Skocz do zawartości

[E39] Kontrolka ABS ASC/Czujnik ABS ASC


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam....ja naprawiałem sterownik w Zielonej Górze,koszt 240 złotych plus koszty przesyłki w dwie strony( 22 złote).Jeżeli sterownik okaże się dobry,to płacisz tylko za przesyłke,diagnoza nie kosztuje nic.Oto numer tel 792 929 291

Pozdrawiam...

  • Odpowiedzi 538
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

Sprawa owego błędu ( zawór ssący 1 układu ASC błędny) ma się następująco:

Dzwoniąc do wielu magików od regeneracji 9/10 powiadziało bez zastanowienia i owijania w bawełnę że sterownik można wywalić do śmieci bo, przy tym błędzie nie ma szans regeneracji tylko jeden magik z rumi powiedział że może spróbować go wskrzesić lecz postanowiłem kupić nowy i po wymianie wszystko wróciło do normy :D oczywiście trzeba było dokonać adaptacji stera bo ASC nie działało.

Ster kupiłem na allegro koleś godny polecenia:

STEROWNIK POMPA ABS ABSu ASC BMW E39 0 265 900 001 (1851538237)

7 dni (nie 30 paź 2011 22:45:54 CET)

Sprzedający: WELMOT (3018)

Opublikowano
" Michal.Orzel " gdzie znajduje się owy kabelek w 528 Touring?
Nie jeździj szybciej, niż lata twój anioł stróż
Opublikowano (edytowane)
W silniku, jest taka przepustnica od przyduszania silnika, jeśli kabelek się od niej przetrze, peknie itd wtedy swieci ASC i ABS a czujniki i sterowniki są sprawne.

a co powiesz o tym kabelku jak po wymianie stera wszystko jest OK i nie było nic robione przy kabelkach

Edytowane przez maciek-bmw530
Opublikowano

właśnie wróciłem z wycieczki do mechanika...

przyczyna wizyty brak asc i abs (świecące kontrolki)

najpierw wymienili czujnik...lipa nie działa...

więc doszła wymiana łożyska z piasta...

następnie sprawdzili czy na starym oryginalnym czujniku ABS będzie chodzić...lipa nie chodzi

więc wymiana łożyska i czujnika ABS efekt wszystko działa... łożysko Fag czujnik Febi ( ciekawe jakościowo się sprawują ? )

protestuje zobaczę jak będzie chodzić bo jest gwarka na usługę...

Opublikowano
kolego „ gabe ” jak wymiana czujnika ABS to tylko na oryginał „siemens” bo system ABS 5.7 ma to do siebie że przy innych czujnikach świruje
Opublikowano
do rocznika 97 to orginał to simens potem różne wsadzali simensa albo TRW i tego sie trzymajcie nie kombinujcie że gdzies tam taniej kupicie bo to i tak nic nie da
Opublikowano

w tej chwili po testach mogę śmiało powiedzieć że narazie wszystko chodzi tak jak powinno...

goście z zakładu powiedzieli że montują sprawdzone części które zamawiają już od dłuższego czasu...

które bez problemowo się sprawują...

powiedzieli tez że jeżeli chce mogą mi wsadzić dużo tańszy ale niech nie liczę na to że długo na tym pojeżdżę...

więc wybór był prosty....wybrałem sprawdzone części

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
witam. Oczywiście temat abs/asc sie zapalił i nie dział, komp pokazał lewy przedni czujnik i teraz małe pytanko czy mogę podłączyć i czy będzie pasował od e36 bo taki mam chociaż na próbę.Auto 520 97r październik
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam.I w moim aucie zapaliły się w/w kontrolki,nie działa prędkościomierz,diagnoza komputerowa wskazała,że sterownik abs po 12 latach służby przeszedł w stan spoczynku.Czekam na przesyłkę z nową częścią,a moje pytanie to czy jeździł ktoś z wyjętym sterownikem abs i czy może to spowodować kolejne problemy.Pisał ktoś wcześniej z manualną skrzynią,że nic się nie stało,ja natomiast mam automat,a muszę wyjechać wkrótce autem kilkadziesiąt kilometrów..Praktykował ktoś coś takiego?
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Przyszła chyba i kolej na mnie. Ostatnio same z siebie zapaliły się kontroli ABS/ASC , gdy auto stało w miejscu. Podczas jazdy dodatkowo zauważyłem że nie działa prędkościomierz i ekonomizer. Zdarza się że wszystko wraca do normy a potem znowu to samo. Komp pokazuje błąd lewego tylnego czujnika.

Dziś zamieniłem czujniki miejscami ...i nadal to samo komp pokazuje - błąd lewego czujnika...

 

Czy te naprawy regeneracyjne sterownika u któregoś forumowicza są jeszcze aktualne? Bo chyba nic więcej nie pozostaje...

Opublikowano
Zanim oddasz sterownik do naprawy - zamienić czujniki tylne miejscami - jeżeli błąd zostanie w tym samym kole to sprawdzić jeszcze przejście na kablach od wtyczki czujnika do wtyczki sterownika i dopiero potem myśleć o rozkrajaniu sterownika! Ja długo walczyłem z absem i po zmianie sterownika, wszystkich czujników na sam koniec doszło zaśniedzenie kabli od prawego przedniego koła aż pod maskę! także należy to sprawdzić zanim wydasz 200zł na regenerację! Poza tym sama regeneracja nie jest wielką sztuką. Pod klapką sterownika ułamują się druty łączące piny z gniazda z elektroniką. Trzeba użyć specjalnego kleju i nie wolno tego lutować.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Witam,

Dopiero zaczynam moją przygode z e39 520i, ale mam problem z ABS, w sumie od dnia zakupu. Niestety nie udało mi się znaleźć podobnego problemu do tego co mam dlatego napiszę.

