Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam wszystkich

 

w najbliższym czasie będę kupował nowy akumulator i nie wiem jaka ma być pojemność :| jedno mówią ze 55 Ah jedni że 61Ah. chce kupić taki jak ma być a nie wiem już sam co kupić. proszę o radę i życzę wszystkim wesołych świąt. :)

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

1. :search: sam sie zajmowalem niedawno tym tematem i jest tego w juh`a.

2. Ja kupilem nowy o takiej pojemnosci i jaka zaleca producent. Jedni mowia ze mozna troszke wiekszy kupic, inni upieraja sie ze ma byc taki sam. Wybor nalezy do ciebie, pamieta ze jak kupisz wiekszy moze byc czesto niedoladowany, zwlaszcza jak jezdzisz na krotkich odcinkach. Jak jezdzisz na trasach bedzie :cool2: Ja osobiscie polecam taki jak zaleca producent.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
w tej chwili mam 50Ah. tylko aku jest już na skończeniu. a producent jaki zaleca?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

Skoro znów jest czas pytań o akumulator :-) : wg oryginalnej instrukcji jest napisane (tak samo (M20) B20 i B25), że ma być 50Ah,

a według specyfikacji Varty jest zaleconych kilka typów w przedziale 56-77Ah

 

Pozdrawiam

 

P.S.

Ja u siebie (M20B20) mam 74Ah i widzę, że to duża korzyść, bo na jakieś nie doładowania nie narzekam, za to jak trzeba dłużej pokręcić (co czasem się zdarza), akumulator nie ma z tym problemu nawet w mrozie, czy po 1,5 tygodnia postoju w garażu.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

dzięki solaris. to wiem na czym stoję.

 

a przy okazji. raz jak jechałeś w nocy (światła, dmuchawa) zgasiłem auto i po 5 min ledwo ledwo, ale zapalił. zdziwiłem się ale pomyślałem ze trzeba doładować akumulator. chwile po ruszeniu zobaczyłem ze bardzo delikatnie mi sie jarzy kontrolka ładowania. zgasiłem silnik, zapaliłem od nowa i juz było dobrze. mogą już szczotki padać?

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Może tak, ale najpierw przeczyść klemy.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Jeszcze zależy jakie masz wyposażenie.Czy jest to golas czy ma troche bajerów,które pożerają prąd.Ja w swoim autku mam klime,elektryke,lampki z jupiterkami itp.i w Vinie widnieje pozycja"Silniejsze zasilanie prądem" :) .
Może być każde auto,pod warunkiem że będzie to BMW...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
klemy odpadają. a wyposażenie? ABS elektryczne lusterka i szyberdach. radio mam wyłącznie wraz ze stacyjką. także chyba odpada
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

napisał Basti735

Jeszcze zależy jakie masz wyposażenie.Czy jest to golas czy ma troche bajerów,które pożerają prąd.Ja w swoim autku mam klime,elektryke,lampki z jupiterkami itp.i w Vinie widnieje pozycja"Silniejsze zasilanie prądem" .

Dokładnie, wszystko zależy od wyposażenia dodatkowego.

Jeżeli chcesz kupić troszkę większy sprawdz jak mocny masz alternator.

 

pozdrawiam

pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to mówicie że w kodzie VIN będzie pisało o tych urządzeniach?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano
Wez jak najwiekszy, na ile Cie stac.

Na Twoim miejscu wzialbym cos miedzy 70-100.

:duh: A jak kogos stac na 200Ah? :mrgreen: Jak juz isc, to na calosc! :twisted2:

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
johny zapomianl dodac zeby brac najwiekszy na jaki cie stac i jaki sie zmiesci. 200Ah sie nie zmiesci, a jesli by sie zmiescil napewno bylby lepszym rozwiazaniem niz 100Ah.
Opublikowano

A guzik prawda... Przez kilka pierwszych miesiecy. Na krotkich przebiegach, wielokrotnych startach i jezdzie na swiatlach, po pewym czasie akumulator bylby nie w pelni naladowany. Doprowadziloby to do zasiarczanienia i spadku pojemnosci akumulatora, czyli pozytek zaden. Trzeba byloby doladowywac akumulator ladowarka.

