Skocz do zawartości

320d... urwany filtr elektrozaworu...!! jakie skutki ?? cd..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam

na poczatku powiem ze sledzilem tematy odnosie filtrow oraz relacje obrazkowa kolegi Tudm odnosnie egr elektrozaworow etc.... co sklonilo mnie do dalszych dzialan

 

wiec:

mam dwie e46: 320d 99r - 320d 01r oba 136KM.

01r pali sporo mniej mimo iz jezdzia podobne trasy, 8l teraz po miescie to max, 99r pali 9,5 /i nie wiem czy nie bedzie jeszcze roslo do 10/l wiec roznica dosc spora.

 

01r -ta co pali mniej miala czystszy filtr powietrza a przy egr praktycznie nie mialem co robic

 

99r - filtr powietrza caly jakby w sadzy, egr musialem doczyscic bo troszke byl zawalony... dodatkowo w niemczech miala wymieniona jakas pompe oleju czy cos, musze sprawdzic dokladnie i napisze /nie wiem czy to moze miec wplyw na spalanie/

 

zostaly mi elektrozawory do wyczyszczenia i tu moje pytanie choc pewnie jak to zrobie niebawem to poznam na nie odp...czy elektrozawory moga miec wplyw na spalanie??

 

ewentualnie gdzie szukac przyczyny w tak roznym spalaniu??

jakies sugestie/pomysly??

Edytowane przez premier
Opublikowano

czekalem na twoja odp jak mam byc szczery :)

nawet bym nie smial pisac o spalaniu na podstawie samego kompa poprostu jedna trzeba czesciej tankowac... co do nogi to zeby bylo smieszniej 99r jest spokojniej jezdzona..

 

a teraz wracajac do tematu czy ktos moze mi cos podpowiedziec

Opublikowano
witam

na poczatku powiem ze sledzilem tematy odnosie filtrow oraz relacje obrazkowa kolegi Tudm odnosnie egr elektrozaworow etc.... co sklonilo mnie do dalszych dzialan

 

wiec:

mam dwie e46: 320d 99r - 320d 01r oba 136KM.

01r pali sporo mniej mimo iz jezdzia podobne trasy, 8l teraz po miescie to max, 99r pali 9,5 /i nie wiem czy nie bedzie jeszcze roslo do 10/l wiec roznica dosc spora.

 

01r -ta co pali mniej miala czystszy filtr powietrza a przy egr praktycznie nie mialem co robic

 

99r - filtr powietrza caly jakby w sadzy, egr musialem doczyscic bo troszke byl zawalony... dodatkowo w niemczech miala wymieniona jakas pompe oleju czy cos, musze sprawdzic dokladnie i napisze /nie wiem czy to moze miec wplyw na spalanie/

 

zostaly mi elektrozawory do wyczyszczenia i tu moje pytanie choc pewnie jak to zrobie niebawem to poznam na nie odp...czy elektrozawory moga miec wplyw na spalanie??

 

ewentualnie gdzie szukac przyczyny w tak roznym spalaniu??

jakies sugestie/pomysly??

 

sam dales odpowiedz to sie nie dziw :duh:

Opublikowano
:duh: - to chyba twoja ulubiona ikonka.

 

sprawdze opisze co z tego wyszlo.

 

dajesz sam sobie odpowiedzi i dziwisz sie ikonki :mrgreen: ...wymien filtry,przeczysc zaworki i zobaczysz :norty:co do ikonek...odruchowo sie robi :cry2:

Opublikowano

narazie filtr powietrza poszedl do wymiany bo na niego mialem czas, powiem ci ze zdziwilo mnie ze byla na nim sadza !! uderzylem juz tym starym filtrem o ziemie to nie odeszla, dopiero zdrapalem ja kluczem :? -co tam robi sadza,i uwaga twoja ulubiona ikona :duh: :D !!

co do elektrozaworkow to liczylem na odp "tak mi pomoglo", zaraz bym polecial do garazu :) a tak na powaznie to jak przeczyszcze to opisze czy cos sie poprawilo. Moze sie to komus kiedys przyda.

:cool2:

Opublikowano
jasny gwint , ja mam cięzko zejść poniżej 10 litrów teraz :mrgreen: tylko zastanawia mnie ten ekonomizer , leciutkie musnięcie na pedał a tam juz 20L/100 a pewnie i wiecej bo nie ma dalej jak się wychylić
Opublikowano
gdyby nie to ze mam do dyspozycji dwa takie same diesle to tez pewnie bym nie szukal dziury w calym :)

 

wymien jeszcze filter odmy..co bylo opisywane...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=66403&highlight=filtr+odmy.

to tez mozesz poczytac..http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=65831&postdays=0&postorder=asc&highlight=filtr+odmy&start=195.

jeszcze tu...moze czytales tematy ale zobacz..http://www.bmw-klub.pl/forum/search.php?mode=results

zobacz to...http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58715

Opublikowano

A cala komora silnika nie jest w sadzy ?

