Skocz do zawartości

Historia awarii.. od początku do całkowietej naprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak postępować w razie przegrzewania się silnika:

1)Jeśli jedziesz z dużą prędkością to wrzuć 5 i puśc gaz, silnik będzie przepompowywał świerze powietrze i się wychłodzi, jak auto zwolni do 30-40km/h wylącz silnik, włącz ogrzewanie na maks i dotocz się do bezpiecznego miejsca.

Nie dolewaj wody/płynu, zostaw silnik na jakies 2h

2) Jesli stoisz w korku i auto zaczyna gotować to włącza natychmiast ogrzewanie na maks, oraz podnieś obroty do 3, 3.5 tys, pompa wody chodzi wtedy szybciej, visco także. Jeśli nie pomaga, wyłącz silnik, nie dolewaj płynów.

 

Dolanie zimnego płynu do gorącego silnika to proszenie się o pęknięcie głowicy...

 

Grzgrz chyba juz nie wierzysz w ten przebieg?

Autko ma z 300tys na oko, ale fajnie że je zrobiłeś, teraz wiesz co masz :cool2:

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Opublikowano
A czy nie lepiej wyłączyć silnik, wrócić kluczykiem na pozycję ON, tak aby wiatrak kręcił i ogrzewanie dmuchało?

Nie sprawdzałem jeszcze tego u siebie, ale chyba visco wtedy kręci nie? A jeśli nawet nie visco, to napewno ogrzewanie działa.

 

Sprzęgło wiskotyczne działa tylko i wyłącznie gdy ma napęd od silnika - po wyłaczeniu silnika wiatraczek przestaje się kręcić

 

Ogrzewanie po wyłaczeniu silnika będzie grzało tak długo, aż ciecz chłodząca będąca w nagrzewnicy się nie ostudzi - ponieważ na wyłączonym silniku nie działa pompa wodna i nie będzie co miało podawać cieczy chłodzącej do nagrzewnicy.

Opublikowano

@Grigorij

Sorry ale jeśli to prawda co napisał Jakub:

 

Wskaźnik w wielu BMW (nie wiem czy we wszystkich) ma ograniczoną bezwŁadność. Jest to o tyle denerwujące, że jeśli temperatura zaczyna rosnąć kierowca nie jest o tym ostrzegany, a gdy przekroczy pewną dozwoloną wartość, wskazówka wędruje szybko na czerwone pole.

 

To trzeba mieć stalowe nerwy, żeby w korku tego silnika nie wyłączyć. Koledzy piszą tu o kwestii jednej, dwóch minut od momentu jak wskazówka znajdzie się na czerwonym polu. Naprawdę myślicie że jest sens eksperymentować z dodawaniem jeszcze obrotów? Wiem jak to działa w sensie, że jak się wyłączy samochód to temperatura trochę wzrośnie. Rozumiem, że pompa na większych obrotch szybciej pracuje, ale silnik przy tych obrotach niewspółmiernie bardziej się grzeje.

http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/ - moja Bumcia ;)




http://www.ee.pw.edu.pl/~andrzem1/bmw/spalanie.gif

Opublikowano
wiekszosc ludzi bawiacych sie w drifting doskonale wie ze auto najszybciej sie chlodzi jak pracuje na okolo 2000obr/min, jest to najlepszy kompromis pracy pompy i grzania sie silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.