W ogole, to pojemnosc akumulatora i maksymalny prad alternatora powinny byc zbilansowane w zaleznosci od mocy odbiornikow energii w samochodzie. Wieksza moc pobierana, to rowniez wiekszy akumulator i bardziej wydajny alternator.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano
w tym czasie kiedy sie zasiarczy duzy aku, maly juz umrze calkowicie. chyba szybciej padnie maly mocno rozladowany, niz duzy mniej rozladowany, biarac pod uwage ze tak samo rozladowujemy i tak samo ladujemy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

cholera ale się dyskusja odnowiła na tym poście:D

 

mnie jak narazie na nowy aku nie stać. muszę bunie klepać bo miała małe bum :(

http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg
Opublikowano

jesli przyjmiemy ze na tych krotkich odcinkach zabierzemy ladunek z aku ktory odpowiada 50Ah, to z duzego zostanie ci 150, a z 55ki tylko 5. na tych 5Ah to ci nawet kontrolki na desce nie zaswieca nie mowiac o odpaleniu. duzy bezdie rozladowany tylko w 25% wiec nie grozi mu zasiarczenie. teraz przekonaj mnie ze lepiej pchac auto niz miec aku lekko rozladowany.

 

 

po to we wszystkich urzadzeniach elektronicznych stosuje sie wieksze baterie zeby ulatwic sobie zycie.

 

a to ze aku sie zuzywa to chyba normalne. trzeba miec swiadomosc ze za kilka lat trzeba go zmienic.

Opublikowano

Witam,

 

Co do akumulatora, to ja osobiście bym wziął nieco większy niż ustawa przewiduje, np coś takiego:

http://www.allegro.pl/item287794464_akumulator_banner_74ah_nowy_gwarancja_24_m_c_.html

 

Należy jednak pamiętać, że twój alternator może faktycznie nie dać rady go doładować do pełna, jeśli będziesz przemierzać jedynie nieduże odcinki.

 

Z doświadczenia wiem, że naładowanie ogniwa elektrycznego do 80% pojemności zabiera 50% czasu, natomiast pozostały czas jego ładowanie to te pozostałe 20% pojemności (mniej więcej) zakładając, że prąd ładowania jest stały.

 

Idąc tropem Flash-a:

Przy normalnym użytkowaniu akumulatora powiedzmy, że będziesz oscylował zimą w około 70-80% jego naładowania (ze względu na temperaturę), a na ładowanie do tego poziomu nominalna pojemność nie ma wielkiego znaczenia(powiedzmy różnica + 20-30%). A prąd rozruchowy jaki będziesz miał dostępny na pewno będzie większy z większego akumulatora.

Natomiast alternator z pewnością szybciej do 100% naładuje akumulator mniejszy.

 

Pozdrawiam,

Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
Powiem tak-Flash żle doradzasz(patrz Arecki),a najlepiej jak ktoś nie ma dodatkowych odbiorników to stosować się do instrukcji.
Ja tez mam drugi pojazd z klasycznym napedem R1100R
Opublikowano
Podczas zakupu akumulatora przejrzałem katalogi VARTA i CENTRA. Do mojej 520i w/g instrukcji (której wówczas jeszcze nie miałem) zalecany był 70 Ah. Kupiłem w/g katalogu CENTRA aku Futura 95 Ah, a jak zdobyłem instrukcję, to napisałem zapytanie do CENTRY o różnicę w pojemności, na co oni odpisali, że sa widełki, a alternatory mają na tyle dużą nadwyżkę prądową, że sobie radzą i aku nigdy nie jest niedoładowany...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
to jak będę miał np Corse z silnikiem 1.1 to jak kupię akumulator np o 70AH to zawsze będzie dobrze doładowywał aku?
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.