Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jeśli byś był tak łaskaw to napisz ile jest śrub - chodzi mi tylko o przód, ja teraz chciałem zobaczyć przy skręconych kołach ale nie widać nic. Za niski samochód, a nie będę się tarzał w błocie :)

 

A czy wogole ktos widzial czuniki niebieskie na dwie śruby bo ja sie nie zetknałem z takowymi. Tak czy siak dam znać co zobaczyłem, ale spodziewam sie na 99% z jedna śrubą

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Wątpię... Te czujniki z niebieskimi wtyczkami działają na innej zasadzie niż te z szarymi wtyczkami... Potrzebują zasilania i dlatego po jednym kabelku idzie zasilanie, a po drugim wraca sygnał... Myślę, że najlogiczniej, aby się nie brudzić, będzie zrobić tak:

- wypiąć wtykę sterownika,

- rozebrać wtykę,

- wyjąć właściwe piny od dowolnego czujnika,

- na ich miejsce wsunąć (dokupione, identyczne jak we wtyczce) piny z podłączonymi odcinakmi luźnych kabelków o dowolnej długości,

- złożyć wtykę

- podpiąć wtykę do sterownika

- do tych wolnych kabelków podłączyć Twój nowy czujnik (uważając, aby właściwie podłaczyć zasilanie i sygnał).

- przekręcić kluczyk w stacyjce, aby ABS się przetestował.

 

Jak będzie OK (=nie będzie się świecić kontrolka) to znaczy, że czujnik jest sprawny...

 

Jak czegoś nie rozumiesz z tego co napisałem, to powiedz co, a Ci wyjaśnię...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Zrobiłem, po długich i męczących zrobiłem.

Muszę jednak się przyznać do czegoś - zwracam honor czujnikom firmy Hans Prajs... Jeździłem na nim 1,5 roku i co najlepsze wymieniłem go na sprawny ATE. Dziś dostałem jeden ATE do przodu, założyłem na tył Hans Prajs (bo też był uszkodzony w prawym kole) i wszystko działa.

Jeszcze jedna ważna rzecz - nie wiem jak u Was panowie, ale u mnie z przodu są DWIE śrubki przy czujniku :!: Jeśli ktoś mi nie wierzy wrzucę zdjęcia.

Opublikowano

witam

 

i u mnie ostatnio zaczal sie problem z ABS/ASC

 

po rannym odpaleniu autka po jakis 5 min czasami mi sie zaswiecaja te kontrolki [predkosciomierz dziala]

 

po zgaszeniu auta, zamknieciu - otwarciu centralnego wszystko juz dziala ok

 

co radzicie? wyczyscic te czujniki czy to moze cos innego jest ?

 

bleow na kompie nie mam...

Opublikowano
Możliwe iż pada Ci sterownik, ewentualnie masz już aku do wymiany bo poduchy i ABS potrzbują duuuuużo prądu. Inna sprawa to to, że tych czujników nie wyczyścisz - nie da się ich po kilku latach wyciągnąć bez uszkodzenia - tak zachodzą brudem.
Opublikowano
Takie akcje ze działa wszytko a po przejechniu róznych odcinków np kilka km sie wyłacza to raczej ster. Jesli jest walniety czujnik to kontrolki zapalaja sie po przejechniu kilkudziesieciu metrów a czasem odrazu po włączeniu zapłonu jak czujnik jest totalny trup.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
w końcu przy wymianie kół zerknąłem na czujniki i sprawdziłem połączenia kablowe, wyglada na to że czujnik padł. Może ktoś podrzucić jakim imbusem sie czujke odkręca?? i czy przy wyciagnieciu starego czujnika zaleca sie jakies specjalne czyszczenie tego otworu czy poprostu wsadzamy nowy czujnik i tyle?? Zaryzykowałem i przed podpięciem sie pod kompa zamówiłem czujnik tył (brak wskazania prędkości). Jak wymienie i dalej bedzie klops to albo dalsze połączenie kablowe albo sterownik.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Jak dobrze pamietam klucz nr 5. Za wiele tam nie wyczyścisz choć bys chciał:) A przynajmnij nie grzeb tam jakims srubokretem :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja mialem wczoraj cos takiego spieszylo mi sie w pewne miejsce i smigalem dosc dynamicznie po uliczkacz z zasianymi dolkami nierownosciami itd wtedy zapalily mi sie kontrolki ale gdy zgasilem porozmawialem chwilke i odpalilem zgasly normalnie pierwszy raz takie cos miala E39 523 98 pozdro wojtas
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Ja mam znów inny problem.

