Skocz do zawartości

Obniżanie przedniego zawieszenia


MARCIN EE36

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie,przednie zawieszenie mam seryjne w e36 sedan,wymienłem przednie amorki na seryjne bilsteiny i autko stoi troche wysoko przodem.Wpadłem na pomysł,by skrócić spręzyny przednie o 1 zwój,powinno się obniżyć auto o 3-4cmm.Tylko się boję,że spręzyny mogą być wtedy osłabione,bardziej mogą dobijać i zmęczyć nowe amory.Obniżenie na seryjnych amorach 3-4cm mieści się w granicy.Ile cm obniży się auto,jak się odetnie jeden zwój?(na moje oko 3-4cm).Proszę was o rady,bo znam osobę ,która tak zrobiła i jest wszystko si,ale chcę posłuchać też innych opini.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciac sprezyny fleksem to masakra... pomysl na zdrowy rozum...

 

to juz lepiej kup jakies obnizajace... choc amor szlak pewnie trafi...

 

a bedziesz mial oryginalne sprezyny do ktorych zawsze bedziesz mogl wrocic... jak dostaniesz przemieszczenia watroby ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jest z tym ze jak masz nowe amortyzatory to niewiele zrobisz. Zeby obnizyc o 40 mm musisz zmienic sprezyny i i amory bo tolerancja dla seryjnych to maksymalnie obnizenie o 20 mm, wiecej sie nie powinno robic bo zdewastuje sie amortyzator poprzez znaczne skrocenie jego czynnego skoku...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie obcinaj sprężyn bo straci ona zupełnie swoją charakterystyke i wtedy może ci uszkodzić twój nowy amortyzatorek? Jesteś z Poznania więc podjedź sobie do firmy POSPRING na ul. Darłowska 53(nr tel. 618480624)- oni tam zajmują sie przerabianiem sprężyn jak tylko będziesz chciał i jak podjedziesz sobie do nich z wyciągniętymi sprężynkami to jeszcze tego samego dnia odbierzesz je płacąc za tą usługe ok 80zł za dwie sprężynki!! Przerabiałem u nich trzy zestawy sprężyn, z czego dwa zestawy obniżałem a jeden podwyższałem i jestem z ich usług zadowolony!! I tak rada- jak chcesz obniżyć auto na standardowych amorkach to max 30mm!! Pozdrawiam
BMW i tylko BMW!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak utniesz popsujesz spręzyny i bardzo możliwe ze któras z nich niedługo po tym pęknie. Wtedy bankowo musisz ją wymienic i łapiesz koszty.

Najlepiej by było żebys sobie poszukał jakies używane do gleby bo komplety chodza po 200zł a jak wyjmiesz swoje i sa dobre bez problemu odzyskasz min.100zł. Z przerabianiem ( zbijaniem sprezyn po nagrzaniu jak sie domyslam ) 80 zł za 2 sztuki wychodzi podobnie a zalezy kto sie do tego zabierze bo po tym trzeba ją pewnie zahartowac spowrotem.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Firma o której pisałem głównie zajmuje się produkcją różnego rodzaju sprężyn, no i przy okazji można u nich także przerobić każdą sprężyne jak tylko się chce!!Firma jest już bardzo długo na rynku i naprawde mają sprzęt i wiedze w tej dziedzinie!! Pozdrawiam
BMW i tylko BMW!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi80 U kogos z takim zapleczem to raczej ryzyka nie ma, bo jak mają sprzet zrobili Ci spręzyny jakby od podstaw w fabryce. To przeciez nie jest magia jakas i zwykły metal, który wymaga dobrej obróbki zeby trzymał parametry.

Ja tylko chciałem przestrzec przed zbijaniem u "kowali" , którzy mogą to za 20 zł od szt za zbicie zaoferowac jednak nie dając gwarancji. Polega to na nagrzaniu, zgnieceniu spręzyny i wystudzeniu.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys mój koleżka od 318 wyskoczył, że ma takie cos w planach i mi opowiedział o pewnym "fachowcu", który miał mu w ten sposób zrobic obnizone BMW bo ja wczesniej mu wspominałem ze chce moją nizej :duh: Na szczescie zaniechał operacji bo usłyszał od kogos ze po tym albo spręzyna siądzie albo sie złamie. Ale jak widac pomysłowych nie brakuje.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja jeszcze żadnego problemu z tak zrobionymi sprężynami nie miałem, ale wszystkie robiłem właśnie w firmie POSPRING!! Być może są firmy którym wydaje sie że potrafią to robić, tylko im sie nie udaje? Ja natomiast firme z Poznania polecam!! :cool2:
BMW i tylko BMW!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robi80 - bo Ty trafiłes do firmy specjalizującej sie w tych rzeczach i dlatego nie narzekasz. Ja tylko chciałem przestrzec przed robieniem takich rzeczy w jakis "SZOPA TUNNING".

Być może są firmy którym wydaje sie że potrafią to robić, tylko im sie nie udaje?
i tu jest cała prawda. Niektórych trudno nazwac pojeciem Firma bo bardziej walacy sie Garaz i 2 Paproków. Na kazdym kroku , nie tylko zawieszenie ale układy wydechowe, lakierownie ze wszystkim trzeba dobrze trafic.

Jazda BMW to podobnie jak jazda TIRem tylko zapas miejsca zostawiam po stronie zewnetrznej

http://img389.imageshack.us/img389/8589/obraz037editedeg8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci z własnego doświadczenia że miałem do normalnych amorków tyle że golfie III założone spręzyny -60/-40 a puźniej-40/-40 i ja zrobiłem 35 tys i zero ich wadliwości, w duzej mierze zalezy zapewne od kondycji twoich amorków.

Powiem ci tak jezeli chodzi o jazdach po mieście czy bezdrożach to tragedia oporowa, natomiast po dobrym asfalcie to bajka

moje springi były H&R o ile sie nie myle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie będę cię straszył ale jak obetniesz sprężyny to bankowo pierwsze lepsze drzewo twoje. Druga sprawa, to po obcięciu nie będzie ci sprężyna pasowała w kielich no i masz przesrane. Trzy, to może ci wypaść z kielicha makpersona w czasie jazdy i nieprzyjemna sprawa walka o bunie. Obniżane sprężyny do standardowych amorów też kicha ale lepsze to od podcinania pozdr….
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może dorbna przesada z tymi róznymi historiami z wyoadaniem, widziałem ale nie doświadczałem na własnym aucie, i nic po cięciu się nie robi, znam osoby jakos z widzenia które chciąły same sobie ciepły sprężyny w róznych markach i modelach BMW

Ale osobiście nie polecam tej operacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.