Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

sterownik założyłem też od 530d tylko rok młodszej ale numery wszystkie na sterowniku się zgadzały(to ten słynny z końcówką 001),silniki o tej samej mocy 184KM i skrzynie te same automaty A5S 360R,także myślę że adaptacja nie była konieczna.w aucie nie działa tylko tempomat,poza tym wszystko ok wspomaganie,skrzynia biegów.Być może któryś z czujników jest uszkodzony(sprawdzę połączenia na dniach)ale nie można tego zdiagnozować bo brak jest połączenia z modułem ABS.Dlatego pytałem o te błędy ponieważ w/g mnie wskazują one na jakieś uszkodzenie połączenia poprzez CAN.Być może jakiś przewód jest przetarty między modułami silnika i ABS.

Życzę wszystkim jak najmniej usterek szczególnie takich gdzie zapalają się kontrolki ABS+ASC :D

Jak naprawię auto to napiszę jak była przyczyna.

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam mam 520i 2002 i chcę wymjenić płyn chamulcowy .Wiecie może gdzie się go wymienia ? Z góry dziękuje :cool2:
Opublikowano

Kolego

po pierwsze-to nie jest temat o wymianie płynu hamulcowego tylko o usterkach związanych z palącymi się kontrolkami ABS+ASC

 

po drugie-wpisz w wyszukiwarkę frazę"płyn hamulcowy" i zobaczysz ile razy ten temat był poruszany.

 

Tak w skrócie tylko Ci napiszę że zbiorniczek z płynem hamulcowym masz po lewym filtrem przeciwpyłkowym(tym po stronie kierowcy) i na każdym zacisku hamulcowym są odpowietrzniki do spuszczenia płynu i odpowietrzenia układu.

pozdro

Opublikowano

Witam!

Mam na imię Kacper, jestem tu nowy ponieważ dopiero od 4 dni stałem się szczęśliwym posiadaczem betki 530D touring :mrgreen: no i właśnie jest ten problemi z tym abs i asc od dwuch dni zapalają mi się te kontrolki, we wtorek jade na diagnostyke podepnę pod komputer i zobaczymy co się będzie działo.Oczywiście napiszę co wyszło.

Pozdrawiam i wesołych świąt :cool2:

SEX DRUGS AND ROCK'N ROLL :)
Opublikowano
sterownik założyłem też od 530d tylko rok młodszej ale numery wszystkie na sterowniku się zgadzały(to ten słynny z końcówką 001),silniki o tej samej mocy 184KM i skrzynie te same automaty A5S 360R,także myślę że adaptacja nie była konieczna.w aucie nie działa tylko tempomat,poza tym wszystko ok wspomaganie,skrzynia biegów.Być może któryś z czujników jest uszkodzony(sprawdzę połączenia na dniach)ale nie można tego zdiagnozować bo brak jest połączenia z modułem ABS.Dlatego pytałem o te błędy ponieważ w/g mnie wskazują one na jakieś uszkodzenie połączenia poprzez CAN.Być może jakiś przewód jest przetarty między modułami silnika i ABS.

Życzę wszystkim jak najmniej usterek szczególnie takich gdzie zapalają się kontrolki ABS+ASC :D

Jak naprawię auto to napiszę jak była przyczyna.

 

a czy wspomagania takie samo, bo jeśli były różne to według mnie też nie zadziała, jeśli ty masz zwykłe a kolega servtronic to wydaje mi się, skoro ten sterownik oddziaływuje również na wspomaganie, to potrzebna jest adaptacja. Spróbuj zamienić miejscami sterowniki. Przełożyć ten z lewej na prawą stronę i jeśli dalej licznik nie będzie działał to chyba raczej na pewno sterownik a jeśli licznik zacznie działać a kontrolki dalej będą świecić to stawiałbym na czujnik.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
sterownik założyłem też od 530d tylko rok młodszej ale numery wszystkie na sterowniku się zgadzały(to ten słynny z końcówką 001),silniki o tej samej mocy 184KM i skrzynie te same automaty A5S 360R,także myślę że adaptacja nie była konieczna.w aucie nie działa tylko tempomat,poza tym wszystko ok wspomaganie,skrzynia biegów.Być może któryś z czujników jest uszkodzony(sprawdzę połączenia na dniach)ale nie można tego zdiagnozować bo brak jest połączenia z modułem ABS.Dlatego pytałem o te błędy ponieważ w/g mnie wskazują one na jakieś uszkodzenie połączenia poprzez CAN.Być może jakiś przewód jest przetarty między modułami silnika i ABS.

Życzę wszystkim jak najmniej usterek szczególnie takich gdzie zapalają się kontrolki ABS+ASC :D

Jak naprawię auto to napiszę jak była przyczyna.

