Skocz do zawartości

Spadająca temp silnika podczas jazdy e39 530D


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam posiadam BMW E60 530Da i niestety ten samochod pali mi w zime nawet 20 litow ropy z tego co zauwalzylem jak jest dobrze rozgrzany spalanie niesamowiecie spada przy dobrym wciskaniu w miescie nie da rady sie osignac wiecej niz 12 litrów Dodam ze kiedy mialem e39 i slyszalem prace webasta czy w tym modelu wystepuje bo niestety nie slychac jego pracy a i jeszcze jedno jak sie wejdzie w opcje komputera sa tam dwie godziny ktore sie ustawia ( czy to jest webasto czy tylko zwykla wentylacja ) kiedys to ustawilem to zimne powietrze lecialo
  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Uwazasz ze 50 jurków to drogo w serwisie? Przeciez tam pracują kolesie któzy muszą coś zarobić, i pewnie jak Ty nie pracują za 250 Euro miesiecznie. Czasem warto wydać mało zeby zaoszczędzić wiecej, tym bardziej ze ich komp jest aktualizowany raz w miesiącu i dedykowany tylko do BMW.

Merytorycznymi wypowiedziami kolego pomagasz. Umoralniającymi nie.

Opublikowano

Po pierwsze to jest wypowedź merytoryczna. Nie jest to duzy fiat zeby robic wszystko "na wyczucie". Kazde wskazanie kompa ma jakąś wartośc w jakiej powinno się miescic. Błędy zapisane tez nie są po to zeby wykazsowac, a zeby dac nam informację o usterce.

Kolegów dobieram sobie sam.

Bandite Motor Wagen
Opublikowano
ja ma to auto tez jakies 2 miesiäce wiec jak go kupilem to bylo juz dosc zimno.wiec praktycznie za kazdym razem gdy odpalalem auto to i wlanczalo sie webasto.w ksiäzce jest napisane ze samemu mozna wlanczac webasto juz od 16 stopni ale od jakiej temperatury wlancza webasto komputer sam od siebie do podgrzania silnika to nie mam pojecia.u mnie tez nie lecä spaliny ani cieple ani zimne.chcialem jechac do serwisu bmw bo jestem w niemczech ale chcä za podläczenie i sprawdzenie komputerem bledöw 50 euro wiec niech sie palujä...............hahahapuki co jezdze bez webasto i nawet jakos ciszej w aucie sie zrobilo(nie wlancza sie pompka do webasta-stukanie).za to zrypaly mi sie ksenony zjechaly mi na döl i chyba padl mi jakis sensor na zawieszeniu.

 

 

Webasto zalacza sie automatycznie jak temperatura na zewnatrz spada ponizej +5 st. celsjusza

 

pozdrawiam,

darek

 

ps. po zaprogramowaniu webasto na konkretna godzine dziala przez 30 minut, na niemieckim forum znalazlem info ze pozniej trzeba co najmniej tak samo dlugo jechac autem jak dlugo dzialalo webasto aby akumulator zdarzyl sie doladowac:)

 

ps2. warto aby webasto bylo sprawne gdyz nie tylko dogrzewa wnetrze ma tez za zadanie dogrzenie silnika a im dluzej pracuje nie dogrzany tym dla niego gorzej

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano

Udało się :dance: Znalazłem usterkę.

 

Odebrałe auto od mechanika, bmw jest po wymianie termostatu agr (egr) temp chodzi jak złoto. Trzyma teperaturę podczas jazdy i szybko się nagrzewa. Numer części to 2 247 723 w serwisie zapłaciłem 107 zł.

Dostep do części jest bardzo prosty. Jest na przodzie u góry silnika.

Jak mi się uda to zamieszczę zdjęcia.

Temat uważam za zamknięty.

Powodzenia Koledzy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie zamykajcie

 

jak sie ma ten numer czesi do numeru tego co podales link wczesniej.

 

Zakupy: Termostat EGR: 11 71 2 247 723 oraz polecam kupić o-ring: 11532248435 (ja nie pomyślałem aby kupić ale teraz na pewno bym kupił).

