Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

U mnie pokazywał się błąd tylnego lewego, ale przeważnie po kilku, kilkunastu kilometrach jazdy. Nie działał wtedy prędkościomierz, ekonomizer i licznik przebiegu. Dałem znajomemu sterownik, aby lekko powzmacniał opisywane na forach ścieżki. Teraz po odpaleniu auta wszystkie kontrolki gasną, liczniki działają.

Ale wystarczy że koła ruszą i znowu błąd ABS/ASC - z tym że liczniki działają. Po ponownym odpaleniu znowu brak błędu aż do ruszenia...

No i rodzaj błędu w inpa się zmienił.

Ma ktoś może sterownik pożyczyć na podmianę i sprawdzenie ? :?

Edytowane przez dario704
  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ja białystok niestety, chyba że byłbyś kiedyś w okolicy to moge dać na podmianke tylko, że sam nie wiem czy on sprawny. Swego nie chce już zdejmować i sprawdzać bo mam dość walki z ABS'em i wole nie dotykać sprawnego sterownika :wink:
Opublikowano
Kolego z Ostrołęki, komu to dałeś sterownik do naprawy? Oddałbym też swój, bo u mnie ten problem trwa już od 2 lat ponad i szczerze mówiąc to już przestałem go dostrzegać. U mnie jest tak, że gdy odpalam zimny to jest ok, ale po kilku km lub ponownym odpaleniu już jest lipa. Gdy auto odstoi kilka godzin znowu jest ok aż do ponownego odpalenia lub nagrzania się. Sterownik oczywiście z końcówką 001 :(

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
Kolego spectakillah to ja bym się cieszył na twoim miejscu bo usterka dotyczy w 99% przerwanego połączenia pomiędzy gniazdem, a wnętrzem sterownika. Mówie cieszył bym się bo jest jeszcze jeden rodzaj awarii sterowników. Nie pamiętam jakim to sie charakteryzuje błędem ale Ci co zajmują się naprawą takich sterowników poprawiają w nich połączenie masy i sterownik taki daje się uratować 50/50. U ciebie da sie to naprawić. Można próbować samemu (ryzyk fizyk) lub wysłać (na allegro się ogłaszają)
Opublikowano

Wiem, widziałem ich oferty. Chyba w końcu się zdecyduję, bo nawet na forum można znaleźć moje posty na ten temat sprzed 2 lat :oops:

Szczerze to spodobała mi się jazda bez ASC, zwłaszcza zimą. Na początku uważałem, teraz OGIEŃ! Będę chciał sprzedać auto a taka usterka od razu rzuci się w oczy potencjalnemu nabywcy. Nie zamierzam nikomu mydlić oczu i opowiadać, że to jakiś czujnik tylko chcę uczciwie zaoferować auto w jak najlepszej kondycji.

PZDR!

KRASNYJ BUMIER

BMW = Bus Metro Walk

Cottage terrorist

Opublikowano
I to sie nazywa podejście ;) Ja kupowałem auto z kontrolkami i z taką właśnie gadką, że czujnik, że nic wielkiego ble ble ble, a gość sam nie wiedział co jest. Ale jest jeden +! Dzięki tym usterkom poznałem swoje bmw jak żaden inny samochód, który miałem i nauczyłem się wiele z obsługi kompa i programów typu WDS.
Opublikowano

Podepne się pod temat. U mnie działanie abs i ASC zależy od kaprysu auta. Na zimnym silniku bankowo się odpalają kontrolki. Licznik, ekonomizer i cała reszta działa bez zarzutu. Jak temperatura jest wysoka zaczyna się dyskoteka. Raz działa raz nie. Dodam jeszcze że wszelkie zmiany o ile zachodzą, odbywają się po ponownym uruchomieniu zapłonu.

Do tego dochodzą lekkie stuki z lewego przedniego koła.

Jakieś pomysły?

