Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
no te błedy nie wskazuja na sterownik i pierwszy raz sie z takim spotykam. ten pierwszy może mówic o uszkodzonej pompie w agregacie hydraulicznym

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

No robi się coraz ciekawiej... Już nie mam siły, spróbuje przełożyć od kumpla czujnik i zobaczę co będzie się działo. Jeszcze raz jutro podepnę raz i sprawdzę.

Edit: Teraz patrze i pierwsze błędy jakie mi pokazało to:

3 Zundzeitpunkt fehlerhaft

255 w/w

67 CAN - Fehler

potem skasowałem błędy i wykazało te w/w.

Edit2:

Już ktoś wcześniej miał błąd 67, Stanisław tylko mu nikt nie napisał co to znaczy... z tego co mi sie udało znaleźć to tak: CAN – Controller Area Network (Multiple ECU Controller) fehler - błąd :]

Opublikowano
tak to błąd can komunikacji stera abs z IKE ale to standard jak sie odłączy złacze stera i przekreci kluczyk lub lub przy padajacym czujniku tylnym lewym czy tez padajacym sterowniku pokazujacym czujnik tylny lewy

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

To już bardziej optymistyczny wariant :) Może rzeczywiście to wina prawie znormalizowanego czujnika Hans Prajs. Po jego założeniu było dobrze przez jakieś 2 tygodnie a potem zaczęły świecić ponownie kontrolki, ale prędkościomierz działa, nie tak jak przed wymianą. W piątek kolega wraca to spróbuje podmienić z jego E39 (ma 2002 rok), chyba powinien pasować.

Dziś podłącze jeszcze raz pod kompa i sie pobawię dłużej, może coś ciekawego znajdę jeszcze.

Opublikowano

podłącze się pod temat: zapaliły mi sie niestety kontrolki abs i asc i samochód zaczął poszarpywać - tak jakby asc cały czas pracowało, czy można to jakoś w ogóle wyłączyć jakimś bezpiecznikiem???.

odłączenie akumulatora na całą noc nic nie pomogło niestety... :evil:

pytanie kolejne: jaki interface z allegro polecacie ?

Opublikowano

Dorzucę swoje trzy grosze. Miałem ten sam problem-świeciły się kontrolki DSC i ABS jednocześnie. Myślałem o uszkodzonym czujniku/ach przy kołach, myślałem też o sterowniku pompy-nawet miałem już kontakt z człowiekiem z Zielonej Góry (ten z Alledrogo). Aż pojechałem do ADAM-Serwis w Gdańsku Osowej. Tam pracownik podłączył auto do komputera i powiedział, że coś jest nie tak z czujnikiem skrętu w kierownicy. Ponaciskał jakieś przyciski, pokręcił kierownicą i DZIAŁA!!

 

Wytłumaczył mi, że zaadoptował nowy czujnik. Oczywiście, nic nowego nie montował, tylko "powiedział" samochodowi: oto twój nowy czujnik, macie współpracować.

 

Koszt 80 (osiemdziesiąt) PLN.

Opublikowano
podłącze się pod temat: zapaliły mi sie niestety kontrolki abs i asc i samochód zaczął poszarpywać - tak jakby asc cały czas pracowało, czy można to jakoś w ogóle wyłączyć jakimś bezpiecznikiem???.

odłączenie akumulatora na całą noc nic nie pomogło niestety... :evil:

pytanie kolejne: jaki interface z allegro polecacie ?

 

Poszarpywanie powinno samo ustać gdy autko się zorientuje, że coś jest nie tak i wyłączy cały moduł.

Interface kupiłem od Viakena, jak sprawdzę dziś jak działa to napiszę co i jak. Wczoraj podpiąłem i coś tam robił...

 

Edit:

dziś bawiłem się interfacem i muszę stwierdzić ze za te pieniądze można go kupić, komunikuje się z większością modułów (chyba ze wszystkimi jakie mam), pokazuje i usuwa błędy. Niektóre i tak powracają ale to wina uszkodzeń. Porównując wersje 6.1.4 i 6.5 muszę stwierdzić iż starsza jest minimalnie lepsza pomimo braku diagnozy kilku modułów, razem rozpoznają te same błędy, ale 6.5 nie ma wszystkich tylu opisów błędów co 6.1.4.

