Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Czy ktoś z posiadaczy zchipowanego powyższego auta na automacie mógł by mi sprawdzić jedną sprawę. Chodzi mi o zachowanie się skrzyni przy funkcji steptronic. Czy występuję u was zjawisko poślizgu sprzęgieł w zakresie od 1500 do ok. 2000or (wyraźny skok obrotów) gdy macie zblokowany np. 4-ty i wyższy bieg i wdepnięcie pełny sandał bez kick-downu od 1500obr. W ramach luzu przedświątecznego zapodaliśmy dość mocny soft i w sumie wszystko gra poza tym „szczegółem” który będzie dość istotny przy poświąteczny hamowaniu auta.

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie nie jest to co prawda e60 tylko e39 530d tiptronic występuje taki sam objaw. Auto kupiłem z seryjną mocą nie wirusowane i postanowiłem trochę jej dołozyć , tak aby nie kopciła , wszystko pracowało ok ale po tygodniu stwierdziłem że jest za mało , po prostu się przyzwyczaiłem i pojechałem wzmocnić ją jeszcze bardziej .Po zrobieniu mocnego programu osiągi auta mnie zadowalały ale po ok 3 tys km zaczeły się problemy ze skrzynią zaczeła dziwnie pracować tak jak pisałeś wsześniej objaw taki jakby się ślizgała , nie wie jaki bieg zapiąć i przy spokojnej jeździe potrafi szarpać . Moim zdaniem jest to za duży przyrost mocy i skrzynia tego nie wytrzymuje ale niech się wypowiedzą ci co mają więcej pojęcia na ten temat . Jak narazie nic z tym nie zrobiłem jeźdźi się tak i nie wiem czy mam szukać skrzyni czy po prostu zdjąć trochę na mocy . A i jeszcze mam skrzynie GM gdzieś na forum wyczytałem że to ta gorsza .
Opublikowano
Według ZF-a skrzynia ta powinna przenieść 600 Nm i taka sama jest w 535d. Limitery w sterowniku silnika są nieco przekroczone w stosunku do granicznych 550Nm. Muszę zmierzyć auto i wykluczyć ewentualną usterkę skrzyni, i jeżeli rzeczywiście jest taki hardcore to dopracować moment.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Rzeczywicie powinna spokojnie chodzić.

5 HP 19 Standard/Heck 5 300 Nm

5 HP 24 Standard/Heck 5 420 Nm

6 HP 26 Heck 6 600 Nm

6 HP 26 A Heck Allrad 6 600 Nm

6 HP 32 Heck 6 750 Nm

4 HP 20 Front 4 330 Nm

5 HP 19 FL Front 5 310 Nm

6 HP 32 A Heck Allrad 6 770 Nm

 

To widzę, że zapas w 530d jest duży. Ale chipowanie 535d to trochę jak proszenie się o awarię.

Może w przyszłości zachipuję swoją 530d.

Wgrywasz chipa przez złącze diagnostyczne? Nic się nie kaszani z I-drivem?

Opublikowano

No właśnie z tego by wynikało że mam więcej niż 600Nm chociaż w jeździe pierwsze 3 biegi się specjalnie nie zmieniło może dlatego że TC się świeci :evil: . Ale na wyższych biegach zapina już konkretnie wyprzedanie i jazda na autostradzie to naprawdę frajda i częściej się z hamulców kopci :twisted: .

Jest możliwość przez złącze ale jest to dość nie pewne duże ryzyko i strasznie długo trwa w tym modelu. Wyciągamy sterownik i zapinamy na kowadło, po 2min jest po wszystkim.

Opublikowano
jaki rocznik tego autka? pamiętam ze E60 mają problemy z programem skrzyni do 2005r chyba i najlepiej jak by sobie wjechać do serwisu i zaktualizować oprogramowanie gdyż po czasie skrzynia moze się wysypać
Opublikowano
Auto nie jest za świeże 2004/09 co do softu w skrzyni tego nie słyszałem ale sprawdzę. Nie wiem jakoś Aso mnie odraża i nie dał bym dziadom grzebać w aucie.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Moje auto jest właśnie na wgrywaniu nowego programu w ASO. Po prostu auto ma rok i pojawiło się nowe oprogramowanie, między innymi sterowanie skrzynią biegów. Wg serwisu zalecane jest wgrać nowy program.