 

 

podrzuc te zdjecie

Opublikowano

Zobacz Kolego do silnika. Termostat AGR (EGR) siedzi pod przednią pokrywą silnika. Łatwo zlokalizujesz.

Dzisiaj też zdemontowałem zawór EGR i zamontowałem kawałek blachy aby nie leciał do kolektora dolotowego syf (olej) z komory silnika.

Po przejechaniu kilkunastu kilmoterów nie zauważyłem negatywnej zmiany w pracy silnika. Napiszę jak zrobię większą trase czy coś nie tak.

Działanie podciśnieniowego zaworu EGR polega na dopuszczaniu podczas stałej pracy silnika (bieg jałowy, stała prędkość obrotowa) do czystego powietrza dla układu dolotowego też oparów z komory silnika.

Póki co też polecam.

Jeśli chcecie cos wiecej o tym zaworze wrzućcie do wyszukiwarki "zawór EGR".

Pozdrawiam

Migacz

Opublikowano
chlopaki mam pytanie dzis wyjälem ten zawör na kolektorze dolotowym bylo troche wsumie dosc duzo syfu w srodku.ladnie go wyczyscilem i super.ale mam pytanie kolego pokazal zdjecie termostatu agr i przekopalem pöl auta i nie mam czegos takiego.na niemieckim forum znalazlem super fotke gdzie on sie znajduje.jest pod pokrywä przedniä silnika na dole.ale u mnie w tym miejscu nie ma wcale takiej czesci.mom e39 530d touring 98 rok.moze mi ktos poradzic gdzie mam tego szukac w moim aucie.dziekuje
W...x jest... x razy lepiej...
Opublikowano
no wlasnie takie cos ma to byc.ale u mnie w aucie nie ma takiego czegos w tym miejscu...... :cry: :cry: :cry:
W...x jest... x razy lepiej...
Opublikowano
Spróbuj wejść na REALOEM wrzuć ostatnie 7 znaków numeru VIN lub znajdź swoją wersję rocznikową 530tki. Zobaczysz czy termostat powinien tam być.
Opublikowano
a wiec koledzy bylem dzis w bmw seriwis i moje 3.0d nie ma dwöch zaworöw mam tylko jeden wchlodnicy i to wszystko.wiec jeden problem z glowy.jedno mat techniczne pytanie.chce sie upewnic czy mam racje.jechalem dzis z pracy autostradä 45km okolo 160km/h temperatura w pionie jest ok.zwiekszam ogrzewanie na 32 stopnie temperatura spadaokolo 3 mm na lewo od pionu i potem wygläda na to ze ma wielki problem wröcic do pionu bo robi to chyba 15 km.czy sypie mi sie termostat????ten z chlodnicy jak nie mam jeszcze jednego??albo moze byc inna usterka???
W...x jest... x razy lepiej...
Opublikowano
a wiec koledzy bylem dzis w bmw seriwis i moje 3.0d nie ma dwöch zaworöw mam tylko jeden wchlodnicy i to wszystko.wiec jeden problem z glowy.jedno mat techniczne pytanie.chce sie upewnic czy mam racje.jechalem dzis z pracy autostradä 45km okolo 160km/h temperatura w pionie jest ok.zwiekszam ogrzewanie na 32 stopnie temperatura spadaokolo 3 mm na lewo od pionu i potem wygläda na to ze ma wielki problem wröcic do pionu bo robi to chyba 15 km.czy sypie mi sie termostat????ten z chlodnicy jak nie mam jeszcze jednego??albo moze byc inna usterka???

U mnie bez ogrzewania zjeżdżała do niebieskiego pola. Według mnie termostat masz OK. Dużym odbiorem temp była nagrzewnica (32 stopnie). A tego obiegu termostat nie zamyka lub otwiera. Termostat masz OK.

Opublikowano
czyli nie mam co szukac dzury w calym?jest too normalne i moge tak jezdzic?albo jest cos innego nie tak?bo jak mialem wczesniej bore 1,9 tdi 131ps na klimatronicu to nie bylo tam röznicy czy bylo 16 czy 28 stopni igla stala zawsze w pionie.
W...x jest... x razy lepiej...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.