pod pedałem gazu mam taką 'czarna skrzynke', u was też ona była?
Opublikowano

* ok fotki doloze , w pewnym momencie padla nam bateria w aparacie :mad2: wiec np. samego lutowania fotek nie mam/tzn ktore kolory kabli,dlatego przerobilem schemat i dolozylem zeby kazdy wiedzial za ktory kabel sie zabrac :) / .

ori zdjecia sa 1600x1200 zeby bylo dobrze wszystko widac, na stronce juz zmienione na 800x600

 

* co do poduszek to jakby ktos pytal pasuja i sa identyczne, mozna sprawdzic na stronce z czesciami maja identyczne numery.

 

* co do przelozenia do dzialu zrob to sam to jezeli uwazacie ze sie nadaje ...

 

* wieczorem przerobie zdjecia na mniejsze zeby szybciej ladowalo

 

* puszki pod pedalem nie mam, drugie e46 99r z ori kiera tez niema. moze ta puszka nie odpowiada za funkcje tempomatu??

 

* po zlozeniu wszystkiego i podpieciu akumulatora wszystko dziala, nic nie trzeba przestawiac/ustawiac etc...

Opublikowano
wiec tak

wszystkie e46 maja tempomat i sterowanie radiem.

 

Witam! po pierwsze gratki za wspaniala robote :cool2:

 

Mam pytanko,poniewaz w swojej (320d `03) mam kierownice wielofunkcyjna,ale nie mam tempomatu (nie bylo w wyposazeniu auta)

Jak jest z kwestia dolozenia?? jaki koszt? bardzo mi na tym zalezy:)

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

a przyciski na kierownicy od tempomatu masz?? zreszta nie wiem czy wychodzily bez..

taka odp dostalem mozna powiedziec z srewisu bmw ze wszystkie bmw e46 mialy to w standardzie plug&play.

 

ty masz wersje M47TU a tam byla napewno roznica w podlaczeniu pod kompa bo trzeba bylo wpiac w inne piny, doczytalem opis i wynika ze powinno dzialac bo jest to schemat do standardowego wyposazenia. moze masz cos uszkodzone jakis czujnik czy cos

 

link do instrukcji montazu w wersji pdf /oryginal bmw/

http://rapidshare.com/files/79668893/MFSW-Retrofit-kierownica.pdf.html

 

compakty tez sa na liscie wiec mozna zalozyc :)

Opublikowano

przyciski od tempomatu mam. Kiedys w ASO po numerze vin drukowali mi specyfikacje auta i nie bylo tempomatu...

Wiec teoretycznie on jest tak?tylko wystarczy go uruchomic??:D

Kto moze cos takiego zrobic?:)

Opublikowano (edytowane)

z tego co sie dowiedzialem to wszystkie e46 to maja i nie zalezy od silnika. moze kabel w kierownicy jest jakis inny, moze nie ma jakiegos kabelka. od tego bym zaczol sprawdzanie.

 

http://images26.fotosik.pl/132/2ee4e6b66d694a54m.jpg

gdy wyciagniemy wlacznik swiatel mamy kostke do ktorej sie wpinamy, wystarczy wyciagnac ta kostke jest tam tyle kabla ze mozna wygodnie lutowac

 

miejsce zielonej kostki, czarna oslona na kostce jest wysuwana przod-tyl

http://images33.fotosik.pl/90/e353a19e5b3fc20bm.jpg

Edytowane przez premier
Opublikowano
Zestaw retrofit kosztuje 690 PLN, jestem ciekaw co kosztuje kolejne 1200 PLN.....

 

Gdzie mozna to kupic ?

Moim zdaniem kolejny koszt to marza ;)

 

W ASO... pytałem tydzien temu, bo mam zamiar taki kupić.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
A ja mam pytanie trochę nie w temacie. Może w temacie ale chodzi o e87. Czy ma ktoś info n/t możliwości dołożenia multifunkcji w jedynce??
  • 2 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.