 

a czy wspomagania takie samo, bo jeśli były różne to według mnie też nie zadziała, jeśli ty masz zwykłe a kolega servtronic to wydaje mi się, skoro ten sterownik oddziaływuje również na wspomaganie, to potrzebna jest adaptacja. Spróbuj zamienić miejscami sterowniki. Przełożyć ten z lewej na prawą stronę i jeśli dalej licznik nie będzie działał to chyba raczej na pewno sterownik a jeśli licznik zacznie działać a kontrolki dalej będą świecić to stawiałbym na czujnik.

 

obaj mamy servotronic.co masz na myśli pisząc żeby zamienić miejscami sterowniki z lewej strony na prawą?domyślam się że chodziło Ci o czujniki ABS tak?Lewy tylny założyć na prawą stronę a prawy na lewą tak?I chyba źle mnie zrozumiałeś bo licznik u mnie działa.I mam jeszcze jedną prośbę aby ktoś napisał dokładnie na czym polega adaptacja sterownika ABS np.w Inpie bo są różne opinie.jedni piszą że trzeba adoptować inni że nie

Opublikowano
kurcze namieszałem troszkę - sorki. Tak chodziło mi o czujnik i jeśli prędkościomierz Ci działa to raczej na pewno nie czujnik UPS sorki za zamieszanie :oops:

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
Dzisiaj podłączyłem jeszcze raz komputer i ku mojemu ździwieniu udało mi się połączyć z modułem ABS no i mam błąd-uszkodzony lewy tylny czujnik.poza tym jak wszedłem w odczyt prędkości z poszczególnych kół to na postoju pokazywało 2km/h we wszystkich kołach.Ktoś już miał z kolegów taki przypadek i go opisywał,w każdym razie zamówiłem już czujnik w weekend będę zakładał i mam nadzieję że wszystko będzie już ok po wymianie.
Opublikowano
Dzisiaj podłączyłem jeszcze raz komputer i ku mojemu ździwieniu udało mi się połączyć z modułem ABS no i mam błąd-uszkodzony lewy tylny czujnik.poza tym jak wszedłem w odczyt prędkości z poszczególnych kół to na postoju pokazywało 2km/h we wszystkich kołach.Ktoś już miał z kolegów taki przypadek i go opisywał,w każdym razie zamówiłem już czujnik w weekend będę zakładał i mam nadzieję że wszystko będzie już ok po wymianie.

 

 

mam nadzieje ze zamówiłeś oryginalny bo z innymi pojawiają się częste błędy, najlepiej ate-siemens (oba czujniki pochodzą od tego samego producenta, na montaż idzie siemens VDO, ja zamówiłem ate a w pudełku na czujniku był napisane siemens myślałem że to jakieś nieporozumienie ale po zagłębieniu się w temat i poczytaniu trochę okazało się że tak jest, ate i siemens to jedna produkcja

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
Dzisiaj podłączyłem jeszcze raz komputer i ku mojemu ździwieniu udało mi się połączyć z modułem ABS no i mam błąd-uszkodzony lewy tylny czujnik.poza tym jak wszedłem w odczyt prędkości z poszczególnych kół to na postoju pokazywało 2km/h we wszystkich kołach.Ktoś już miał z kolegów taki przypadek i go opisywał,w każdym razie zamówiłem już czujnik w weekend będę zakładał i mam nadzieję że wszystko będzie już ok po wymianie.

 

 

mam nadzieje ze zamówiłeś oryginalny bo z innymi pojawiają się częste błędy, najlepiej ate-siemens (oba czujniki pochodzą od tego samego producenta, na montaż idzie siemens VDO, ja zamówiłem ate a w pudełku na czujniku był napisane siemens myślałem że to jakieś nieporozumienie ale po zagłębieniu się w temat i poczytaniu trochę okazało się że tak jest, ate i siemens to jedna produkcja

 

Tak zamówiłem oryginalny ATE.Wiem że na takich rzeczach się nie oszczędzi.(230zł inter cars).wymiana w weekend.pozdrowienia

Opublikowano

Jestem już po wymianie czujnika.Kontrolki nie świecą i wszystko działa poprawnie.Był tylko problem z wyjęciem starego czujnika(musiałem go rozwiercać)ale czytałem że to nagminny problem.Poza tym śruba mocująca czujnik mi się ukręciła,próbowałem ją też rozwiercić ale ostatecznie się poddałem.Czujnik wchodzi ciężko na wcisk także myślę że będzie się trzymał.

pozdrowienia

Opublikowano
mi też się nie udało go wyciągnąć, musiałem rozwiercać a co do do tej śrubki to miałem tak samo też nie mogłem wykręcić ponieważ w środku mi się te kanty obrobiły, musiałem taką małą gumóweczką zciąć ranty z obu stron tak żeby kluczyk podpasował no i się udało kluczyk 8 się nadał. Jeśli ci się ukręciła i jakaś część została w środku to podjedź do jakiegoś mechaniora oni mają takie fajne coś a'la wkręciki które umożliwiają wykręcenie ukręconych śrubek.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
Mam problem tego typu,świeci mi tylko asc,abs działa cały czas,nie reaguje na włanczanie i wyłanczanie
Opublikowano
Mam problem tego typu,świeci mi tylko asc,abs działa cały czas,nie reaguje na włanczanie i wyłanczanie

A jak silnik jest zimny to ASC nie świeci się? MOże to tylko czujnik, a może częsta usterka E39 - sterownik ABS, który można naprawić, koszt 200zł. Stawiam na to drugie :roll:

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
Opublikowano
Mam problem tego typu,świeci mi tylko asc,abs działa cały czas,nie reaguje na włanczanie i wyłanczanie

A jak silnik jest zimny to ASC nie świeci się? MOże to tylko czujnik, a może częsta usterka E39 - sterownik ABS, który można naprawić, koszt 200zł. Stawiam na to drugie :roll:

 

Jakie błędy z kompa?