Gdy zaświeciły mi się kontrolki ABS/ASC, nie działał prędkościomierz, tempomat, ekonomizer i oczywiście system - diagnoza lewy tylny czujnik co pokazał CS 6.1, wymiana i co - prędkościomierz, ekonomizer i tempomat działają, a ABS i ASC nie. Komputer pokazuje błąd "1 - ABS-Hydro agreggate". Może mi ktoś pomóc co mam zrobić :?:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
ja to mam jeszcze inny problem. Nie działał mi predkosciomierz, ASC i ABS. Po 2 tyg predkosciomierz zacza mi dizałać ale ABS i ASC juz nie. Podjechalem na kompa i wyszło mi ze mam padniete dwa czujniki przod i prawy tyl. Mozliwe aby nagle padly 3 czujniki, a nawet 4 bo na poczatku predkoscimierza nie mialem ???
Opublikowano
Wszystko jest możliwe, mi też padły dwa prawe na raz - w sumie wymieniłem już trzy czujniki. Jeśli nie działał Ci prędkościomierz, ekonomizer, a teraz działają to możliwe, iż kończy się jeszcze lewy z tyłu, tylko akurat podczas wizyty na kompie działał :]
Opublikowano

Problem (kontrolki ABS/DSC zapalające się na ciepłym silniku) zniknął po demontażu i ponownym montażu sterownika ABS (tego samego, nic więcej nie było robione) w e39. Zrobiłem pare km na rozgrzanym silniku i system ABS/ASC działał.

Wyłączyłem silnik i po pół godzinie sąsiad woła mnie, że coś rzęzi pod maską. Sprawdziłem i okazało się, że pompa ABS cały czas pracuję (

), kontrolki ABS/ASC po włączeniu silnika świecą się od razu. Odłączyłem/podłączyłem aku i dalej to samo. Wykręciłem sterownik ABS i poniższa część na fotce zaznaczona na czerwono była gorąca (ta druga po przeciwnej stronie-zimna). Nie wiem czy to prawidłowo.

 

1. Czy poniższa część zaznaczona na czerwono powinna byc gorąca?

2. Czemu pompa ABS cały czas pracuję, nawet po wyłączeniu silnika (czemu od razu po podłączeniu tak nie było)?

3. Gdzie są przekaźniki odpowiedzialne za ABS (o ile są, bezpieczniki sprawdzone)?

4. Poratuje ktoś kompem z Wawy?

http://i30.tinypic.com/v4baew.jpg

Prowadzę swoje życie, a nie BMW
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam, pytam czysto teoretycznie bo jeszcze nie podpinałem interfejsu bo go pożyczyłem i jeszcze nie wrócił do mnie :/

Czasami po wjechaniu w dziurę zapalają się kontrolki (już nie liczę który to raz :]). Po zgaszeniu i chwilowym postoju gasną, ale znów dziura których na polskich drogach nie brakuje i znów się świecą. Podejrzewam czujnik ABS. Jak ktoś miał podobne objawy proszę o podzielenie się swoimi doświadczeniami :)

Tak czy siak to zdiagnozuję ale pytam z ciekawości :)

Opublikowano

W mojej 520i '97 też paliły się przez parę dni kontrolki abs oraz asc na żółto i w losowych momentach się zapalały i gasiły.Jak będę miał czas to pojade na komputer. Jedynie co zrobiłem to podładowałem akumulator i po przejechaniu paru kilometrów zgasły, już mam spokój z 4 dni.

Oczywiście abs i asc działają.A akumulator przed ładowaniem miałem ok, auto ładnie zapalało na tzw."dotyk".

Ma ktoś z forum "komputer" do e39 z okolic Pszczyny (mam do skasowania poduszke).

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam koledzy.

