Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Koleżanki i Kolegów,

czy ktoś z Was przerabiał może temat "dołożenia" tempomatu??? Przy wymianie poduszki założyłem taką, która posiada multifukcję. Goście z serwisu mają mi zaprogramować lewą stronę do sterowania radiem, ale kusi mnie jeszcze i prawa, która póki ma perspektywę być tylko nie wykorzystywanym wizualnym "bajerem" :norty:.

Przeglądałem Allegro i znalazłem oferty sprzedaży tempomatu do E39...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Witam Koleżanki i Kolegów,

czy ktoś z Was przerabiał może temat "dołożenia" tempomatu??? Przy wymianie poduszki założyłem taką, która posiada multifukcję. Goście z serwisu mają mi zaprogramować lewą stronę do sterowania radiem, ale kusi mnie jeszcze i prawa, która póki ma perspektywę być tylko nie wykorzystywanym wizualnym "bajerem" :norty:.

Przeglądałem Allegro i znalazłem oferty sprzedaży tempomatu do E39...

 

Jak zaprogramowac??Nic sie nie programuje tylko ciągnie nowe kable.

Opublikowano
Kable, to ja Kolego Szanowny przy kierownicy a od multifunkcji mam i już są podłączone :norty:. Ja tego sam nie wydumałem, a gość z ASO (elektronik) osobiście oglądał :mrgreen:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Kable, to ja Kolego Szanowny przy kierownicy a od multifunkcji mam i już są podłączone :norty:. Ja tego sam nie wydumałem, a gość z ASO (elektronik) osobiście oglądał :mrgreen:

 

To chyba Cię nabiera.Przechodziłem przez to.Jeśli fabrycznie nie ma sterowania w kierownicy to brak jest czterech przewodów pomimo tego że jest w kierownicy wtyk.Po podłączeniu ich przyciski działają bez programowania :mrgreen:

Opublikowano

To chyba Cię nabiera.Przechodziłem przez to.Jeśli fabrycznie nie ma sterowania w kierownicy to brak jest czterech przewodów pomimo tego że jest w kierownicy wtyk.Po podłączeniu ich przyciski działają bez programowania :mrgreen:

 

Hmm.. A czy możesz mi w takim razie podać trochę więcej szczegółów na ten temat? I czy dałeś sobie spokój, czy dopiąłeś swego... Z góry dziękuję za informacje...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • Moderatorzy
Opublikowano
Poradził sobie z tym elektryk wspomagając sie opisem z tego forum który wcześniej znalazłem.Jak będę miał chwilkę to postaram się znaleźć.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Ja osobiście przez to przechodzilem, musisz wymienić oprócz poduszki taką skrętną taśme pod kierownicą bo do multifunkcji idzie więcej kabli, to tego dokładasz mały komputerek MFL. Komputerek odbiera sygnały z kiery i przetwarza na sygnał auta (I-Kbus) podpięcie tego jest proste, zasilanie, podświetlenie i sygnał sterowania podpina sie np: pod wyświetlacz radia. Tempomat to już inna bajka jak wstawie to opisze ale to jak będzie ciepło. Części pasują od E38.

 

Dodam jeszcze małe sprostowanie że, są dwa rodzaje multifunkcji starsza w przyciskach nie miała elektroniki i trzeba dodać komputerek MFL (były montowane chyba do 9/98) a w nowszej jest wszystko w przyciskach i wychodzą gotowe sygnały.

Edytowane przez Damiano
Opublikowano

Tez się podpinam. Chce dołożyć multifunkcje. Słyszałem że radio działa od razu a do tempomatu trzeba dociągnąć 4 dodatkowe kable i dokonać zmian w kompie. Ja mam M52TU i EML [elektronicznie sterowana przepustnica]. Mam natomiast jeszcze jeden problem : były jakieś zmiany w budowie kierownicy i pierścieni ślizgowych mdzy 99-00 i nie wiem jaki mam typ kiery a mam auto z 10.99. Znalazłem tez coś po angielsku ale to jest przekładka ze zwykłej multifunkcji na M pakietową.

http://www.bmwtips.com/ temat 18: BMW E39 M-Sport Steering Wheel

Opublikowano
ja też kiedyś o tym myślałem ale nie znalazłem żadnych rzeczowych informacji dotyczących tempomatu, bo samo sterowanie radiem to ponoć pikuś. ilu elektroników sie pytałem tyle miałem odpowiedzi - różnych odpowiedzi. jeżeli udłoby ci się to doprowadzić do końca proszę o informację jak i gdzie to zrobić. pozdrawiam i powodzenia życzę.
Opublikowano

Witam ostatnia zmiana instalacji elektrycznej w kierownicy w E39 miała miejsce w marcu 99.

 

Zakładam, że podświetlenie przycisków działa (czyli jest również "masa" w kierownicy)

 

Tempomat od 03.99 jest podłączony następująco:

prawa strona kierownicy pin2

spirala od strony kierownicy pin2

spirala od strony auta pin8

sterownik silnika pin27 (silniki M52TU, M54, M62TU, S62, M57)

 

Pozdrawiam

typer

Opublikowano
Ja osobiście przez to przechodzilem, musisz wymienić oprócz poduszki taką skrętną taśme pod kierownicą bo do multifunkcji idzie więcej kabli, to tego dokładasz mały komputerek MFL.