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
Witam, mam problem pali mi się czujnik absu i kontroli trakcji, po podpięciu pod komputer pokazało błąd prawego tylnego koła, wymieniłem czujnik błąd był skasowany na kompie, ale nie pokazywało prędkości koła tylnego prawego wszystkie inne mierzyły prędkości , po przejechaniu metra lampki dalej się zapalają, wymieniłem czujnik na inny droższy jest to samo, na komputerze nie pokazuje błędów obwód jest zamknięty...Pytanie moje brzmi czy to będzie uszkodzona piasta czy może coś ze sterownikiem? POMOCY.
Opublikowano
Witam, czujniki były 2 na początku nie pamiętam nazwy z czarna końcówką teraz jest założony Hans Pries z niebieska końcówką, moze ktos zakładał firmy Hans Pries i mu działa ? wyglada wporzadku obwód jest zamkniety wykazuje opornosci tylko nie zczytuje predkosci koła na kompie ;/
Opublikowano
Witam, czujniki były 2 na początku nie pamiętam nazwy z czarna końcówką teraz jest założony Hans Pries z niebieska końcówką, moze ktos zakładał firmy Hans Pries i mu działa ? wyglada wporzadku obwód jest zamkniety wykazuje opornosci tylko nie zczytuje predkosci koła na kompie ;/

 

ja tam nie wierzę w żadne zamienniki czujników abs można poczytać tu na forum ile osób ma z nimi problemy, proponuję zakupić oryginalny czujnik i wtedy sprawdzić.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Mam problem tego typu,świeci mi tylko asc,abs działa cały czas,nie reaguje na włanczanie i wyłanczanie

A jak silnik jest zimny to ASC nie świeci się? MOże to tylko czujnik, a może częsta usterka E39 - sterownik ABS, który można naprawić, koszt 200zł. Stawiam na to drugie :roll:

 

Jakie błędy z kompa?

Pali mi się tylko ASC w INpie mam błąd bodajże 37 SErvo motor........ co to może być?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
mam podobny problem ale.. odpalam auto, ruszam i przy wyrzszych cos go blokuje i nie przyspiesza, gdy wyłącze kontrole trakcji od razu ma kopa, lub gdy sama sie wyłączy po chwili wraz z abs. poza tym gdy jeszcze sie to nie wyłączy abs uruchamia sie przy delikatnym nacisnięciu hamulca, jak to wszystko wytłumaczyc i jaką diagnoze postawic ?
Opublikowano
są dwie albo czujniki w kołach i bym podejrzewał raczej prawy tylni bo nie piszesz ze predkościomierz nie działa (0czywiscei na kompie wyjdzie ktora jest uszkodzona), lub też winą obarczałbym centralke, ktora dosc czesto w e39 sie lubi psuc.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Pali mi się kontrolka abs i asc, po podpięciu pod komputer pokazało następujący błąd:

 

E R R O R M E M O R Y R E P O R T

-------------------------------------

Date: 06/11/10 21:20:51

ECU: ASC57

JobStatus: OKAY

Variant: ASC57

-------------------------------------------------------------

RESULT: 1 errors in error memory !

-------------------------------------------------------------

47 ABS valve outlet rear left or rear axle

Error frequency : 255

Vehicle speed 2.75 km/h

ASC passive

ABS-control passive

stop light switch off

ASC-control passive

=============================================================

 

Po skasowaniu błędu i ponownym podłączeniu kompa, dalej pokazuje ten sam błąd.

Wszystkie czujniki pokazują mniej więcej jednakową prędkość.

Czy ktoś z forumowiczów miał podobny błąd i pomoże rozwiązać mój problem.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Nie rozumiem o co chodzi. Podłączyłeś kompa, pokazał błąd. Skasowanie błędu nie oznacza rozwiązania problemu. Z tego co jest napisane wynika ze zawór tylni lewy ABS pokazuje błąd. Pytanie tylko do speców czy to jest równoznaczne z tym, że czujnik jest uszkodzony czy pompa ABS szfankuje a dokładniej zawór odpowiedzialny za tył. Tak chyba brzmi pytanie. Skoro piszesz że prędkości są na każdym kole poprawne i takie same wynikać może usterkę pompy ABS. A ten kto podłączył kompa nie wie co to znaczy?

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.