Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanownych Kolegów.

 

Zastanawiam sie powoli nad kupnem 330d z rocznika 2002-2004. Z tego co mi się udało zaobserwować, to w tym czasie montowano oba silniki (184 i 204 KM). Zastanawiam się, czym się one konstrukcyjnie różnią? Czy jest inna turbina, głowica czy cokolwiek innego? Oczywiście wiadomo, że wolałbym mieć mocniejszą i nowszą wersję silnika, zastanawiam się tylko, czy różnica w chociażby eksploatacji czy awaryjności jest na tyle duża, że warto dołożyć te parę ojro i poszukać mocniejszego?

Czekam na info i Wasze opinie.

 

Uprzedzając niektóre komentarze, użycie opcji "szukaj" nie rozwiało moich wątpliwości.

 

Pozdrawiam

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano

Suche dane M57N (525d, 530d, 535d),

M57N2 (525d, 530d, 530xd, 535d),

 

M57N

 

 

 

M57 D25 E39 [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 80 mm

Skok tłoka 82,8 mm

Pojemność 2497 cm3

Stopień sprężania 17,5:1

Moc maksymalna 120 kW przy 4000 obr/min

Obroty maksymalne 4750 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 2000...2500 obr/min

 

 

M57 D30 E38 [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 84 mm

Skok tłoka 88 mm

Pojemność 2926 cm3

Stopień sprężania 18,0:1

Moc maksymalna 135 kW przy 4000 obr/min

Obroty maksymalne 4750 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 410 Nm przy 2000...3000 obr/min

 

 

M57 D30 E39 [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 84 mm

Skok tłoka 88 mm

Pojemność 2926 cm3

Stopień sprężania 18,0:1

Moc maksymalna 139 kW przy 4000 obr/min

Obroty maksymalne 4750 obr/min

Maksymalny moment obrotowy 390 Nm przy 1750...3200 obr/min

 

M57N2

 

 

 

M57TU D30 535d [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 84 mm

Skok tłoka 90 mm

Pojemność 2993 cm3

Stopień sprężania 16,5:1

Moc maksymalna 200 kW przy 4400 obr/min

Obroty maksymalne 4400 obr/min (chwilowe 5000 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy 560 Nm przy 2000 obr/min

 

 

M57T2 D25 [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 84 mm

Skok tłoka 90 mm

Pojemność 2993 cm3

Stopień sprężania 16,5:1

Moc maksymalna 145 kW przy 3750 obr/min

Obroty maksymalne 4400 obr/min (chwilowe 5000 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy 400 Nm przy 1300...3250 obr/min

 

 

M57T2 D30 [edytuj]

Ilość cylindrów 6

Średnica cylindrów 84 mm

Skok tłoka 90 mm

Pojemność 2993 cm3

Stopień sprężania 16,5:1

Moc maksymalna 170 kW przy 4000 obr/min

Obroty maksymalne 4400 obr/min (chwilowe 5000 obr/min)

Maksymalny moment obrotowy 500 Nm przy 1750...3000 obr/min

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

wszystko dobrze tylko mi chodzi o silniki montowane w E46.

Tam miały, jeśli się nie mylę 184 i 204 KM.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
Opublikowano
w E46 były dokładnie te same silniki

ZAWIOZĘ NA ŚLUB !!!!


%5B640%3A129%5Dhttp%3A//xenonis.whitestarprogramming.de/save_the_e36/img/pics/banner.gif

Opublikowano

Może i tak, tylko gdzie wśród tych wymienionych jest ten o mocy 150 kW (204 KM), bo takie były w e46?

 

Poza tym liczę na trochę inne informacje. Ale dzięki za zainteresowanie tematem.

Poprawcie mnie, jeśli się mylę...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M57N ma inne ciśnienie wtrysku na CR, wyższe, od M57. To jest CR wyższej generacji od 184-konnej wersji.

pozdrawiam

Paweł

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.