 

Bo czasami w tych autach jak sie uszkodzi przegub wydechu to wali DUZO spalin pod maske i wszystko jest tam w sadzy wiec i filtr tez by byl .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
nie wiem czy myslimy o tym samym ale chyba tak... wiec byla urwana ta siatka laczaca za kolektorem wylotowym, a ze auto ma oslony po silnikiem to moglo tak byc ze spaliny szly do srodka ... stan komory raczej ok, ale wiesz on stal na placu a nie od niemca spod domu wiec moze ktos go doczyscil
Opublikowano

wiec dzisiaj zabralem sie za czysczenie elektrozaworow zgodnie z instrukcja kolegi tudm, gdy wyjolem elektrozawor /gorny/ okazalo sie ze mam w reku cos co nie ma filtra. zaczolem przegladac zdjecia z opisu i okazalo sie ze ten filtr jest urwany. Teraz jakie moga byc tego skutki, pamietajmy ze siatka tlumika byla urwana i spaliny walily pod maske...zaraz doloze fotke jak to wyglada

 

 

http://images34.fotosik.pl/82/c2de6860abc6b531.jpg

Opublikowano
nie wiem czy myslimy o tym samym ale chyba tak... wiec byla urwana ta siatka laczaca za kolektorem wylotowym, a ze auto ma oslony po silnikiem to moglo tak byc ze spaliny szly do srodka ... stan komory raczej ok, ale wiesz on stal na placu a nie od niemca spod domu wiec moze ktos go doczyscil

 

Myslimy o tym samym, to przegub wydechu za katalizatorem :) .

 

A jesli miales tam przegub siatkowy to juz ktos wczesniej go wymienial, bo orginalnie jest przegub harmonijkowy .

 

pozdro

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

tak on byl harmonijkowy i wymienilismy go na siatkowy, swoja droga w tej 320d co mniej pali 01r bylo to samo ale turasy mieli fajny patent. wzieli ustawili wszystko zeby w miare bylo szczelnie i dospawali sruby po obu stronach siatki /na rurach/, do srub dospawali pret i wszysko sztywo sie trzymalo :mad2:.

wracajac do elektrozaworu czy jest mozliwosc sprawdzenia czy ten co ma urwany filtr dziala?? czy odrazu zamowic drugi?? i jaki wplyw na samochod moze miec brak tego filtra??

Opublikowano

Wrzuc w miejsce tego zaworu z urwanym filtrem drugi zawor z tego samego auta (zamien je miejscami, sa takie same), sprawdz czy cos sie zmien w spalaniu i jezdzie .

 

A jak sie zmieni na lepsze - to zakup nowy zawor z allegro za 120 zl, co zreszta i tak Ci radze .

 

Nie ma to jak turecki serwis :lol: .

 

pozdr.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano

juz zaczolem poszukiwania drugiego elektrozaworu bo i tak i tak trzeba wymienic, dobrze ze w drugim filterek jest na swoim miejscu. tego drugiego jeszcze nie ruszalem ale widzac co sie dzieje to bedzie brudny tak jak i filtr powietrza..

 

dalcze prace i efekty opisze..

Opublikowano
tak on byl harmonijkowy i wymienilismy go na siatkowy, swoja droga w tej 320d co mniej pali 01r bylo to samo ale turasy mieli fajny patent. wzieli ustawili wszystko zeby w miare bylo szczelnie i dospawali sruby po obu stronach siatki /na rurach/, do srub dospawali pret i wszysko sztywo sie trzymalo :mad2:.

wracajac do elektrozaworu czy jest mozliwosc sprawdzenia czy ten co ma urwany filtr dziala?? czy odrazu zamowic drugi?? i jaki wplyw na samochod moze miec brak tego filtra??

 

kup nowy pasuje od VW.....http://moto.allegro.pl/item268534692_zawor_egr_turbiny_czarny_pierburg_vw_audi_1_9tdi.html.

Opublikowano
:cool2: dzieki za cenne info, zaczolem juz szukac na forum info o tym bo wydawalo mi sie ze gdzies czytalem, a tu zaoszczedziles mi sporo /ponownego/ czytania :)
Opublikowano

Gorny elektrozawór to nie wiem ktory masz na myśli ale po bagnecie w tle wnioskuje ze ten po prawej jak otwieramy maskę... :D

On steruje pracą zaworu EGR. Jak nie działa to EGR sie nie otworzy, dłużej MOZE sie samochód nagrzewać, no ale tez prawda jest taka że nie dopalasz spalin. Jak to sie ma na spalanie trudno powiedziec- bo teorie moga byc dwie :-)

Spalasz czyste powietrze a nie spaliny wiec komputer proporcjonalnie daje wiecej paliwa,

a moze też byc tak, że silnik ma za mało powietrza (podobno z EGR pochodzi jakieś 15 %) i to ma jakis wpływ na spalanie.....

Tak czy inaczej bez tego elektrozaworu EGR nie otworzy sie, bo membrana na egr z jednej strony jest pchana przez spaliny z drugiej podciagana przez ten właście elektrozawór który steruje podcisnieniem...

 

tyle teorii :-)

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A skutkiem braku filterka moze byc uwalenie pompy podcisnienia (bedzie zasysała brud)

 

Raczej się nie zgodzę.

Ten filtr jest podłączony tylko po stronie EGR a rozgraniczeniem strony podciśnienie/EGR jest właśnie zawór. Może dojść do zanieczyszczenia pompy podciśnieniowej ale tylko pośrednio.

 

Ja to tak widzę.

 

Zapychany filtry może powodować trudnoście w zamykaniu się zaw. EGR.

 

Natomiast jego brak, zanieczyszczenie strony EGR jak i samego zaworu.

Opublikowano

o tej pompie napisalem w celu wyprostowania mojego pierwszego postu ktory zaczynal watek, tam napisalem o jakies pompie tu juz konkretnie o ktora mi chodzi.

 

zawor i tak idzie do wymiany, jak dostane nowy podlacze i popatrze co sie bedzie dzialo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.