Skocz do zawartości

naprawde mala "usterka"


mr.hahn

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam malutki kompleks. sprobuje go wytlumaczyc jak najlepiej sie da.

podczas pracy silnika na niskich obrotach, raczej tylko na postoju czuc i slychac bardzo delikatne pykanie. cyklicznie powtarzajace sie co 3,4 sekundy. brzmi to mniej wiecej tak: "pyk,pyk... pyk, pyk...itd". zeby to uslyszec musze wylaczyc nawiew i radio, ale jednak zouwazylem to od jakiegos tygdonia wiec chyba cos jest nie tak. pykanie pochodzi chyba od drgan ktore czuc uwaga.... w pedale hamowania;) i tylko tam. jak by sie dokladnie wsluchac to odglos pochodzi z deski rozdzielczej... tak mi sie wydaje. macie jakies pomysly co to moze byc? zaznaczam, ze tego napewno nie bylo wczesniej. aha e34 2.0i 92' w automacie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha ha no niesamowite.

Mam tak od kilku tygodni-bo czuły jestem na wszelkie szczegóły.

Nie pytałem-czekałem co będzie dalej.

No i całkiem przypadkowo ktoś o tym wspomniał... :cool2:

 

I jak z tymi elektrozaworami?

Gdzie na forum czytałem,że można je rozebrać, odświeżyć, przeczyścić...?

Można? Jest to w pełni rozbieralne? Taka ingerencja nie zaszkodzi?

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z jakiego powodu chcesz je rozbierac? jak pykaja tzn ze dzialaja, w aucie masz czujnik temp, przy regul nawiewow i czasem nad nogami kierowcy. elektronika dba o to zeby w aucie byla temp taka jak ustawiles regulatorami czyli np 23 stopnie. wlasnie w ten sposob reguluje temp w kabinie , zalaczajac i wylaczajac zawory. powody do rozbierania moga byc 2 - grzeje caly czas przy wylaczonym ogrzewaniu lub nie grzeje przy zalaczonym. pomijajac oczywiscie problemy z elektronika. dodam ze w stanie spoczynkowym - tj po odpieciu kabli zawor puszcza ogrzewanie na full.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale z jakiego powodu chcesz je rozbierac? jak pykaja tzn ze dzialaja, w aucie masz czujnik temp, przy regul nawiewow i czasem nad nogami kierowcy. elektronika dba o to zeby w aucie byla temp taka jak ustawiles regulatorami czyli np 23 stopnie. wlasnie w ten sposob reguluje temp w kabinie , zalaczajac i wylaczajac zawory. powody do rozbierania moga byc 2 - grzeje caly czas przy wylaczonym ogrzewaniu lub nie grzeje przy zalaczonym. pomijajac oczywiscie problemy z elektronika. dodam ze w stanie spoczynkowym - tj po odpieciu kabli zawor puszcza ogrzewanie na full.

 

 

Chcę rozebrać elektrozawory i choćby przeczyścić (czytałem, że pomaga) bo ich reakcja na przekręcanie gałkami temperatury jest opóźniona i to bardzo.

Skręcę na pół-a przez 5 min lub dłużej jeszcze grzeje na max.I na odwrót.Później się unormowuję.

Sądzę, że to wina właśnie elektrozaworów.

Mylę się? :roll:

BMW? Bogini Moich Wrażeń.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli faktycznie musisz czekac 5 minut to jest cos nie tak, ale wez pod uwage ze ciepla woda znajdujaca sie w nagrzewnicy ma swoja bezwladnosc, i jesli wylaczysz do niej doplyw cieplej to ona nei wystygnie w 10 sekund. tak samo jak jest zamknieta i wystygnie, jak dopuscisz doplyw goracej to nie zacznie grzac od razu tylko po chwili, prawie jak w kaloryferze, tylko tu jest wiecej wody. proponuje sprawdzic w innym aucie zeby sie nie okazalo ze naprawiasz dobre zawory. generalnie z moich obserwacji wynika ze auta z klima lepiej reaguja na zmiane pokretlem, tzn szybciej niz bez klimy - dotyczy e34.

mozesz zdemontowac zawor z auta i bez rozkrecania wymocz go w przegotowanej wodzie rozrobionej pol na pol z octem, taka goraca mikstura rozpuszcza kamien. tylko sie nie przeraz jak ci w czajniku kamien rozpusci i platy kamienia odpadna :-) to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Troszeczkę odświeżę temat.