Opublikowano
Pękają połączenia wewnątrz sterownika łączące gniazdo (piny) z układem sterującym sterownika. Na elektrodzie jest temat, w którym gość opisuje sprawe rzeczowo i twierdzi, że prawidłowo powinno się kleić te połączenia za pomocą jakiegoś przewodzącego kleju na bazie srebra.
Opublikowano
Dzięki za podpowiedzi. Zastanawia mnie pewien fakt, dzisiaj przymroziło do około -3 i nagle problem zniknął. Wielokrotnie odpalany, gaszony chodził bez zarzutu. Zarówno na zimnym jak i gorącym silniku. Potrafi ktoś to wytłumaczyć?
Opublikowano
Witam wszystkich czytających,jako kobieta i zupełny świeżak włączę się w temat i mam nadzieje,że dobrze trafiłam,a jeżeli nie to prosze wszystkich o wyrozumiałość i ewentualnie uwagi.Posiadam autko z roku 1996 roku i również mam problem z kontrolką ASC,która to świeci już od dłuższego czasu.Latem autko było u pana mechanika,który to stwierdził brak linki od ASC pod maską,za usługe wymiany i zakupu linki wycenił na kwote 1000zł jako,że podobno są one niedostępne.Linke zakupiłam na szrocie,oryginał wymontowany bezpośrednio spod maski.Korzystając z pomocy kolegi,zamontował mi on tę linke pod maską i z pozoru wszystko wyglądało jak należy,problem jedynie w tym,ze kontrolka ASC jak sie świeciła tak świeciła nadal,początkowo myślałam o awarii przycisku,którym się go wyłącza,ale wydaje się to chyba mało prawdopodobne,ponieważ po zamontowaniu linki,zaczał kopać ABS i zaświeciła się również jego kontrolka,ktorej wcześniej nie było.Tak wiec notoryczne kopanie ABS i kontrolka w czasie jazdy po zamontowaniu owej linki.Teraz pytanie do wszystkich,którzy mają wiedze na ten temat co może byc tego przyczyną i co z danym problem dalej zrobic,czy pozostaje mi juz tylko usługa tego pana za te niemałą kwote,czy mozna sobie z tym jakoś poradzić,na dzień dzisiejszy linka wymontowana i kontrolka ABS oraz charakterystyczny objaw kopania ustały,ale to juz moja trzecia zima bez ASC i przyznam,ze bardzo bym sie cieszyła z jego posiadania,za wszelkie porady będę wdzieczna...
Opublikowano
Ten ASC w starszych modelach beznynowych działa na jakiejś innej zasadzie. Proponował bym odezwać się w innym temacie albo założyć oddzielny bo są koledzy na forum, którzy mieli do czynienia z tym starym ABS'em i będą wiedzieć OCB, a tutaj w większości zaglądają ludzie z problemem ze sterownikiem po 98r. Ja dla Ciebie bym proponował założyć tę linkę i przedewszystkim komputer!
Opublikowano

Mnie też dopadł problem z kontrolkami ABS i ASC. Oczywiście nie mam kontroli oraz ABS ekonomizera i prędkościomierza. Całą drogę do pracy nie miałem ABS i ASC i były kontrolki. Wracając już do domu odpaliłem auto ruszyłem z 20m i kontrolki zgasły i było ok. Niestety kiedy wjechałem na nierówną drogę znowu to samo.

 

Jeszcze w tym samym czasie pokazała mi się baaardzo głęboka rezerwa a w rzeczywistości mam ponad 30l paliwa. Planuje kupić lewy tył czujnik w ciemno bo w moim mieście też ludzi co się zajmują od BMW na lekarstwo a z takimi problemami to będzie wymiana w ciemno. Miał ktoś taki problem który zahaczał również o wskazania paliwa?

Opublikowano
Daniel podjedź lepiej pod kompa.Ja miałem podobne objawy,dodatkowo jeszcze silnik mi przerywał .Okazało się że to czujnik prawy tył,mimo że wszyscy sugerowali że lewy bo lewy odpowiada za prędkościomierz i ekonomizer.Podejrzana była też pompa.Jednak komputer pokazał prawy tył i po wymianie wszystko gra.
Opublikowano

Tylko u mnie jest ten problem, że w mieście nie mają typowego kompa z którym można się np przejechać i zobaczyć jak pracują poszczególne czujniki. Zapłacę tylko 60zł że mi odczytają błąd a jak wiadomo po odczytaniu błędu może być sterownik jak i czujnik. Kupię sam czujnik to jak nie pomoże mogę go dać na prawą str.

 

Tylko nie wiedziałem czy poziom paliwa też komuś wtedy głupiał

Opublikowano
Na początek proponuję odkręcić lewe koło i sprawdzić czy przewód od czujnika się nie przetarł. Ja tak miałem, wystarczyło połączyć przewód, ładnie zaizolować i działa. Zaczynajmy od najprostszych rzeczy ;-). Jeżeli chodzi o wskazania paliwa to nie widzę logicznego związku ze sprawą, to może być zbieg okoliczności dwóch różnych usterek.
Opublikowano

To był by ogromny zbieg okoliczności. Zapaliły się kontrolki i wraz z nimi rezerwa która bardzo daje po oczach w dodatku jechałem przed 5 rano. Dlatego wątpię.

 

Muszę załatwić jakiś garaż i będę sprawdzać połączenie i kable. Przeczyszczę czujnik o ile go wyciągnę.

Opublikowano
Tylko u mnie jest ten problem, że w mieście nie mają typowego kompa z którym można się np przejechać i zobaczyć jak pracują poszczególne czujniki. Zapłacę tylko 60zł że mi odczytają błąd a jak wiadomo po odczytaniu błędu może być sterownik jak i czujnik. Kupię sam czujnik to jak nie pomoże mogę go dać na prawą str.

 

Tylko nie wiedziałem czy poziom paliwa też komuś wtedy głupiał

 

Nie pamiętam czy czujnik paliwa głupiał ale na zegarach działy się niezłe cyrki.Mechanik powiedział że od czujnika tylnego obojętnie lewy czy prawy może tak się dziać.Dowiedziałem się że nawet klima może głupieć. :shock:

Opublikowano
Dlatego nie będę chyba jechał na kompa. Raz kozie śmierć. Pobawię się ze starym czujnikiem jak nic nie da to wymiana. Febi, TRW można brać pod uwagę czy tylko siemens/VDO?
Opublikowano
Kolego danielxc: miałem u siebie te objawy co opisujesz i winny był sterownik pompy ABS(nr 0 265 900 001),dodatkowo nie działała też klima.Po wymianie na nowy wszystko okey.Mojego starego sterownika nie udało się naprawić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.