 

Taśmy nie muszę wymieniać, bo wychodzą z niej dwie wiązki z wtyczkami: jedna do poduszki i sygnału, a druga do multifunkcji. Póki co nie wiem tylko co dalej, tj. od taśmy do auta... No nie wspomnę, że nie działa ani podświetlenie przycisków, ani sterowanie radiem...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Do Typera:

 

Dzięki bardzo... Ja na forum znalazłem dotychczas chyba wszystkie posty dotyczące problemu, włącznie z tym powyżej...

W najbliższym czasie odkręcę poduszkę i ustalę, czy rzeczywiście nie ma kabli od taśmy po stronie auta i dalej i jeśli ich rzeczywiście nie ma to pociągnę je... Ustaliłem, że mam silnik M52TU, czyli z tych info, które podałeś wcześniej wynika, że tempomat jest "wbudowany" w sterownik silnika, zatem nie trzeba będzie dokupować sterownika tempomatu, silnika krokowego do nastawy przepustnicy i cięgna wraz z szeregiem drobiazgów.. Poproszę Cię o potwierdzenie, czy tak rzeczywiście jest... Moje auto jest z 05/1999...

Acha... i jeszcze jedno: jak się można dobrać do złącza MID???

 

pzdr

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Dzięki bardzo :cool2:... Hmm pin pod gałką o 90 st.:D ...a ja już miałem w perspektywie demontaż połowy deski :norty:, żeby wyjąć MID i dostać się do jego złącza!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
jeśli chodzi o tempomat to do silnika M52 jest napewno mechaniczny a do M52TU chyba wbudowany w sterownik silnika.

 

Pozdrawiam

 

a jak jest w 530d?

Opublikowano

Nie lubię pozostawiać rzeczy niedokończonych :norty: i ukończę zaplanowane dzieło... Mam tylko chwilowy (ok. 1 m-ca) problem... noga w gipsie... Postaram się wszystkie czynności udokumentować fotkami, krok po kroku...

 

pzdr dla wszystkich walczących ze swoimi kobietami na "b"

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Noga jeszcze nie doszła do siebie, a mnie już łapki zaswędziały, no i trochę rozmontowałem bemcię... Zdjąłem półkę z gniazdem OBDII, osłonę pod deską po stronie kierowcy, dolną połówkę osłony kolumny kierowniczej. Odkręciłem i odłączyłem poduchę (tą nową już z guzikami, które nie funkcjonowały), wymontowałem radio (BMW REVERS - nie ma kompa, ale o tym później...dodam, że auto jest z 05.1999 i ma zegary z samochodzikiem). Co stwierdziłem:

Ta nowa poducha ma dwie wtyczki: jedna obsługuje sygnał dźwiękowy i poduszkę (6 pinów), druga multifunkcję (4 piny). Wtyczki pasują do gniazda taśmy po stronie kierownicy, a taśma znajduje się bezpośrednio pod kierownicą. Nie bawiłem się w odkręcanie kierownicy i wyjmowanie taśmy, a do wtyczki, która wchodzi do gniazda taśmy od strony kolumny dobrałem się od tyłu - gniazdo taśmy po stronie kolumny i zielona wtyczka z 6 przewodami znajdują się na antypodach gniazda taśmy po stronie kierownicy, czyli przy kolumnie na dole (żeby wyjąć wtyczkę należy odkręcić takie gumowe coś, co nie wiem do czego służy i co jest przymocowane przykręcaną od dołu blaszką do kolumny). Sprawdziłem miernikiem które piny w gnieździe taśmy po stronie kolumny odpowiadają którym pinom w gnieździe taśmy po stronie auta. Wszystkie 6 pinów, do których łączyły się kable po stronie kolumny "wchodziły" do gniazda podłączenia poduchy i sygnału dźwiękowego, przy czym jeden z nich dochodził również do jednego pinu w gnieździe taśmy (masa). Także trzy kable z poduchy, z wtyczki multifunkcji "kończą się" na tej wtyczce. Wniosek jest prosty: idąc od strony poduszki a począwszy od wtyczki w gnieździe taśmy po stronie kolumny brakuje 3 kabelków i są to kabelki: do zasilania multifunkcji, do sygnału dla sterownika silnika (tempomat) i sygnału I-bus (radio/telefon).

Problemy jakie się pojawiły to niedostępność (jak dotychczas, jutro poszukam) konektorków pasujących do wtyczki do gniazda taśmy po stronie kolumny i problem z ustaleniem miejsca wpięcia się do magistrali I-bus (gdybym miał średniego lub dużego kompa to sprawa jasna, a mam tylko radio w konsoli i jakoś oznaczenie pinów nie bardzo mi pasi). Acha!! Nie mam też w ogóle bezpiecznika F44, ani w naturze, ani na rozpisce, ale z zasileniem sobie poradzę, pociągnę od radia...

 

Dodam, że robiłem fotki w miarę możliwości i całość prac opiszę i zilustruję fotkami schematami i rysunkami jak skończę... pod warunkiem, że zadziała :mrgreen:

 

Pozdrawiam wszystkich, którzy jak dotychczas byli mi pomocni, a szczególnie Kolegę Typera...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Na razie krótko melduję wszystkim zainteresowanym, że działa!!! I "radyjo" i tempomat, a wszystko z guzików w kierownicy... Jutro muszę tylko dokończyć fotki przy sterowniku, pod schowkiem i przy pedale sprzęgła, opracować je i stworzyć kolejny temat w dziale zrób to sam...

 

pozdrawiam po raz kolejny wszystkich którzy w jakikolwiek sposób byli pomocni w dokończeniu dzieła... :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.