Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam moze ktos wie dlaczedo w 525tds z 93r podczas jazdy wskazniki predkosci,tem.płynu, poziomu paliwa,obrotomieża i diagnoza przestał działać.poza tym oswietlenie jest i wszystkie kontrolki działają.dzwonilem do service powiedzialem co sie stalo.i co slysze?? że pod zegarami jest 12V bateryjka podtrzymujaca pamiec kompa i zegary.i że ona kopyta pokazala i trzeba ja wymienic.wiec wykrecilem zegar i rozebralem na czesci pierwsze i co niema tam zadnej bateri.a zegary dalej niedzialaja!!!

wiec co teraz robic??i czy i gdzie jest ta bateria??

Opublikowano
Nie bateria a dwa akumulatorki. Wyglądają jak dwa kondensatory elektrolityczne.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
2 akumulatorki?? a gdzie one sa?? i czy to bedzie powodem braku wskazan zegarow.ni i czy ja sam to zronie?? a koles w service powiedzial ze to jest 12v bateria taki paluszek.
Opublikowano
yyy 12V? Nie ma takiej baterii i nie ma takiego akumulatora. W zegarach są chyba dwa ogniwa NiCd (po 1.2V każdy). Nie przyglądałem się jeszcze budowie zegarów, ale wkrótce muszę je wymienić (rozlany wyświetlacz :/) więc będę wiedział więcej. Tak czy siak wydaje się prawdopodobne, że Ci nie działają zegary przez zużyte akumulatorki.
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano

W moim 520i M20 z 1988 wygląda to tak:

%5B640%3A349%5Dhttp%3A//marekczaja.dlawas.com/marek_bmw520i/img/zegary.jpg

 

W 520i M50 z 1990 roku bateryjki są już mniejsze (krótsze) i podobno w innym miejscu ummieszczone – niestety nie dysponuję zdjęciem

 

Nie wiem jak to już jest w tds z 1993r

Przy okazji napiszę, że u mnie mimo zużytych akumulatorów prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa i temperatury działają. Problem jest jedynie z ekonomizerem, brakiem możliwości skasowania inspekcji i zasypiającym po kilkudziesięciu kilometrach obrotomierzem.

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano

To potwierdza moje przypuszczenia - Solaris masz jeszcze w miarę żyjące akumulatory, że dopiero po jakimś czasie Ci pada obrotomierz.

 

Btw panowie, akumulatorki NiCd mają tzw efekt pamięci. Można spróbować je sformatować kilka razy ładując do pełna i rozładowując na maxa. Ale są tak tanie, że lepiej od razu wymienić na nowe ;)

http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
...Solaris masz jeszcze w miarę żyjące akumulatory, że dopiero po jakimś czasie Ci pada obrotomierz.

 

Ale latem zauważyłem taką prawidłowość, że przy wyższej temperaturze panującej w samochodzie nie działał wcale – praktycznie od maja do sierpnia obrotomierz nie witał mnie nawet na chwilę. Przy obecnie panujących temperaturach na zewn. (ok. 0C) wystarcza mu chęci na ok. 35km trasy (tak było tydzień temu podczas przewietrzającej trasy w przerwie snu zimowego).

Zawsze przy takich okazjach zadaję pytanie: czy uśpiony ekonomizer, to też sprawka zużywających się akumulatorów? (zasnął w pierwszej kolejności w ciągu kilku sekund w marcu tego roku) – chyba nigdy dotąd ktoś tego jeszcze nie potwierdził jednoznacznie, może teraz? :)

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Opublikowano
Temperatura. Akumatorki nie lubią temperatury, szczególnie NiCd i LiIon (te drugie bardzo nie lubią temperatury).
http://i.imgur.com/CgYlyQw.jpg
Opublikowano
witam ponownie panowie .czyli brak wskazan zegarow jest spowodowane tylko tymi nieszczesnymi bateriami?no i teraz pytanie gdzie takie baterie dostane?? w service bmw czy w jakims zwyklym warsztacie ??
Opublikowano
witam, baterie byly tylko w zegarach z poczatku produkcji oraz w e28. nie dam sobie reki odciac ale na 99% problem akumulatorkow dotyczy tylko zegarow z bebenkowym wskaznikiem kilometrow. nowsze z elektronicznym wskazaniem tez sie psuja podobnie , ale tu problem jest inny.
Opublikowano

Z tego, co ja wyczytuję już od dawna o zegarach też wynika, że w nowszych, od tych z bębenkowym wskazaniem przebiegu, nie ma już sprawy baterii, ale w grę wchodzi wymiana niektórych kondensatorów.

Pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Akumulatory kupisz w każdym sklepie elektronicznym Kup dwie sztuki po 1,2V każdy włóż je zgodnie z polaryzacją i powinno latać. Koszt około 30-40 zł za dobrej marki aku. Jeśłi to nie pomoze to niestety tylko wymina zegarów pozostanie ale te trafić dobre to jak 6 w totolotka Ja swoje zmieniałem w byłej E34 tyle ze tam już aku nie było. Było inne rozwiązanie podtrzymania pamięci. Teraz leżą sobie w garażu i czekają na lepsze czasy (dobry wyświetlacz BC wszystkie pikselki jak lala świeciły!) Pozdrawiam
Opublikowano
Z tyłu jest wpieta malutka kostka / taki chip pamięci. Wypnij i sprawdz czy nie ma zimnych lutów, u mnie pomoglo nawet na pixeloze.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

witam panowie .jest taka sprawa w moim miasteczku zaden elektryk samochodowy niepodejmie sie zrobienia zegarow.ale ostatnio podczsa jazdy kilkakrotnie wszystkie zegary kontrolki nagle zaczeły mrygac wskazniki pokazywały to co chciały.teraz mam takie objawy ze predkość obroty ekonomizer wskazuje wszystko poprawnie.ale stan paliwa i temperatura płynu ciagle pokazuje max.

OIL INSPEKCION i service zgasły nagle wszystkie zielone diody zostały tylko żółta i czerwona.moze ktos wie dlaczego tak sie stało??

Opublikowano
nie pisze ze sa zepsute tylko ze cos sie z nimi dzieje ale teraz działają pozatym koledzy wczesniej pisali ze to wina bateri.ale teraz działaja tylko ze wskazania stanu paliwa jest złe bo siagle jest ponizej 20L i temperatura płynu max.moze to byc wina jakiejs pierdoły dlatego pytam.
Opublikowano
baterie byly w 2,4 TD przy bebenkowym wskazniku kilometrow (w niektorych innych modelach tez, z poczatku produkcji) oraz e28. w twoich baterii nie ma
Opublikowano

napisalem ci PW ze ja naprawiam. za nowe zegary zaplacisz kupe kasy, chyba ze masz na mysli uzywane. ale te z 520 i tds`ow maja slabe strony wiec mozesz trafic na takie same, za wpelni sprawne wolaja kupe kasy. najlepiej pozadnie naprawic, jak nie znajdziesz nikogo w swojej okolicy to daj znac,

 

p.,s. od razu uprzedze twoje pytania, zegary z wyswietlaczem Check Control nie pasuja do twojego modelu, a szkoda bo te w przyzwoitym stanie mozna wyrwac juz za 100zl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.