Auto mam na gwarancji więc robią to gratis. Czas ok 6 godzin :shock:

Opublikowano
Moje auto jest właśnie na wgrywaniu nowego programu w ASO. Po prostu auto ma rok i pojawiło się nowe oprogramowanie, między innymi sterowanie skrzynią biegów. Wg serwisu zalecane jest wgrać nowy program.

Auto mam na gwarancji więc robią to gratis. Czas ok 6 godzin :shock:

 

ja tez mialem wgrywane nowe w ramach gwarancji, byla cos mowa o lepszym dzialaniu SMG

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
A ja niestety nie mam gwarancji, i jak znam życie to konkretnie za tą operacje sobie zaśpiewają. Co do pracy skrzyni zarówno na serii jak i teraz nie mam zastrzeżeń, jedynie w trybie manualnym ma tendencje do lekkiego poślizgu ale to jest moja wina bo przegiąłem z koksem. Myślę że nawet upgrade softu skrzynki na niewiele się zda przy takim momencie. Trzeba będzie osłabić dół w programie i będzie ok.
Opublikowano
A ja niestety nie mam gwarancji, i jak znam życie to konkretnie za tą operacje sobie zaśpiewają. Co do pracy skrzyni zarówno na serii jak i teraz nie mam zastrzeżeń, jedynie w trybie manualnym ma tendencje do lekkiego poślizgu ale to jest moja wina bo przegiąłem z koksem. Myślę że nawet upgrade softu skrzynki na niewiele się zda przy takim momencie. Trzeba będzie osłabić dół w programie i będzie ok.

 

Jutro sprawdzę ile to kosztuje.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
Zauważyłem że coś zaczęła się motyka pocić przy misce olejowej, więc będę musiał wymienić komplet, ale mam problem z zlokalizowaniem oleju. Wiecie może gdzie mogę kupić olej do tej skrzyni. Jest to płyn ZF LifeGuardFluid6 lub jego pochodne ze znaczkiem BMW, VW itd. Z tego co znalazłem jest to produkt Shell-a ale też go w żadnej hurtowni nie ma.
Opublikowano

Kup w ASO . Ja szukałem, szukałem i w końcu kupiłem olej BMW.

Cenę miałe dobrą, ale nawet bez rabatu bym kupił.

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano
A ja niestety nie mam gwarancji, i jak znam życie to konkretnie za tą operacje sobie zaśpiewają. Co do pracy skrzyni zarówno na serii jak i teraz nie mam zastrzeżeń, jedynie w trybie manualnym ma tendencje do lekkiego poślizgu ale to jest moja wina bo przegiąłem z koksem. Myślę że nawet upgrade softu skrzynki na niewiele się zda przy takim momencie. Trzeba będzie osłabić dół w programie i będzie ok.

 

Przypadkiem czytam temat bo mnie zainteresował - ale zapytaj czy nie dopisali by komuś innemu do przeglądu gwarancyjnego za Kazia Wielkiego czy Jagiełłę - I wilk syty i owca cała :cool2:

Opublikowano

Koszt aktualizacji to ok 600 PLN i faktycznie trwa 6h. Aktualizacje pojawiają się co 3 miesiace.

Kolega, doradca serwisowy, człowiek który kuma tuning i wogóle (ma honde S2000 :norty: ) jak usłyszał o slizgającej sie skrzyni po chipie zrobił "uuuuuu to już po niej i tu aktualizacja nie pomoże" :| Ale kombinuj, może zmniejszysz moment i bedzie grało.....

QUATTRO

Diesel ? No thanks....

Opublikowano

Mam nadzieję że nic jej nie będzie zrobiłem może ze 200km na tej modyfikacji. Dzisiaj jadę na hamownie i będziemy stroić :D . Osłabimy dół i postaram się nie przekraczać tych 600Nm :evil: . Kurcze przecież 535d z przed liftu ma taką skrzynię więc musi się to dać zrobić optymalnie.

M330d te e60 to prawie jak PC-t z windowsem, ciągłe łatki od producenta :P . M330d możesz zapytać kolegę co oni jako serwis myślą o wymianie tego płynu w skrzyni (robić czy olać temat), i czy ewentualnie może udzielić informacji na temat procedury dynamicznej wymianie płynu w tej skrzyni. Bo np. w tiptronicu w vw audi dobrze mieć diagnozę do sprawdzania poziomu oleju, tu pewnie jest podobnie.

