Skocz do zawartości

Zmiana kolektora wydechowego...czy warto??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://moto.allegro.pl/item284682971_kolektor_wydechowy_sportowy_bmw_e36_e39_e46_z3_z4.html#photo/

 

Witam szanownych kolegów no i koleżanki jesli takowe są :) Przegladając sobie ostatnio allegro natrafiłem na takie utrojstwo, byc moze moje pytanie dla osób znających się na rzeczy, wyda się dziwne itd, ale ponoć nie ma głupich pytań :) wobec tego jak powyżej: czy zmiana fabrycznego kolektora na taki jak w akujci powyżej poprawi coś, nie chodzi mi o osiagi ale o np kulturę pracy itp itd, niech wypowie się ktoś o tych barankach :) zaznaczam, ze nie zalezy mi na jakims tuningu, choć parę koni więcej przydałoby się, ewentualnie z czym muszę się liczyć zmieniając te barany, czy wystarczy tylko zmienic i tyle?? proszę o fachowe porady i wypowiedzi, z góry dziekuję :)

Opublikowano

A który masz rocznik furki, bo jeśli po 10.1998 (dwa vanosy) to jest system badania czystości spalin EOBD - są 2 sondy na 3 cylindry- razem 4szt. A zmierzam do tego że nie ma katalizatora na tym kolektorze z allegro. Ciekawe jak zareaguje komputer. U mnie (10.99)wygląda to tak

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DM51&mospid=47544&btnr=11_2181&hg=11&fg=50

Jeśli masz starszy model to myśle że to bez znaczenia.

Wracając do tematu myśle że zmodyfikowanie CAŁEGO wydechu może dać od 3-7% przyrostu. Te obiecywane 10% na samym kolektorze możesz śmiało między bajki włożyć. Lepiej pokombinować z dolotem.

Opublikowano
Mam auto z końca 96 roku, domyślałem się, ze sam kolektor na nic sie zda, stozka nie chce zakładac i nigdy nie załoze, natomiast jesli chodzi o wydech to napewno, lecz narazie chciałem wymienic baranki tylko nie wiem czy moge tak jeździc przez jakis czas tylko z innymi baranami czy to mialoby jakis ewentualny zły wpływ na kondycje silnika i ogolnie. O przyrosty jakies masakryczne mi nie chodzi, a raczej o to żeby autu przywrócić fabryczne parametry, chociaz jest w dobrym stanie i jeździ zwawo, wiec niewiel musialo stracic przez te lata. Odnosnie zwikeszenia mocy to myslałbym raczej nad wlozeniem silnka 2,8 samego tylko nie wiem czy na tym koniec, czy skrzynia i wał zostają te same, wiem ze komp inny, od razu mówie ze są to hipotetyczne zalozenia, predzej wloze te nowe barany, tylko ciekawi mnie co sie stanie jesli narazie zaloze tylko same barany bez modyfikacji reszty
Opublikowano
Myślę, że nic się nie stanie. A z drugiej strony uważam że BMW robi bardzo dobre układy wydechowe i poprawy nie bedzie wcale. Jeśli już chcesz pokąbinować to poszukaj o modyfikacji dolotu i softu. Starsze 525i e-34 miały hyba 193 konie. Kiedyśo tym było ale nie pamietam (hyba inne wtryski + modyfikacja softu itp)
Opublikowano
co z tego, ze miały 192 km skoro silniki m52 2,5 litra o oznaczeniu 523 maja takie same osiągi jak stare 2,5 m50. Po prostu moment w 523i jest inaczej ulozony, jesli coś to juz od 2,8 to rozumiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.