A co zrobić gdy elektrozawory od klimatyzacji zaczęły strasznie głośno pracować. Słychać takie rytmiczne pyknięcia które to opisywał wcześniej forumowicz mr.hahn. Ja nie mam gałek tylko przyciski.

Wcześniej nie było ich wcale słychać. Mogą się w końcu rozlecieć?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na temat elektrozaworów ogrzewania mogę napisać referat. Dość niedawno cewka jednego z elektrozaworów mi się zjarała i zwarła (miała 1,5Ohma zamiast około 13-14Ohm). Strona kierowcy grzała na maxa. Przed rozebraniem kupiłem więc szczęśliwy używkę z E32 i zamontowałem (to jest na prawdę 5 minut). Ku mojemu zdziwieniu - obie strony gorące :/ Okazało się, że cewki w używce były ok, ale zawory były zardzewiałe i zablokowane (gościu chyba na wodzie jeździł).

Po rozebraniu dwóch kompletów elektrozaworów złożyłem jeden sprawny i działa nadal.

 

Yyyy do czego ja dążyłem? Aaa, ogólnie rozebranie tego ustrojstwa nie jest takie skomplikowane i dość ciężko jest to zrypać (trzeba mieć chyba wyjątkowe predyspozycje). Przy rozbieraniu ważne jest, aby:

- po odkręceniu 6 śrób rozszerzać tak sprzęt, żeby obie cewki poszły w jedną stronę razem z ramką obudowy, jak jedna pójdzie, a druga zostanie, to czeka delikwenta dłubanie masy i lutowanie końców uzwojeń,

- po wstępnym rozszerzeniu (otwarciu) NIE przechylać, tylko ciągnąć nadal równolegle, żeby nie skrzywić kotwic elektromagnesu i grzybków zaworów.

 

Jeszcze jedno - jeżeli Wam stukają elektrozawory, ale działają poprawnie - nie warto się za to brać.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wielkie dzięki za odpowiedź

rozbierać nie zamierzam bo sie wogóle na tym nie znam. A jak znam życie to zaraz coś popsuje.

Ale mam pytanie do Ciebie _Kai_.

Wymieniłem kondensatorek w panelu klimatyzacji i od tego momentu elektrozaworki zaczęły głośniej pracować. Postępowałem zgodnie z pomocą tej stronki choć sam kondensatorek wymieniał elektronik

 

http://www.macadamizer.com/bmwfix.html

 

Czy mógł zostać wymieniony kondensatorek wadliwy, nieodpowiedni, choć panel który się zawieszał od wymiany działa prawidłowo. I jeszcze jedno pytanko czy podczas pracy tych nieszczęsnych elektor zaworków przyjdzie dzień i się rozlecą?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, cieżko mi jest stwierdzić, o co u Ciebie chodziło z tym kondensatorem. Nie wiem, czy był dobry i jaki został wsadzony zamiast niego, bo nie ja to robiłem. Z tego, co się zdążyłem zorientować pobieżnie (bo schematu panelu nie mam), to ten kondensator blokuje zasilanie, więc jego spadek pojemności ma tu znaczenie.

 

W temacie rozlecenia się elektrozaworków, to myślę wnioskując z ich konstrukcji, że opcji "rozlecenia" nie ma. Po prostu pewnego dnia ogrzewanie się nie wyłączy (będzie grzało na maxa) i tyle. Co może się stać z elektrozaworkami? A proszę:

- spalenie jednej z cewek (przerwa w obwodzie),

- zwarcie cewki/cewek - niezdrowe dla sterownika,

- zatarcie tłoczka elektromagnesu w cewce - widziałem, jak to wyglada, rdza wszędzie,

- rozleciana jedna lub dwie uszczelki - płyn chłodniczy leje się bokiem na zewnątrz.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam!

 

Jak dostać się do tych elektrozaworów? U mnie też występuje pykanie, i leci cały czas gorące powietrze...

 

 

dodatkowo nawiew działa tylko na górne kratki i przednią szybę .chyba zespuł sie silniczek który steruje klapkami, bo w ogóle ich nie słychać np. przy zamykaniu dopływu powietrza z zewnątrz... jak to nazwać? bo nie wiem jak tego szukać i gdzie to się znajduje pod deską, żeby to sprawdzić?...

 

 

e36 sedan 96r. M52 klimatronic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.