I jeszcze czy ten płyn jest od ręki osiągalny i ile życzą sobie za niego bo znalazłem coś takiego http://www.midland.pl/produkty/przekladniowe/3617/OMNIMATIC/produkt.html

Opublikowano
Koszt aktualizacji to ok 600 PLN i faktycznie trwa 6h. Aktualizacje pojawiają się co 3 miesiace.

Kolega, doradca serwisowy, człowiek który kuma tuning i wogóle (ma honde S2000 :norty: ) jak usłyszał o slizgającej sie skrzyni po chipie zrobił "uuuuuu to już po niej i tu aktualizacja nie pomoże" :| Ale kombinuj, może zmniejszysz moment i bedzie grało.....

Ślizgajęce się sprzęgło to lock up którego zadaniem jest utzrymywanie silnika w optymalnym stosunku obrotów (moment-moc) i jest całkowicie uzależniony od softu. A co do servisu to jest to tajemnica o któym ASO piszesz?

Pozdrawiam

Opublikowano
Witaj dnowinski to o czym piszesz jest naturalne przy automacie i moja skrzynia pracuję ok. w tym trybie. Jedynie zastanawia mnie ten poślizg na ręcznym sterowaniu. Czy mógł byś sprawdzić jak to wygląda u ciebie. U mnie jest tak że jak zblokuję skrzynie np. na 4tym biegu i wdepnę pełny gaz (od 1500obr to jest ważne) to przez chwilę jest ok. potem następuje uślizg na jakieś 2200obr i po tym już idzie równo do odcinki.
Opublikowano
Witaj dnowinski to o czym piszesz jest naturalne przy automacie i moja skrzynia pracuję ok. w tym trybie. Jedynie zastanawia mnie ten poślizg na ręcznym sterowaniu. Czy mógł byś sprawdzić jak to wygląda u ciebie. U mnie jest tak że jak zblokuję skrzynie np. na 4tym biegu i wdepnę pełny gaz (od 1500obr to jest ważne) to przez chwilę jest ok. potem następuje uślizg na jakieś 2200obr i po tym już idzie równo do odcinki.

 

Jak dla Mnie to poprostu za dużo niutonów w tym zakresie obrotów,czyli trochę za mocny dół masz na tym programie,i faktycznie to może uszkodzić skrzynię,bo ślizganie się napewno żadnym dobrym objawem nie jest :|

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

Drodzy Koledzy!

Zadaniem LU, jest także odczyt wychylenia pedału przyśpieszania. Silnik chipsowany ma nieco inne rozłożenie wartości NM, a jak wiecie skrzynia się nieustannie uczy.

Uwaga to tylko moja teoria, ale inne zachowanie się skrzyni przed i pochipie wydaje się być natutralne. Ja wgrywałem nowy soft i na początku byłem wkurzony na zmianę ale teraz nauczyłem się z tym jeździć i na pomiarze przyśpieszenia do setki wychodzi lepiej po nowym sofcie, choć na począku wrażenia moje był nieco inne.

Pomiaru dokonywałem żyroskopem elektronicznym. Dość drogi podobno, porzyczyłem od znajomego ale chyba sobie sam też sprawię

Pozdrawiam. :hand:

P.S.

U mnie jast tak; ręczna 4 1500 rpm, gaz w podłogę i mam 2,2 a po sekundzie lub 1,5 sek mam LU na jakieś 1,9 lub 2,0. Nigdy nie miałem LU a potem poślizg przy tak samo wciśniętym pedale.

Opublikowano

Mam wzmocniony silnik do 260Km/580 nm. Też miałem objawy pisku, co oznacza poślizg sprzęgła ASB.

Wykonałem diagnostykę skrzyni i powtórne zgranie z silnikiem, problem ustąpił.

Wg. specjalisty od ASB, po mocnym chipie niezbędna jest modyfikacja oprogramowania skrzyni.

Pozdrawiam :hand:

Opublikowano
Witajcie ponownie auto zostało finalnie obrobione (na czas zimowy). Wynik końcowy to 280PS i 580Nm. Po drodze był soft na 260 i 620Nm następnie 273PS i 550. Ciężko coś ocenić bo ślisko i TC ciągle się świeci. Niestety jak zwykle mam pecha i w pewnym momencie podczas testów turbina zaczęła wydawać dziwne piski :cry2: pomiędzy 2000 a 2500obr powyżej cisza. Łudzę się jakąś nieszczelnością bo zaleciało mi spalinami z pod maski, ale przy przebiegu 125tkm może mieć już dość. Dnowinski no to chyba za bardzo panikowałem bo u mnie jest praktycznie tak samo :duh: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.