 

Objawy - aktywacja ABS przy niskich prędkościach >40km/h np dojazdy do świateł, za każdym razem, bez wyjątku.

 

Z wyciągu serwisowego wychodzi, że około roku temu był wymieniany tylni lewy czujnik ABS. Byłem już kilka razy u mechanika, sprawdzał czujniki, podpinał komputer i nadal nic. Zero błędów układu napędowego, kontroli się nie świecą, teoretycznie niby wszystko ok, a jednak problem występuje.

 

Jeden raz zapaliły mi się kontrolki i TC oraz ABS się odcięły na chwilę, jak na wyłączonej trakcji trochę w deszczu bokiem śmigałem na wysokich obrotach ;)

Ale o tego czasu minął tydzień bez deszczu i dalej wszystko jest niby ok.

 

Doczytałem gdzieś że może to być czujnik przy łożysku, jak to można zdiagnozować, mam kabel do ODBII do kompa, pytanie w jakiej aplikacji diagnostycznej to się sprawdza (prędkości obrotowe kół?), lub jeśli ktoś miał podobne doświadczenia proszę o info jak do tego podejść.

 

Dodam tylko, że chcę samodzielnie zdiagnozować ile się da, bo ostatnio mechanik cały dzień mi grzebał i nic nie znalazł a kolejny na wejściu powiedział po opisaniu problemów, że czujniki i pompa ABS do wymiany, możliwe, że sterownik i to za jakąś kosmiczną kasę... więc poprostu nie chcę przepłacać.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Zanim cokolwiek wymienisz:

1. Sprawdzić INPĄ podczas jazdy zgodność pomiarów czujników na 4 kołach - jeżeli któreś z kół będzie odbiegało od normy wiesz już gdzie szukać. W każdym bądź razie twoje auto jest z 2000r. i jeżeli jest to jeszcze przedlift no to masz problem bo masz gniazdo pod maską, jeżeli jednak masz gniazdo diagnostyczne w kabinie to sprawa bardzo prosta - przejechać sie z laptopem i livedata.

 

2. Sprawdzić oryginalność czujników. Tymbardziej że był wymieniany i rozumiem że nie przez Ciebie?

 

3. Wziąść 3 - 4 waciki kosmetyczne (do uszu), lub forumowy sposób (tampon :8) ) ustawić auto na kanale, podnieść na podnośniku lub zdjąć koło i na lewarku, wyjąć czujnik, wsadzić patyczki lub tampon i kręcić piastą - oczyścisz element magnetyczny. Miałem na wakacjach ten problem, zabrudziła się koronka magnetyczna i abs potrafił się włączać dosłownie przy zwalnianiu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dzięki za szybką odpowiedź :-)

1. Jak sprawdzić dokładnie czy mam przed, czy po lifcie?

Kierunki mam białe (ale to chyba taki pakiet a nie lift) i gniazdo ODBII koło lewego kolana, ale nie mam angel-eyes na przednich lampach.

 

2. Czujika była w servisie BMW wymieniana i jest oryginalna (wg zapewnień mojego mechanika), ale nie ma tam informacji była wymieniana z tego powodu, lub czy udało się rozwiązać jakikolwiek problem.

 

3. Zastosuję, dzięki za poradę :-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz niebieski to przedlift a jak szary czujnik to przedlift

Raczej niebieski polift a szary przedlift :wink:

Opublikowano
Nie ma znaczenia przedlift czy polift na kolor czujnika! e39 przesło lift elektryki w drugiej połowie 98r. wraz z wejściem silnika M57 t.j 2.5 i 3.0d i wtedy też weszły niebieskie czujniki. Jeżeli masz gniazdo w kabinie to masz o tyle komfortową sytuacje że można zrobić logi dynamiczne podczas jazdy więc sprawa zasadnicza to jechać na komputer i to zrobić i jeżeli jakiś czujnik odbiega od normy to spróbować wyczyścić czujnik/pierścień magnetyczny, ajak nie pomoże to wymiana.
Opublikowano
Nie ma znaczenia przedlift czy polift na kolor czujnika! e39 przesło lift elektryki w drugiej połowie 98r. wraz z wejściem silnika M57 t.j 2.5 i 3.0d i wtedy też weszły niebieskie czujniki. Jeżeli masz gniazdo w kabinie to masz o tyle komfortową sytuacje że można zrobić logi dynamiczne podczas jazdy więc sprawa zasadnicza to jechać na komputer i to zrobić i jeżeli jakiś czujnik odbiega od normy to spróbować wyczyścić czujnik/pierścień magnetyczny, ajak nie pomoże to wymiana.

 

 

Jak nie ma. Wszystkie poliftowe miały niebieskie wtyczki.

Czasami nic się nie da zrobić. Nie pomaga wymiana czujnika nie pomaga regeneracja sterownika ABS, bo piasta jest uszkodzona.

 

 

Daski- wkradł się błąd :) napisałem masło maślane. Jest jak mówisz :cool2:

Opublikowano

Mi chodziło o to, że niebieskie wtyczki były jeszcze przedliftem! Przecież napisałem, że rok samochodu ma znaczenie! A nie tak jak napisałeś że szare wtyczki w przedliftowych. Owszem ale do 98r.

Jeżeli ma uszkodzoną piaste to livedata to pokaże.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
e39 przesło lift elektryki w drugiej połowie 98r. wraz z wejściem silnika M57 t.j 2.5 i 3.0d i wtedy też weszły niebieskie czujniki

Nie tylko diesle ale też benzyna 2.0 2.5i z pojedynczego wanosa przeszła na podwójny wanos

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.