Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
to jak będę miał np Corse z silnikiem 1.1 to jak kupię akumulator np o 70AH to zawsze będzie dobrze doładowywał aku?

 

Mówimy o rozsądnych widełkach i o BMW 520, a nie o Corsie... W katalogach innych producentów znalazłem info o dopuszczalnych pojemnościach do 520 w zakresie 70-105 Ah...

 

A co jeździsz Corsą :norty: ??? Fajna fura, szczególne nowy dieselek

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
kwk co to znaczy doladowywal aku?? jak bez opamietania odbierasz mu energi np jak stoi 2 dni na swiatlach pozycyjnych to nie licz ze ci alternator naladuje podczas 5km podrozy !!! obojetne czy to aku 55Ah czy 100Ah. natomiast majac aku 100Ah po 2 dniach auto odpalisz, a przy 55Ah juz nawet kontrolek na zegarach nie zobaczysz. jesli ktos chce miec auto idiotoodporne i nie myslec co i jak to niech montuje to co fabryka kaze. ja do swojego auta co okolo 2 tygodnie podchodze kompleksowo i sprawdzam ilosci oleju, plynu chlodzacego, plynu hamulcowego, poziomu elektrolitu w aku itd. jak trzeba doladowuje prostownikiem. po to producenci stworzyli w aku - tzw magiczne oczko zeby 1 rzutem oka miec jako takie pojecie o stopniu naladowania akumulatora. ta dyskusja jest bez sensu. nic nas nie zwalnia z myslenia, wiec jaki byscie aku nie kupili to i tak jak bedzie dlugo rozladowywany a nie ladowany to sie rozladuje. to chyba oczywiste. fakt ze przy wiekszym aku mozna przegapic ten moment krytyczny i jezdzic dluzej na rozladowanym np do polowy aku bo tego nie czuc.i w czasie kiedy male aku juz nie dziala to tu jeszcze troche energii jest. ale nie ma co liczyc na skrocenie jego zywotnosci. dzisiejsze aku maja ciezko przezyc okres 3-5 lat. wiec tzrba kupic z dluga gwarancja liczyc sie ze zmiana za pare lat.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jak będę miał np Corse z silnikiem 1.1 to jak kupię akumulator np o 70AH to zawsze będzie dobrze doładowywał aku?

 

Mówimy o rozsądnych widełkach i o BMW 520, a nie o Corsie... W katalogach innych producentów znalazłem info o dopuszczalnych pojemnościach do 520 w zakresie 70-105 Ah...

 

A co jeździsz Corsą :norty: ??? Fajna fura, szczególne nowy dieselek

 

 

Nie posiadam. a kiedyś na prawku jeździłem z silniczkiem 1.2 cdti. fajna sprawa. a poza ta corsą to jeżdżę większymi autami. Audi BMW

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

http://www.akumulatorybosch.pl/wyszukiwarka.asp tu sprawdz parametry, a potem szukaj w najrozsadniejszej cenie

 

Nie ma corsy 1,1 :wink: , moze byc 1.0 lub 1.2., a najmniejszy silnik diesla w oplu to 1.3, silnik fiata, ktory jezdzi w punto II, pandzie, grande punto, linea. Wieksze silniki diesla motowane w oplu 1.9 120 KM/150KM to rowniez silniki fiata. Jezdza one takze w saabach (GM, wlasciciel opla i saaba, kupil silniki od fiata i montowal je w swoich modelach).

 

Moze ktos pamieta wzor, jak obliczyc czas ladowania akumulatora.

np akumulator 45, prostownik 6A, ile czasu bedzie sie ladowal akumulator, zeby byl 100% naladowany ?

Opublikowano

Calkowicie "pusty":

 

Czas[h]=(Pojemnosc[Ah]/Prad ladowania[A])*1.5do 2.0

 

Zwykle jednak akumulator nie jest do cna rozladowany, a i prad maleje pod koniec ladowania.

Akumulator laduje sie pradem wyszacym liczbowo 1/10 jego pojemnosci. Np. akumulator 100Ah laduje sie pradem 10A.

Lepeij ciutko przdluzyc czas ladowania, akumulatorowi nie stanie sie przez to zadna krzywda.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
Jak masz prostownik z regulacją to najlepiej ładować prądem 1A przez 45 godzin-teoretycznie,bo aku zawsze jest choć troche naładowany.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
... a jak mocno rozładowany, to mu można na początku dać "kopniaka" w postaci prądu równego 2-3/10 wartości pojemności (przez godzinkę/dwie), potem o wartości 1/10 pojemności aku... Najlepiej jednak nie dopuszczać do stanu głębokiego rozładowania, bo to działa mocno destrukcyjnie na aku...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A ja mam taką sprawę odnośnie akumulatorów.

W mojej 520i kończy się bateria <65Ah> i rozglądam się za nowym, i dziś u znajomego w sklepie stała CENTRA FUTURA 75Ah więc go pytam o nią , a on mówi , że ma taką samą którą klient kupił i po tygodniu przyniósł do reklamacji. Akumulator jest zupełnie suchy a firma CENTRA stwierdziła w protokole , że akumulator został wygotowany zbyt dużym prądem. I że prawdopodobnie jest uszkodzona instalacja w samochodzie. I moje pytanie: CZY TAKI AKUMULATOR MOŻNA URATOWAĆ???

Czy jakimś sposobem zalać elektrolit , naładować i zakładać do autka?

Czy to już szmelc?

Dodam , że mogę go odkupić za grosze bo tamten klient już go nie chce bo już sprzedał auto.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ma zapewne powyginane i zwarte płyty ołowiane co da napięcie mniejsze niż 12v.Daj sobie spokój.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kosztowała ponad 550. ale to kumpel i mi by coś wypuścił. A tą uszkodzoną to za dobrą wódkę bym miał
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ja jak będę kupował akumulator to będę przymierzał sie do Warty 61AH. :D
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.