Jeśli chodzi o Live Data nie działa u mnie na obydwóch wersjach, czemu nie wiem. Może nie umiem sie tym obsługiwać albo włączyć poprawnie.

To samo dotyczy kasowania inspekcji, też nie umiem :?

Moja ocena to 6.9/10 pkt.

Co najważniejsze to skasowałem sobie błąd poduszki więc poniekąd już zarobił na siebie troszkę, a może inaczej: trochę sie zwrócił Smile

W przyszłym tygodniu pobawię sie na e34, e30, e36 to wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.

 

Osobiście jak na razie polecam.

 

@bialy2005

Dziś znów miałem te trzy błędy, teraz pozostaje tylko zmiana czujnika i będę widział co sie będzie działo. Jak zgasną kontrolki tzn. że to czujnik, nie to sterownik.

Jeszcze tylko krótkie pytanko:

Jak odłączyć tą wtyczkę od sterownika :?: Nie chcę jej urwać :)

Opublikowano

Mam podobny problem jak sebos76.

Moje e39 97r. po odpaleniu wszystko jest ok.

Po przejechaniu ok 10-20km (jak jest samochód rozgrzany to szybciej) podczas jazdy 40-100km/h po puszczeniu gazu zaczyna szarpać, dodaje gazu jest ok, puszczam szarpie, naciskam sprzęgło obroty rosną do 4500obr.

Jedynym sposobem na zatrzymanie szarpania jest wyłączyć ASR jak tego nie zrobię to po kilkunastu sek włączają się lampki ASR i ABS szarpanie ustaje.

Po podłączeniu do kompa wyszedł błąd "WYDłUżONY POBóR PRąDU".

 

Co to może być.

Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano
zeby wyjac wtyczke ze sterownika to musisz wysunac taka "szufladke" i wtedy automatycznie wtyczka sama wysunie sie sie do góry. przy wkłądnaiu musisz ta "szufladke" wpychac do wtyczki :) Może złe okreslenie wybrałem ale nic innego mi nie przychodzi do głowy :)

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

podłączyłem pod interface od viakena i pokazało

przy diagn abs/asc : 31 right rear wheel speed sensor cable

 

a przy diagn. dde pokazało : 113 CAN bus to ASC control unit

 

czy to oznacza tylko padnięty tylny prawy czujnik, czy też może być coś ze sterownikiem??

jak ewentualnie zamienić kable od czujników L/P, gdzie? przy sterowniku???

Opublikowano
ewidentnie pokazuje czujnik. ten bład can to pewnie ktos wtyczke wycignał lub włożył na przekreconym kluczyku, czsami tez ten bład pojawia sie jak padnie tylny lewy bo nie ma sygnału predkosci

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
Witaj! Mam 530d turing z 99. Wystarczylo wymienic lewy tyl ( tu uwaga - moze przy uszkodzeniu nie dzialac prędkosciomierz i chwilowe spalanie ). Pozdro
Opublikowano
Kolego nic nowego nie wniosłes do tematu :) O tym ze jak padnie lewy tylny czujnik lub sterownik pokazuje uszkodzenie tylnego lewego, a czujnik jest sprawny i nie działą wtedy predkosciomierz, ekonomizer to chyba każdy wie kto miał problemy lub je ma z abs :) W kazdym temacie o ABS jest o tym mowa po kilka razy :) Takze najpierw radziłbym czytac żeby nie dublowac odpowiedzi po kilka raz.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

Witam wszystkich forumowiczów,

 

Po wizycie w myjni automatycznej padł mi abs - e39 '99 (przy pierwszym hamowaniu zadziałał system ABS mimo, że jezdnia była sucha po czym na kokpicie wywaliło kontrolki od ABS-u i ASC). Najprawdopodobniej do czujników (ew. któregoś z nich) dostała się woda i nastąpiło zwarcie. Jednak po jakichś 2-tyg jazdy z padniętym abs-em, podczas zjeżdżania z krawężnika kontrolki zgasły, a podczas hamowania zupełnie niepotrzebnie działał abs. Od tego czasu kontrolki potrafią zapalać się, to gasnąć w różnych momentach. Prędkościomierz i ekonomizer działają normalnie.

 

Proszę o radę.

