Skocz do zawartości

Awaria pompy wody podczas testowania samochodu przed zakupem


alex_d

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie....Czy należy się obawiać że grozi to czymś poważniejszym? Testowałem dziś e36 323i touring, w super stanie wizualnym, wyglądało na bardzo mało jeżdżone, przebieg wg sprzedawcy (nie handlarza) 110.000km...Przejechałem się nim kawałek po normalnej drodze i kawałek po ekspresowej....Po zawróceniu i przejechaniu kilku km zaświeciła się kontrolka od akumulatora ,a wskazówka od temperatury silnika doszła do maximum...zjechaliśmy na pobocze ,spod maski zaczęła kopcic para i wyciekać płyn...Zajrzeliśmy pod maskę i okazało się ,że ześlizgnął się pasek z wiatraka , a wiatrak chwiał się luzem...Wg sprzedawcy poszła pompa wody, ale nie wiem czy to prawda. Zawiózł bete do warsztatu i powiedział że na jutro to zrobi....Jutro mam umówiony przegląd w MAG-POLu, tam z pewnością mi coś na ten temat powiedzą. Jednak mimo wszystko chciałbym sie od was jeszcze wcześniej dowiedzieć ,najlepiej od tych którzy już to przeżyli, czy to rzeczywiście ta usterka, czy też może coś większego i czy nie przekreśla to opłacalności kupna samochodu? Podkreślam ,wizualnie super, praca silnika równa, zawieszenie niewybite, tylko ten mały zgrzyt po drodze :]....Dzięki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po takim zdarzeniu to troche by było trzeba pojezdzic zeby zobaczyc czy silnik nie robi nam niespodzianek. Co by tu nie mówic auto jechało bez obiegu płynów jakis czas....Gdyby poszła uszczelka albo cos pękło z przegrzania moze mieszac płyny i czasem nie widac tego tak od razu.

Wszystko by było lepiej jakby sie tak nie zagotowała.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no cóż....autko będzie miało jutro pewien sprawdzian, bo żeby dojechać do MAG POLu będzie musiało przejechać ponad 50km, i jeśli po drodze mu nic się nie stanie to już będzie to pozytywny znak....poza tym w serwisie się temu przyjrzą, na to liczę, a co do tej jazdy bez płynów to od razu jak się pojawił problem zjechaliśmy na pobocze i płyn dopiero się zaczął porządnie lac, potem samochód był już tylko odholowany, także mam nadzieję ,że nie uszkodziło to w żadnym stopniu głowicy..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie (też m52) zagotowałem wodę właśnie po usterce pompy, poza wymianą pompy (oczywiście) nic nie robiłem i wszystko jest OK

tak sobie czytam i zastanawiam się ile M52 kolega wr75010 przegrzał, że pisze "jak wiadomo"

 

... coraz bardziej to forum się psuje - ludzie wypisują bzdety na podstawie wyczytanych w internecie podobnych bzdetów - prawdę mówiąc zaczyna mnie to delikatnie wku.rwiać

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie z tego co wiem i użytkowałem ten silnik ,zarówno uszczelka pod głowicą jak i blok jest aluminiowy dlatego były odporne na niedurze przegrzania.Nawet na logikę wziąć,to co prędzej pęknie aluminium czy żeliwo?

Sam raz wymieniałem pompe wodną bo to wada tych silników ponieważ pompa zbudowana jest tak,że na metalowym bolcu zamontowane są plasikowe łopatki,które z czasem od temperatur ciepłych i ze starości albo pękaja albo poprostu obrabiają sie na tym bolcu i króciec się kręci a łopatki stoją.Druga sprawa to wisko.

Tylko w tym temacie dziwi mnie że jakiś pasek od wentylatora spadł,jak w tych silnikach wentylator załącza wisko.

 

PS. Najgorzej denerwuje mnie to jak osoby nie mające danego silnika lub nie znające danego modelu odrazu wypowiadają sie zazwyczaj ,że jest beeee :twisted2: Mi sie wydaje że silniki robia coraz lepsze nie gorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silniki sa coraz tansze w produkcji, tylko tym kieruja sie producenci. to czy jest lepszy czy gorszy oceni czas.

 

ja polece od siebie wymiane pompy na taka z metalowym smiglem, moja w m50 tez byla plastikowa i wymienilem ja jak jeszcze byla dobra. tak na wszelki wypadek. teraz mam chyba z mosieznym smiglem, nie pamietam dokladnie ale napewno nie plastik. cena podobna wiec warto wybrac lepsze rozwiazanie.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Najgorzej denerwuje mnie to jak osoby nie mające danego silnika lub nie znające danego modelu odrazu wypowiadają sie zazwyczaj ,że jest beeee

 

Gościu nie osłabiaj mnie. Ty przez 2 lata nie wiedziałeś nawet jakim nadwoziem jeździsz :lol: :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48861&highlight=jaki+silnik

O a tu jeszcze ciekawy temat. Rafi nie wie że w E36 były silniki M52B20 :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=370665&highlight=#370665

Wiesz co stary. Najgorzej denerwuje mnie to jak osoby nie mające danego silnika lub nie znające danego modelu odrazu się wypowiadają.

