Skocz do zawartości

E-39 528i Climatronic 2 strefy. Czy tez tak macie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Ponownie.

Chcialbym zadac pytanie do innych uzytkownikow E-39 z climatronikiem 2 strefowym. Otoz kiedy zalaczam sobie tylko nadmuch cieplego powietrza (klima wylaczona) na 16.5 stopnia (skala zaczyna sie od 16 -tu) wentylator na 3-4 kreseczki to grzeje mi bardzo cieple powietrze (silnik nagrzany do normalnej temp pracy) i wydaje mi sie wtedy ze wdmuchiwane powietrze, na ktore przystawiam dlon ma wiecej niz 16.5 stopnia Celsujsza, i gdy sobie jade tak z tym dmuchajacym ciepelkiem po 30-40 minutach jazdy nie jest juz takie cieple jak na poczatku tylko leci juz raczej chlodne i zeby miec nadal cieplo musze ustawic temp na climatroniku na wyzsza, np. 19 stopni po czym znow leci chwile cieple a za jakis czas (kolejne 30 minut) znow chlodne. Czy tez macie tak samo? Czy padl jakis czujnik temperatury wewnetrznej? Dodam ze wentylator sprawny i klima rowniez chlodzi bez zastrzezen. Prosze o jakies sugestie na ten temat. Dzieki i Pozdrawiam!

Opublikowano
To jest normalne, bo układ wykonuje tylko Twoje polecenie... jeśli wsiadasz do samochodu z "wystudzonym" wnętrzem, a rozgrzanym silnikiem, czujnik temperatury climatroniku odbiera informację o konieczności "dogrzania" wnętrza i robi to. Po osiągnięciu nastawionej temperatury zmniejsza grzanie. Jeśłi w takiej sytuacji nastawisz znowu np. 3 stopnie więcej, to układ znowu dąży do zwiększenia temperatury i zaczyna mocniej grzać przez jakiś czas... taki aż komputer stwierdzi, że wystarczy...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak thenygoos pisze.

 

Temperatura na wyświetlaczu klimatronika to nie temperatura powietrza, ktore ma wylatywać z nawiewu tylko temperatura jaką ma osiągnąć wnętrze auta. A żeby tą temperaturę osiągnąć, to czasem trzeba podmuchać cieplejszym a czasem chłodniejszym powietrzem, w zależności od warunków.

Opublikowano
piszesz że ustawiasz wentylator na 3 4 kreski, w panelu sterowania masz przycisk auto najlepiej z niego korzystać bo wtedy najszybciej nagrzejesz wnętrze i utrzymujesz stałą temperaturę taką jak sobie ustawisz na wyświetlaczu, wentylator sam dobiera odpowiednią siłę nadmuchu.w instrukcji obsługi sugerują że najlepszy klimat jest przy 22 st.
Opublikowano
Swietnie panowie i tak trzymac! Czyli z moim climatronikiem widac jest wszystko w porzo :cool2: a juz myslalem ze cos niegra. Dziekoweczka i pozdrowka! Zamykamy temat moderatorze.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

 

czy ktos wie jak w klimatroniku dwu-sterfowym na raz zmienac temperature po lewej i parwe stronie? nie mam na to pomyslu w wiekszosci aut z dwustrefowa klimatyzacja jest tak ze jak zmieniamy temperature po stronie kierowcy to zmienia sie po stronie pasazera ale jak zmieniamy po stronie pasazera to tylko tam sie zmienia

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269
Opublikowano
Pokrętło po stronie kierowcy ma funkcję nadrzędną w stosunku do strony pasażera. Można dzięki niemu całkiem wyłączyć grzanie lub załaczyć na maxa.
Bandite Motor Wagen
Opublikowano

Dzieki za odpowiedz:)

 

rozumiem ze temperatura na wyswietlaczu po stronie pasazera sie nie zmienia?

 

pozdrawiam,

darek

[500 656 500] sprzedam nr - starter GSM idealny dla salonu BMW - 608 BMW BMW czyli 608 269 269

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.