Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, właśnie byłem sprawdzić co pokazuje komputer, ale się okazało, że inpa nie wykrywa mi połączenia.. niby wszystko zainstalowane zgodnie z instrukcją od kabla..

 

Tak więc czy mogę prosić o informację czym mogę to sprawdzić (INPA, carsoft? gubie się jeszcze w tym trochę :oops: ), jest jakaś sprawdzona przez was wersja do kabla ODBII pod USB.. ewentualnie pod BT.

 

A w między czasie lecę do działu z oprogramowaniem na edukację.

 

Pozdrawiam!

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Udało mi się znaleźć test prędkości poszczególnych kół... pokazuje on równe wartości ale tylko przy bardzo powolnej jeździe.

Trudno mi to określić bo prędkościomierz nie działa, ale ok. 10-15 km na godzinę. Gdy tylko pojadę szybciej wywala wartość ok. 1300 (a skala jest do 20) i INPA pokazuje błąd jakiś, przerwanie skryptu...

 

Zauważyłem, że gdy skazuje ten błąd lewego tylnego czujnika to zgasną kontrolki ABS/ASC...ale wystarczy że wejdę w INPA w moduł ABS, to pojawiają się znowu.

Jest tam też taki przycisk "test pompy" , jak go załącze, słyszę że pompa zadziała i kontrolki gasną. Ale potem wracają ponownie...

 

p.s

Czy to może być również wina łożyska? Mimo że błąd wyskakuje nawet gdy pojazd stoi ?

Opublikowano

Zamień tylne czujniki miejscami skoro pokazuje Ci tylko błąd lewego tyłu i sprawdź czy błąd zmieni położenie z lewego koła na prawe. Jeżeli zmieni masz wszystko na tacy - czujnik. Jeżeli nie to szukamy dalej. Przełożenie czujników to 10min roboty nawet na lewarku można to zrobić na ulicy.

 

Przy padnietym czujniku jak skasujesz błąd, to kontrolki mogą zniknąć, ale zaraz po ruszeniu i przekroczeniu bodaj 15km/h wyskoczą ponownie.

 

Co do winy łożyska, owszem może być. Może też być tylko zabrudzone i temu może przekłamywać wartości jednak nie powinno to powodować błędu, a jedynie nieprawidłowe działanie ABS. Miałem na wakacjach zabrudzoną powierzchnie magnetyczną na łożysku i błędu nie było, a jadać 100km/h przy lekkim hamowaniu włączał się ABS.

Opublikowano

Założyłem wcześniej swój temacik w innym miejscu forum:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=199835

 

I tam już napisałem o tym, tu zapomniałem...a mianowicie zamieniałem już miejscami czujniki.

Nadal pokazuje lewą tylną stronę. Tych pozostałych błędów już nie ma.

Ale po skasowaniu błąd powraca nawet gdy pojazd nie ruszy z miejsca. A czasem dopiero po przejechaniu 15-20 km...

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam czytalem wasze wypowiedzi,ale nie znalazlem odpowiedzi na swój problem z moją 523i z 98 r.Świeca mi sie kontrolki abs i asc.Bylem na kompie i niby czujnik prawy przód,wymienilem na simensa, i bez zmian.Sprawdzalem piaste wporzadku,problem jest w tym że jak podlaczylem kompa to nie widzial wogóle tego kola(podczas jazdy)po skasowaniu bledu kontrolki gasly, ale gdy tylko ruszylem od razu choinka kontrolki powracaja.. :mad2: podpowiedzcie cos jak możecie, z góry wielkie dzieki ...duchu
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz do podmiany sterownik ABS to odkręć swój i załóż drugi sprawny,może to sterownik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
http://img834.imageshack.us/img834/3373/03ster.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na górze jest silnik przed liftem a na dole po lifcie (oczywiście oba benzynowe)Ja mam ten na dole a Ty ten na górze.http://img138.imageshack.us/img138/4657/vanosmix.jpg
Opublikowano

może masz unikalną wersję auta :norty:

albo myślisz o jakimś innym sterowniku bo nie ma opcji, żeby sterownik abs był w innym miejscu niż tam, gdzie widzisz na fotkach daskiego

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie problem nadal jest.

Nie zapala mi się żadna kontrolka od ABS, czy trakcji, błedów w kompie brak, niby wszystko gra, ale cały czas na dohamowywaniu uaktywnia się ABS i poszarpuje (przy prędkościach poniżej 30km/h.

Sprawdzałem już czujniki, kable, czyściłem tamponami koronki w piaście i nic.

IMPA cały czas mi nie działa mimo kolejnych prób instalacji, mam tylko jakiś podstawowy program z połączeniem przez BT.

 

Czy możecie polecić kogoś kto będzie w stanie zdiagnozować czy któreś koło daje zły sygnał, wtedy będzie wiadomo czy trzeba koronkę z łożyskiem wywalić, czy to wina pompy lub sterownika. Dzisiaj byłem u kolejnego magika który powiedział, że sterownik trzeba wymienić, bez zajrzenia do kompa...

Nawet jeśli tak, to chciałbym mieć pewność, że trzeba to wymienić a nie wróżyć z fusów.

Proszę o pomoc, na terenie Warszawy lub okolic.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
U mnie problem nadal jest.

Nie zapala mi się żadna kontrolka od ABS, czy trakcji, błedów w kompie brak, niby wszystko gra, ale cały czas na dohamowywaniu uaktywnia się ABS i poszarpuje (przy prędkościach poniżej 30km/h.

Sprawdzałem już czujniki, kable, czyściłem tamponami koronki w piaście i nic.

IMPA cały czas mi nie działa mimo kolejnych prób instalacji, mam tylko jakiś podstawowy program z połączeniem przez BT.

 

Czy możecie polecić kogoś kto będzie w stanie zdiagnozować czy któreś koło daje zły sygnał, wtedy będzie wiadomo czy trzeba koronkę z łożyskiem wywalić, czy to wina pompy lub sterownika. Dzisiaj byłem u kolejnego magika który powiedział, że sterownik trzeba wymienić, bez zajrzenia do kompa...

Nawet jeśli tak, to chciałbym mieć pewność, że trzeba to wymienić a nie wróżyć z fusów.

Proszę o pomoc, na terenie Warszawy lub okolic.

 

Pozdrawiam,

 

Witam

czy rozwiązałeś problem, bo wydaje mi się że u mnie jest to samo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

 

Witam

czy rozwiązałeś problem, bo wydaje mi się że u mnie jest to samo.

 

Nietety nadal nic, szukam kogoś kto będzie w stanie zdiagnozować problem, na razie bez rezultatów..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

madseason

wg mnie winny może być któryś czujnik abs, miałem tak kiedyś w innym aucie że zaraz po ruszeniu wywalało błąd albo przy zatrzymywaniu się abs podbijał pedał hamulca..

prostym rozwiązaniem wydaje się zakup czujnika i wkładanie go po kolei w każde koło aż trafisz na ten felerny skoro kompa nie możesz podpiąć

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.