 

Do [/b]PioterW. Stary, to że przegrzałeś w swojej karierze xx silników M52 nie jest chyba powodem do dumy. W temacie 2 który załączyłem jest trochę o przegrzewaniu M50 i M52. I nie pisz mi że to bzdety bo nawet dzieci w szkole wiedzą że aluminium jest podatne na przegrzania.

PS. Spoglądaj czasem na wskazówkę temp.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

PS. Najgorzej denerwuje mnie to jak osoby nie mające danego silnika lub nie znające danego modelu odrazu wypowiadają sie zazwyczaj ,że jest beeee

 

Gościu nie osłabiaj mnie. Ty przez 2 lata nie wiedziałeś nawet jakim nadwoziem jeździsz :lol: :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48861&highlight=jaki+silnik

O a tu jeszcze ciekawy temat. Rafi nie wie że w E36 były silniki M52B20 :lol:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=370665&highlight=#370665

Wiesz co stary. Najgorzej denerwuje mnie to jak osoby nie mające danego silnika lub nie znające danego modelu odrazu się wypowiadają.

 

Do [/b]PioterW. Stary, to że przegrzałeś w swojej karierze xx silników M52 nie jest chyba powodem do dumy. W temacie 2 który załączyłem jest trochę o przegrzewaniu M50 i M52. I nie pisz mi że to bzdety bo nawet dzieci w szkole wiedzą że aluminium jest podatne na przegrzania.

PS. Spoglądaj czasem na wskazówkę temp.

 

Widzę trochę się pofatygowałeś :norty:

Właśnie dlatego,że zadawałem kiedyś takie pytania to teraz wiem co i jak.Nie każdy odrazu rodzi się profesorem,a co do M52b20 to do dziś nie widziałem w e-36.

Wiesz ty może znasz pewne żeczy z teori ,a ja z praktyki bo użytkowałem taki silnik.I raz mi poszła pompa a raz wisko i jakoś nigdy nic z silnikiem się nie stało.Mechanik też mówił ze w normalnym silniku już by uszczelka poleciał ale w M52b25 jest aluminiowa i nie ma się co przejmować.

Nie będe się kłócił ale według mnie jest odwrotnie niż ty twierdzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam co prawda M52 ale kolega niestety wymieniał uszczelkę pod głowicą z powodu przegrzania w swoim compakcie.

Ja też nie jestem profesorem i wszystkiego nie wiem ale nie piszmy że aluminium i zeliwo niczym się nie róznią.

Zakończmy na tym temat :cool2:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, to że przegrzałeś w swojej karierze xx silników M52 nie jest chyba powodem do dumy. W temacie 2 który załączyłem jest trochę o przegrzewaniu M50 i M52. I nie pisz mi że to bzdety bo nawet dzieci w szkole wiedzą że aluminium jest podatne na przegrzania.

PS. Spoglądaj czasem na wskazówkę temp.

jak pada pompa wody i nie dzieje się to stopniowo, co w przypadku pomp z plastikowym wirnikiem czasem się zdarza, a auto jest właśnie mocno eksploatowane, to wskazówka od temperatury idzie niemalże jak w sekundniku - zanim się zorientujesz co się stało, już jest na czerwonym

nie jest to kwestia dumy, czy nie, tylko tego, że opierasz swoją wiedzę na podstawie wyczytanych w internecie wiadomości i starasz się ją przekazywać jako swoją (nie zauważyłem, żebyś podawał źródło swoich informacji) i na dodatek bierzesz je bez dystansu - co do przegrzewania aluminium, to już dzieci w szkole wiedzą, że powłoki samolotów i in. statków kosmicznych robi się ze stopów właśnie tego metalu ... pewnie po to, żeby były słabsze :lol:

 

 

... jednak trochę Cię kolego rozumiem - jak byłem małolatem też chciałem mieć najwięcej postów na forum :cool2:

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedlug mnie to pompa wody pada przy co najmniej jakieś 200tkm.wniosek cofnięty licznik.tak uważam ale ja nie musze mieć racji!.

życzę zadowolenia z uzytkowania.

:cool2: pzdr.

 

Jasne...nie napalam się ,że kupiłem auto z przebiegiem 108tkm, bo wiem ze wystarczy kupić na allegro urządzenie do cofania za 100zł i można cofnąć nawet do 5000km jak się chce...Jednak dużo świadczy, o jego niedużym przebiegu, a nawet jeśli ma te 200tkm to pierwszy właściciel musiał o niego dbać, bo autko jest naprawde świetnie utrzymane....Jest kilka drobiazgów do poprawienia , ale są to normalne sprawy nie mające wpływu na codzienne użytkowanie. Także na razie jestem bardzo zadowolony z zakupu i delektuję się dźwiękiem R6....WARTO BYłO!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.