Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Srednio musze dolewac olej co dwa - trzy tygonie w granicach litra. wiem ze to duzo za duzo wczoraj wymieniajac swiece doznalem szoku. Pierwsza swieca pokryta byla swiezym olejem a w srodku na cylindrze slady bruzdek oleju. Jezdze od pol roku na 5W40 dodam tez ze nie kopci na niebiesko a w spalinach nie ma oleju. Czy to moga byc pierscienie i jaki jest sredni koszt naprawy????
Opublikowano

Prawdopodobnie masz do wymiany uszczelki pod pokrywą zaworów, a w szczególności te w gniazdach świec. Chyba któraś pękła i sadzi olejem. Może ktoś zaglądał po pokrywę.

Tak z ciekawości jak zajrzałeś do cylindrów?

Opublikowano

jakis czas temu wymienila uszczelke pod pokrywa bo cieklo z pod dwoch srób. od jakis 2 miesiecy sruby sa tylko zakurzone.

 

Do cylindra mozesz zajrzec po wykreceniu swiecy , akurat tlok byl uniesiony i swiecac latarka widac bylo bo idealnie.

 

Nie mam zadnych zewnetrznych widocznych wyciekow oleju. Nie wiem czy nie wystarczyla by wymiana oleju na polsyntetyk

Opublikowano
Żeby zajrzeć do cylindra przez otwór świecy i zobaczyć coś więcej niż kawałek denka tłoka (po tym za wiele nie ocenisz) to musisz mieć chociaż kamerę światłowodową. Ten olej, który zobaczyłeś na tłoku prawdopodobnie ściekł tam z gniazda świecy jak ją wykręciłeś. Twój silnik powinien jeździć na syntetyku i na razie nie kombinuj tylko zdejmij pokrywę zaworów i sprawdź uszczelki.
Opublikowano
W tulejce tej co siedzi wkrecona swieca jest zupelnie suchutko. Po wykreceniu swiecy miala zamiast normalnego bialego osadu ,olej ktory az z niej sciekal i strupy z oleju. Dziwi mnie tylko spalanie paliwa bo jest zadziwiajaco niskie , 8.4l/100 do 9.5l/100 przy tym robie okolo 100km na raz. dodatkowo silnik nie ma zadnych objawów zlego dzialania wszstko jest perfekcyjnie i cicho. Poprostu zagadka
Opublikowano

żeby sprawdzić stan pierścieni trzeba zdejmować głowice, bo tłok wyciąga się górą , możesz na początek sprawdzić ciśnienie na cylindrach ale to mało skuteczna metoda bo pierścienie uszczelniające mogą być ok. a olejowe do d... . moim zdaniem skoro widzisz przez otwór na świece ścieżki oleju to puszczają uszczelniacze na zaworach , w tym wypadku też trzeba ściągać głowice . podam Ci przybliżone koszty części

 

uszczelka pod głowice 200-250zł

uszczelniacze 3zł x 24

pierścienie 50-60zł za komplet na jeden cylinder

robocizna jakies 500-600zł

plus plyny i drobne rzeczy które wyjdą w trakcie

Opublikowano
Co do uszczelniaczy na zaworach sprawdze w najblizszych dniach. Mam nadzieje ze wyjdzie z tej choroby :doh:
Opublikowano
Mam jeszcze takie pytanie, czy samochod w takim stanie wytrzyma podroz do polski? liczac mniej wiecej zezarl by okolo 8l oleju, koszt naprawy na wyspach wynosi 650-750funtow :D
  • 2 lata później...
  • 2 tygodnie później...
  • Moderatorzy
Opublikowano
podpowiedzcie czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy ?

No co ty?Trzeba zdejmowac bo musisz rozpiąc sprężyny zaworowe i wysunąc zawory.Po wymianie uszczelniaczy przy składaniu dobrze jest dotrzec zawory przy pomocy pasty.Jak zdejmiesz głowice dobrze jest też splanowac nie duży koszt.

ec2Wze6.jpg
  • 4 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
podpowiedzcie czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy ?

 

 

Z tego co pamiętam to XEON, którego zresztą podobnie jak Ciebie nie ma już na 5er.pl, mówił, że to robił.

Jeśli chcesz to mogę dać Ci nr tel. do niego.

On jest z Krakowa więc nie masz daleko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.