 

PS. czy doraźnie nie da się jakoś wyłączyć systemu abs, np. poprzez wypięcie odpowiedniego bezpiecznika?

Opublikowano
podstawa i pierwsza czynnosc to na kompa zrobic diagnostyke.

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano

panowie pomóżcie, ponawiam pytanie:

jak ewentualnie zamienić kable od czujników L/P, gdzie? przy sterowniku??? czy odłączyć czujnik i wyciągną go z piasty i przełożyć do drugiego koła? co do tego mam wątpliwości, bo generalnie wyjęcie czujnika z piasty w której siedzi on od 10 lat to operacja raczej jednorazowa - te czujniki tak sie zapiekają, ze zazwyczaj się je wyciąga w kawałkach (tak miałem w e36)....

Opublikowano

przełożenie czujników oznacza przełożenie ich fizycznie lewy z prawym a nie zawsze jest tak że wyjmuje sie je w kawałkach. Troche cierpliwosci i da sie je wyjac w całosci :) bo kabli to raczej nie przełożysz bo nie masz schemtów złacza :)

 

PS. czy ty wogóle masz ster z koncówka 001 i czujniki z niebieskimi wtyczkami ??? Bo w 98 mógłbym stary typ i tam stery raczej nie siadaja

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
przełożenie czujników oznacza przełożenie ich fizycznie lewy z prawym a nie zawsze jest tak że wyjmuje sie je w kawałkach. Troche cierpliwosci i da sie je wyjac w całosci :) bo kabli to raczej nie przełożysz bo nie masz schemtów złacza :)

 

PS. czy ty wogóle masz ster z koncówka 001 i czujniki z niebieskimi wtyczkami ??? Bo w 98 mógłbym stary typ i tam stery raczej nie siadaja

no niestety mam chyba sterownik z końcówką 001, samochód jest z 10/2008

  • Moderatorzy
Opublikowano
przełożenie czujników oznacza przełożenie ich fizycznie lewy z prawym a nie zawsze jest tak że wyjmuje sie je w kawałkach. Troche cierpliwosci i da sie je wyjac w całosci :) bo kabli to raczej nie przełożysz bo nie masz schemtów złacza :)

 

PS. czy ty wogóle masz ster z koncówka 001 i czujniki z niebieskimi wtyczkami ??? Bo w 98 mógłbym stary typ i tam stery raczej nie siadaja

no niestety mam chyba sterownik z końcówką 001, samochód jest z 10/2008

 

2008 to fajny rocznik :mrgreen:

Opublikowano
Tak też zrobiłem. Diagnostyka komputerowa wykazała problemy z prawym tylnym czujnikiem. Niestety oryginał kosztował mnie 300 zł. Bałem się, że może walnął sterownik, ale na szczęście skończyło się na wymianie czujnika, choć i tak to średnio tania "przyjemność" :)
Opublikowano
ja się chyba pospieszyłem z zakupem czujnika od abs, bo jak odkręciłem koło i popatrzałem sobie na czujnik od abs w prawym tylnym kole- tak jak pokazuje carsoft, to wygląda on jakby był niedawno założony |(siemens z niebieska wtyczką), za to przy wtyczce ktoś chyba robił jakąś rzeźbę bo jest poobwijane taśmą izolacyjną....bez elektryka się chyba nie obejdzie nietety.. :cry:
Opublikowano
rozkrec tasme i zobacz co tam jest bo przeciez to tylko 2 kabelki :) Jesli jest oki to możesz wymienic ten czujnik i zobaczysz czy ci pomoże. Widziłem juz robote takich fachmanów co wycinali wtyczki i na "ryja" skrecali czy lutowali bo mysleli ze nie łaczy a to był padniety ster :(

NAPRAWA STEROWNIKÓW ABS BOSCH-a

Promocja dla klubowiczów 200zł :)



gg 2921736

602 888 262

LUBESLKIE okolice Łukowa

Opublikowano
rozkrec tasme i zobacz co tam jest bo przeciez to tylko 2 kabelki :) Jesli jest oki to możesz wymienic ten czujnik i zobaczysz czy ci pomoże. Widziłem juz robote takich fachmanów co wycinali wtyczki i na "ryja" skrecali czy lutowali bo mysleli ze nie łaczy a to był padniety ster :(

 

jakby co to podeśle ci ster do naprawy :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.