Skocz do zawartości

Falowanie na zimnym


Michael

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jest taka pogoda jak teraz... lekko na minusie. Odpalam auto, kręci ładnie, zaraz odpala, lekko wchodzi na obroty (tak jak powinno zimne), potem na chwilkę stabilizacja... 15 sekund jest dobrze a potem się krztusi. Tzn. raz ma 500 rpm potem ma 900 rpm. I tak w kółko.

 

Gaz mam sekwencyjny ale wyłączony.

 

Ja nie mam innych pomysłów niż taki ze gaz mi psuje mapy wtrysku, Wy macie jakieś?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że czujnik temperatury płynu chłodzącego kuca. W pewnym zakresie zmiany rezystancji podwiesza się i "oszukuję"... Miałem taki sam objaw, ale od startu. Pomogło. Osobiście polecam VDO, niż BOSCH, że nie wspomnę o innych cudach i wiankach. Cena około 80pln.
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że czujnik temperatury płynu chłodzącego kuca. W pewnym zakresie zmiany rezystancji podwiesza się i "oszukuję"... Miałem taki sam objaw, ale od startu. Pomogło. Osobiście polecam VDO, niż BOSCH, że nie wspomnę o innych cudach i wiankach. Cena około 80pln.

 

W sumie masz racje... na pewno przy temperaturach bliskich zera i przy roboczej (około 101 st.) pokazuje dobrze. Ale co po środku to nie wiem...

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że czujnik temperatury płynu chłodzącego kuca. W pewnym zakresie zmiany rezystancji podwiesza się i "oszukuję"... Miałem taki sam objaw, ale od startu. Pomogło. Osobiście polecam VDO, niż BOSCH, że nie wspomnę o innych cudach i wiankach. Cena około 80pln.

 

A jeszcze powiedz mi jeśli możesz co to znaczy "od startu"? Bo u mnie startuje ok, potem zaczyna się falowanie... ale gdy przytrzymam gaz na 2000 -3000 rpm i silnik odrobinkę złapie temperatury (ledwo, ledwo co ruszy się wskazówka temp.) to jest już wszystko ok.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak obstawiałbym źle ustawiony gaz. Jakiś czas temu miałem identyczną sytuację z porannym falowaniem obrotów. Parownik się układał i zmieniło się ciśnienie... Reset, autokalibracja, ustawienie map w drodze i wszystko gra. W dodatku spalanie LPG spadło :D
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jednak obstawiałbym źle ustawiony gaz. Jakiś czas temu miałem identyczną sytuację z porannym falowaniem obrotów. Parownik się układał i zmieniło się ciśnienie... Reset, autokalibracja, ustawienie map w drodze i wszystko gra. W dodatku spalanie LPG spadło :D

 

A jaką masz instalacje?

 

Czy też miałeś czasem problemy z odpalaniem? (długo kręcić trzeba było)

 

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie kalibruję wogóle. Kontroluję tylko mapy raz na jakiś czas. Ostatnio kalibrowałem po zmianie ustawień przepływomierza i teraz jest OK jeśli chodzi o osiągi i spalanie więc tak już zostawiłem.

 

A ile więcej pali Ci LPG niż pokazuje komputer?

 

Kontrolujesz mapy? Ale tylko na zasadzie patrzenia czy coś zmieniasz? :)

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na trasie spalił 0,7l więcej LPG niż wskazanie komputera. Natomiast w mieście plus dojazdy do pracy spalił 2l mniej LPG niż wskazał komputer ale to zrozumiałe ponieważ reszta to była beznzyna potrzebna do uruchomienia i rozgrzania silnika. Mapę sprawdzałem przedwczoraj i opuściłem ją nieco gdyż była wyżej od benzynowej.
peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio na trasie spalił 0,7l więcej LPG niż wskazanie komputera. Natomiast w mieście plus dojazdy do pracy spalił 2l mniej LPG niż wskazał komputer ale to zrozumiałe ponieważ reszta to była beznzyna potrzebna do uruchomienia i rozgrzania silnika. Mapę sprawdzałem przedwczoraj i opuściłem ją nieco gdyż była wyżej od benzynowej.

 

0,7 przy jakim wyniku? Bo to raczej w % lepiej podać...

 

Trochę wyżej niż mapa benzyny? To chyba powinna być ze 20-25% wyżej niż benzyny, prawda? W czym masz podaną to mapę? Czas wtrysku? Czy masa wtryskiwanego LPG? Czy może jego objętość?

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0,7 przy jakim wyniku? Bo to raczej w % lepiej podać...

Spalił faktycznie 12,2l LPG, a wskazanie OBC było albo 11l albo 11,5. Nie pamiętam dokładnie wskazania OBC. Procentowo więc spala do 11% więcej LPG niż wskazanie OBC.

Trochę wyżej niż mapa benzyny? To chyba powinna być ze 20-25% wyżej niż benzyny, prawda? W czym masz podaną to mapę? Czas wtrysku? Czy masa wtryskiwanego LPG? Czy może jego objętość?

Pozdrawiam

Parametry przy wykresie mapy to czas wtrysku, mnożnik i ciśnienie kolektora. Mapy w programie powinny się pokrywać. Dopuszczalna odchyłka to +/- 10%. Przy ostatniej kontroli odchyłka nie wynosiła nawet 5% ale ja jestem dosyć drobiazgowy i te 3 kliknięcia do opuszczenia mapy gazowej w dół sprawiły mi niekłamaną przyjemność :D

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurde dziś rano falowało... odpiąłem czujnik temp. silnika dalej falowało, żadnej zmiany. Czy na zimnym silniku ma prawo tak być?

Nie może falować ani na zimnym ani na ciepłym. Sporo rzeczy masz do sprawdzenia. U mnie przyczyną było ustawienie sterownika LPG. Proponuję Ci reset kompa. Jeżeli po tym dalej będzie falował (Nie używaj LPG) winny będzie któryś z elementów zasilania Pb jeżeli nie będzie falowania po resecie znaczy to, że źle ustawiony jest gaz.

peace & love
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.