Ja mam w swojej E-39 530d 1999r taki problem:palą mi się kontrolki ASC+ABS.Po podłączeniu INPA pokazała błędy:

 

1.w ZKE3- 148 DWA-LED:open circuit or cable DWAL,KL30

2.w GS20- 149 CAN wheel speeds

3.w DDE4.0- 7680 CAN-bus (reception fault ASC)

 

Brak jest komunikacji z modułem ABS tzn INPA nie może się połączyć.Nie wiem do końca czy jest to związane z błędami czy mam coś źle skonfigurowane bo INPE mam od niedawna.Przy próbie połączenia wyskakuje błąd IFH-0009 NO RESPONSE FROM CONTROLUNIT.

Dodam tylko że moduł sterujący ABS założyłem od innej 530d z tym samymi numerami żeby wyeliminować jego uszkodzenie i okazało się że mój jest sprawny tzn na podmienionym module błędy były takie same jak wyżej wymieniłem.

Czy ktoś może wie co oznaczeją te będy?Domyślam się że jakiś przewód mam przetarty po CAN ale nie wiem gdzie szukać tego przewodu DWAL czy KL30?

Z góry dziękuje za wszelkie sugestie

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jeśli nie ma komunikacji ze sterownikiem abs to znaczy ze jest on uszkodzony. Sam korzystam w domu z INPY i ze sterownikiem komunikuje sie bez problemu a dodam że też walczyłem z abs/asc przez prawie 2 miesiące.

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

Opublikowano
Wydaje mi sie ze jeśli nie ma komunikacji ze sterownikiem abs to znaczy ze jest on uszkodzony. Sam korzystam w domu z INPY i ze sterownikiem komunikuje sie bez problemu a dodam że też walczyłem z abs/asc przez prawie 2 miesiące.

 

ok.dziękuje za odpowiedź.

pierwszy błąd już określiłem.chodzi o to że nie mam alarmu fabrycznego a mam ustawione mruganie kierunkowskazami przy zamykaniu auta i dlatego mi ten błąd generuje.

zakładałem inny dobry sterownik i ciągle kontrolki świeciły.Jednak chyba swój wyśle do chłopaka który zajmuje się naprawą sterowników bo jak czytam wypowiedzi innych to widzę że cuda się dzieją z tym sterownikami..

Opublikowano

Nie wiem czy dobrze myśle ale jeśli zakładałeś inny to chyba potrzebna jest adaptacja - chyba że dobrałeś taki sam od innego auta, ponieważ ten sterownik wpływa na wiele rzeczy w aucie np.

1. abs/asc

2. skrzynia automatyczna

3. pompa (sterownik) wspomagania, jeśli masz servtronic to również on przy uszkodzeniach sterownika nie będzie działał - u mnie tak było przynajmniej, dopóki się kontrolki abs/asc nie zapaliły to wspomaganie działało bez problemu, a jak się zapalały to wspomaganie przestawało działać.

4. tempomat też nie działał

Tyle co udało mi się zauważyć u mnie w aucie.

Ja swój sterownik wysłałem do gościa z Rumii szybka naprawa, w sumie sterownika nie miałem tylko 3 dni. Po założeniu kontrolki pojawiały się ponownie znowu diagnoza na Inpie i kolejny komunikat że czujnik abs w tylnym lewym kole. Po zakupie ORYGINALNEGO i założeniu jak na razie od 3 dni jest ok, odpukać że tak już pozostanie :D

BMW-Banditen Motor Wagen


INSTRUKCJA E46

http://www.wupload.com/file/194077137/Instrukcja_BMW_E46_PL.pdf

Komunikaty kompa niem-angielsko-polskie

http://www.wupload.com/file/194069634/komuinikaty_bmw.txt



----------------------------------------------------------------------------------------------

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
u taty tez świeciło ABS\ASC automat biegów nie zmieniał, w ogóle auto świrowało, zmienił jeden czujnik przód było chwile ok a później dalej świrował, wyszło że trzy czujniki do wymiany, ale wywnioskowaliśmy że sterownik padł, ale dla jego zachcianki wymieniliśmy tył lewy i o dziwo prędkościomierz wstał ekonomizer tez i automat biegi zmienia tylko dalej ABS\ASC nie działa, ale myśle że zmiana czujnika powinna uruchomić te systemy :D
http://img571.imageshack.us/img571/2675/57735638496931821246812.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.